Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis eekje: reisschema ZW 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis eekje: reisschema ZW 23 dagen

Bericht door eekje »

Hallo iedereen,

Wij, een gezin met 2 tienerdochters, plannen volgend jaar een roadtrip naar Amerika. Ik heb al heel wat gelezen op dit forum, en aan de hand hiervan een reisschema opgesteld.
Graag hoorde ik van jullie wat jullie ervan vinden. Alle tips zijn welkom. (Wij vertrekken pas in 2015 dus ik heb nog heel wat tijd om aanpassingen te doen!) :thumbup:

Alvast bedankt!

Dag 1: Brussel- LA
Dag 2: LA- Joshua tree park - Prescott
Dag 3: Prescott-Jerome (ghost town)- Cottonwood- Sedona (Montezuma castle)
Dag 4: Sedona West Fork Oak Creek Trail - Winslow + Little painted dessert- Holbrook
Dag 5: Holbrook- Petrified Forest-Grand canyon
Dag 6: Grand canyon
Dag 7: Balanced Rock- Lake Powell- Horse shoe Bend- Page
Dag 8: Page- Antelope Canyon
Dag 9: Page- Monument Valley- Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab- Goblin SP-Torrey
Dag 13: Torrey (Cathedral Valley drive - Shafer trail)
Dag 14: Torrey - lower calf creek falls- Escalate petrefied forest SP- Bryce
Dag 15: Bryce- Bryce Canyon- Zion
Dag 16: Zion (Narrow Hike)- Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas-Death Valley
Dag 19: Death Valley - Yermo (Calico ghost town)- Barstow
Dag 20: Barstow- Ontario (mall)- LA
Dag 21: LA
Dag22: LA
Dag 23: LA- Brussel
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis eekje: reisschema ZW 23 dagen

Bericht door Henriëtte »

Hallo Eekje. Wat me opvalt in jouw reisschema, dat is dag 13. De Cathedral Valley Drive en de Shafer Trail zijn allebei schitterende routes, maar je kan ze niet op 1 dag doen. De Cathedral Valley Drive kan je prima vanuit Torrey doen, maar de Shafer Trail is zou je moeten inplannen als je in Moab bent. Ga je deze routes rijden met je eigen huurauto? Dan moet je wel van te voren goed informeren naar de toestand van de weg, en bij de Cathedral Valley Drive ook even navragen of het water waar je doorheen moet rijden niet te hoog staat.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Idd Henriëtte, dit is een foutje van mij. Ik was eerder nog aan het twijfelen welke van beide routes we zouden kiezen. Maar ondertussen hebben we beslist om de Cathedral Valley drive te rijden. We doen dit idd met onze huurauto en ik was er al van op de hoogte dat we de nodige info moeten inwinnen omtrent de wegconditie.
Toch hartelijk bedankt voor je inbreng! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 apr 2014, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Holbrook : overnachten kan bij Wigwam Motel (op route 66), leuke ervaring, geen grote luxe

Persoonlijk vind ik jullie dag 9 lang.
Wat zijn jullie van plan bij Page?
Als je op dag 7 van GC naar Page rijdt, kan je naar Lake Powell gaan en Horseshoe Bend
Op dag 8 dan 's ochtends Antelope Canyon en doorrijden naar MV
De mooiste uren van de dag zijn bij zonsondergang en opkomst.
Op dag 9 kan je dan van MV naar Moab.

Bij Zion zou een dag bij mogen. Het is echt een aangenaam park om te wandelen.

Wij hebben grote delen van jullie reis in 2012 gedaan (verslag op mijn blog) (wel in de andere richting)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Bedankt, Ingrid. Ik was eerst van plan om Edmaiers secret erbij te nemen op dag 8, maar dat leek mij dan weer wat te veel van het goede, te meer omdat de temperaturen daar in de zomer nogal kunnen oplopen. Dus ik veronderstel dat we wel zouden kunnen doorrijden tot MV.
Dag 9 ...tja, van Page tot Moab is al 6u rijden, en we wilden toch wat tijd uittrekken om Monument Valley te bezoeken zodat we in de vooravond in Moab zouden zijn. Vind je die dag te weinig "gevuld"? Wij waren eigenlijk niet van plan om in Monument Valley te overnachten omdat daar (naar mijn mening) weinig goeie overnachtingsmogelijkheden zijn. Welk hotel/ motel raad je aan?

(Wigwam motel in Holbrook stond ook al op ons verlanglijstje. :))

Grtjs, Eva
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 apr 2014, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Eva, mooie route!
Zoals Ingrid zegt is het jammer om Monument Valley op doorreis te doen. Plan daar een overnachting. Je hebt aan 1 nacht Page ook voldoende, je hoeft ook niet vroeg naar MV te rijden.
Dit deel zou er dan zo uit zien:

Dag 7: Balanced Rock- Lake Powell- Horse shoe Bend- Page
Dag 8: Page- Antelope Canyon - Monument Valley
Dag 9: Monument Valley- Moab
(Kom je op dag 7 van de GC? En welke balanced rock bedoel je?)

Wij waren in 2008 met onze tienerdochters in MV en hebben in een cabin overnacht. Zie daarvoor ons reisverslag. Je kunt ook een kamer of casita bij Gouldings nemen, of een kamer in het view hotel. Ook in Mexican Hat zijn er mogelijkheden, zoals de San Juan Inn (heeft ook yurts).
Voor MV zelf heb je niet veel tijd nodig. Wij hebben er toen geen tour gedaan, maar ook met tour heb je aan een halve dag zeker voldoende.

Een extra dag voor Zion zou ook mooi zijn. Je zou tijd kunnen winnen door in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen.

Marianne

PS Je hoeft bovenliggende berichten niet te quoten.
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Bedankt voor de hulp!
Op dag 7 komen we idd van GC. Ik bedoelde "Balanced rock" in Tuba City, of is deze niet echt de moeite?
Ik las hier ook een mogelijkheid om vanuit Joshua tree richting Sedona te rijden via een stukje route 66, ipv van via Prescott. Zo dus:
- Joshua Tree - Kingman (voorbij Needles exit 1 Oatman-Topock Hwy naar Kingman)
- Kingman - Sedona (route 66 van Kingman naar Seligman, met stop in Hackberry)
- Sedona

Welke optie lijkt jullie best?

Grtjs, Eva
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hey Eva,

Ik vond jullie dag 9 te veel gevuld voor 1 dag
Vandaar dat ik ook een aangaf van de route te splitsen
Dag 7 : GC - Page: uitzichtpunten GC aan de East Rim Drive + Desert View, dan naar Page, namiddag Lake Powell en Horseshoe Bend
Dag 8 : Page - Monument Valley : 's ochtends Antelope Canyon, Balanced Rock bij Tuba City, Monument Valley
Dag 9 : MV - Moab (eventueel Moki Dugway ?)

Voor overnachting zou ik kiezen tussen Gouldings Lodge en The View

Beide routes die je noemt om naar Sedona zijn mooi.

Voor Wigwam Motel zie mijn verslag van 2012 - dag 19.

Verder zou ik echt een dag bij Zion toevoegen. Misschien 1 dagje langer op reis gaan?

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Bedankt Ingrid, ik heb ondertussen je blog gelezen en heel wat indrukken opgedaan.
Je raadt een extra dag Zion aan, maar alhoewel wij heel graag de natuurparken willen bezoeken, zijn wij niet écht hikers. We willen liefst kortere (max 5km) wandelingen maken. In Zion waren we eigenlijk enkel van plan om de Narrow Hike te doen en dan in de late namiddag door te rijden naar LV.
Ik zou eventueel Winslow/ Holbrook kunnen laten vallen (ligt toch wat uit de route) om ergens een extra dag in te plannen. Vind jij little painted dessert/ petrified forest de moeite? Of beter extra dagje Zion of mss GC?
In Sedona zouden we de west fork oak creek trail willen doen en Montezuma castle bezoeken (is dit laatste de moeite?) of beter vervangen door iets anders?

bedankt!
Eva
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zoals ik het zie hebben jullie op dag 14 misschien geen tijd voor Bryce.
Dat zou je dus ook nog op dag 15 in de voormiddag kunnen doen en dan verder naar Zion (en voor je naar de vallei gaat de wandeling naar Canyon Overlook)
In de vallei kan je niet met je eigen auto rondrijden. Je moet de shuttle bus nemen.
Als er nog tijd over is op dag 15 zou je bij het visitor center de bus kunnen nemen en een korte wandeling doen.
Voor de narrows is er dan geen tijd.
Je zou dus de narrows kunnen doen op dag 16 en dan daarna door naar LV.
Maar dan heb je voor de rest geen tijd.

Ik vind dat je ook wat weinig tijd hebt voor Joshua Tree.

Petrified Forest vond ik zelf zeer mooi (maar ik heb dan ook iets met woestijnen).
Voor een eerste reis zou ik het uit de route laten. Zoals je al zelf schreef, het ligt wat uit jullie route.
Dag 2: LA- Joshua tree park - Twentynine Palms
Dag 3: Twentynine Palms - Prescott of Kingman - Sedona (Montezuma castle = zeker de moeite waard)
Dag 4: Sedona West Fork Oak Creek Trail + Crescent Moon/Red Rock Crossing - Grand Canyon
Dag 5: Grand canyon
Dag 6: Grand canyon - Page (Lake Powell + Horseshoe Bend)
Dag 7: Page - Antelope Canyon - Balanced Rock - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley- Moab
Dag 9: Moab
Dag 11: Moab- Goblin SP-Torrey
Dag 12: Torrey (Cathedral Valley drive - Shafer trail)
Dag 13: Torrey - lower calf creek falls- Escalate petrefied forest SP- Bryce
Dag 14: Bryce- Bryce Canyon- Zion
Dag 15: Zion (Narrow Hike)
Dag 16: Zion - Las Vegas

ofwel met Petrified Forest en maar 1 overnachting in Zion
Dag 2: LA- Joshua tree park - Twentynine Palms
Dag 3: Twentynine Palms - Prescott of Kingman - Sedona (Montezuma castle = zeker de moeite waard)
Dag 4: Sedona West Fork Oak Creek Trail + Crescent Moon/Red Rock Crossing - Grand Canyon
Dag 5: Grand canyon
Dag 6: Grand canyon - Winslow + Little painted dessert- Holbrook
Dag 7: Holbrook - Petrified Forest - (eventueel Canyon de Chelly enkele viewpoints) - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley- Moab
Dag 9: Moab
Dag 11: Moab- Goblin SP-Torrey
Dag 12: Torrey (Cathedral Valley drive - Shafer trail)
Dag 13: Torrey - lower calf creek falls- Escalate petrefied forest SP- Bryce
Dag 14: Bryce- Bryce Canyon- Page
Dag 15: Page - Zion
Dag 16: Zion - Las Vegas

Groetjes,

Ingrid
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Ingrid,

Ik zit nog met een paar vraagjes ... tss Monument valley en Zion
Dag 7= ochtend antelope canyon en dan doorrijden naar Monument valley om eventueel Wild cat trail te doen.
Dag 8= voormiddag Monument Valley drive , doorrijden naar Moab (ong 3u) Waar kunnen we in Moab best een (haalbare) zonsondergang meepikken?
Dag 9= Moab Arches
Dag 10= Moab Canyonlands & Dead horse state park
Dag 11= Moab - via Goblin valley SP en little wild horse canyon naar Torrey
Dag 12= Torrey Cathedral Valley drive (=+/- 7u) --> vraagje: Ik zou na deze drive willen doorrijden naar Boulder ipv in Torrey te blijven. Is dat te doen denk je?
Dag 13= Boulder - Lower calf creek falls en escalante petrified forest- Bryce
Dag 14= Bryce -horse back ride (halve dag) + sightseeing bryce canyon - doorrijden naar Zion of beter nachtje in Bryce blijven en 's ochtends (dag 15) onmiddellijk naar Zion voor Narrow Hike?)
Dag 15= Zion - Narrow Hike
Dag 16= Zion (wat raad je aan? liefst geen te zware hikes :-)) - namiddag LV

+ Stel dat we er nog een 2 tal dagen "bijplakken" waar zou jij die inplannen?

Alvast bedankt!
Eva
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 8: heel mooi is de zonsondergang bij Delicate Arch. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Dag 15/16: Ik zou zeker 2 nachten uittrekken voor Zion, zelfs als je niet veel gaat wandelen. Maar er zijn veel mooie korte hikes (zie daarvoor mijn wandelsite), en het is ook heerlijk om even in het gras te zitten bij de lodge. Met kinderen is ook de Canyon Overlook Trail (aan de oostkant van het park) leuk.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dag 7 : ok voor jouw planning, je kan kijken hoeveel tijd er nog over is en dan misschien ook nog de Valley Drive doen
Dag 8 : wat bedoel je met 'haalbare' zonsondergang?
zoals Marianne al schreef, bij Delicate Arch (maar dan wel boven)
ofwel bij Park Avenue in Arches
Dag 10 : aan te bevelen is Mesa Arch bij sunrise
Dag 12 : geen ervaring met Cathedral Valley, maar het stuk tussen Torrey en Boulder langs de UT12 is wel mooi en gaat helemaal over de bergen (dus ik zou dat niet tegen dat het donker wordt gaan rijden). Ik denk dat je hier 1 u over rijdt.
Dag 13 : ok voor jouw planning
Dag 14 : kan beiden, maar op weg naar de vallei zou ik toch de Canyon Overlook Trail doen en misschien wordt het dan veel voor deze dag.
Dag 15 : (of op dag 14) Canyon Overlook Trail op weg naar de vallei en the Narrows
Dag 16 : Emerald Pool en Weeping Rock zijn korte trails (houd er rekening mee dat je niet met je eigen auto in de vallei mag rijden, je moet de shuttle bus nemen van aan het visitor center of van uit Springdale)

2 dagen bijvoegen:
1 dag bij Sedona :
  • dan kan je op de dag van 29Palms naar Sedona rustig je tijd nemen (ongeacht als je via Prescott of via Kingman rijdt, je zal veel willen stoppen)
    de volle dag Sedona zou je naar Montezuma kunnen rijden en als je daarvan terugkomt net voor Oak Creek de trail bij Bell Rock en in de late namiddag Crescent Moon/Red Rock Crossing
    (op de dag dat je naar GC gaat, zou je dan Slide Rock en West Fork kunnen doen)
1 dag bij Zion :
  • dan kan je 2 nachten bij Bryce blijven en 2 bij Zion
    (jullie dag 14 kan je dan helemaal in Bryce spenderen met 's avonds een mooie zonsondergang, want misschien lukt dat niet op dag 13)
    dan van Bryce naar Zion: Canyon Overlook trail op weg naar de vallei, parkeren bij hotel of visitor center en met shuttle bus naar het park, korte wandeling
    volle dag Zion: The Narrows en Emerald Pool
    als je van Zion naar LV rijdt, zou je dan via Valley of Fire kunnen rijden.
Groetjes,

Ingrid
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Hey Ingrid,

Met "haalbaar" bedoelde ik ... na MV en de rit, een haalbare wandeling/ klim voor niet getrainde toeristen. :lol:
Ik heb ondertussen de cathedral valley loop geschrapt (helaas), maar onze jongste dochter heeft veel last van wagenziekte en ik heb een video van één van de forumleden bekeken, ... ik vrees dat zij aan deze rit geen al te positieve ervaringen zou overhouden. Dus twijfel ik nu... dagje torrey laten vallen en van Moab naar Boulder met tussenin Goblin State park. Of toch behouden en een paar korte hikes doen in Capitol reef. (Weet niet of we dan onze dag kunnen "vullen")
Dus mijn "nieuwe planning" ziet er zo uit.

Dag 1: ?- LA (of eventueel onmiddellijk doorrijden naar 29 palms, en een dag "winnen)
Dag 2: LA- Joshua tree park – Amboy- Oatman- Kingman
Dag 3: Kingman- Hackberry - Seligman - Wiliams- Flagstaff( lunch)- Sedona (ev crescnt moon/ red crossing)
Dag 4: Sedona – Montezuma castle- net voor Oak Creek de trail bij Bell Rock en in de late namiddag Crescent Moon/Red Rock Crossing
Dag 5: Sedona- slide rock- West Fork Oak Creek Trail- GC
Dag 6: Grand canyon (shuttlebus en een middelmatige trail?)
Dag 7: GC- Balanced Rock-Horse shoe bend - Lake Powell- Page
Dag 8: Page- Antelope Canyon (vroegste tour)– Monument Valley (Wild cat trail of MV drive)
Dag 9: Monument Valley-Wild cat trail of MV drive - Moab (delicate arch trail ong 3u)
Dag 10: Moab : arches (trails) sand dune arch trail ,Mesa Arch bij sunrise (makkelijk 30 min) of Landscape arch (gemidd 30 min/1u)bij zonsopgang
Dag 11: Moab : Ochtend Fiery furnace (of zet ik deze beter op dag 10?) + canyonlands (grand view point trail) & dead horse state park
Dag 12: Moab- Goblin SP-capitol reef NP (visitor center + scienic drive of korte hikes)
- Boulder
Dag 13: Boulder- lower calf creek falls- Escalante petrified forest SP of Escalante grand staircase- Bryce
Dag 15: Bryce- horse back ride + Shuttlebus naar sunsetpoint + Navajo trail en queens garden- Bryce
Dag 16: Bryce- Overlook trail zion + Narrow hike- Zion
Dag 17: Zion- Emerald Pool en Weeping Rock -Zion
Dag 18: Zion- Valley of Fire-Las Vegas
Dag 19: Las vegas
Dag 20: Las Vegas-Death Valley- Death Valley Junction (via Pahrump), Dante's View, Zabriskie Piont-Devils Golfcourse-Badwater-Artist drive-Furnace Creek-Mesquite Sanddunes - Stovepipe Wells
Dag 21: Death Valley - Yermo (Calico ghost town)- Barstow
Dag 22: Barstow- Ontario (mall)- Santa monica
Dag 23: Venice Beach (met de fiets)
Dag24: LA
Dag 25: LA- ?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Eva,

Dag 14 is verdwenen :lol:
Je kan dus nog ergens een dag bijzetten.

Persoonlijk zou ik op dag 2 in Twentynine Palms overnachten.
Voor Joshua Tree kan je nog even stoppen in Palm Springs en dan namiddag Joshua Tree via de zuidingang (I10 afslag 168) binnenrijden en via de parkweg naar het stadje Joshua Tree.
Op dag 3 dan op rijd vertrekken en naar Sedona rijden via Kingman, ... Je verliest op deze dag weinig tijd aan bezoeken, het is meer genieten van het landschap en af en toe een korte stop.

In dit topic schreef ik over Joshua Tree:
(ik moet eens dringend aan dat reisverslag beginnen, denk ik)
ingrid14 schreef:Wij deden ooit volgende route:
I-10 voorbij Indio tot afrit 168
Daar de Cottonwood Springs Road/El Dorado Mine Road tot de kruising met de Park Boulevard
Daar naar links de Park Boulevard (richting het dorpje Joshua Tree) tot de T-kruising
Naar Keys View en dan weer naar Park Boulevard
Dan verder Park Boulevard tot Joshua Tree

Wij deden veel stops en nature walks: Cottonwood Spring, Hidden Valley, Skull Rock, Barker Dam.
Volgende ochtend terug voor nature walk Wall Street Mill.

Het was prachtig, maar ontzettend heet, wij waren er in juli. Het was elke druppel zweet waard (alhoewel, je hebt geen druppels zweet want die drogen dadelijk op)
(als je er in de heetste maanden bent, kleed je er dan op: dwz dunne lange broek, hemd met lange mouwen en iets op je hoofd - dan kun je die hitte verdragen)

Denk eraan dat je op deze route enkel drinkwater kan vinden bij Cottonwood Springs en West Entrance Station.
Eten kan je niet krijgen in het park
Dag 6: Shuttle bus en middelmatige trail:
er is de Trail of Time, langs de rim
of je kan het Rim Trail nemen richting Hermits Rest (je kan ook afwisselen hier tussen bus en wandelen)

Dag 7: Balanced Rock kom je niet tegen op deze dag, ligt in de buurt van Tuba City, je komt hier wel op dag 8 langs

Dag 9: trail naar Delicate Arch is niet zozeer heel moeilijk, het is vooral de hitte die het zwaar maakt, maar dat is 's avonds al minder

Dag 10: Mesa Arch is in Canyonlands
In Moab zou ik 1 park per dag doen, dus Fiery Furnace bij dag 10
Dan op dag 11 ochtend Mesa Arch, en de rest van het park bezoeken, & Dead Horse SP

Dag 12 zit nu wel behoorlijk vol, maar het is wel te doen

Dag 13 Grand Staircase is een heel gebied http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... lante.html

Groetjes,

Ingrid
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Op dag 3 dan op tijd vertrekken en naar Sedona rijden via Kingman, ... Je verliest op deze dag weinig tijd aan bezoeken, het is meer genieten van het landschap en af en toe een korte stop.
Dus van 29 Palms naar Sedona zonder overnachting bedoel je? Ik vermoed dat we dan toch we een uurtje of 10 à 11 op de baan zijn? 5u30 zonder stops en voor Hackberry en Seligman las ik dat je toch een uur of 3 moet uittrekken + lunchstop en Flagstaff? Klopt dat zo ongeveer?

Grtjs en alweer... bedankt!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Seligman en Williams vonden wij leuker dan Flagstaff.
Je zou hier ook die 'verdwenen dag' kunnen toevoegen.
Dag 2: LA - Palm Springs - Joshua Tree
Dag 3: Joshua Tree - Oatman - Kingman
Dag 4: Kingman - Hackberry - Seligman - Williams - Sedona

Groetjes,

Ingrid
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Ik heb onze route ondertussen wat aangepast en Death Valley eruit gelaten (zo heb ik een reden om een volgende trip te plannen :lol: ) en Holbrook toch maar weer in de route opgenomen. :roll:
Ik had graag voor we in LV aankomen nog ergens een extra dagje ingepland. Sedona of Page? Of een andere optie?

Day 1: Brussels- LAX (overnachten in airporthotel)

Day 2: LA- Joshua tree park – 29 Palms

Dag 3: 29 Palms- Amboy- Oatman- Kingman

Day 4: Kingman- Hackberry - Seligman - Prescott - Montezuma Castle- Sedona

Day 5: Sedona – West Fork Oak Creek Trail-slide rock- Crescent Moon/Red Rock Crossing

Day 6: Sedona- Bell rock trail?- little painted dessert- Holbrook

Day 7: Holbrook- Petrified forest- Grand canyon

Day 8: Grand Canyon

Day 9: GC- Balanced Rock (tuba city)-Horse shoe bend - Lake Powell- Page

Day 10: Page- Lower Antelope Canyon -Monument Valley (Wild cat trail or MV drive)

Day 11: Monument Valley-Wild cat trail or MV drive - Goosenecks SP- Valley of the Gods- Natural bridges- Moab (delicate arch trail  sunset)

Day 12: Moab : Fiery furnace- arches (trails) ...

Day 13: Moab : canyonlands (grand view point trail) & dead horse state park

Day 14: Moab- Goblin SP-capitol reef NP (visitor center + scienic drive or short hikes)- Torrey

Day 15: Torrey- lower calf creek falls-Escalante petrified state park- Bryce

Day 16: Bryce- horse back ride + Shuttlebus to sunsetpoint + Navajo trail en queens garden- Bryce

Day 17: Bryce- Overlook trail zion + Narrow hike- Zion

Day 18: Zion- Emerald Pool en Weeping Rock -Zion

Day 19: Zion- Valley of Fire-Las Vegas

Day 20: Las vegas (shopping mall, rollercoaster, ...)

Day 21: LV- Yermo- LA

Day 22: Universal Studios

Day 23: Santa Monica/Venice Beach (bike ride)

Day 23: LA : shopping

Dag 25: LA- Brussels
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dag 9: je komt hier eigenlijk niet door Tuba City (Balanced Rock), ik zou gewoon naar Page rijden
Dag 10: hier kom je wel door Tuba City, ik zou dan ook op deze dag Balanced Rock bezoeken

Een dag extra kan je gemakkelijk tussenvoegen.
Bij Sedona kan het maar hier ben je al een volle dag.
Bij Page, dan zou je een tocht op Lake Powell kunnen doen (vb naar Rainbow Bridge)
Bij Holbrook, dan zou je naar Canyon de Chelly (bij Chinle)

Oh ja, op dag 6 zou ik ook een stop maken bij Meteor Crater.
Het is toch wel speciaal om te zien.

Groetjes,

Ingrid
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

@ Ingrid (en andere hulpvaardige leden) :-)
Wat vind jij van deze aangepaste route? Zou ik er nog een 3de nacht Zion aan koppelen of lijkt jou dit ok?
Alvast bedankt!

Dag 1: Brussels- LA (El segundo)

Dag 2: LA- Palm Springs- Joshua tree park – 29 Palms

Dag 3: 29 Palms- Amboy- Oatman- Lake Mohave Katherine Landing (boating)- Kingman

Dag 4: Kingman- Hackberry - Seligman – Prescott (Picknick @ Lake Watson/ granite Dells)- Jerome- Oak Creek

Dag 5: west fork of oak creek trail + Picknick- Bell rock trail- Crescent Moon/Red Rock Crossing

Dag 6: Montezuma Castle or Homolovi Ruins- Petrified forest - Little painted desert- Winslow

Dag 7: Winslow- Sunset Crater/wutpatki loop- Tusayan (GC movie) - GC

Dag 8: GC

Dag 9: GC- - Coal Mine Canyon- Page

Dag 10 Page- Antelope Canyon- MV

Dag 11: MV- Gooseneck SP- Valley of the Gods- Moab (delicate arch sunset)

Dag 12: Moab : Fiery furnace + arches (trails) sand dune arch trail ,Mesa Arch bij sunrise or Landscape arch (sunrise)

Dag 13: Moab : canyonlands (grand view point trail) & dead horse state park

Dag 14: Moab- Little wild horse Canyon& Bell Canyon - Goblin SP- Gifford homestead- Torrey

Dag 15: Torrey- lower calf creek falls (picknick)- Red Hollow- Bryce

Dag 16: Bryce- horse back ride + Shuttlebus to sunsetpoint + Navajo trail en queens garden- Bryce

Dag 17: Bryce- Kanarra trail or Red Hollow Canyon- Overlook trail zion - Zion

Dag 18: Zion- Narrows (of een stuk ervan)- Emerald Pools of Weeping Rock -Zion

Dag 19: Zion- Snow Canyon SP?- Valley of Fire-Las Vegas

Dag 20: Las vegas

Dag 21: Las Vegas: dochters willen een shoppingdagje

Dag 22: Las Vegas – LA + Hollywood sign/ Griffith Park Observatory/ Walk of fame

Dag 23: Universal or Warner Bross + ???

Dag 24: Santa Monica- Venice Beach (bike ride)+ relaxing @the beach + Farmers Market

Dag 25: LA- Brussels
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer