Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Langs het Vrijheidsbeeld varen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Langs het Vrijheidsbeeld varen.
even in antwoord op een vraag elders:
er zijn zeker nog meer boten die langs het beeld varen
een paar opties:
http://news.yahoo.com/10-options-seeing ... 27645.html
http://www.nywatertaxi.com/tours/tours_and_rides
http://www.allnewyorktours.com/body.asp ... ourDetails
http://www.circleline42.com/new-york-cr ... .aspx?id=3
deze zijn willekeurig van het net geplukt, zelf ken ik alleen de NY water taxi van deze 3
o ja, en dan heb je ook nog 'the Beast', die heb ik met mijn neef gedaan en dat was ook erg leuk (en ik zie nu dat die onder de circleline valt, de laatste link)
er zijn zeker nog meer boten die langs het beeld varen
een paar opties:
http://news.yahoo.com/10-options-seeing ... 27645.html
http://www.nywatertaxi.com/tours/tours_and_rides
http://www.allnewyorktours.com/body.asp ... ourDetails
http://www.circleline42.com/new-york-cr ... .aspx?id=3
deze zijn willekeurig van het net geplukt, zelf ken ik alleen de NY water taxi van deze 3
o ja, en dan heb je ook nog 'the Beast', die heb ik met mijn neef gedaan en dat was ook erg leuk (en ik zie nu dat die onder de circleline valt, de laatste link)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: langs het vrijdheidsbeeld varen
Kijk eens aan
Deze ga ik vanavond eens rustig bekijken, super bedankt voor de moeite

Deze ga ik vanavond eens rustig bekijken, super bedankt voor de moeite

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De ferry naar staten Island komt er toch ook gewoon langs?
Ja, maar wel in de verte. En dan moet je mazzel hebben dat het helder weer is.
- meyem
- Amerika-expert
Re: Langs het Vrijheidsbeeld varen.
Precies ... de ferry is (gratis) vervoer voor forensen en je vaart best ver van het beeld vandaan
alle bovengenoemde boottochtjes zijn voor toeristen en varen echt LANGS het beeld ....
zelf had ik het nooit verwacht, maar toen ik met 'het beest' tot aan het beeld kwam, was ik geweldig onder de indruk. Ze is echt mooi.
en met de ferry heen en weer ben je toch ook wel 1,5 a 2 uur zoet, denk ik ....
alle bovengenoemde boottochtjes zijn voor toeristen en varen echt LANGS het beeld ....
zelf had ik het nooit verwacht, maar toen ik met 'het beest' tot aan het beeld kwam, was ik geweldig onder de indruk. Ze is echt mooi.
en met de ferry heen en weer ben je toch ook wel 1,5 a 2 uur zoet, denk ik ....
-
- Amerika-ontdekker
Mij lijkt het ook erg mooi om van dichtbij te zien
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Waarom geen bezoek IN het vrijheidsbeeld zelf dan?
-
- Amerika-ontdekker
Ik weet niet zo goed of dat een meerwaarde heeft, aangezien we niet heel veel tijd hebben helaas.
Dus ik denk dat een rondvaart langs het beeld voldoende zal zijn.
Dus ik denk dat een rondvaart langs het beeld voldoende zal zijn.
-
- Amerikafan
Misschien ook persoonlijk.
Hoeveel tijd hebben jullie dan? Wij hebben nl ook maar kort de tijd, zijn twee dagen in New York voor onze rondreis. En de Crown ticket was maar een paar dollar meer. Kan je iig wel zeggen dat je er in geweest bent en het uitzicht schijnt meesterlijk te zijn. Zie youtube.
Hoeveel tijd hebben jullie dan? Wij hebben nl ook maar kort de tijd, zijn twee dagen in New York voor onze rondreis. En de Crown ticket was maar een paar dollar meer. Kan je iig wel zeggen dat je er in geweest bent en het uitzicht schijnt meesterlijk te zijn. Zie youtube.
Voor de dagen dat wij in NY zijn, zijn er alleen nog crowntickets beschikbaar om 12pm. Iemand een idee om hoe laat je dan moet beginnen aanschuiven? Heb een beetje schrik dat we een hele dag gaan kwijt zijn aan het vrijheidsbeeld...
-
- Amerikafan
Goeie vraag. Bij ons was 08.00 ook nog beschikbaar en heb die maar geboekt. Kaarten gaan in een zeer rap tempo namelijk.
Maar goeie vraag hoe laat je er moet zijn inderdaad.
Maar goeie vraag hoe laat je er moet zijn inderdaad.

's Morgens zullen de rijen nog wel meevallen, 's middags daarentegen...
Op de site van Statue Cruises staat wel dat je met een gereserveerd ticket voorrang krijgt, maar er staat nergens hoe lang op voorhand je daar moet zijn.
Op de site van Statue Cruises staat wel dat je met een gereserveerd ticket voorrang krijgt, maar er staat nergens hoe lang op voorhand je daar moet zijn.
-
- Amerikafan
Ik zou gewoon boeken en dan neem je vanaf je hotel een Citi Bike (www.citibikenyc.com) en dan zet je deze weer in het park neer. Gewoon ruim op tijd aanwezig....
- meyem
- Amerika-expert
ik heb ook de tot in de top geklommen, en dat was leuk ... maar als ik maar 2 dagen in New York had, zou ik het bij een boottochtje langs het beeld laten ....
je hoeft je niet ontzettend druk te maken over je aankomsttijd .... als je maar ongeveer in de buurt van de 12 uur bent, mag je gerust naar boven
je hoeft je niet ontzettend druk te maken over je aankomsttijd .... als je maar ongeveer in de buurt van de 12 uur bent, mag je gerust naar boven
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben 3 dagen 2 nachten, dus ja er langs varen is voor ons genoegBastiaanB schreef:Misschien ook persoonlijk.

-
- Amerikafan
Niet veel dagen inderdaad. Wij ook niet hoor, bezoeken New York op doorreis en zijn er 2.5 dag maar maar de crown wilde ik toch echt wel doen/zien.
De één vindt het leuk, de ander vindt het zonde als je zo kort in New York bent.... tja....je moet keuzen maken
Wij pakken een aantal highlights want je kan een week of drie in New York rondlopen denk ik en dan nog iedere dag wat anders bezichtigen.
De één vindt het leuk, de ander vindt het zonde als je zo kort in New York bent.... tja....je moet keuzen maken

- meyem
- Amerika-expert
Tuurlijk, uiteindelijk bepaal je zelf wat jij belangrijk vindt.BastiaanB schreef:Niet veel dagen inderdaad. Wij ook niet hoor, bezoeken New York op doorreis en zijn er 2.5 dag maar maar de crown wilde ik toch echt wel doen/zien.
De één vindt het leuk, de ander vindt het zonde als je zo kort in New York bent.... tja....je moet keuzen makenWij pakken een aantal highlights want je kan een week of drie in New York rondlopen denk ik en dan nog iedere dag wat anders bezichtigen.
Het beeld is onwijs mooi en het is een leuke ervaring om haar van binnen te zien ...
Je kunt bijvoorbeeld in die uurtjes ervoor het 9/11 memorial bekijken (daar moet je ook een tijdslot voor reserveren, ik zou minstens 2 uur vroeger kiezen, liever nog 3) en bijvoorbeeld een stukje Wall Street en The Bull
>> o, jullie hadden een kaartje voor 8 uur ... ik ben even in de war met Katja, nou ja, dan bij deze, Katja ...

Voor onze periode (juni-juli) in de 4 dagen enkel nog een crownticket om 3pm.
We dachten er voor reeds Ellis Island te bezoeken. Maar als ik de website van statue cruises bekijk vaart de ferry eerst naar statue island een dan pas naar Ellis island.
Weet iemand of dat het mogelijk is eerst ellis island te bezoeken ?
We dachten er voor reeds Ellis Island te bezoeken. Maar als ik de website van statue cruises bekijk vaart de ferry eerst naar statue island een dan pas naar Ellis island.
Weet iemand of dat het mogelijk is eerst ellis island te bezoeken ?
- meyem
- Amerika-expert
het kan wel, want er varen boten 2 kanten op .... maar evengoed vaar je vanuit Manhattan dan eerst naar het beeld .... dan kun je gewoon op de boot blijven zitten .... en dan neem je later van Ellis Island een boot terug ....
Wat ik niet zeker weet is of ze je eerder op de boot toelaten, eigenlijk, maar ik vermoed dat dat geen probleem is ....
Wat ik niet zeker weet is of ze je eerder op de boot toelaten, eigenlijk, maar ik vermoed dat dat geen probleem is ....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1454 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties