British Airways is prima, ik heb al enkele keren met hen gevlogen en kan er niets slechts over zeggen. Enkel dat London een grote luchthaven is en ze je met een busje naar de verschillende terminals moeten brengen...maar dit zal wel afhangen van vlucht tot vlucht. Verder goede service en redelijk plaats in de stoelen.
Je kan overal in de Nationale Parken van Canada terecht met een gewone auto, geen speciaal voertuig voor nodig!
Het orca seizoen is ondertussen alweer begonnen en hier en daar zijn er al orca's gespot, dus ik zou het toch in het oog houden als dat echt iets is wat je wil doen. Moest je Vancouver Island toch nog meepikken dan kan je daar een whale watching tour doen, zoniet dan is het ook mogelijk om een whale watching tour de toen vanuit Vancouver. In downtown Vancouver (bij Granville Island) kan je dat doen bij "Wild Whales":
http://www.whalesvancouver.com/ of net buiten Vancouver in Steveston Village bij Richmond heb je "Vancouver Whale Watch":
http://www.vancouverwhalewatch.com/
Ik heb de route wat aangepast zodat je toch naar Vancouver Island kan, zolang je het niet erg vindt om nu en dan een langere dag te reizen. Ik heb een dag weg genomen bij Vancouver (alhoewel daar heel wat leuks te zien en doen is) en dan heb je 2 dagen Tofino, maar dan moet je wel bereidt zijn om een lange rit naar Whistler te maken. Ik heb ook de rit van Whistler naar Clearwater opgesplitst zodat je minder moet rijden en toch nog redelijk wat kan zien. HAHAHA en ik zag net op tijd ik van het begin dag 5 mis...dus eigenlijk heb je dan nog een dagje extra!

Hier is een aangepaste route met Vancouver Island inbegrepen.
Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver - Tofino
Dag 4: Tofino
Dag 5: Tofino (of je kan ook van Tofino naar Parksville en dan van Parksville naar Whistler, kortere afstanden weer)
Dag 6: Tofino - Whistler (lange reisdag met zo'n 7 uren aan reistijd, maar het is te doen)
Dag 7: Whistler - Ashcroft (een 3 uurtjes rijden, dus je zou later op de namiddag pas kunnen vertrekken zodat je toch nog bijna een hele dag in Whistler hebt)
Dag 8: Ashcroft - Clearwater (je zou eventueel rond 7u - 8u kunnen vertrekken 's morgens en dan ben je rond 10u - 11u in Clearwater, zo heb je misschien wel voldoende tijd om de hoogtepunten te bekijken in de ene namiddag...ik denk wel dat het te doen is)
Dag 9: Clearwater - Jasper NP
Dag 10: Jasper NP
Dag 11: Jasper NP
Dag 12: Jasper NP - Banff NP
Dag 13: Banff (gebruik 1 dag om Yoho NP te bezoeken)
Dag 14: Banff
Dag 16: Banff
Dag 17: Vertrek vanuit Calgary
Zo, misschien heb je hier ook wel weer wat aan!
Groetjes,
Ann