Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
14dgn Florida
14dgn Florida
Hallo allemaal,
Wij zijn druk met het plannen van onze vakantie naar de USA. En we zijn vrij laat, we willen vertrekken rond 14 juni as. en hebben nog niets geboekt.
Dit gaat onze derde reis worden, eerdere reizen hebben ons naar de west- (la, pismo beach, monterey, san francisco, yosimite, death valley en las vegas) en oostkust (ny, new port, province town, boston, kennebunkport, bar harbour en new fane) gebracht. Beide reizen hebben we in 14dgn gedaan.
Nu willen we naar Florida en staan er nog redelijk blanco in.
Vereisten zijn:
- orlando
- space center
- miami
- everglades
- key west
- strand en ook drukte
- shoppen
Wie kan ons een zetje geven? We willen rond de 14dgn gaan.
Bedankt,
Albert & Arie
Wij zijn druk met het plannen van onze vakantie naar de USA. En we zijn vrij laat, we willen vertrekken rond 14 juni as. en hebben nog niets geboekt.
Dit gaat onze derde reis worden, eerdere reizen hebben ons naar de west- (la, pismo beach, monterey, san francisco, yosimite, death valley en las vegas) en oostkust (ny, new port, province town, boston, kennebunkport, bar harbour en new fane) gebracht. Beide reizen hebben we in 14dgn gedaan.
Nu willen we naar Florida en staan er nog redelijk blanco in.
Vereisten zijn:
- orlando
- space center
- miami
- everglades
- key west
- strand en ook drukte
- shoppen
Wie kan ons een zetje geven? We willen rond de 14dgn gaan.
Bedankt,
Albert & Arie
Re: 14dgn Florida
Allereerst maar eens zoeken naar een vliegticket: heen Orlando en terug Miami. Of omgekeerd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het gedeelte van Florida welke je bezoekt is gelukkig niet zo groot.
Nu is het wel zo dat het meeste wat je wil zien aan de oostelijke kant ligt en de mooiste stranden aan de westelijke kant.
De vlucht is dus uiteraard zeer bepalen. Wordt het een roundtrip of niet ? Beide kan uiteraard.
Het aantal dagen Orlando is ook bepalend natuurlijk.
Als je bvb Miami - Miami vliegt:
1 Huis - Miami (Miami Beach)
2 Miami
3 Miami - Cocoa Beach (onderweg Shopping Sawgrass Mills)
4 Cocoa Beach - Orlando (bezoek aan Space Center)
5 Orlando
6 Orlando
7 Orlando - Naples
8 Naples (strand)
9 Naples - Homestead (bezoek Everglades)
10 Homestead - Key West
11 Key West
12 Key West - Miami Beach
13 Miami Beach
14 Miami - huis
Nu is het wel zo dat het meeste wat je wil zien aan de oostelijke kant ligt en de mooiste stranden aan de westelijke kant.
De vlucht is dus uiteraard zeer bepalen. Wordt het een roundtrip of niet ? Beide kan uiteraard.
Het aantal dagen Orlando is ook bepalend natuurlijk.
Als je bvb Miami - Miami vliegt:
1 Huis - Miami (Miami Beach)
2 Miami
5 Orlando
6 Orlando
7 Orlando - Naples
8 Naples (strand)
10 Homestead - Key West
11 Key West
13 Miami Beach
14 Miami - huis
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zitten in Miami als ik dit schrijf en doen in 14 dagen alle (muv KSC) alle dingen die je in jouw lijstje staan. Wellicht heb je iets aan ons reisverslag, ook al is die pas halverwege.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Een vliegticket is het handigste ja 
Ik heb in mei een rondreis Florida gedaan, met dezelfde wensen als jij. Wellicht heb je iets aan mijn verslag? http://travelbysan.nl/rondreis-door-flo ... ine-state/
Wat ik heb gedaan:
Orlando
St. Petersburg (met Fort De Soto park, echt práchtige verlaten stranden)
Fort Myers
Florida Keys
Miami
Everglades
Jupiter
Cocoa Beach (surfen!)

Ik heb in mei een rondreis Florida gedaan, met dezelfde wensen als jij. Wellicht heb je iets aan mijn verslag? http://travelbysan.nl/rondreis-door-flo ... ine-state/
Wat ik heb gedaan:
Orlando
St. Petersburg (met Fort De Soto park, echt práchtige verlaten stranden)
Fort Myers
Florida Keys
Miami
Everglades
Jupiter
Cocoa Beach (surfen!)
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik kan mij wel in het schema van Marcopstal vinden. Dit is een relaxed rondje en het maakt niet uit op welke luchthaven (Miami, Orlando, Ft. Lauderdale, Ft. Myers of Tampa) je vliegt. Wellicht kan je uit ons reisverslag (zie onder) nog wat info halen.Marcopstal schreef: 1 Huis - Miami (Miami Beach)
2 Miami
5 Orlando
6 Orlando
7 Orlando - Naples
8 Naples (strand)
10 Homestead - Key West
11 Key West
13 Miami Beach
14 Miami - huis
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Allen,
Hartelijk dank. Ik ga me er in verdiepen.
We hebben inmiddels een vlucht gevonden naar Miami <-> Dusseldorf voor 770 euro pp.
Het rondje dat Marc voorstelt spreekt ons aan. Wij zullen uit de reisverslagen van Edne, analogkid en Ruud inspiratie halen.
Wordt vervolgd...
Hartelijk dank. Ik ga me er in verdiepen.
We hebben inmiddels een vlucht gevonden naar Miami <-> Dusseldorf voor 770 euro pp.
Het rondje dat Marc voorstelt spreekt ons aan. Wij zullen uit de reisverslagen van Edne, analogkid en Ruud inspiratie halen.
Wordt vervolgd...
vind 770 pp voor florida buiten het hoogseizoen best veel, zit je vast aan die 14 juni? bij arkefly kan je amsterdam -orlando als je 10 juni vertrekt en 24 juni terug voor 489 euro vliegen.
Ik vind 770 euro vanaf Düsseldorf ook heel veel.
Oh, die datum is wat wij hebben vastgelegd. Voor die datum is dat wat wij gevonden hebben het goedkoopst. Komt bij dat het een directe vlucht is. Ik zal nog eens goed gaan kijken..... Wellicht 

Ik heb nu twee tickets gevonden bij Jetairfly a 520 euro pp. Vertrek op 14 en retour 28 juni vanaf brussel naar miami vv.
Heeft iemand ervaring met vliegen met deze operator?
Ik heb zelf al op internet naar reviews gekeken.... We betalen liever iets meer! Deze valt af.
Heeft iemand ervaring met vliegen met deze operator?
Ik heb zelf al op internet naar reviews gekeken.... We betalen liever iets meer! Deze valt af.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat is de Belgische variant van ArkeFly.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Wij hebben de vlucht geboekt en vliegen op vrijdag 13 juni naar Orlando en op 27 juni vliegen we vanaf Miami weer naar Amsterdam. Onze tickets hebben we gevoekt vij Arkefly voor 510 euro pp.
Nu ben ik mij aan het oriënteren op de parken die wij in Orlando kunnen bezoeken.
Wij komen vrijdag in Orlando aan en willen maandagochtend weer vertrekken. We zijn het weekend in Orlando, op zich niet handig ivm de drukte in de parken. Ons kennende zijn wij niet bereid om een half uur of langer in een rij te staan wachten.
Op de Disney site heb ik gekeken en er zijn zoveel mogelijkheden om de parken te bezoeken. Naast Disney is er nog ZOVEEL meer. Kan iemand ons tips geven waar wij first timers absoluut naar toe moeten in Orlando? En welk type ticket aan te bevelen is?
Thanks.
Nu ben ik mij aan het oriënteren op de parken die wij in Orlando kunnen bezoeken.
Wij komen vrijdag in Orlando aan en willen maandagochtend weer vertrekken. We zijn het weekend in Orlando, op zich niet handig ivm de drukte in de parken. Ons kennende zijn wij niet bereid om een half uur of langer in een rij te staan wachten.
Op de Disney site heb ik gekeken en er zijn zoveel mogelijkheden om de parken te bezoeken. Naast Disney is er nog ZOVEEL meer. Kan iemand ons tips geven waar wij first timers absoluut naar toe moeten in Orlando? En welk type ticket aan te bevelen is?
Thanks.
Wij hebben de route aangepast om niet een tussenstop te hebben op heen- en terugreis. Ik merk nu dat ik mij onvoldoende gerealiseerd heb dat daarmee onze route geheel aangepast dient te worden en dat daarmee het zwaartepunt van de reis op de Golf van Mexico komt te liggen. De route miami beach naar cocoa beach is niet meer relevant.
Dit was de route die we voor ogen hadden: https://maps.google.nl/maps?saddr=Miami ... ls&t=m&z=8
Nu moeten we de route volledig omgooien. Heeft iemand tips?
Dit was de route die we voor ogen hadden: https://maps.google.nl/maps?saddr=Miami ... ls&t=m&z=8
Nu moeten we de route volledig omgooien. Heeft iemand tips?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Helemaal omgooien valt toch wel mee?
Je kunt vanuit Orlando eerst een trip maken naar Kennedy Space Center als je dat wilt zien.
Vervolgens ga je via de Westkust naar beneden en naar de Keys om te eindigen in Miami. Dan sla je idd alleen het gedeelte tussen Cocoa Beach en Miami over, maar zo interessant is dat nu ook weer niet.
Als je nu eens van dag tot dag je schema uitschrijft, maakt dat het wat overzichtelijker.
Je kunt vanuit Orlando eerst een trip maken naar Kennedy Space Center als je dat wilt zien.
Vervolgens ga je via de Westkust naar beneden en naar de Keys om te eindigen in Miami. Dan sla je idd alleen het gedeelte tussen Cocoa Beach en Miami over, maar zo interessant is dat nu ook weer niet.
Als je nu eens van dag tot dag je schema uitschrijft, maakt dat het wat overzichtelijker.
Dag Vito,
We hebben de reis uitgeschreven en vragen ons af of iemand nog aanvullingen heeft.
Is het wijs om lang in Key West en Ft Lauderdale te verblijven? In Key West willen lekker rustig aan doen en genieten op het strand en van het dorp.
Zie hier de reis:1 AMS Orlando
2 Orlando
3 Orlando
4 Orlando Kennedy Space Center Naples
5 Naples
6 Naples Homestead
7 Homestead Key West
8 Key West
9 Key West
10 Key West Miami Beach
11 Miami Beach
12 Miami Beach Ft Lauderdale
13 Ft Lauderdale
14 Ft Lauderdale
15 Ft Lauderdale Ams
We hebben de reis uitgeschreven en vragen ons af of iemand nog aanvullingen heeft.
Is het wijs om lang in Key West en Ft Lauderdale te verblijven? In Key West willen lekker rustig aan doen en genieten op het strand en van het dorp.
Zie hier de reis:1 AMS Orlando
2 Orlando
3 Orlando
4 Orlando Kennedy Space Center Naples
5 Naples
6 Naples Homestead
7 Homestead Key West
8 Key West
9 Key West
10 Key West Miami Beach
11 Miami Beach
12 Miami Beach Ft Lauderdale
13 Ft Lauderdale
14 Ft Lauderdale
15 Ft Lauderdale Ams
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Fort Lauderdale en Miami Beach maakt op zich niet zo erg veel uit. Is het uberhaupt zinvol om twee hotels te boeken. (beide liggen 50 km uiteen)
Ik zou op dag 4 in Cocoa Beach blijven overnachten of het hotel houden in Orlando en daarnaartoe terugkeren. Naar Naples is bijna 400 km, dat is wat ver.
Als je wil genieten van een paar dagen strand, waarom dan niet een dag of twee naar Clearwater (vanuit Orlando) daarna zakken naar Naples en zo verder (ipv de dagen Ft Lauderdale bvb.)
Ik zou op dag 4 in Cocoa Beach blijven overnachten of het hotel houden in Orlando en daarnaartoe terugkeren. Naar Naples is bijna 400 km, dat is wat ver.
Als je wil genieten van een paar dagen strand, waarom dan niet een dag of twee naar Clearwater (vanuit Orlando) daarna zakken naar Naples en zo verder (ipv de dagen Ft Lauderdale bvb.)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou zelf ook wat dagen in Miami Beach en/of Fort Lauderdale verminderen en deze dagen besteden aan de westkust, bv. Bij Sanibel, Fort Myers of Naples.
Dag 4 is niet haalbaar zoals al aangegeven, daar moet je sowieso al een overnachting extra plannen.
Dag 4 is niet haalbaar zoals al aangegeven, daar moet je sowieso al een overnachting extra plannen.
Dag allen,
Dank voor de opmerkingen.
Zie hier de aangepaste reis.
1 AMS Orlando
2 Orlando
3 Orlando
4 Orlando. Cocoa beach
5 Cocoa beach. Clearwater
6 Clearwater
7 Clearwater Naples
8 Naples Homestead
9 Homestead. Key West
10 Key West
11 Key West
12 Key West. Ft Lauderdale
13 Ft Lauderdale
14 Ft Lauderdale
15 Ft Lauderdale Ams
In Orlando willen we een dag naar Disney en een dag naar Universal. Kan iemand aangeven wat een leuk hotel is in de nabijheid van de parken en waar in de omgeving 's avonds ook nog iets te beleven is?
Grt,
A's
Dank voor de opmerkingen.
Zie hier de aangepaste reis.
1 AMS Orlando
2 Orlando
3 Orlando
4 Orlando. Cocoa beach
5 Cocoa beach. Clearwater
6 Clearwater
7 Clearwater Naples
8 Naples Homestead
9 Homestead. Key West
10 Key West
11 Key West
12 Key West. Ft Lauderdale
13 Ft Lauderdale
14 Ft Lauderdale
15 Ft Lauderdale Ams
In Orlando willen we een dag naar Disney en een dag naar Universal. Kan iemand aangeven wat een leuk hotel is in de nabijheid van de parken en waar in de omgeving 's avonds ook nog iets te beleven is?
Grt,
A's
- Thelatinworld
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Last minute Jetairfly
Last minute voor mei en juni. Ga snel naar http://www.tuinews.be/link_201405161444 ... c8fc69bc89 voor retourtje Brussel Miami
Theo
http://www.thelatinworld.nl/vluchtschemaflorida.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thelatinworld.nl/vluchtschemaflorida.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4046 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-
- 29 Reacties