Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis angelaw: hotels vastleggen of niet?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
angelaw
Amerika-newbie

Reis angelaw: hotels vastleggen of niet?

Bericht door angelaw »

Ik vlieg 1 juni met mij vriend naar San Francisco en gaan 3 weken rondreizen. ( Yosemite, sequoia, death valley, las vegas, grand canyon, monument valley, San Diego en dan via de kustlijn weer terug naar San fransico via LA)gaan we dit redden in 3 weken? Wij hebben alleen het eerste hotel vast geboekt in SF. Hebben jullie tips voor hotels voor onderweg? En moeten wij van te voren ook nog wat boeken? 
Ook tips voor leuke plaatsen/ dingen ook van harte welkom!!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: hotels vast leggen of niet?

Bericht door Yeehaw »

Da zal allemaal niet meevallen in 3 weken en ik zie ook Zion, Bryce en Page niet in de plannen. Ik zou overwegen Sequoia over te slaan en wellicht San Diego ook. Je hebt zeker reserveringen nodig in Yosemite, Monument Valley en Grand Canyon.
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

wij doen ongeveer het zelfde zie deze thread: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=52620
wij gaan van 6 tot 24 mei, dat is dus net iets minder lang dan jullie.
Onze reis zit blijkbaar overvol :mrgreen: , maar dan ben je toch al een beetje op weg :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer eens een route per dag op te stellen. En zet het uit in googlemaps. Dan zie je snel wat wel en niet mogelijk is. In dit forum staan voldoende routes die je als uitgangspunt kunt nemen.

Marianne
Edne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Edne »

En over de hotels. Inderdaad, in de populaire gebieden (met name de nationale parken dus), moet je wel reserveren. Óók als je buiten de parken wil slapen, dat is namelijk net zo populair (en bijna net zo duur...). De rest kun je of op de dag zelf boeken via bijvoorbeeld booking.com of een hotel / motel boeken wat je tegen komt. Ik vind het zelf altijd fijn om op de dag zelf of de dag ervoor via internet te boeken. Maar ik heb altijd internet via een wifi hotspot, dus dan is dat ook makkelijker.
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Zoals Marianne al zei, je kan best een schema van dag tot dag maken. Op die manier krijg je een beter beeld van de route en indeling van je 3 weken. (zo doe ik het ook altijd)

Wat San Diego betreft, is er een specifieke reden waarom je hier naartoe wil? Als ik de andere plaatsen in je lijstje zie, moet je een vrij grote afstand overbruggen om tot in San Diego te raken.
Grand canyon - SD of Monument valley - SD valt niet mee.
Ik denk dat je beter Joshua Tree NP en Palm springs nog bijdoet en dan vanaf Los Angeles de route langs de kust terug naar SF.

Ik vind het persoonlijk altijd een voordeel om geen hotels vast te leggen, hierdoor heb je ter plaatste de vrijheid om te bepalen hoelang je waar blijft.
Maar in deze regio van de VS loop je soms het risico dat de hotels volzet zijn (zeker in de plaatsen die Yeehaw aangaf).
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
angelaw
Amerika-newbie

Re: Reis angelaw: hotels vastleggen of niet?

Bericht door angelaw »

Dank jullie wel voor de reacties, ik heb nog even gekeken naar de reis en ziet er als volgt uit:
Dag 1 San Fransico
2: Yosemite
3: Yosemite
4: Death Valley
5: Las Vegas
6: Las vegas
7: Zion (Hooverdam)
8: Bryce canyon
9: Entelope
10: Monument Valley/ Grand Canyon
11: Palm springs
12: San diego
13: San diego
14: LA
15: LA
16: Pismo Beach
17: Monterey
18: San Fransisco t/m 21
Wij gaan totaal 3 weken weg dus we kunnen ook nog ergens langer blijven. Ik dacht tussen Grand Ganyon en Palm Springs nog een tussen stop te maken anders is dit een hele lange rit. Hebben jullie nog ideeen??
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik merk enkele problemen in het voorstel.

1 te weinig tijd van Yosemite naar Death Valley, ik voeg hier dag X tussen
2 De hooverdam kan je niet bezoeken als je naar Zion gaat, eigenlijk in deze trip is dit nagenoeg geheel onmogelijk tenzij je bvb op één van de dagen heen en terug rijdt. Reken op een uitstap van 3 uur
3 Monument valley en GC op één dag kan niet. Ik voeg hier dag Y tussen

Dag 1 San Fransico
2: SF - Yosemite
3: Yosemite
x: Yosemite - Mammoth Lakes (Tioga Pass - Bodie - Mono Lake)
4: Mammoth Lakes - Death Valley
5: Death Valley - Las Vegas
6: Las vegas
7: Las Vegas - Zion
8: Zion - Bryce canyon
9: Bryce Canyon - Page (Antelope Canyon)
10: Page - Monument Valley
Y Monument Valley - Grand Canyon
11: Grand Canyon - Palm springs
12: Palm Springs - San diego
13: San diego
14: San Diego - LA
15: LA
16: LA -Pismo Beach
17: Pismo Beach - Monterey
18: Monterey - San Fransisco t/m 21

Daarnaast nog volgende suggesties:

Een extra dag in Zion zou welkom zijn.
Een extra dag voor GC zou welkom zijn. Je kan dan die dag bvb nog tot Kingman rijden. De afstand GC naar Palm Springs is immers vrij groot (bijna 700 km) door de overnachting in Kingman tussen te lassen wordt dit 300 en 400 km.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
angelaw
Amerika-newbie

Bericht door angelaw »

Dankjewel voor je reactie, hier heb ik veel aan. Het is moeilijk een route maken als je er nog nooit bent geweest vind ik.
Heeft u misschien ook nog tips om te overnachten?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor overnachtingen heb ik niet zo heel veel bruikbaar advies naast hetgeen iedereen zal zeggen: best in de parken als je een park bezoekt.

In mijn privé reizen reis ik in een hogere prijsklasse dan de doorsnee.

In mijn andere reizen proberen we het eerder goedkoop te houden, dan gaat het niet om "familiereizen".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een aantal overnachtingen op jouw route (zie het verslag zelf, en voor een overzicht de planning). Ook uit mijn 2011-verslag kun je wel wat tips halen.

Marianne
angelaw
Amerika-newbie

hotels in en om de nationale parken?

Bericht door angelaw »

ik had een vraag weten jullie hotels in en om de nationale parken? (yosemite, bryce canyon, monument valley, zion en grand canyon) waar kunnen we het beste overnachten?

Note mod (aricon): Topics samengevoegd om overzicht te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Waar je het beste kunt overnachten kan niemand voor je zeggen. Via sites als Tripadvisor en Booking kun je een goede indruk krijgen wat waar goed beoordeelt wordt, hoe duur het is, en of het iets is wat jullie een fijne plek lijkt. Er zijn zoveel hotels/motels/campings...

Voor accommodatie in Yosemite kun je kijken op de site van het park zelf, zie hier. Wil je buiten het park dan zou je eens naar El Portal of Oakhurst kunnen kijken. Wij sliepen in Yosemite in Curry Village (een tent) en dat was voor een keertje heel erg leuk. Een aanrader wat mij betreft.

Voor Zion NP ligt Springdale tegen het park aan. Je zal hier wel wat dieper in de buidel moeten tasten dan bv. in Hurricane, dat wat verder ligt (45 mins van park ongeveer) maar aanzienlijk voordeliger is. Dat is een keuze die je zult moeten maken.

Voor Grand Canyon zou ik je aanraden in het park zelf te overnachten. Zie hier voor de mogelijkheden. Het plaatsje Tusayan ligt tegen het park aan. Weer wat verder ligt Flagstaff; voordeliger maar anderhalf uur van het park.

Voor Bryce kun je kijken in het plaatsje Tropic.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 02 mei 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wat overnachtingen betreft:
Bij SFO is volgens enkele bekenden de super 8 in San Bruno een aanrader.
In Mammoth Lakes is naar eigen bevinding Motel6 een goede optie. Dit wordt bevestigd door enkele bekenden en verschillende forumleden waaronder Marianne (van Martin & Marianne), dacht ik.
In Springdale is het Zion Park Motel een betaalbare optie. Sommige forumleden zijn heel enthousiast over de Desert Pearl Inn maar dat is duurder.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vinden de Motel6 in ML inderdaad prima voor een nacht op doorreis. Het is eenvoudig maar schoon. Zie daarvoor ons 2013-verslag maar ook ons 2004- en 2006-verslag.
Ik had al naar onze verslagen verwezen voor accommodatietips in en rond de parken.
Zie voor de mogelijkehden in Yosemite: http://www.yosemitepark.com.
Voor de grand Canyon: http://www.grandcanyonlodges.com'" onclick="window.open(this.href);return false;.
Voor Zion ligt Springdale mooi.

Marianne
angelaw
Amerika-newbie

Bericht door angelaw »

Dank jullie wel voor alle reacties. Wij hebben toch alle hotels vast gelegd dit was nog wel even een werkje maar nu aftellen...... 1 juni vertrekken wij :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer