Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wimenlydia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Bericht door wimenlydia »

Heb je alweer een topdag ;-) :thumbup: ?
Als je deze vergelijkt met the Wave, wat is de zwaarte van de hike dan? We gooien namelijk onze route om en zoeken nog mooie, niet te zware hikes. The Wave was goed te doen, veel zwaarder /langer moet het voor mij niet worden. Zou deze iets zijn? Geniet ze nog even!
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik kan de Lower Calf Creek Falls enkel maar aanraden :thumbup: .
Niet te vergelijken, qua zwaarte, met een ganse dag Coyote Buttes.
Maar zijn jullie nu nog in Page?
wimenlydia
Amerika-ontdekker

Die kan dus op de lijst, mooi :thumbup:
We zijn nu een nacht in Bluff, morgen doen we Recapture Pocket en een route rond Bluff, morgenavond in Farmington. Alvast de omgeving verkennen :wink:
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

tot de 15e :wink: :thumbup:
wimenlydia
Amerika-ontdekker

:thumbup: :thumbup: :clap:
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Kalaman,

Juist je voorlopig verslag gelezen vd voorbije dagen. Die hike naar de Coyote Gulch ziet er zoals te verwachten schitterend uit. Staat bij ons ook hoog op de to do lijst, maar zo lang ze de HITRR niet asfalteren en de afsplitsingen ervan zal dat voor ons niks worden, wegens te veel schrik/stress op dirtroads. Onnozel he! :wink:
Bij de Calf Creek hadden jullie precies toch wel wat volk, toen wij er ooit in juli waren, hadden we de waterval voor ons alleen. De hitte zal daar toen wel voor iets tussen gezeten hebben.
Nog veel plezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik vind dat helemaal niet "onnozel" hoor, Lilo. We zijn toch ook een takelwagen tegengekomen zo'n 30km ver op de HITR. En als je ons verslag van gisteren leest...

Wat ons vooral opviel bij Calf Creek en ook gisteren bij Little Wild Horse, dat is dat er hier in de VS één of andere babyboom geweest is de laatste jaren. We kijken ons de ogen uit met hoeveel kinderen men hier rondtrekt. We zijn ze eens beginnen tellen en het gemiddelde is 4 (!) per gezin. Als je dan ook nog eens weet dat een Amerikaan er meestal met "the friends" op uittrekt dan kom je telkens al aan ganse busladingen kinderen :shock:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wow, de Lower Calf Creek Falls, schitterend! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

we kunnen die hike warm aanbevelen, Daniel. Maar zo hebben we er al wel enkele gehad deze vakantie :wink: :thumbup: .

Vandaag valt de hike naar Druid Arch echter in het water (letter en figuurlijk) : het regent in Moab... En we hebben niet veel zin in een hike van 20km door de regen en modder... Het wordt dus een, welgekomen, rustdag.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

oei, jammer, maar in Moab is ook met regen nog wel iets te beleven denk ik! Rust goed! :-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ach ja, men kan nog zo veel plannen van thuis uit, het weer is nu 1x ook een bepalende factor. En zoals je kan zien op de blog hebben we ons niet echt verveeld :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

mensenlief het was een korte nacht, we waren immers getuige van een schitterend natuurfenomeen : de Lunar Eclipse. Eerst zagen we hoe het licht van de zon op de maan stilaan verborgen werd door de aarde om dan ineens een omslag te krijgen naar een oranje kleur van de maan. Heel mooi :thumbup: .

Hopelijk vallen we straks niet in slaap vooraleer we bij de King of Wings zijn :?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Picture or it didn't happen :lol: . Klinkt fantastisch weer! Lijkt me mooi om eens mee te maken :D
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Straks, Daniel. Nu moeten we voortmaken want we zijn hier om 8u30 afgesproken in de lobby met Wim en Lydia (van het forum) en met Wolfgang van het Duits forum. En het is niet netjes om de mensen te laten wachten :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

vandaag bij King of Wings nog een steen ontdekt die ik nog nergens gezien had op internet. Ik heb hem plechtig "Balancing Rock" gedoopt :thumbup: .

Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat hebben jullie weer veel mooie dingen gezien, de laatste dagen. Eindelijk de King of Wings :thumbup: En ook onze favoriete cliff dwelling, The Moon House. Dat vind ik nog altijd een van de meest bijzondere plekken die we ooit hebben bezocht. Jammer dat jullie niet zo'n goed weer hadden bij de Bisti Badlands, en dat het daarom wat minder indruk op jullie heeft gemaakt. Zoals je ongetwijfeld weet zijn wij juist helemaal verslaafd aan dit gebied, we hopen er over een paar weken voor de 4e keer naar toe te gaan (en dan speciaal voor de Cracked Eggs, want die hebben we steeds net gemist!)

Even een vraagje.... je schrijft dat jullie ook naar Venus en Cleopatra zijn geweest. Die hebben wij voor de komende trip ook op het lijstje staan, dus ik ben best wel benieuwd hoe dat is bevallen. 't Zijn niet zo'n lange hikes, heb ik begrepen. Is het terrein wel een beetje makkelijk begaanbaar?

Veel plezier nog tijdens de laatste dagen van jullie reis.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De Moon House (én de setting) waren voor ons ook indrukwekkend. Maar wat het ook dikwijls zo leuk maakt, is dat men op dergelijke plekken soms heel interessante mensen ontmoet. Nadeel : de planning raakt dan hopeloos in de knoei :wink: .
Wij hebben wel kunnen genieten van de heel mooie rotsvormen in de Bisti's, maar we hadden helemaal geen "wauw"-gevoel. Maar dit is 100% te wijten aan de grijze lucht, waardoor de witte stenen helemaal niet contrasteerden met de lucht. Dat hadden we in 2012 ook met de Wahweap Hoodoos, toen was het ook zo'n grijze lucht. Nu in de Bisti's stak dan ineens rond 14u zo'n stormachtige wind op dat we het daar dan wel gezien hadden :( .
Veel hangt af van de juiste omstandigheden, zo hebben Wim en Lydia (van het forum) gisteren de Cathedral Valley gereden...bij een grijze lucht. Ze waren er helemaal niet ondersteboven van, terwijl dit bij ons één van de hoogtepunten van onze april 2012 reis was (bij stralend weer). Die grijze lucht kwam ons dan wél weer goed uit bij Lower Antelope Canyon en de Buckskin Gulch. Die maakte het heel wat makkelijker om foto's te maken zonder te felle contrasten.

Venus en Cleopatra : pfff...tja, eigenlijk zijn dat gewoon 2 monolieten, Henriëtte. 2 rotsen die los staan van de achterliggende rotsen. En dat maakt het net moeilijk om te fotograferen. Als je ze "los" wil fotograferen moet je er helemaal naar toe lopen. Bij Venus heb ik dat gedaan (zo'n 3-400m door open veld, niets moeilijk, maar wel behoorlijk warm). Cleopatra staat echter nog veel verder en dat zag ik echt niet zitten om daar tijd/energie in te steken. We hebben ondertussen al zó veel mooie dingen gezien dat die beide dames eigenlijk, voor ons, niets speciaal meer waren :wink: . De foto's komen later nog online.
Maar hoe dan ook is die Indian Road 12 een aanrader. Wij waren vooral gecharmeerd om ineens langs een, vrij, groot meer te rijden midden de sparrenbossen. Dat verwacht je dáár immers helemaal niet.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hé, nog wakker :wink: Bedankt voor je info over Venus en Cleopatra, waarschijnlijk komen we er in de buurt omdat we in Window Rock permits willen gaan halen voor de Burnham Badlands. En dan willen we ze toch wel even gaan bekijken, we besluiten ter plekke wel of we de langere hike naar Cleopatra dan wel of niet gaan doen.

En ja, je hebt helemaal gelijk. De weersomstandigheden hebben heel veel invloed op hoe je iets ervaart. Jammer dat we dat niet in onze planning mee kunnen nemen...... slot canyons als het bewolkt is, dreigende donkere luchten met met op de voorgrond nog door de zon belichte rotsformaties, helder blauwe luchten bij de geisers in Yellowstone...... we weten precies wat we willen :wink: En als dat dan niet lukt, dan hebben we weer een mooie reden om later nog eens terug te gaan, denk ik dan altijd maar.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Henriëtte schreef:Hé, nog wakker :wink:
Volgens mij tel ik de verkeerde kant op. Hé, al wakker, past beter denk ik.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:En als dat dan niet lukt, dan hebben we weer een mooie reden om later nog eens terug te gaan, denk ik dan altijd maar.
that's the spirit :thumbup: .
Je telde inderdaad de verkeerde kant op, we hebben net ontbeten. Maar ik begrijp het hoor, jullie zijn hier ook nog nooit geweest hé :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer