Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anne162: Yosemite vol ...

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anne162
Amerika-ontdekker

Reis Anne162: Yosemite vol ...

Bericht door Anne162 »

Voor onze reis van begin juli blijkt het vinden van geschikte maar vooral beschikbare accommodatie een hele klus. Wij willen 11 juli van SF naar Yosemite rijden en daar 3 nachten verblijven. Nu is Yosemite volledig volgeboekt en ook de paar hotels in El Portal zijn vol. Wat kunnen we nu het beste doen? Yosemite overslaan, ergens halverwege gaan zitten richting Mammoth Lakes? Ik realiseer me dat het weekend is, dus niet handig. We komen vanaf SF en willen het rondje maken via Zion etc naar LA. Vanaf LA vliegen we terug. In principe komen we dus niet meer in de buurt van Yosemite. Wat te doen? :?:
jdeinum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yosemite vol.....

Bericht door jdeinum »

Via Booking.com zie ik beschikbare accommodaties in Oakhurst. Dat is iets verder maar ook te doen. Ik ga daar zelf ook overnachten.
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Met hoeveel personen reizen jullie? In Curry Village zijn nog wel 2 pers. tenten beschikbaar in die periode.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Tenten in Curry Village vallen reuze mee hoor.

Vorig jaar heb ik enkel onze overnachtingen voor Yosemite bij een reisbureau geboekt.
(ik was aan de late kant met reserveren toen en Yosemite zat ook al vol)

Misschien kan je toch al reserveringen maken in vb Fish Camp of Oakhurst die kosteloos te annuleren zijn. (dan heb je zeker al iets)
Daarna regelmatig checken als er niets vrij komt in het park, zo ja, snel reserveren en andere overnachtingen annuleren.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Angimoonen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Angimoonen »

Wij slapen in die periode ook in Oakhurst (24-26 juli). Wel ietsje in het Zuiden, Mariposa Grove met de sequioas is van daaruit goed te doen, rest is wel iets verder rijden. Rijden van Oakhurst via Tioga Pass naar Mammoth Lakes.

Angeline
Anne162
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne162 »

We zijn met 4 personen. Ik zag dat er alleen nog 2 persoons tenten zijn. Als we er daar 2 van moeten hebben, wordt het wel weer erg kostbaar. Zit nu te denken of het niet een idee is om een paar tentjes te kopen en in de parken te gaan kamperen. Of ben ik dan net zo veel geld uiteindelijk kwijt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kamperen is een stuk goedkoper, alleen zal het ook niet meer lukken om een kampeerplaats in Yosemite te vinden. Daarvoor moet er 5 maanden van te voren gereserveerd worden en dat is een gekkenhuis). Ik zou inderdaad zoals Ingrid zegt iets in Oakhurst of Fish Camp reserveren, of kijk eens naar de Yosemite Bug, en dan regelmatig checken of er iets vrij komt. Je kunt ook eerst een nacht Oakhurst doen en dan 2 nachten in het park. Of per nacht kijken wat er vrij is, misschien dat het dan wel lukt. Mocht het lukken, dan is Housekeeping Camp erg leuk.
Kijk voor de kampeermogelijkheden in de parken eens op http://www.recreation.gov.

Marianne
Anne162
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne162 »

Haha, ja Marianne, in al mijn onschuld dacht ik dat kamperen makkelijker was dan een motel. Ben ondertussen iets wijzer geworden. Is Cedar Lodge in El Portal een goeie optie, ik dacht van wel toch? Als ik onze dagen iets verschuif lukt die nog wel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

El Portal lijkt me prima als je niets in het park kunt vinden of als je iets in het park te duur vindt. Het zou sowieso wel mooi zijn als je het weekend in Yosemite kunt vermijden. Maar dan wordt iets in het park misschien ook weer makkelijker?

Marianne
Anne162
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne162 »

Ja Marianne, ik zit te denken om de boel toch maar wat om te gooien. We zitten zowel in het weekend in Yosemite als in Grand Canyon volgens de huidige planning. Maar de vraag is even hoe we dat moeten doen, aangezien het onze eerste reis deze kant op is en we de afstanden ed (en vooral de tijd) niet helemaal goed in kunnen schatten. Wellicht heb je tips? We komen 8 juli aan in SF en gaan 4 augustus weer terug vanaf LA. Het rondje zou dan SF-Yosemite-Death Valley-LV-Zion-Bryce-GC-SD-LA zijn. Kunnen we dat op een handige manier anders indelen, wat weglaten misschien, zodat we niet in de weekeinden in de parken uitkomen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet je huidige planning hier eens neer (in een schema per dag), dan kunnen we beter meedenken. Het zal wat lastig zijn om het anders in te delen omdat het geen rondje is.

Marianne
Anne162
Amerika-ontdekker

Re: Reis Anne162: Yosemite vol ...

Bericht door Anne162 »

1 8-jul Amsterdam - San Francisco
2 9-jul SF
3 10-jul SF
4 vrij 11-jul SF
5 za 12-jul SF - Yosemite
6 zo 13-jul Yosemite
7 14-jul Yosemite - Mammoth Lakes
8 15-jul Mammoth lakes - Death valley
9 16-jul Death valley - Las Vegas
10 17-jul Las Vegas
11 vrij 18-jul Las Vegas - Zion
12 za 19-jul Zion
13 zo 20-jul Zion
14 21-jul Zion - Bryce
15 22-jul Bryce - Page
16 23-jul Page - Monument valley
17 24-jul Monument valley - Grand canyon
18 vrij 25-jul Grand Canyon
19 za 26-jul Grand Canyon - Palm Springs
20 zo 27-jul Palm Springs - San Diego
21 28-jul San Diego
22 29-jul San Diego
23 30-jul San Diego - Los Angeles
24 31-jul
25 1-aug
26 2-aug
27 3-aug
28 4-aug
Dit is de planning tot nu toe. We hebben aan het eind nog wat dagen over, dus er kan zeker nog wel geschoven worden.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Je kunt ook na San Francisco eerst nog een dagje Monterey doen, daar kun je een walvis tour doen..
Dan ben je weer een dag later in Yosemite..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Inderdaad, eerst een stuk langs de kust is een mogelijkheid, ik zou dan ook het deel bij Big Sur meenemen.
Of je rijdt eerst naar Sequoia/Kings Canyon en dan naar Yosemite. Dan zou het er zo uitzien:

8-jul di Amsterdam - SF
9-jul wo SF
10-jul do SF
11-jul vr SF - Sequoia/Kings Canyon
12-jul za Sequoia/Kings Canyon
13-jul zo Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
14-jul ma Yosemite
15-jul di Yosemite
16-jul wo Yosemite - Mammoth Lakes
17-jul do Mammoth Lakes - Death Valley
18-jul vr Death Valley - Las Vegas
19-jul za Las Vegas
20-jul zo Las Vegas - Zion
21-jul ma Zion
22-jul di Zion - Bryce
23-jul wo Bryce - Page
24-jul do Page - Monument Valley
25-jul vr Monument Valley - Grand Canyon
26-jul za Grand Canyon
27-jul zo Grand Canyon - Palm Springs
28-jul ma Palm Springs - San Diego
29-jul di San Diego
30-jul wo San Diego
31-jul do San Diego - Los Angeles
1-aug vr Los Angeles
2-aug za Los Angeles
3-aug zo Los Angeles
4-aug ma Los Angeles

Ik heb een dag SF en een dag Zion minder gedaan, maar daar kun je nog in schuiven want je hebt nog ruimte op het laatst. Dan kun je de GC ook nog naar achteren schuiven zodat je daar niet precies in het weekend zit.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Je zou ook Moab (Arches en Canyonlands NPs) kunnen toevoegen aan het schema van Marianne (ten koste van een dag San Diego en een dag LA)
23 jul: Bryce - Moab
24 jul: Moab
25 jul: Moab
26 jul: Moab - Monument valley
27 jul: Monument valley - Page
28 jul: Page - Grand Canyon
29 jul: Grand Canyon
30 jul: Grand Canyon - Palm Springs
31 jul: Palm Springs - San Diego
1 aug: San Diego
2 aug: San Diego - Los Angeles
3 aug: Los Angeles
4 aug: Los Angeles

Je zou ook Bishop of Lone Pine kunnen nemen i.p.v. mammoth lakes. Je zou dan via een kort bezoek aan Death Valley naar Las Vegas kunnen reizen, dan heb je 1 dag minder in het weekend in Las Vegas. De uitgespaarde dag kan je dan bijv. weer aan San Diego toevoegen, of aan Page.
Anne162
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne162 »

Dank Marianne en Inge (en anderen) voor julie reacties! Ik ga eens even uitgebreid puzzelen. Ik overweeg nu ook een andere optie: wel 2 dagen in SF en daarna vliegen naar Salt Lake City om vanaf daar naar beneden af te zakken voor onze terugvlucht vanaf LA. Dat betekent dan wel dat we Yosemite en Sequoia niet zullen bezoeken. Maar misschien wel de moeite waard om uit te zoeken. Ik heb het vermoeden dat we Yosemite/Sequoia toch veels te druk gaan vinden, maar misschien zie ik dat verkeerd. Wordt nog even een avondje (paar avondjes denk ik) uitzoekwerk.
Iemand van jullie toevallig ervaring met een route vanaf die kant? Marianne, dat hebben jullie volgens mij gedaan toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 2004 en in 2008 een route gedaan waarbij we langs SLC kwamen. Maar ik zou het in jullie route een wat onlogische optie vinden. Het kost je veel tijd, en het eerste stuk vanaf SLC is niet echt interessant. Maar als jullie Moab in de route willen opnemen is het niet gek natuurlijk. Daar zal het ook druk zijn, net als in Yosemite en in de andere parken. Wij hebben trouwens nooit veel last gehad van de drukte, maar het scheelt wel als je voldoende tijd hebt in een park zodat je je activiteiten wat kunt spreiden.

Marianne
Anne162
Amerika-ontdekker

Salt Lake City naar Los Angeles

Bericht door Anne162 »

Na lang dubben en het zeer volle Yosemite (zie mijn eerdere post) gaan we onze reis echt aanpassen.
8 juli aankomst in San Francisco. 9 en 10 juli in San Francisco. Van San Francisco vliegen we 11 juli naar Salt Lake City. Vanaf daar willen we in een week of 3 richting Los Angeles. Nu ben ik erg aan het dubben over de volgorde in de route.
Van SLC naar Moab. Dan willen we daarna naar Bryce, Zion en Grand Canyon. Voor de GC denk ik dat het handig is dat we aan de north rim kant blijven. Via Las Vegas vervolgens afzakken naar LA, evt via death valley of is dat heel vreemd?
Graag jullie advies over de route, hoeveel dagen waar te verblijven en wat zijn de beste plekken om te overnachten? Vooral de volgorde Bryce, Zion etc ben ik over aan het dubben.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Persoonlijk snap ik de keuze voor Salt Lake City niet echt. Hebben jullie daar een speciale reden voor? Als je dan toch gaat vliegen, lijkt Phoenix me net iets praktischer als je voor de woestijn gaat, of gewoon direct naar Las Vegas natuurlijk...
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Je kan ook de route helemaal omdraaien. Dus eindigen in SF?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer