Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Six Flags Magic Mountain of Universal Studios?
- plescherken
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Six Flags Magic Mountain of Universal Studios?
Wij plannen één dag een themapark, wanneer we in LA zijn (rond 17 juli). We twijfelen tussenSix Flags Magic Mountain of Universal Studios. We zijn twee volwassenen en twee kinderen van 14 en 12 jaar die wel van wat thrills houden. Wat zijn jullie ervaringen? Prijzen/wachttijden/alles-in-één-ervaringen? Ik lees op Trip Advisor dat Six Flags soms nogal oubollig oogt en verschrikkelijk duur is.
- Orangedevil
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Six Flags Magic Mountain of Universal Studios?
Op zich wel een moeilijke vraag. Niet voor mij maar voor een gezin wel.
Six Flags staat vol met achtbanen en waterattracties. Gezien de leeftijden kunnen er dus veel attracties gezamelijk gedaan worden(tenzij er een achtbaan te eng is).
Het is ook echt een pretpark zonder al te veel theming , het gaat er echt om de achtbanen en andere attracties.
Een dag pret en thrill verzekerd! Voor achtbaanfans een must!
Universal is een thema/pret/studios park. De thrillfactor is er minder maar je hebt er wel mooie film attracties. Je waant je echt in de film en al helemaal met de studiotour. Voor filmliefhebbers een must.
Qua kosten is Universal wat betreft entree denk ik duurder. Kosten in de parken wat betreft eten drinken zullen gelijk zijn vermoed ik.
Ik ben in beiden geweest en vond het allebei gaaf. Als ik nu de keuze zou moeten maken zou ik k8iezen voor Six Flags maar als achtbaanfan kan ik ook niet anders;)
Six Flags staat vol met achtbanen en waterattracties. Gezien de leeftijden kunnen er dus veel attracties gezamelijk gedaan worden(tenzij er een achtbaan te eng is).
Het is ook echt een pretpark zonder al te veel theming , het gaat er echt om de achtbanen en andere attracties.
Een dag pret en thrill verzekerd! Voor achtbaanfans een must!
Universal is een thema/pret/studios park. De thrillfactor is er minder maar je hebt er wel mooie film attracties. Je waant je echt in de film en al helemaal met de studiotour. Voor filmliefhebbers een must.
Qua kosten is Universal wat betreft entree denk ik duurder. Kosten in de parken wat betreft eten drinken zullen gelijk zijn vermoed ik.
Ik ben in beiden geweest en vond het allebei gaaf. Als ik nu de keuze zou moeten maken zou ik k8iezen voor Six Flags maar als achtbaanfan kan ik ook niet anders;)
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij deden ze beiden vorig jaar.
Universal Studios:
zoals ik reeds zei in Universal hebben wij geen front of the line passen gekocht omdat het ook niet nodig was
in Six Flags lagen de wachttijden tussen de 30 min en de 80 min (maar daar had ik dus wel een The Flash Pass gekocht)
Algemene indruk:
het viel me op hoeveel groen er is in Six Flags, zeer aangenaam om te wachten in de schaduw op diegenen die in de attracties gaan
Six Flags is ruimer wat oppervlakte betreft, als het er druk is zie je dat niet dadelijk. Als het druk is in Universal Studios, dan is het file lopen.
De prijzen voor eten en drinken zijn gelijk.
(misschien heb je iets aan mijn verslag van 2013 - dag 8 en dag 11)
Groetjes,
Ingrid
Universal Studios:
- er zijn maar enkele rollercoasters, de rest zijn shows, 3D en 4D films (pas op ook tof maar geen rollercoasters)
prijs: 84 $ per persoon (wij hadden een combi-ticket met Seaworld)
front of the line passen: +/- 150 $ per persoon (hebben wij niet genomen, en was eigenlijk ook niet nodig)
parking: 15 $
afstand: LAX-Univ: 16 mijl, +/- 30 min rijden
- er zijn 18 thrill rollercoasters en nog andere attracties
prijs: kassa: 67.99 $ maar je moet vooraf je ticket via de website kopen, als je minstens 5 dagen voor je gaat een ticket koopt, kost het 42.99 $ per persoon
the flash pass: er zijn 3 soorten : ik had voor mijn zoon de platinum gekocht (ik heb voor jullie gekeken op 17-07) 95 $
parking: 18 $
afstand: LAX-Valencia: 40 mijl, +/- 50 min rijden
zoals ik reeds zei in Universal hebben wij geen front of the line passen gekocht omdat het ook niet nodig was
in Six Flags lagen de wachttijden tussen de 30 min en de 80 min (maar daar had ik dus wel een The Flash Pass gekocht)
Algemene indruk:
het viel me op hoeveel groen er is in Six Flags, zeer aangenaam om te wachten in de schaduw op diegenen die in de attracties gaan
Six Flags is ruimer wat oppervlakte betreft, als het er druk is zie je dat niet dadelijk. Als het druk is in Universal Studios, dan is het file lopen.
De prijzen voor eten en drinken zijn gelijk.
(misschien heb je iets aan mijn verslag van 2013 - dag 8 en dag 11)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Sluit me aan bij Ingrid. Ook wij hebben als gezin een vergelijking kunnen maken tussen Six Flags en Universal en onze kinderen waren erg blij met alle roller coasters. Zelf was ik verbaasd over het groen en de wandelmogelijkheden in Six Flags. Had dat niet verwacht. De muziek stond ook minder luid als ik het mij goed herinner. Je kunt ook korting krijgen met je ANWB pas.
Vorig jaar zijn we vanuit San Francisco naar Six Flags Vallejo gegaan. Niet al te druk met een dierenpark inbegrepen en veel infotainment. Zie ons verslag van 2013. Misschien een aanrader voor het begin van jullie reis?
Vorig jaar zijn we vanuit San Francisco naar Six Flags Vallejo gegaan. Niet al te druk met een dierenpark inbegrepen en veel infotainment. Zie ons verslag van 2013. Misschien een aanrader voor het begin van jullie reis?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je kan voor beide parken korting krijgen met lidkaart ANWB (Nederland) of Touring (België)
Sommige tickets worden bij de AAA verkocht, voor andere moet je in de rij staan bij het park zelf.
Ook goed in de gaten houden als een combi-ticket niet voordeliger is dan de AAA korting.
zie voor overzicht kortingen CA dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=49894
Groetjes,
Ingrid
Sommige tickets worden bij de AAA verkocht, voor andere moet je in de rij staan bij het park zelf.
Ook goed in de gaten houden als een combi-ticket niet voordeliger is dan de AAA korting.
zie voor overzicht kortingen CA dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=49894
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Beide parken zijn de moeite :
Ga je voor het thema films dan moet je voor The Universal Studio's kiezen.
Ga je voor de Coasters dan moet je naar Six Flags.
Six Flags zal mss iets goedkoper zijn en outbollig is het zeker niet.
Ga je voor het thema films dan moet je voor The Universal Studio's kiezen.
Ga je voor de Coasters dan moet je naar Six Flags.
Six Flags zal mss iets goedkoper zijn en outbollig is het zeker niet.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/