Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mag je 3x in twee maanden naar de VS?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mag je 3x in twee maanden naar de VS?
Hi,
Ik heb ooit, een aantal jaren terug, van een CBP officer gehoord dat je (officieel, onder het Visa Waiver Programma) 90 dagen in de VS mag blijven. En dat het dan niet uit maakt hoe vaak je het land en en uit gaat als je daarna maar minimaal 90 dagen het land weer verlaat.
Ik ga over een paar weken met het werk naar de VS en een maand later voor vakantie. Nu wil het toeval dat daar tussen een bruiloft valt van vrienden waar ik wel graag naar toe wil maar ik wil er natuurlijk ook niet bij mijn vakantie achter komen dat dit niet mag.
Weet iemand of die regel nog steeds klopt?
Voor mijn werk (een studiereis overigens) ben ik er maar een week. Voor mijn vakantie net geen 3 weken en voor de trouwerij een paar dagen. Het is dus niet zo dat ik er langer dan 90 dagen zal zijn. In tegendeel het is bij elkaar nog geen 6 weken.
Mark
Ik heb ooit, een aantal jaren terug, van een CBP officer gehoord dat je (officieel, onder het Visa Waiver Programma) 90 dagen in de VS mag blijven. En dat het dan niet uit maakt hoe vaak je het land en en uit gaat als je daarna maar minimaal 90 dagen het land weer verlaat.
Ik ga over een paar weken met het werk naar de VS en een maand later voor vakantie. Nu wil het toeval dat daar tussen een bruiloft valt van vrienden waar ik wel graag naar toe wil maar ik wil er natuurlijk ook niet bij mijn vakantie achter komen dat dit niet mag.
Weet iemand of die regel nog steeds klopt?
Voor mijn werk (een studiereis overigens) ben ik er maar een week. Voor mijn vakantie net geen 3 weken en voor de trouwerij een paar dagen. Het is dus niet zo dat ik er langer dan 90 dagen zal zijn. In tegendeel het is bij elkaar nog geen 6 weken.
Mark
Re: Mag je 3x in twee maanden naar de VS?
Welke regel? Wat jij hebt gehoord is namelijk geen regel. De regel is dat je op het VWP per keer dat je naar de VS gaat daar maximaal 90 dagen mag blijven, en dat bezoeken in "aanpalende" landen de teller niet op nul zetten. Doch terugkeren naar Nederland (of België) zet de teller wel op nul.
Jouw plan mag, mits je elke keer terugkeert naar Nederland (of België). Doch het zal wel vragen opleveren en wij (niemand overigens) kan garanderen dat je 3x de VS binnenkomt.
Jouw plan mag, mits je elke keer terugkeert naar Nederland (of België). Doch het zal wel vragen opleveren en wij (niemand overigens) kan garanderen dat je 3x de VS binnenkomt.
Laatst gewijzigd door Hockey op 25 apr 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Er bestaan geen regels. Die meneer of mevrouw van de US Immigrations die jouw paspoort onder ogen krijgt beslist en zijn/haar beslissing is bindend, je kan niet in beroep. Niemand hier kan jou zeggen of jij er in slaagt om drie keer in korte tijd de VS in te komen. Het kan goed gaan maar het kan ook fout gaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Op zich is er geen enkel probleem. Hoeveel zakenreizigers gaan misschien wel meer dan 10 keer per jaar naar de VS.
Ik heb geen ervaring met studiereizen voor het werk en het visa waiver programm. Dat vraag je misschien toch beter eens na, je bent dan immers geen gewone toerist.
Als men er al vragen over stelt dan zeg je gewoon hoe het zit. Ik kwam vorige keer voor het werk. Tussenin voor een bruiloft van vrienden en nu kom ik met de familie op vakantie. Men zal waarschijnlijk wel naar bewijs voor je terugvlucht vragen, maar dat is geen probleem om te tonen hé.
Ik heb geen ervaring met studiereizen voor het werk en het visa waiver programm. Dat vraag je misschien toch beter eens na, je bent dan immers geen gewone toerist.
Als men er al vragen over stelt dan zeg je gewoon hoe het zit. Ik kwam vorige keer voor het werk. Tussenin voor een bruiloft van vrienden en nu kom ik met de familie op vakantie. Men zal waarschijnlijk wel naar bewijs voor je terugvlucht vragen, maar dat is geen probleem om te tonen hé.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ok. Dank het is me weer wat meer helder geworden.
Ik had zojuist ook deze link gevonden:
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_w ... gram4.html (vraag 15) die jullie antwoorden bevestigd.
Studiereis overigens wat zwaar uitgedrukt. Het is een bezoek aan een paar leverancier van producten die wij nu gebruiken en ons willen vertellen over hoe ze de toekomst zien en een bezoek aan een bedrijf die in de zelfde sector werkzaam is voor referentie. Er wordt dus niet echt gestudeerd aan Amerikaanse school o.i.d.. Al vraag ik me af hoe een CBP officer dat ziet maar goed met wat toelichting hoop ik dan maar dat hij of zij er begrip voor heeft. Ik zal zeker eerlijk zijn bij de CBP officer. Het risico lopen dat mijn vakantie naar de maan is vind ik al zonde maar voor een paar jaar een ban oplopen zie ik helemaal niet zitten.
Terug vlucht tonen is geen van de gevallen een probleem. In alle gevallen is een retour geboekt met vaste eind datums.
Nogmaals dank voor de antwoorden.
Ik had zojuist ook deze link gevonden:
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_w ... gram4.html (vraag 15) die jullie antwoorden bevestigd.
Studiereis overigens wat zwaar uitgedrukt. Het is een bezoek aan een paar leverancier van producten die wij nu gebruiken en ons willen vertellen over hoe ze de toekomst zien en een bezoek aan een bedrijf die in de zelfde sector werkzaam is voor referentie. Er wordt dus niet echt gestudeerd aan Amerikaanse school o.i.d.. Al vraag ik me af hoe een CBP officer dat ziet maar goed met wat toelichting hoop ik dan maar dat hij of zij er begrip voor heeft. Ik zal zeker eerlijk zijn bij de CBP officer. Het risico lopen dat mijn vakantie naar de maan is vind ik al zonde maar voor een paar jaar een ban oplopen zie ik helemaal niet zitten.
Terug vlucht tonen is geen van de gevallen een probleem. In alle gevallen is een retour geboekt met vaste eind datums.
Nogmaals dank voor de antwoorden.
Ik zou zeggen dat studiereis de geheel verkeerde bewoording is, want je komt voor zaken. Zodra je in dit geval over 'studie' begint sta je het verkeerde verhaal te vertellen. Ik zou letterlijk zeggen wat je net zelf typt: 'Het is een bezoek aan een paar leverancier van producten die wij nu gebruiken en ons willen vertellen over hoe ze de toekomst zien en een bezoek aan een bedrijf die in de zelfde sector werkzaam is voor referentie.'
- goldenhills
- Amerika-expert
Inderdaad, dat is gewoon een business meeting met een supplier.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1943 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 6 Reacties