Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Last minute vakantie Canada mei 2014
Re: Last minute vakantie Canada mei 2014
Vergeet vooral Peyto Lake niet! Helemaal geweldig. Canada is echt zoooo mooi!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
ahhhhh hopelijk zijn niet alle meren nog bevroren! Ik ga jullie lakes toevoegen in de te bezoeken plekken.
Iemand ook toevallig tips voor outdoor activiteiten? (met gids of zonder gids)
Kleine change of plans, ik moet eerder vertrekken ivm werk.
Ben dus verplicht om op 15 mei al te vertrekken. Dat wordt waarschijnlijk met KLM en een heel stuk duurder: 830 euro. Enig voordeel is dat het rechtstreekse vluchten zijn. Met British Airways is het zelfs nog duurder.
Nog een tegenvaller is de prijs van de auto: ik zie dat ik bij Alamo bijn 1500 dollar kwijt ben (compact)
Totaal niet verwacht! Is dit een normale prijs of kijk ik bij de verkeerde verhuurder?
Iemand ook toevallig tips voor outdoor activiteiten? (met gids of zonder gids)
Kleine change of plans, ik moet eerder vertrekken ivm werk.
Ben dus verplicht om op 15 mei al te vertrekken. Dat wordt waarschijnlijk met KLM en een heel stuk duurder: 830 euro. Enig voordeel is dat het rechtstreekse vluchten zijn. Met British Airways is het zelfs nog duurder.
Nog een tegenvaller is de prijs van de auto: ik zie dat ik bij Alamo bijn 1500 dollar kwijt ben (compact)

Totaal niet verwacht! Is dit een normale prijs of kijk ik bij de verkeerde verhuurder?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je de prijs in dollar vermeldt vrees ik dat je rechtstreeks bij Alamo gekeken hebt en de prijs daar ligt vaak hoger dan bvb bij
eautohuur
autoeurope
usareisen.de
alamo.co.uk/brits
...
eautohuur
autoeurope
usareisen.de
alamo.co.uk/brits
...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerika-ontdekker
Er is geen weg meer terug: ticket is geboekt bij KLM.
Directe vluchten van Amsterdam naar Vancouver en van Calagary naar Amsterdam, er waren nog maar enkele plekken over in het vliegtuig. Pfew gelukkig net op tijd geboekt.
Nu begint mijn voorbereiding pas echt, ik ga de lonely planets bestellen om lekker in te lezen.
Belangrijkste is nog de autohuur en de route uitstippelen. Zit te overwegen om een extra tussenstop in te lassen tussen Whistler en Clearwater.
Moeilijk keuzes maken en misschien moet ik ter plekke de route omgooien omdat er te veel sneeuw ligt.
Kan iemand mij adviseren wat ik gemiddeld kwijt ben aan 15 dagen autohuur? Ik heb via rentalcars gelukkig ook iets goedkopers gezien dan de 1500 dollar direct bij Alamom, namelijk rond de 450 euro. Is het verplicht om sneeuwkettingen bij je te hebben? Ik ga natuurlijk in de bergen rijden waar waarschijnlijk nog sneeuw is. (en ik heb daar geen ervaring mee)
Directe vluchten van Amsterdam naar Vancouver en van Calagary naar Amsterdam, er waren nog maar enkele plekken over in het vliegtuig. Pfew gelukkig net op tijd geboekt.
Nu begint mijn voorbereiding pas echt, ik ga de lonely planets bestellen om lekker in te lezen.
Belangrijkste is nog de autohuur en de route uitstippelen. Zit te overwegen om een extra tussenstop in te lassen tussen Whistler en Clearwater.
Moeilijk keuzes maken en misschien moet ik ter plekke de route omgooien omdat er te veel sneeuw ligt.
Kan iemand mij adviseren wat ik gemiddeld kwijt ben aan 15 dagen autohuur? Ik heb via rentalcars gelukkig ook iets goedkopers gezien dan de 1500 dollar direct bij Alamom, namelijk rond de 450 euro. Is het verplicht om sneeuwkettingen bij je te hebben? Ik ga natuurlijk in de bergen rijden waar waarschijnlijk nog sneeuw is. (en ik heb daar geen ervaring mee)
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij waren vorig jaar van ongeveer 15 tot 24 mei in het gebied dat jij wilt bezoeken. Veel meren waren nog bevroren maar wat was het prachtig om te zien.Brennie schreef:ahhhhh hopelijk zijn niet alle meren nog bevroren!
Hier ons verslag.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Heerlijk om jullie verslag te lezen! Ik ging veel later naar bed dan gehoopt!michelly schreef:Wij waren vorig jaar van ongeveer 15 tot 24 mei in het gebied dat jij wilt bezoeken. Veel meren waren nog bevroren maar wat was het prachtig om te zien.Brennie schreef:ahhhhh hopelijk zijn niet alle meren nog bevroren!
Hier ons verslag.
Elly
Als ik net zoals jullie wat zon heb, ben ik al tevreden!
En dan maakt het niet uit als er een meer bevroren is, ik moet er toch omheen lopen

Als ik bij Alamo.nl kijk (15 mei Vancouver - 29 mei Calgary) zie ik een prijs van € 409 voor een compact car (fully inclusive)Brennie schreef:Kan iemand mij adviseren wat ik gemiddeld kwijt ben aan 15 dagen autohuur? Ik heb via rentalcars gelukkig ook iets goedkopers gezien dan de 1500 dollar direct bij Alamom, namelijk rond de 450 euro.
Wel eigen risico van $500 in Canada, dat is af te kopen voor € 3.50 per dag
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerika-ontdekker
Met 2 dagen meer de auto kom ik op 491 euro uit. Ik wist helemaal niet dat er ook een Nederlandse website van Alamo was, bedankt voor de tip!
Via rentalcars.com kom ik op 422 euro (goedkoopste via alamo), maar dan kom ik op 4.5 euro per dag aan eigen risico afbetaling uit. Ik kan niet zien of dat al inbegrepen is in de prijs.
ik dacht dat autohuur een van de makkelijkste dingen zou zijn om te regelen, maar dat is ook nog best ingewikkeld.
Dat wordt nog wat met het zoeken naar hotels, want dat vind ik nog moeilijker
Komend weekend de route definitief maken, wel of niet Vancouver Island, ha ha
Via rentalcars.com kom ik op 422 euro (goedkoopste via alamo), maar dan kom ik op 4.5 euro per dag aan eigen risico afbetaling uit. Ik kan niet zien of dat al inbegrepen is in de prijs.
ik dacht dat autohuur een van de makkelijkste dingen zou zijn om te regelen, maar dat is ook nog best ingewikkeld.
Dat wordt nog wat met het zoeken naar hotels, want dat vind ik nog moeilijker

Komend weekend de route definitief maken, wel of niet Vancouver Island, ha ha
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu 2 routes, eentje met Vancouver Island en eentje met Waterton Lakes.
Zou iemand commentaar kunnen geven of dit een beetje logisch is ingedeeld?
En of je kan zeggen welke route het minst duur is qua extra kosten en overnachtingen? Als ikd e ferry neem, ben ik bijna 120 euro kwijt aan de overtocht.
Met Vancouver Island.
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Tofino
4. Tofino
5. Tofino
6. Tofino - Parksville/Nanaimo
7. Parksville/Nanaimo - Whistler
8. Whistler - Ashcroft/Kamloops
9. Ashcroft/Kamloops - Clearwater
10. Clearwater
11. Clearwater - Jasper
12. Jasper
13. Jasper
14. Jasper - Banff
15. Banff
16. Banff
17. Banff - Calgary - Amsterdam
Met Waterton Lakes
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Whistler
4. Whistler - Ashcroft/Kamloops
5. Ashcroft/Kamloops - Clearwater
6. Clearwater
7. Clearwater - Jasper
8. Jasper
9. Jasper
10. Jasper - Banf - of verder doorrijden tot onder Banff
11. Banff - Waterton
12 Waterton
13 Waterton en/of Glacier
14. Waterton - Banff
15. Banff
16. Banff
Zou iemand commentaar kunnen geven of dit een beetje logisch is ingedeeld?
En of je kan zeggen welke route het minst duur is qua extra kosten en overnachtingen? Als ikd e ferry neem, ben ik bijna 120 euro kwijt aan de overtocht.
Met Vancouver Island.
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Tofino
4. Tofino
5. Tofino
6. Tofino - Parksville/Nanaimo
7. Parksville/Nanaimo - Whistler
8. Whistler - Ashcroft/Kamloops
9. Ashcroft/Kamloops - Clearwater
10. Clearwater
11. Clearwater - Jasper
12. Jasper
13. Jasper
14. Jasper - Banff
15. Banff
16. Banff
Met Waterton Lakes
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Whistler
6. Clearwater
7. Clearwater - Jasper
8. Jasper
9. Jasper
10. Jasper - Banf - of verder doorrijden tot onder Banff
11. Banff - Waterton
12 Waterton
13 Waterton en/of Glacier
14. Waterton - Banff
15. Banff
16. Banff
- Sandra71
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Over je eerste route: houdt er rekening mee dat Vancouver naar Tofino een aardige reis is. Ivm de ferry overtocht verlies je sowieso wat tijd. Google-maps geeft reistijd aan van 6 uur (288 km). Als je op tijd vertrekt moet het wel kunnen, maar het is een flinke reisdag.
Wel gaaf om toch Vancouver Island nog toe te voegen.
Qua budget overnachtingen heb ik niet zoveel zinnigs te zeggen.
Rest van de route ziet er wat mij betreft goed uit! Lijkt erg op de reis die wij in 2008 gemaakt hebben
Tweede route, enige onlogische kan zijn dat je eerst door Banff gaat om naar Waterton te gaan en er daarna weer terug komt.
Rest van de route ziet er wat mij betreft goed uit! Lijkt erg op de reis die wij in 2008 gemaakt hebben

Tweede route, enige onlogische kan zijn dat je eerst door Banff gaat om naar Waterton te gaan en er daarna weer terug komt.
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
Reisverslagen:
dilemma 1, dat is inderdaad de hele lange reisdag naar Tofino, een reden voor mij om Vancouver Island toch niet te willen doen. En de overtocht die bijna 200 dollar is.Sandra71 schreef:Over je eerste route: houdt er rekening mee dat Vancouver naar Tofino een aardige reis is. Ivm de ferry overtocht verlies je sowieso wat tijd. Google-maps geeft reistijd aan van 6 uur (288 km). Als je op tijd vertrekt moet het wel kunnen, maar het is een flinke reisdag.
dilemma 2, hoe neem ik Waterton Lakes toch in mijn route op, zonder dat ik door Banff ga.
Dit zijn eigenlijk de 2 redenen waarom ik tussen beide routes twijfel.
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
Kun je niet gewoon door Banff heen en dan gelijk daar je tijd nemen om Banff te bekijken. Daarna Waterton en vandaaruit naar Calgary?
Of is dat te lastig met de tijd, omdat het vanuit Waterton 3,5 uur rijden is naar Calgary op de dag dat je moet vliegen?
Of is dat te lastig met de tijd, omdat het vanuit Waterton 3,5 uur rijden is naar Calgary op de dag dat je moet vliegen?
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
Inderdaad, vanuit Waterton is het te ver/lang rijden naar Calgary.
Ik vlieg om 15.20 uur terug, dus moet ik de auto uiterlijk 12 uur inleveren. Dat betekent dat ik dan erg vroeg moet vertrekken uit Waterton.
Aan de andere kant als ik die dag extra vroeg vertrek, kan ik onderweg nog een tussenstop maken bij iets moois. En ben ik ook goed moe om eens te slapen tijdens een nachtvlucht. Is er in Calgary zelf ook nog wat leuks te doen?
Het ligt ook eigenlijk wel erg veel uit de richting, maar volgens kenners kun je er heerlijk wandelen.
Ik vlieg om 15.20 uur terug, dus moet ik de auto uiterlijk 12 uur inleveren. Dat betekent dat ik dan erg vroeg moet vertrekken uit Waterton.
Aan de andere kant als ik die dag extra vroeg vertrek, kan ik onderweg nog een tussenstop maken bij iets moois. En ben ik ook goed moe om eens te slapen tijdens een nachtvlucht. Is er in Calgary zelf ook nog wat leuks te doen?
Het ligt ook eigenlijk wel erg veel uit de richting, maar volgens kenners kun je er heerlijk wandelen.
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij vonden de stad Calgary lang niet zo leuk als Vancouver of Victoria.
Maar je zou ook een dag eerder vanuit Waterton naar Calgary kunnen reizen. Heb je toch nog even tijd ook Calgary te zien en zelf je mening erover te vormen. En dan hoef je niet op je laatste dag nog een eind te rijden.
Volgens mij "win" je een dag als je niet eerst door Banff rijdt en daarna weer teruggaat. Zodat je toch ook voor Waterton genoeg tijd overhoudt.
Effe opnieuw op een rijtje zetten en kijken of het wat is?
Maar je zou ook een dag eerder vanuit Waterton naar Calgary kunnen reizen. Heb je toch nog even tijd ook Calgary te zien en zelf je mening erover te vormen. En dan hoef je niet op je laatste dag nog een eind te rijden.
Volgens mij "win" je een dag als je niet eerst door Banff rijdt en daarna weer teruggaat. Zodat je toch ook voor Waterton genoeg tijd overhoudt.
Effe opnieuw op een rijtje zetten en kijken of het wat is?
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
Even kijken.... ik denk inderdaad dat je gelijk hebt
Met Waterton Lakes
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Whistler
6. Clearwater
7. Clearwater - Jasper
8. Jasper
9. Jasper
10. Jasper - Banff
11. Banff
12. Banff
13 Banff - Waterton
14. Waterton
15. Waterton / Glacier NP
16.
17. Waterton - Calgary - Amsterdam
Tjakka, ik weet nu wel zeker dat je gelijk hebt!
Het is dan wel een lange reisdag van 4,5 uur netto van Banff naar Waterton, maar daar kan ik dan ook de hele dag over doen met meerdere tussenstops.
Ik weet niet of ik het aan durf, maar eigenlijk zou ik een beetje op de bonnefooi moeten gaan en daar waar het erg mooi is gewoon een dagje langer blijven.
Sandra, super dat je met mij wil mee plannen! Ben hier compleet onervaren in.
Nu nog een keuze maken tussen beide routes, autohuur regelen en hotels gaan zoeken...
Met Waterton Lakes
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Whistler
6. Clearwater
7. Clearwater - Jasper
8. Jasper
9. Jasper
10. Jasper - Banff
11. Banff
12. Banff
13 Banff - Waterton
14. Waterton
15. Waterton / Glacier NP
16.
Tjakka, ik weet nu wel zeker dat je gelijk hebt!
Het is dan wel een lange reisdag van 4,5 uur netto van Banff naar Waterton, maar daar kan ik dan ook de hele dag over doen met meerdere tussenstops.
Ik weet niet of ik het aan durf, maar eigenlijk zou ik een beetje op de bonnefooi moeten gaan en daar waar het erg mooi is gewoon een dagje langer blijven.
Sandra, super dat je met mij wil mee plannen! Ben hier compleet onervaren in.
Nu nog een keuze maken tussen beide routes, autohuur regelen en hotels gaan zoeken...
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
Graag gedaan hoor.
Voor ergens waar je al geweest bent is het toch makkelijker. In mijn eigen route voor dit jaar zitten ook wat onlogische dingen. Maar alles ligt al vast. Nu zijn wij met z'n tweeën en vinden we lange rij-dagen niet zo'n probleem. Maar goed
In jouw geval zou ik toch voor deze route gaan en die lege dag gebruiken om naar Calgary te rijden.
Maar dat is mijn mening. Hoe mooi Vancouver Island ook is, je moet toch een keuze maken.
Voor ergens waar je al geweest bent is het toch makkelijker. In mijn eigen route voor dit jaar zitten ook wat onlogische dingen. Maar alles ligt al vast. Nu zijn wij met z'n tweeën en vinden we lange rij-dagen niet zo'n probleem. Maar goed

In jouw geval zou ik toch voor deze route gaan en die lege dag gebruiken om naar Calgary te rijden.
Maar dat is mijn mening. Hoe mooi Vancouver Island ook is, je moet toch een keuze maken.
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
Jullie gaan zo te zien ook een fantastische reis maken!! Wauw!
Ik vind het ook niet erg om lang te rijden, maar nu ben ik voor het eerst helemaal in m'n uppie. Gelukkig is er genoeg onderweg te zien, zal ik mij niet vervelen en anders ga ik gewoon tegen mezelf praten
Dat extra dagje ga ik denk ik toch maar in Vancouver spenderen, ik wil namelijk toch wel zo'n whalewatching tour doen. Dan heb ik 1 dag om Vancouver te ontdekken en 1 dag voor zo'n tour.
Ik neem dan op de koop toe dat ik op mijn laatste vakantiedag vroeg uit bed moet om op tijd in Calagary te zijn.
Laatste vraag voor jou (en ook anderen) heb je misschien tips voor overnachtingen?
Ik probeer over de hele vakantie gezien gemiddeld op max 50 euro per nacht te komen = 75 CAD.
Ik vind het ook niet erg om lang te rijden, maar nu ben ik voor het eerst helemaal in m'n uppie. Gelukkig is er genoeg onderweg te zien, zal ik mij niet vervelen en anders ga ik gewoon tegen mezelf praten

Dat extra dagje ga ik denk ik toch maar in Vancouver spenderen, ik wil namelijk toch wel zo'n whalewatching tour doen. Dan heb ik 1 dag om Vancouver te ontdekken en 1 dag voor zo'n tour.
Ik neem dan op de koop toe dat ik op mijn laatste vakantiedag vroeg uit bed moet om op tijd in Calagary te zijn.
Laatste vraag voor jou (en ook anderen) heb je misschien tips voor overnachtingen?
Ik probeer over de hele vakantie gezien gemiddeld op max 50 euro per nacht te komen = 75 CAD.
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja whalewatching is natuurlijk vast ook een hele gave ervaring. Nooit gedaan nog (ben niet zo dol op dat soort boten en de wilde zee).
Qua goedkope overnachtingen kan ik je niet heel goed helpen.
De bonnefooi/budgetvakanties die ik gedaan heb, zijn al beetje langer geleden (laatste in 2001 USA). Maar meestal zijn motels goedkoper dan hotels. Verschil is dat er meestal geen ontbijt bij zit en ze zich vaak bevinden aan de kant van de weg. Maar het heeft ook zeker zijn charmes.
Je kunt op bookings.com even kijken.
Ik typte net Waterton, Alberta in met een datum in juni en zag er wel een paar tussen voor minder dan € 50,00.
Qua goedkope overnachtingen kan ik je niet heel goed helpen.
De bonnefooi/budgetvakanties die ik gedaan heb, zijn al beetje langer geleden (laatste in 2001 USA). Maar meestal zijn motels goedkoper dan hotels. Verschil is dat er meestal geen ontbijt bij zit en ze zich vaak bevinden aan de kant van de weg. Maar het heeft ook zeker zijn charmes.
Je kunt op bookings.com even kijken.
Ik typte net Waterton, Alberta in met een datum in juni en zag er wel een paar tussen voor minder dan € 50,00.
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
- Contacteer:
Ik heb je net een PB gestuurd.
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
Na een paar nachtjes slapen eindelijk mijn definitieve route vastgelegd:
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver (acclimatisere)
3. Vancouver (whalewatching tour)
4. Vancouver - Whistler (vroeg vertrekke, zodat ik nog een halve dag in Whistler heb)
5. Whistler - Ashcroft/Kamloops (eind van de middag pas vertrekken, zodat ik nog een halve dag in Whistler heb)
6. Ashcroft/Kamloops - Clearwater (vroeg vertrekken zodat ik 's middags al Wells Gray NP kan bezoeken)
7. Clearwater (wandelen en/of kanoën)
8. Clearwater - Jasper
9. Jasper
10. Jasper
11. Jasper - Banff (Iceparkway)
12. Banff
13. Banff
14. Banff - Waterton
15. Waterton
16. Waterton (Glacier NP in USA)
Enige wat ik nu nog heel goed kan gebruiken zijn hotel tips
en leuke activiteiten om te doen
en ik vergeet helemaal: mooie plekken voor een zonsopkomst en een zonsondergang!
Over 3 weken is het al zo ver, ben echt zenuwachtig
1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver (acclimatisere)
3. Vancouver (whalewatching tour)
4. Vancouver - Whistler (vroeg vertrekke, zodat ik nog een halve dag in Whistler heb)
5. Whistler - Ashcroft/Kamloops (eind van de middag pas vertrekken, zodat ik nog een halve dag in Whistler heb)
6. Ashcroft/Kamloops - Clearwater (vroeg vertrekken zodat ik 's middags al Wells Gray NP kan bezoeken)
7. Clearwater (wandelen en/of kanoën)
8. Clearwater - Jasper
9. Jasper
10. Jasper
11. Jasper - Banff (Iceparkway)
12. Banff
13. Banff
14. Banff - Waterton
15. Waterton
16. Waterton (Glacier NP in USA)
Enige wat ik nu nog heel goed kan gebruiken zijn hotel tips
en leuke activiteiten om te doen

en ik vergeet helemaal: mooie plekken voor een zonsopkomst en een zonsondergang!
Over 3 weken is het al zo ver, ben echt zenuwachtig

Laatst gewijzigd door Brennie op 24 apr 2014, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1769 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004
-
- 8 Reacties