Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij planning Florida in kerstperiode
Hulp bij planning Florida in kerstperiode
Hallo,
7 jaar geleden zijn we reeds naar Florida gereisd tijdens de maand juli. We zagen Orlando met de pretparken, Cape Canaveral, Miami, de Keys, Everglades, Tampa en St. Augustine.
Nu zouden we willen gaan van 20/12 t.e.m. 1/1.
* Waar kan ik het beste (goedkoopste) vliegtickets bestellen? Wij boeken altijd met "vliegtickets.be", maar dat komt neer op 1.919 euro voor ons twee, ook al boek je nu...
* Wij houden van Disney en de pretparken, maar ook van andere dingen (Cape Canaveral vonden we ook super), de Keys en Everglades waren mooi en leuk, maar hoeven niet opnieuw voor ons. Zouden jullie nog plaatsen aanraden voor op deze (relatief korte) periode te doen? We houden van afwisseling; pretparken, shoppen, eten, shows, natuur, sport,...
* Hoe zit het met de toeristen; veel/weinig die periode? En het weer?
Alvast bedankt!
7 jaar geleden zijn we reeds naar Florida gereisd tijdens de maand juli. We zagen Orlando met de pretparken, Cape Canaveral, Miami, de Keys, Everglades, Tampa en St. Augustine.
Nu zouden we willen gaan van 20/12 t.e.m. 1/1.
* Waar kan ik het beste (goedkoopste) vliegtickets bestellen? Wij boeken altijd met "vliegtickets.be", maar dat komt neer op 1.919 euro voor ons twee, ook al boek je nu...
* Wij houden van Disney en de pretparken, maar ook van andere dingen (Cape Canaveral vonden we ook super), de Keys en Everglades waren mooi en leuk, maar hoeven niet opnieuw voor ons. Zouden jullie nog plaatsen aanraden voor op deze (relatief korte) periode te doen? We houden van afwisseling; pretparken, shoppen, eten, shows, natuur, sport,...
* Hoe zit het met de toeristen; veel/weinig die periode? En het weer?
Alvast bedankt!
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
Re: Hulp bij planning Florida in kerstperiode
Er bestaat geen specifieke goedkope website waarop je altijd de goedkoopste ticket boekt. Je zult alle sites moeten uitzoeken. Eventueel gebruik je skyscanner. Verder is de periode rond kerst/nieuwjaar een drukke hoogseizoenperiode. Goedkoop gaat het zeker niet worden.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij zijn de laatste jaren een aantal keren met kerst geweest (zie mijn blog) Meestal is het vroeg boeken van tickets het gunstigst. Dit kan al 11 mnd van te voren.
En idd zoals hierboven gezegt wordt, je zult zelf sites moeten afstruinen en pricealerts moeten instellen. Dan wordt je op de hoogte gehouden of de ticketprijs daalt.
Het is superpiekseizoen rond kerst dus duur en heeel druk overal.
Qua weer kan het vriezen of dooien. Is dus geen pijl op te trekken. Wij hebben wel nachtvorst gehad, maar ook wel 25 gr. Het schommelt nogal van dag tot dag.
Succes met de planning!
ps: ik zou je aanraden naar Blue spring state park te gaan, daar zitten veel manatees in de winter.
En idd zoals hierboven gezegt wordt, je zult zelf sites moeten afstruinen en pricealerts moeten instellen. Dan wordt je op de hoogte gehouden of de ticketprijs daalt.
Het is superpiekseizoen rond kerst dus duur en heeel druk overal.
Qua weer kan het vriezen of dooien. Is dus geen pijl op te trekken. Wij hebben wel nachtvorst gehad, maar ook wel 25 gr. Het schommelt nogal van dag tot dag.
Succes met de planning!
ps: ik zou je aanraden naar Blue spring state park te gaan, daar zitten veel manatees in de winter.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het is wel heel druk met de feestdagen hoor. Wij zijn van half november tot begin december geweest en dat is prima bevallen. Wel de kerstsfeer doordat alles versierd is en misplaatste muziek als "Let it snow, let it snow" bij 29 graden, maar wel lekker rustig.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
jojostravelusa schreef:Het is wel heel druk met de feestdagen hoor. Wij zijn van half november tot begin december geweest en dat is prima bevallen. Wel de kerstsfeer doordat alles versierd is en misplaatste muziek als "Let it snow, let it snow" bij 29 graden, maar wel lekker rustig.
wel heel druk maar wel lekker rustig?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren dus net voor de feestdagen haha. Vandaar.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
jojostravelusa schreef:Wij waren dus net voor de feestdagen haha. Vandaar.
Ah ok

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn wel naar Florida geweest in de kerstperiode maar alleen naar Zuid Florida en de Keys. Daar niets gemerkt van drukte, en ook heerlijk weer.
Dus als je de pretparken vergeet en naar Zuid Florida en de Keys gaat, kun je een prima vakantie hebben met een grotere kans op mooi weer dan rond Orlando en geen last van drukte.
Dus als je de pretparken vergeet en naar Zuid Florida en de Keys gaat, kun je een prima vakantie hebben met een grotere kans op mooi weer dan rond Orlando en geen last van drukte.
Dank je wel allemaal!
We zijn nu toch serieus aan het twijfelen, hoor.
We moeten in die periode gaan want ik (Ruth) sta in het onderwijs, ik kies de vakantieperiodes niet zelf, heb er trouwens al genoeg
en mijn man heeft slechts 4 weken per jaar verlof...
Sowieso zouden we naar de pretparken willen, vandaar onze twijfel over de drukte dan.
Is het echt heel erg in de pretparken dan? Hoe lang aanschuiven ongeveer per attractie?
We zijn nu toch serieus aan het twijfelen, hoor.
We moeten in die periode gaan want ik (Ruth) sta in het onderwijs, ik kies de vakantieperiodes niet zelf, heb er trouwens al genoeg

Sowieso zouden we naar de pretparken willen, vandaar onze twijfel over de drukte dan.
Is het echt heel erg in de pretparken dan? Hoe lang aanschuiven ongeveer per attractie?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat je al gauw een uur tot 1,5 uur per populaire attractie wachttijd hebt. Er zijn fastpasses te krijgen voor een aantal attracties. Je kunt maar 1 fast pass per keer halen, dus niet alvast een hele route inplannen.
Misschien heb je wat aan deze link: http://www.undercovertourist.com/planni ... visit.html
Op internet is nog wel meer informatie te vinden over wachttijden en tips om die te bekorten/ontlopen.
Dit wil je waarschijnlijk niet zien:
http://www.nydailynews.com/news/nationa ... -1.1562901
Misschien heb je wat aan deze link: http://www.undercovertourist.com/planni ... visit.html
Op internet is nog wel meer informatie te vinden over wachttijden en tips om die te bekorten/ontlopen.
Dit wil je waarschijnlijk niet zien:
http://www.nydailynews.com/news/nationa ... -1.1562901
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Waarom kies je dan niet een ander schoolvakantie?
De meivakantie is ideaal, maar dat zal dan voor dit jaar niet meer lukken.
De meivakantie is ideaal, maar dat zal dan voor dit jaar niet meer lukken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Tegenwoordig kun je juist wél je route plannenjojostravelusa schreef:Er zijn fastpasses te krijgen voor een aantal attracties. Je kunt maar 1 fast pass per keer halen, dus niet alvast een hele route inplannen.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, dat gaan we dan eens bekijken. Goede tip. 
Zo ver ik het kan zien geldt het alleen voor Florida en wij gaan naar Anaheim deze zomer. Helaas.

Zo ver ik het kan zien geldt het alleen voor Florida en wij gaan naar Anaheim deze zomer. Helaas.

OK, we hebben nu al vanalles om uit te zoeken, nogmaals dank.
"Meivakantie" hebben we niet, wij zijn van België en mijn man heeft slechts 8 dagen tussen kerst en Nieuw en 2 weken tijdens de maand juli. De rest zijn brugdagen die hij niet zelf kan kiezen. Dus de paasvakantie (april) is ook geen optie
"Meivakantie" hebben we niet, wij zijn van België en mijn man heeft slechts 8 dagen tussen kerst en Nieuw en 2 weken tijdens de maand juli. De rest zijn brugdagen die hij niet zelf kan kiezen. Dus de paasvakantie (april) is ook geen optie

- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Leuke verhalen omtrent de drukte en wachttijden maar geen tips om die te ontlopen, terwijl als je gewoon zorgt dat je meteen bij opening in het park bent en je eerst de attracties doet waarvoor iedereen komt kun je daarna tegen het middaguur de attracties doen die wat minder bezoekers trekt. 's morgens is het niet extreem druk in de parken omdat de meeste mensen pas later arriveren en hier moet je dus gebruik van maken.
En de drukte geeft toch ook een bepaalde gezelligheid.
Goedkope tickets, tja die wil iedereen en helaas worden de tickets voor deze periode per jaar weer duurder en dit jaar heb ik eigenlijk geen goedkope tickets gezien voor de kerst periode. Je kan alleen goed rondkijken en allerlei sites raadplegen op zoek naar een goedkoop ticket en kijk daarbij ook naar luchthavens die ietsje verder liggen als vertrekplaats dat scheelt ook nog wel eens.
Na Halloween en de star wars weekenden blijft kerst voor ons de leukste periode.
En vergeet vooral niet het speciale oud en nieuw vuurwerk in de parken, vooral in Epcot is heel bijzonder en de moeite waard.
En de drukte geeft toch ook een bepaalde gezelligheid.
Goedkope tickets, tja die wil iedereen en helaas worden de tickets voor deze periode per jaar weer duurder en dit jaar heb ik eigenlijk geen goedkope tickets gezien voor de kerst periode. Je kan alleen goed rondkijken en allerlei sites raadplegen op zoek naar een goedkoop ticket en kijk daarbij ook naar luchthavens die ietsje verder liggen als vertrekplaats dat scheelt ook nog wel eens.
Na Halloween en de star wars weekenden blijft kerst voor ons de leukste periode.
En vergeet vooral niet het speciale oud en nieuw vuurwerk in de parken, vooral in Epcot is heel bijzonder en de moeite waard.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- VanessaNoord
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hallo Danny,
wij zijn al verschillende keren naar Florida afgereisd in december.
Eigenlijk is het weer altijd goed geweest maar wij verblijven meestal wel wat zuidelijker en daar is het meestal (niet altijd) altijd wel iets mooier.
Afgelopen jaar was het echt uitzonderlijk mooi
) dus maak je geen zorgen als het een keer een dagje minder is is er altijd genoeg te doen.
zelf vinden wij de golfkust altijd erg leuk! Naples, fort-myers. mooie stranden en een relax sfeer.
Wij boeken onze tickets meestal rechtstreeks via Dusseldorf naar Fort-myers. je kan dan vanuit daar je route beginnen en dit vliegveld is heel fijn (niet zo druk)
dus geen lange wachtrijen bij de douane.
heel veel succes.
wij zijn al verschillende keren naar Florida afgereisd in december.
Eigenlijk is het weer altijd goed geweest maar wij verblijven meestal wel wat zuidelijker en daar is het meestal (niet altijd) altijd wel iets mooier.
Afgelopen jaar was het echt uitzonderlijk mooi

zelf vinden wij de golfkust altijd erg leuk! Naples, fort-myers. mooie stranden en een relax sfeer.
Wij boeken onze tickets meestal rechtstreeks via Dusseldorf naar Fort-myers. je kan dan vanuit daar je route beginnen en dit vliegveld is heel fijn (niet zo druk)
dus geen lange wachtrijen bij de douane.
heel veel succes.
Upcoming Trips: Feb 2014 NY-Boston & Mei,Juni 2014 Deepsouth trip.
Dank je tips genoeg om er eens goed over na te denken, we snakken eigenlijk weer naar dat land na een paar oosterse trips 

Jetairfly is vanaf april (als ik mij niet vergis) begonnen met 2x per week een rechtstreekse vlucht naar Miami aan te bieden (vanuit Brussel).
Je moet op hun site maar is kijken, vaak zijn vluchten met chartermaatschappijen goedkoper. Ik vlieg in juli ook met jetairfly naar Miami en de prijs die ik betaald heb ligt ver onder de prijzen die ik vind op skyscanner, vliegtickets.be,...
Je moet op hun site maar is kijken, vaak zijn vluchten met chartermaatschappijen goedkoper. Ik vlieg in juli ook met jetairfly naar Miami en de prijs die ik betaald heb ligt ver onder de prijzen die ik vind op skyscanner, vliegtickets.be,...
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
dank je LA goede tip al zijn we voor december overal nog een paar maand te vroeg zie ik.
Joepie!!! We hebben geboekt!!!
Op zondag, 21/12/2014 vertrekken we met Air Europe naar Miami, dit tot 2/1/2015. Daar hebben we alvast een hotel geboekt (Hilton bij de luchthaven) om de eerste nacht door te brengen.
En daarna... hebben we jullie hulp nodig...
Optie 1:
* met huurauto naar Orlando
* logeren in Disneyland zelf? Wat zijn de voordelen ervan? We zouden dan wel ongeveer 5 nachten in het park zelf verblijven. Hoe zit het dan met voordelen t.o.v. andere bezoekers die er niet verblijven?
* logeren in Kissimmee en elke dag met huurwagen erheen rijden, maar wel luxueuzer voor dezelfde prijs als in Disney logeren? Prijs voor parking in het park dan wel bijbetalen...
Optie 2:
* met Greyhound/trein naar Orlando
* logeren in Disney zelf
* pas ongeveer 6 dagen na aankomst in Florida om huurwagen gaan en deze nog enkele dagen in Orlando gebruiken en dan terug voor enkele dagen Miami?
Wat is jullie mening hierover?
Alweer dank!
Op zondag, 21/12/2014 vertrekken we met Air Europe naar Miami, dit tot 2/1/2015. Daar hebben we alvast een hotel geboekt (Hilton bij de luchthaven) om de eerste nacht door te brengen.
En daarna... hebben we jullie hulp nodig...
Optie 1:
* met huurauto naar Orlando
* logeren in Disneyland zelf? Wat zijn de voordelen ervan? We zouden dan wel ongeveer 5 nachten in het park zelf verblijven. Hoe zit het dan met voordelen t.o.v. andere bezoekers die er niet verblijven?
* logeren in Kissimmee en elke dag met huurwagen erheen rijden, maar wel luxueuzer voor dezelfde prijs als in Disney logeren? Prijs voor parking in het park dan wel bijbetalen...
Optie 2:
* met Greyhound/trein naar Orlando
* logeren in Disney zelf
* pas ongeveer 6 dagen na aankomst in Florida om huurwagen gaan en deze nog enkele dagen in Orlando gebruiken en dan terug voor enkele dagen Miami?
Wat is jullie mening hierover?
Alweer dank!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht