Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een jaar naar Amerika

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
jolanda44
Amerika-newbie

Een jaar naar Amerika

Bericht door jolanda44 »

We gaan naar New Jersey. :lol: :lol: :lol:
Wat raden jullie ons aan om zeker mee te nemen vanuit Nederland.
En dan bedoel ik artikelen om je huis eigen te maken.
We huren waarschijnlijk een gestoffeerd huis.
Neem ik bijvoorbeeld fotoboeken mee???? andere herinneringen aan Thuis in Nederland??
We weten dit nog maar pas, en we kunnen het nog niet bevatten. Graag Tips en tricks.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

voor in de winter...hand schoenen, sjaal , muts, dikke jas, laarsen, Dikke Trui :lol: :lol:
marieke1985
Amerika-ontdekker

Supergaaf!!

Bericht door marieke1985 »

Haha, ik zou in ieder geval lekker calvé pindakaas meenemen.. dropjes.. Daar kun je echt geen jaar zonder natuurlijk, inderdaad warme kleren voor in de winter.. en genoeg geld om wat winkels aan te doen in New York.. 8) ;)
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Poster

Bericht door USA2004 »

Jolanda, hardstikke leuk dat jullie naar New Jersey gaan!

Ik weet niet waar jullie nu wonen en hoe gehecht je bent aan die stad of dat dorp, maar misschien is het leuk om een poster of grote foto van je huidige woonplaats mee te nemen.

Wij hebben zelf met heel veel plezier in Haarlem gewoont en hebben nu een poster met een oude kaart van Haarlem. Dat wil zeggen, ik heb een paar weken geleden zo'n poster uit Nederland meegenomen en vandaag ga ik hem ophalen van het inlijsten.

Ik zie er naar uit om een herinnering aan mijn oude stad in de woonkamer te hebben hangen (natuurlijk zijn er ook de familie foto's etc).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waar ergens in New Jersey gaan jullie naar toe?

Ik zou vooral heel veel lekkers meenemen, allerlei dingen die je hier lekker vindt, en die, eenmaal ginder, het 'thuis'gevoel bij je kunnen oproepen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Ik ben ook benieuwd waar jullie heen gaan, omdat wij uiterlijk in maart naar NJ gaan. Truien en andere warme kleding zou ik lekker daar aanschaffen, kleding is er onbelast en sowieso veel goedkoper dan in NL. Onze eerste 5 maanden in NJ zaten wij ook gemeubileerd en ik had geen specifieke dingen mee, maar dropjes en dat soort dingen kunnen helpen :wink: Enig idee hoelang je er gaat blijven? Als het voor langere tijd is, dan zou ik zeker wat foto's meenemen die in lijstjes kunnen en misschien wat accessoires waar je aan gehecht bent. Wat mij in het begin erg hielp waren NLse krantenknipsels en tijdschriften die ik kreeg toegestuurd af en toe. Toen we eenmaal onze eigen woonruimte hadden, viel die behoefte weg en kon ik naar onze eigen smaak een thuis maken. Veel plezier, NJ is erg leuk!
jolanda44
Amerika-newbie

Bericht door jolanda44 »

Wij komen uit Santpoort dus naast Haarlem. En gaan waarschijnlijk in de buurt van Madison een plekje zoeken. Het is allemaal nog niet helemaal zeker maar zo'n 70 procent dat we gaan. We gaan dan voor minimaal een jaar. Onze kinderen blijven in Nederland en komen met vakanties over. Ze hebben ook de leeftijd om "alleen" achter te blijven.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

He wat leuk , ik ben ook opgegroeid in Santpoort !
Spannend hoor om een tijd in Amerika te gaan wonen.

Marjon
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

jolanda44 schreef:Wij komen uit Santpoort dus naast Haarlem. En gaan waarschijnlijk in de buurt van Madison een plekje zoeken. Het is allemaal nog niet helemaal zeker maar zo'n 70 procent dat we gaan. We gaan dan voor minimaal een jaar. Onze kinderen blijven in Nederland en komen met vakanties over. Ze hebben ook de leeftijd om "alleen" achter te blijven.
Leuk, misschien een idee om een keer koffie te leuten (Senseo!).
jolanda44
Amerika-newbie

Bericht door jolanda44 »

Het gaat Pennsylvania worden in plaats van New Jersey maar wel net over de grens. Namelijk Philadelphia en omgeving. Ook niet slecht. We gaan daar vanaf eind mei heen. Voor minimaal een jaar.
Over de senseo gesproken (JayDee) kan je die ook in de Usa kopen of wordt dat invliegen vanaf Nederland? (samen met de hagelslag stroopwafels en drop o.a.)
Verder zouden we graag enige tips hebben over leuke "dorpjes" om te wonen in die omgeving. Alle informatie wordt is meer dan welkom.
Bij voorbaat dank.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

jolanda44 schreef:
Over de senseo gesproken kan je die ook in de Usa kopen of wordt dat invliegen vanaf Nederland? (samen met de hagelslag stroopwafels en drop o.a.)

de Senseo kun je hier ook kopen .. ik denk dat wij ongeveer 49 dollar voor betaald hebben...en de hagelslag en stroopwafels kun je bij veel nederlandse online winkels bestellen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vrienden van ons wonen in Yardley, Pennsylvania, op de rand met New Jersey. Ze zijn Amerikaans, maar heel "werelds" (hij werkt voor de Amerikaanse tak van Wolters, n.b.) en hebben het daar erg naar hun zin. Ik vind het ook een leuk plaatsje en het ligt gunstig t.o.v. Philadelphia en New York City (een uur met openbaar vervoer).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hadden mensen hier in het dorp die voor Janssen Pharmaceutica werkten, in New Jersey (Titusville). Zij woonden in New Hope (PA), en vonden dat een heel leuk dorpje, heel gezellig.
Maar of dat dicht genoeg bij Philadelphia is...?

Verder sprak ik ooit wel eens met een universiteitsprof die volgende plaatsen aan zou raden:
"de main line van Philadelphia (buitenwijken ten westen van de stad, vooral Bryn Mawr, Radnor...). Er zijn daar ook heel goede scholen"
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer