Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Contant geld of plastic?
Contant geld of plastic?
Wij reizen met een gezin van 5 personen met een SUV. Kan ik er van uit gaan dat zoals hier op de meeste plaatsen met pin of creditcard betaald kan worden? Heb hier normaal zeer weinig cash geld bij. Wat is aan te raden? Is cash makkelijk te krijgen? Hoeveel zou je op zak moeten hebben?
Re: Contant geld of plastic?
Contant geld kan je gewoon pinnen. Wel opletten dat je pinpas een wereld dekking heeft.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=53151
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken voor vergelijkbare topics.
Gewoon geld pinnen kost geld; las je contant geld wilt hebben kun je het beste in een winkel cash back vragen als je betaalt met je debet card.
Marianne
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken voor vergelijkbare topics.
Gewoon geld pinnen kost geld; las je contant geld wilt hebben kun je het beste in een winkel cash back vragen als je betaalt met je debet card.
Marianne
Creditcard is ideaal! Ik heb vrijwel nooit cash op zak, maar ik weet niet of je cash op zak moet hebben bij het bezoeken van parken e.d.
Gewoon pinnen kost alleen geld bij een pinautomaat, niet bij aankopen in een winkel (hoewel dat van je bank af hangt). Pinautomaten vragen tussen de $2-5 dollar per keer dat je geld pint, dus 'even' $10 dollar opnemen is niet zo handig.
Gewoon pinnen kost alleen geld bij een pinautomaat, niet bij aankopen in een winkel (hoewel dat van je bank af hangt). Pinautomaten vragen tussen de $2-5 dollar per keer dat je geld pint, dus 'even' $10 dollar opnemen is niet zo handig.
-
- Amerika-expert
Ik gebruik eigenlijk bijna contant geld, maar ik gebruik wel redelijk vaak cheques. Dat is dan wel voor dingen waar je als toerist niet mee in aanmerking zal komen. Lunch geld voor de kinderen, lidmaatschap van de Scouts, dat soort dingen moet met contant of met cheques. Op reis probeer ik toch meestal $100 in contant geld (briefjes van 10 en 20, nooit alles in 1 biljet) mee te nemen voor het geval we ergens zijn waar de pinautomaat niet werkt ofzo. En dat gebeurt dan meestal bij het enige tankstation in the middle of nowhere, TX waar je echt echt echt een beetje benzine moet kunnen kopen om het naar het volgende stadje te halen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een klein beetje cash geld is handig, maar voor de rest is de creditcard de beste manier om door de VS te trekken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Cash is handig voor fooien en wij bewaren ook altijd wat muntgeld voor de wasautomaten. Verder alles met creditcard.
Els
Els
Lang leve de CC. Cash is zo ouderwets
Wij pinnen geloof ik eenmaal $200 in het begin en voor de rest overal lekker elektronisch betalen. Wordt bijna overal geaccepteerd en je hebt niet de zorgen dat je met een groot bedrag op zak loopt of bijvoorbeeld een 20 dollar bill verwisseld met een $50 dollar bill 
Fooien kun je ook bij CC betalingen aangeven (in restaurants). Voor belhops en gidsen is cash wel handig als fooi ja.

Fooien kun je ook bij CC betalingen aangeven (in restaurants). Voor belhops en gidsen is cash wel handig als fooi ja.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik neem altijd een bedrag cash mee "voor het geval dat...". Alleen, dat is nog altijd hetzelfde bedrag als dat ik enkele jaren geleden ging halen bij de bank. Maw, ik betaal louter en alleen met cc. De VS kan je, op dat vlak, gerust vergelijken met Frankrijk, waar men zelfs "la baguette" met een cc betaalt. En geen gedoe met wisselgeld waardoor de portefeuille direct gaat uitpuilen... Niet twijfelen dus : cc.
Wij hebben altijd maar een paar dollars cashsbij ons. Het wordt niet uitgeven
.
Alles gaat per CC zelfs de selfregistration op de Campgrounds.

Alles gaat per CC zelfs de selfregistration op de Campgrounds.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien ben ik nog erg ouderwets, maar ik gebruik toch nog heel veel cash.
Ik haal over het algemeen 1 keer een groot bedrag en vraag hierna bij de winkels om cash back. Op deze manier betaal ik alle kleine dingen, benzine, lunches enzovoorts cash en dan natuurlijk de hotels en auto met de CC.
Op een of andere manier voelt dit voor ons veiliger. We hebben altijd voldoende geld om te kunnen blijven leven, mochten de verschillende CC toch even niet werken. Toch in de afgelopen jaren al een paar keer gehad dat er 1 CC niet werkte.
Groeten,
Sandra
Ik haal over het algemeen 1 keer een groot bedrag en vraag hierna bij de winkels om cash back. Op deze manier betaal ik alle kleine dingen, benzine, lunches enzovoorts cash en dan natuurlijk de hotels en auto met de CC.
Op een of andere manier voelt dit voor ons veiliger. We hebben altijd voldoende geld om te kunnen blijven leven, mochten de verschillende CC toch even niet werken. Toch in de afgelopen jaren al een paar keer gehad dat er 1 CC niet werkte.
Groeten,
Sandra
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar mocht er iets met al dat contant geld gebeuren, dan ben je het wel mooi kwijt... Je kunt nog zo voorzichtig zijn, het is en blijft een risico...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Kan men ook gebruik maken van bankkaart met maestro -functie ,of beter cc,wij hebben er voorlopig maar 1. Misschien om voor een tweede te zorgen indien maestro niet werkt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bankkaart/pinpas werkt op veel plaatsen maar niet overal dus is een CC zeker een must.
Om je bankkaart te gebruiken buiten Europa moet je tegenwoordig wel contact opnemen met je bank om door te geven dat je buiten Europa gaat reizen of je kan het online doen als je nu al aan internetbankieren doet.
Om je bankkaart te gebruiken buiten Europa moet je tegenwoordig wel contact opnemen met je bank om door te geven dat je buiten Europa gaat reizen of je kan het online doen als je nu al aan internetbankieren doet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5029 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties