Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis chippie777: 20 dagen door Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis chippie777: 20 dagen door Texas

Bericht door katrienenluc »

OMG Elly, het was nog wat vroeg blijkbaar! :D
Ga direct eens kijken!
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

chippie777 schreef:@SenT, bedankt voor je tips. Wat is er bijzonder in Boerne?.
Wat er voor mij zo "bijzonder" aan is: het is eerder een gevoel van " het plaatje klopt". Het is zo' n beetje zoals ik mij als kind the farwest had voorgesteld. Het is geen ghosttown, alles is er prima onder houden en liefelijk, zonder dan weer té toeristisch en te groot te zijn. Ik vind het in ieder geval mooier dan Badera dat er zo'n 30 à 40 km vandaan ligt en wel eens de cowboyhoofdstad wordt genoemd ( ik vond er daar eigenlijk niets aan).

Trouwens nog nooit zoveel Duitse wagens gezien in de Usa als in Boerne. (De inwoners zeggen trouwens "bernie".
Je hoeft er geen ganse dag door te brengen, enkele uurtjes is genoeg.

Vermijd de winebar als je opkomende texaanse wijnen wil proeven: alleen Europese en Californische wijn is er verkrijgbaar.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik heb Boerne toegevoegd aan „things to do”. Dit lijstje wordt steeds langer maar zoals altijd is het lijstje te lang en maken wij tijdens de reis een keuze wat we wel en niet gaan doen. Dat werkt altijd prima. Ik heb trouwens niet heel veel kunnen vinden over Boerne.
Een ander „probleem”, hotels in Carlsbad zijn erg duur in vergelijking met wat wij gewend zijn. Er blijkt in dat gebied olie gevonden te zijn dus veel aanloop vanuit de olie industrie. Dit zorgt voor behoorlijke prijs verhogingen. Wij hadden Best Western Stevens Inn op het oog, maar met een prijs van 179$ per dag en dan ook nog een zwembad dat gerenoveerd wordt vinden wij dit echt te duur.
Misschien gaan we langer blijven in Alamogordo (nabij white sands) en vandaar uit de Carlsbad Caverns bezoeken. Tja dat is een behoorlijk ritje, heen en terug zeker, maar drie nachten daar is goedkoper dan twee nachten in Carlsbad zonder zwembad. Nadeel is dat het vanuit daar weer een stuk langer rijden is naar Big Bend. We moeten dus eens even goed kijken hoe we dit dagen gaan inrichten. Daarbij de volgende criteria aanhouden: betaalbaar en met zwembad.
Iemand een idee hoe we de Carlsbad Caverns en Alamogordo White sands kunnen bezoeken op een goede, betaalbare manier?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Ik zit er nu over te denken om van Amarillo naar Alamogordo te rijden en daar 2 nachten te verblijven.(hotels zijn daar goedkoper dan in Carlsbad) Daarna via Carlsbad Carverns naar bijvb. Fort Stockton. Onderweg doen we dan de grotten en overnachten dan in Fort Stockton. Vandaar uit is het circa 3,5 uur rijden naar Big Bend chisos lodge. Dan hebben we een halve dag extra in Big Bend.
Wat ook zou kunnen is overnachten in bijvb. Van Horn en dan via Presidio en Lajitas naar Big Bend chisos lodge, maar dat is een behoorlijke auto rit.
Keuzes, keuzes, iemand voor dezelfde keuzes gestaan?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb zelf ook behoorlijk zitten puzzelen op dit stuk...
Naar het schijnt is de route tussen presidio en Lajitas prachtig dus ik denk wel de moeite om er langer voor te rijden.
Ik heb het uiteindeljk nu zo ingepland:
- 1 nacht alamogordo
- 1 nacht vlakbij de ingang van de Carlsbad grotten in de Rodeway Inn in Whites City (niet duur dus als je owv de prijs niet in Carlsbad wil zitten allicht een goed alternatief?)
zo zitten we vlakbij guadeloupe mountains ook waar wij nog willen gaan wandelen en toch iets meer al in de richting van big bend
- dan willen we via die mooie route naar big bend rijden maar omdat dit zo ver is heb ik 1 overnachting in Lajitas geboekt vlakbij Big Bend
- en dan 2 nachten in de lodge, zo hebben we wel 2 volle dagen in Big Bend...

edit: die rodeway inn heeft zelfs een zwembad met schuifaf ;-)
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Tipsy_1; bedankt voor je tip. Ik heb ze direct opgevolgd en de Rodewayinn bij de Caverns geboekt voor 1 nacht. Daarna 1 nacht in Lajitas (golf resort). We stappen hier wel af van wat wij over het algemeen doen: 2 nachten per hotel. Maar Texas is zo groot dat je er niet helemaal aan ontkomt.
Na Amarillo gaan we nu naar Alamogordo voor de White Sands. We verblijven daar 1 nacht dus kunnen s avonds de zonsondergang zien. De volgende dag naar Carlsbad, omdat dat niet zo ver is zouden we de white sands nog een keer kunnen bezoeken als de avond daar voor niet gelukt zou zijn. In Carlsbad gaan we die dag gelijk de Caverns in. De volgende dag naar Lajitas via Presidio. Ook hier verblijven we 1 nacht waarna we naar de Chisos mountain lodge gaan waar we 2 nachten verblijven. Na big bend gaan we naar San Marcos (tussen Austin en San Antonio) Hier verblijven we 4 nachten zodat we 3 volle dagen hebben voor de omgeving aldaar.
Zo langzamerhand krijgt de route steeds meer vorm. Nu nog hotels zoeken in: Amarillo, Alamogordo, Aransas (of ergens anders aan de kust) en als laatste weer ergens in de buurt van Houston.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ga je een blog bijhouden Chippie? Ik zie in je onderschrift dat je dat in vorige reizen wel deed :wink:
Misschien kunnen we dan nog wat spieken voordat wij gaan :mrgreen:
Of misschien zijn we wel ergens tegelijkertijd, wanneer gaan jullie precies?

Elly
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

San Marcos is op zich redelijk saai, maar een prima uitvalsbasis voor de omgeving. Wij hebben daar naar huizen gezocht toen m'n man een baan in Austin aangeboden kreeg. Die baan ging helaas op het laatste moment niet door, maar we hopen nog steeds t.z.t die kant op te verhuizen.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

@michelly; ik ga zeker een blog bijhouden, het eerste begin is er al. Zodra de route een definitieve form heeft plaats ik die op mijn blog. (automatisch volgen kan uiteraard ook).
@LittlePhoenix; Ik verwacht inderdaad niet veel van San Marcos, maar het lijkt mij een prima plaatsje om zowel Austion als San Antonio te bezoeken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

tof die blog. aangezien jullie route best wel op die van ons lijkt.
We overnachten toch al in een aantal dezelfde hotels (rodeway inn, lajitas golf resort, chisos,...) :thumbup:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

katrienenluc schreef: oh heerlijk, hebben jullie een blog waar we jullie kunnen volgen?
Dat staat inderdaad in mijn onderschrift maar echt veel staat er nog niet op, alleen de route en hotels/lodges. Meestal maken we het van tevoren wel heel uitgebreid maar ik weet niet of en hoeveel tijd/mogelijkheden er zijn om het bij te houden maar we gaan ons best doen.

@ chippie777, wij overnachten in Whites City ook in de Rodeway inn om in de buurt te zitten van Guadelupe mountains, een paar jaar geleden zaten we wel in Carlsbad in een hotel maar dat is toch weer een stukje verder rijden naar de G.M. We hebben toen ook 's avonds gegeten bij Rodeway inn en dat zag er best goed uit dus we nemen maar de gok. :D

Van Whites City naar BIg Bend in één keer lijkt me inderdaad wel erg lang, goed idee om een tussenstop te nemen, de Lajitas golf resort heb ik ook nog bij zitten kijken maar vond het wat prijzig en omdat we al heel veel tussenstops hebben doen we die maar niet. Volgens mij doen wij wel een week over de rit van W.C. naar Big Bend maar we hebben er ook de tijd voor genomen.
Jammer dat jullie niet stoppen bij Fort Davis, daar is echt een heel mooi park en dito scenic drive, tenminste van horen zeggen, we zullen het binnenkort zien.

Wij slaan de grotten en vleermuizen van Carlsbad over omdat we die al een keer gezien hebben en in Texas er ook hele mooie grotten zijn en plaatsen waar vleermuizen uitvliegen, bij Natural Bridge vlakbij San Antonio zelfs iets van 15 miljoen maar er zijn daar nog veel meer uitvlieggrotten.

Wel een beetje jammer dat je zolang in Houston blijft voordat je weer naar huis vliegt, bijna 2 dagen terwijl je pas 's avonds hoeft te vliegen. Zou je niet beter 1 nacht van tevoren daar kunnen slapen dan hou je nog een dag over om ergens anders te vertoeven. Zoals ik begrijp wil je daar niets gaan doen?
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

@Paula58: Ik ben volger geworden van je blog, kunnen we leuk meelezen voordat wij zelf die kan op gaan. Het is inderdaad niet de goedkoopste overnachting in Lajitas maar ik denk wel een mooie tussen stop. Zo wie zo vind ik de overnachtingen iets duurder dan wij gewend zijn in de USA. Aan de andere kant, wij zijn met z’n vieren en als je dan de overnachting deelt door vier valt de prijs per persoon weer mee. Maar ja ik moet toch voor vier betalen dus maakt het eigenlijk ook weer niet uit :-)
Wij willen de vleermuizen in Austin uiteraard ook zien, maar Carlsbad wilde we niet overslaan. Wat betreft Houston weten we het nog niet. Het stuk na San Antonio en Austin staat nog niet vast. Wij willen in ieder geval ergens aan de kust verblijven om ook nog wat strand ervaringen op te doen. Het vliegdekschip nabij Aransas staat ook gepland voor een bezoekje. Wij hoeven niet perse Houston stad te bezoeken, althans ik heb mij nog niet verdiept in de mogelijkheden aldaar. Het is heel goed mogelijk dat wij een nacht van te voren aankomen. Dus tips zijn nog steeds welkom :-)
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Tips gezocht voor de „gulf-coast” van Texas

Wij zijn bezig met onze reis door Texas (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=20)
De Reis krijgt al aardig vorm maar ik zit een beetje te „tobben” met het laatste stuk. Het lijkt ons leuk om aan het eind een paar dagen ”strand” te doen. Wij zijn geen echte strand-mensen maar een dagje of middagje strand is altijd leuk tijdens een vakantie.
Ik heb al begrepen dat Aransas (corpus-christi) leuker is dan Galveston Beach maar ik loop een beetje vast in mijn zoektocht naar betaalbare hotels in die omgeving.
Is er iemand op dit forum die in deze omgeving is geweest en ons kan voorzien van goede tips?
Misschien gaan we wel 2 nachten in de buurt van Corpus-Christi zitten en twee nachten in de buurt van Galveston-beach, kunnen we zelf (achteraf) bepalen wat het leuks was :-)

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Al hoewel ik de reden wel begrijp vind ik het jammer, het is een aparte vraag welke nu een beetje verloren gaat in het grotere geheel. Ben bang dat er niet veel reacties op komen. Veel forum bezoekers „scannen” de (nieuwe) onderwerpen of daar wat tussen staat waar ze wat mee kunen.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

We zijn een heel eind met onze route. De meeste hotels zijn geboekt, waarbij we het meer en deel nog kunnen aanpassen. Enkele hotels hebben we al betaald en vastgezet. Nu zijn we veel info aan het verzamelen om de dagen te vullen. Dit doen wij altijd, en we verzamelen meer dan we kunnen doen zodat we op de dagen zelf kunnen bepalen wat we gaan doen (en niet meer hoeven te zoeken). We laten dat altijd afhangen van de dag, het weer, het gevoel, de omstandigheden enz.

De route heeft een nagenoeg definitieve vorm gekregen:
dag 1 Vlucht naar Houston aankomst 13:10 de ervaring leert dat we minimaal 3 uur bezig zijn voor we op weg zijn met de huur auto na de landing.
dag 2 Naar Fort Worth
dag 3 Fort Worth We bezoeken Dallas, Stock Yards e.d.
dag 4 Naar Amarillo
dag 5 Amarillo We bezoeken, cadilac ranch, palo duro park e.d.
dag 6 Naar Alamogordo, via roswell We bezoeken de marsmannetjes en aan het eind van de middag de white sands
dag 7 Naar Carlsbad misschien ‚s ochtends nogmaals naar de white sands, maar in ieder geval ook naar de Carverns in Carslbad
dag 8 Naar Lajitas Dit wordt een lange route maar het laatste stuk moet heel mooi zijn: van Presideo naar Lajitas
dag 9 Naar Big Bend Hier is meer dan genoeg te zien
dag 10 Big Bend
dag 11 Naar San Marcos Dit wordt een lange reis dag, maar daarna blijven we 4 nachten op een plaats
dag 12 San Marcos -bijvb San Antonio
dag 13 San Marcos - bijvb Austin
dag 14 San Marcos - bijvb Guerne
dag 15 Naar Aransas / Portland 3
dag 16 Aransas / Portland
dag 17 Aransas / Portland
dag 18 Naar Houston, Kemah boardwalk,
dag 19 Naar Houston, misschien in de ochtend toch nog NASA space center bezoken
dag 20 Vlucht naar Amsterdam vertrek 20:10 We hebben hier nog bijna de hele dag, waarschijnlijk shoppen
dag 21 Aankomst Amsterdam 12:25
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

mooi rondje! ik ben benieuwd naar je ervaringen!
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Zijn jullie nog naar Sea World San Antonio geweest?
Ik ben daar erg benieuwd naar en wil er zelf graag ook eens naartoe.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

We zijn nog helemaal niet gegaan, de reis moet nog beginnen. :-)
Sea World staat niet op de planning, maar je weet het nooit.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Inmiddels zijn wij onderweg en tot nu toe is het een fantastische ervaring! Weer heel anders dan de staten waar wij al geweest zijn.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

tof dat je iets laat weten, ik ga meteen bijlezen! veel plezier daar nog!
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Wij zijn weer terug, en wat heeft Texas on verrast!
Ik kan het echt iedereen aanraden, wat is dat een gaaf stukje Amerika! Misschien niet geschikt voor first timers maar het doet niet onder voor andere gedeelte van Amerika.
De Texanen zijn ontzettend vriendelijk, dat vinden wij zo wie zo van Amerikanen maar in Texas valt het gewoon op hoe leuk ze het vinden dat je „hun” staat komt bezoeken.
Texas heeft ons hart wel gestolen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer