Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bagagetips
Re: bagagetips
Ik dacht ook aan tiewraps en dan nog een kofferriem zonder slot om de koffer. Alleen heb ik geen buitenvakjes bij m'n koffer. Iemand een idee van iets wat wel mee mag in de handbagage waarmee ik de tiewraps er af kan krijgen?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij namen daarvoor een nagelknipper mee. Mijn vriend kan dat zowiezo toch nooit missen. 

Een klein schaartje mag ook.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Verbazingwekkend dat dit topic maar steeds terugkomt. Allemaal goedbedoelde adviezen, maar je kan je koffer nog zo goed op slot doen (met de kofferslotjes zelf of met zo'n TSA slotje), iedere luchthavenmedewerker (bagage afhandelaar, beveiligingsmedewerkers, TSA, Douane etc.) krijgt jouw koffer of slotje open. Die koffer of TSA slotjes stellen niets voor.
Waarom doe je je koffer uiteindelijk op slot. Je wil voorkomen dat bagagedieven met jouw spullen aan de haal gaan. Helaas, ook bagagedieven die wat uit jouw koffer willen halen krijgen jouw koffer binnen een paar seconden open. Er wat uithalen is vervelend, maar als ze er wat instoppen is dat veel vervelender. Daar kan je grote problemen mee krijgen.
Wat deze bagagedieven vaak niet hebben, is tijd. Vandaar dat ik ook gecharmeerd ben van een kofferriem. Een kofferriem is naast versteviging van je koffer ook een vertragende factor voor lui die wat uit of in jouw koffer willen stoppen. Een goed vastgesjorde kofferband (evt. gezekerd met een tie-rapje) losmaken kost tijd, ook het daarna weer vastmaken van die kofferband kost ook tijd en dat is nou net wat bagagedieven niet hebben. De TSA neemt echt wel even de tijd om jouw kofferband los te maken, die worden toch per uur betaald!
Kijk even naar onderstaande filmpjes, zo gemakkelijk gaat het!
" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier zijn we met z'n allen machteloos tegen!
Waarom doe je je koffer uiteindelijk op slot. Je wil voorkomen dat bagagedieven met jouw spullen aan de haal gaan. Helaas, ook bagagedieven die wat uit jouw koffer willen halen krijgen jouw koffer binnen een paar seconden open. Er wat uithalen is vervelend, maar als ze er wat instoppen is dat veel vervelender. Daar kan je grote problemen mee krijgen.
Wat deze bagagedieven vaak niet hebben, is tijd. Vandaar dat ik ook gecharmeerd ben van een kofferriem. Een kofferriem is naast versteviging van je koffer ook een vertragende factor voor lui die wat uit of in jouw koffer willen stoppen. Een goed vastgesjorde kofferband (evt. gezekerd met een tie-rapje) losmaken kost tijd, ook het daarna weer vastmaken van die kofferband kost ook tijd en dat is nou net wat bagagedieven niet hebben. De TSA neemt echt wel even de tijd om jouw kofferband los te maken, die worden toch per uur betaald!

Kijk even naar onderstaande filmpjes, zo gemakkelijk gaat het!
En hier zijn we met z'n allen machteloos tegen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Da's wel straf! En ik dacht dat ik me geen zorgen hoefde maken voor mijn spullen!
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Onze dochter had een klein schaartje in haar etui zitten in haar handbagagekoffertje met haar tekenspullen, maar dat mocht dus niet........hebben we daar weg moeten gooien!dimona schreef:Een klein schaartje mag ook.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Dan heb je helaas iemand getroffen die de regels niet kent. Van de TSA-site:pumi1000 schreef:Onze dochter had een klein schaartje in haar etui zitten in haar handbagagekoffertje met haar tekenspullen, maar dat mocht dus niet........hebben we daar weg moeten gooien!dimona schreef:Een klein schaartje mag ook.
Scissors - metal with pointed tips and blades shorter than 4 inches are allowed, but blades longer than 4 inches are prohibited.
Op Aruba moest ik mijn schaartje ook weggooien, want daar hebben ze naast TSA-regels blijkbaar ook nog eigen regels (aldus de medewerker aldaar). Maar normaal gesproken moet het gewoon lukken (en lukt het me ook altijd) om een schaartje mee te nemen.
Overigens zouden kinderschaartjes met stompe punt überhaupt geen probleem mogen zijn.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Beste Amerikagangers,
Ik lees over het bagage onderwerp wat diverse reacties. Kan iemand mij zeggen of je nu wel of niet je koffer op slot moet doen? Ik heb koffers met 3 sloten erop en de sleutels altijd bij me.
Ik hoor graag. Dank alvast
Ik lees over het bagage onderwerp wat diverse reacties. Kan iemand mij zeggen of je nu wel of niet je koffer op slot moet doen? Ik heb koffers met 3 sloten erop en de sleutels altijd bij me.
Ik hoor graag. Dank alvast
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Naar Amerika en terug gaat je koffer NIET op slot, tenzij..
Je gebruik maakt van TSA goedgekeurde sloten.
Je gebruik maakt van TSA goedgekeurde sloten.