Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tunnelmensen in Las Vegas
Re: Tunnelmensen in Las Vegas
Mensen die gewoon en normaal leven en werken kunnen in de goot belanden, maar komen daar ook weer uit. Met een beetje gezond verstand hoef je daar niet in te blijven. Er zijN altijd een paar mensen die door andere redenen daar in terecht zijn gekomen en blijven daar ook. In kleine steden zoals groningen (190.000 inwoners) hebben we ook deze mensen. Gewoon beroeps daklozen die ook elke vorm van hulp afwijzen. Zielughh nee, ze hoeven niet zo te leven, maar kiezen daarvoor.
Ik kan daar ook niet zo mee zitten.
Ik kan daar ook niet zo mee zitten.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ook eens met yarrah, natuurlijk kun je niet voor iedereen bepalen dat ze het niet zelf in de hand hebben. En er zijn er inderdaad zat die er zelf voor kiezen om er in te blijven. Maar ergens is het wel heel triest dat er dus mensen zijn die hier voor kiezen in plaats van te gaan werken aan een terugkeer in de maatschappij. Maar dat heb je inderdaad overal. Ook in Groningen, ook in Maastricht, overal waar mensen leven denk ik zo. Ik ben benieuwd wat je gedachtegang dan is..*
*van de mensen die zo blijven leven.
*van de mensen die zo blijven leven.
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Neem toch maar aan dat het in België en Nederland stukken gemakkelijker is om weer uit de goot omhoog te klauteren dan in de VS.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb honderden daklozen begeleid over de jaren heen. Geen enkele daarvan koos er zelf voor. Ook niemand die er zn beroep van maakte 

Groetjes,
Carine
Carine
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar onlangs kwam ik een interessant artikel tegen waarin werd gesteld dat mensen niet in staat zijn om lange termijn beslissingen te nemen als hun leven op korte termijn wordt bedreigd. Met andere woorden: als je iedere dag zorgen hebt over primaire bestaansmiddelen, dan neemt dat zoveel hersencapaciteit in beslag, dat er niets meer over blijft om verstandige besluiten te nemen die je helpen uit je hopeloze situatie te komen. Ik heb me er altijd over verbaasd dat armoede altijd gepaard lijkt te gaan met viezigheid en troep, maar die zaken zijn dus gewoonweg secundair geworden als je moet overleven. Erg verhelderend vond ik het.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is heel simpelweg Maslow's hierarchy of needs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maslow's_h ... y_of_needs
En als je basis niet gedekt is, dan komt je over het algemeen niet echt toe aan de bovenliggende lagen.
Je kan trouwens wel een job willen, maar als je geen telefoonnummer hebt... kan de baas je niet bellen. Geen adres op je resume is ook verdacht (en ik merk hier bij de mensen die in de shelter leven dat ze natuurlijk niet dat adres willen opgeven want 'iedereen weet dan dat ik dakloos ben'. Ze willen blijkbaar ook niet gedonder krijgen om een vals adres op te geven, en als je aan mensen vraagt of ze dan hun adres mogen geven, daar lijken mensen nogal huiverig tegenover te staan). Om naar de bibliotheek te gaan om hun email te checken, daar hebben ze een busticket voor nodig (want de shelter ligt niet vlak bij de bibliotheek), enz.
Ik heb een aantal cliënten die in een shelter van de Salvation Army leven, en ik ben soms echt al verbaasd geweest over die mensen hun verhaal. Ze geraken in een depressie, belanden in een shelter, waardoor de depressie niet weg gaat, waardoor ze hun job verliezen, waardoor ze niet uit de shelter geraken, enz... Sommigen zie je echt in en uit de shelter gaan, vicieuze cirkel. Omdat ze niet dat stabiele eerste laagje op kunnen bouwen van genoeg geld bij elkaar krijgen om je van een woonplaats te kunnen voorzien en een job te kunnen behouden (waar je op tijd moet komen).
En als je basis niet gedekt is, dan komt je over het algemeen niet echt toe aan de bovenliggende lagen.
Je kan trouwens wel een job willen, maar als je geen telefoonnummer hebt... kan de baas je niet bellen. Geen adres op je resume is ook verdacht (en ik merk hier bij de mensen die in de shelter leven dat ze natuurlijk niet dat adres willen opgeven want 'iedereen weet dan dat ik dakloos ben'. Ze willen blijkbaar ook niet gedonder krijgen om een vals adres op te geven, en als je aan mensen vraagt of ze dan hun adres mogen geven, daar lijken mensen nogal huiverig tegenover te staan). Om naar de bibliotheek te gaan om hun email te checken, daar hebben ze een busticket voor nodig (want de shelter ligt niet vlak bij de bibliotheek), enz.
Ik heb een aantal cliënten die in een shelter van de Salvation Army leven, en ik ben soms echt al verbaasd geweest over die mensen hun verhaal. Ze geraken in een depressie, belanden in een shelter, waardoor de depressie niet weg gaat, waardoor ze hun job verliezen, waardoor ze niet uit de shelter geraken, enz... Sommigen zie je echt in en uit de shelter gaan, vicieuze cirkel. Omdat ze niet dat stabiele eerste laagje op kunnen bouwen van genoeg geld bij elkaar krijgen om je van een woonplaats te kunnen voorzien en een job te kunnen behouden (waar je op tijd moet komen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dimona, ik heb dat artikel ook gelezen en inderdaad het was heel verhelderend.
Yrrah, je woont duidelijk in Ned. en niet in de U.S. Hier leven veel mensen op de rand van armoede en er is maar heel weinig nodig om ze net over die rand te wippen. Er is geen huursubsidie als het je (tijdelijk) wat slechter gaat. Geen langer lopende redelijke uitkering ie het mogelijk maakt huis en haard te houden tot je weer op de benen bent.
Elke, inderdaad als je geen inkomen hebt waarmoet je dan de huur van betalen ? En als je niet ergens woont hoe kun je dan alle dagen onder de douche en nette schone kleren hebben ? Hoe moet je aan vervoer komen om alle dage op tijd bij een werkgever te komen - en werkgevers zijn niet gevestigd naast de werklozenkampen hier. Hoe kom je aan werk als je al ouder bent n enige tijd niet hebt gewerkt ? Hoe kom je aan een ziektenkostenverz. ? Hoe blijf je gezond als je enige voedsel-voorziening de Quick-Mart is en de Mikkie D. ?
Yrrah, je woont duidelijk in Ned. en niet in de U.S. Hier leven veel mensen op de rand van armoede en er is maar heel weinig nodig om ze net over die rand te wippen. Er is geen huursubsidie als het je (tijdelijk) wat slechter gaat. Geen langer lopende redelijke uitkering ie het mogelijk maakt huis en haard te houden tot je weer op de benen bent.
Elke, inderdaad als je geen inkomen hebt waarmoet je dan de huur van betalen ? En als je niet ergens woont hoe kun je dan alle dagen onder de douche en nette schone kleren hebben ? Hoe moet je aan vervoer komen om alle dage op tijd bij een werkgever te komen - en werkgevers zijn niet gevestigd naast de werklozenkampen hier. Hoe kom je aan werk als je al ouder bent n enige tijd niet hebt gewerkt ? Hoe kom je aan een ziektenkostenverz. ? Hoe blijf je gezond als je enige voedsel-voorziening de Quick-Mart is en de Mikkie D. ?
Dit verhaal heeft raakvlakken met Maslow, maar levert het nieuwe inzicht op dat je IQ lager wordt bij schaarste:kastelke schreef:Dat is heel simpelweg Maslow's hierarchy of needs:
http://www.armoedepact.nl/downloads/kra ... -brein.pdf
Ik ben nu overigens ook een boek aan het lezen waarin duidelijk wordt gemaakt hoe belangrijk voeding in de eerste twee levensjaren is voor het succes dat iemand later in het leven heeft. Kinderen die opgroeien in armoede, en dus met onvoldoende toegang tot gezond voedsel, hebben al meteen een achterstand die ze nooit meer kunnen inhalen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet alleen je IQ wordt lager, maar nog belangrijker, je vaardigheden nemen af, of zelfs meer, je krijgt ze niet aangeleerd.
Dan lijkt het al snel alsof daklozen niet willen. Integendeel, ze willen wel, maar kunnen niet. Ze weten niet hoe je voor jezelf zorgt. Hoe je een dag structureert.Hoe je jezelf organiseert.
En als ze toch enkele vaardigheden bezitten is het nog moeilijk om deze te gebruiken als je je de hele tijd moet focussen op overleven.
Dan lijkt het al snel of ze zijn lui, willen niet vooruit.
Het leven op de straat is bikkelhard en mensonterend.
Er is een simpele regel in Belgie : geen adres = geen geld, geen gezondheid, geen voedsel.
Ofwel kom je dan op straat terecht en slaap je in kraakpanden, onder bruggen oid. Ofwel ga je naar een opvangcentrum voor daklozen waar ze je onderdak, eten en administratieve begeleiding geven. Je leeft dan in een grote groep samen en krijgt per dag zakgeld waar je nog geen pakje sigaretten van kan kopen. Er zijn een hoop huisregels waar je je dient aan te houden : groepsvergaderingen, om beurt koken, voor 22u binnen zijn, geen drank, geen drugs, etc.
Een dankbare oplossing voor velen. Maar een onmogelijke opgave voor anderen omdat zij niet de mogelijkheden hebben om met dergelijke structuur om te gaan.
Als tussen 'oplossing' zijn er dan de shelters.
Dan lijkt het al snel alsof daklozen niet willen. Integendeel, ze willen wel, maar kunnen niet. Ze weten niet hoe je voor jezelf zorgt. Hoe je een dag structureert.Hoe je jezelf organiseert.
En als ze toch enkele vaardigheden bezitten is het nog moeilijk om deze te gebruiken als je je de hele tijd moet focussen op overleven.
Dan lijkt het al snel of ze zijn lui, willen niet vooruit.
Het leven op de straat is bikkelhard en mensonterend.
Er is een simpele regel in Belgie : geen adres = geen geld, geen gezondheid, geen voedsel.
Ofwel kom je dan op straat terecht en slaap je in kraakpanden, onder bruggen oid. Ofwel ga je naar een opvangcentrum voor daklozen waar ze je onderdak, eten en administratieve begeleiding geven. Je leeft dan in een grote groep samen en krijgt per dag zakgeld waar je nog geen pakje sigaretten van kan kopen. Er zijn een hoop huisregels waar je je dient aan te houden : groepsvergaderingen, om beurt koken, voor 22u binnen zijn, geen drank, geen drugs, etc.
Een dankbare oplossing voor velen. Maar een onmogelijke opgave voor anderen omdat zij niet de mogelijkheden hebben om met dergelijke structuur om te gaan.
Als tussen 'oplossing' zijn er dan de shelters.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik weet dat jij in die sektor werkt (?)
Maar krijgen in Belgie daklozen geen uitkering ? Geen ziektenkostenverz. ?
Ik leefde in de illusie dat het in Belgie wat beter geregeld was dan hier. Maar niet dus ?
Jaren geleden in WI was er een programma om (misbruik van) welfare terug te dringen. Je moest of werken of naar school gaan.
Er waren in het begin wat succes stories. Want er is altijd een aantal mensen dat zelfredzaam kan worden als ze een zetje, wat hulp, scholing, begeleiding, etc. krijgen.
Maar er bleek een 'harde kern' van mensen die het echt niet kon trekken.
Probleem ? Toen die groep hulp kwijtraakte en dakloos werd, waren het hun kinderen die de prijs betaalden. Levend op straat en in shelters gingen ze stinken, werden op school gepest. Gevolg ? De kids gingen spijbelen, vielen in handen van pushers, gingen tricks doen om aan geld te komen, werden lid van een gang.
Maar krijgen in Belgie daklozen geen uitkering ? Geen ziektenkostenverz. ?
Ik leefde in de illusie dat het in Belgie wat beter geregeld was dan hier. Maar niet dus ?
Jaren geleden in WI was er een programma om (misbruik van) welfare terug te dringen. Je moest of werken of naar school gaan.
Er waren in het begin wat succes stories. Want er is altijd een aantal mensen dat zelfredzaam kan worden als ze een zetje, wat hulp, scholing, begeleiding, etc. krijgen.
Maar er bleek een 'harde kern' van mensen die het echt niet kon trekken.
Probleem ? Toen die groep hulp kwijtraakte en dakloos werd, waren het hun kinderen die de prijs betaalden. Levend op straat en in shelters gingen ze stinken, werden op school gepest. Gevolg ? De kids gingen spijbelen, vielen in handen van pushers, gingen tricks doen om aan geld te komen, werden lid van een gang.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daklozen krijgen geen uitkering of ziekteverzekering zolang ze geen adres hebben. In een residentiele dakopvang kunnen daklozen hun adres zetten. Mits voldoen aan alle voorwaarden betreffende de opvang zoals in mn vorige post geschreven.
Een enkele gemeente stelt wel eens een noodwoning ter beschikking waar een dakloze zich dan kan domicilieren en wonen. Maar gezien er dan slecht weinig begeleiding is loopt dit veelal mis en is het terug naar af zonder inkomen.
Ik ken de sociale opvang in Amerika niet. Ik kan me voorstellen dat dit voor de gemiddelde Belg beter georganiseerd is dan in Amerika. Werkloosheidsvergoeding, ziekteuitkering etc.
Maar dit geldt enkel als je 'normaal' functioneert binnen het systeem. Dus na werk, werkloos, na werk, ziek. Val je buiten alle vangnetten bestaat er nog het bestaansminimum waar je recht op hebt. Als je een adres hebt tenminste. En bewijst dat je werk zoekt etc. En daar wringt het schoentje voor vele daklozen die die vaardigheden niet hebben.
Ik heb 10 jaar in een residentiele thuislozenopvang gewerkt en daarna 5 jaar in de psychiatrische opvang. Beide werkvormen vertonen overlappingen. In de thuislozenopvang had ik gemiddeld één intakegesprek per werkdag. In plaats van honderden heb ik er wel veel meer gezien als ik het zo bekijk.
Dakloosheid is een eng begrip. Correcter is te spreken over thuisloosheid. Het gaat altijd om veel meer dan enkel een dak boven je hoofd.
De drugverslaafde jongere kan technisch thuis nog wel een dak boven zijn hoofd hebben maar wordt thuisloos doordat hij niet meer in het gezin kan functioneren. Een incestslachtoffer dat thuis wegloopt.De gescheiden man die alles vergokt/verdrinkt (meest voorkomend) maar wel een huis en werk had.De eenzaat zonder sociale vaardigheden die vervuilt, uit zn huurwoning wordt gezet (ook veel voorkomend), de vrouw die thuis mishandeld wordt, een ex gevangene die niet meer weet hoe terug te beginnen etc...
De allermakkelijkste zijn de mensen die dakloos worden nav een brand. Zij zijn hun dak kwijt, maar niet hun 'thuis' in de figuurlijke zin. Dat vergt enkel materiele hulp en zij kunnen terug verder omdat zij de basisvaardigheden wel hebben.
Ook nog zo'n cliche is dat thuislozen leven van bedelen. Dit is maar een kleine minderheid. Vele prostitueren zichzelf op straat om te overleven. Zowel mannen als vrouwen.
Een enkele gemeente stelt wel eens een noodwoning ter beschikking waar een dakloze zich dan kan domicilieren en wonen. Maar gezien er dan slecht weinig begeleiding is loopt dit veelal mis en is het terug naar af zonder inkomen.
Ik ken de sociale opvang in Amerika niet. Ik kan me voorstellen dat dit voor de gemiddelde Belg beter georganiseerd is dan in Amerika. Werkloosheidsvergoeding, ziekteuitkering etc.
Maar dit geldt enkel als je 'normaal' functioneert binnen het systeem. Dus na werk, werkloos, na werk, ziek. Val je buiten alle vangnetten bestaat er nog het bestaansminimum waar je recht op hebt. Als je een adres hebt tenminste. En bewijst dat je werk zoekt etc. En daar wringt het schoentje voor vele daklozen die die vaardigheden niet hebben.
Ik heb 10 jaar in een residentiele thuislozenopvang gewerkt en daarna 5 jaar in de psychiatrische opvang. Beide werkvormen vertonen overlappingen. In de thuislozenopvang had ik gemiddeld één intakegesprek per werkdag. In plaats van honderden heb ik er wel veel meer gezien als ik het zo bekijk.
Dakloosheid is een eng begrip. Correcter is te spreken over thuisloosheid. Het gaat altijd om veel meer dan enkel een dak boven je hoofd.
De drugverslaafde jongere kan technisch thuis nog wel een dak boven zijn hoofd hebben maar wordt thuisloos doordat hij niet meer in het gezin kan functioneren. Een incestslachtoffer dat thuis wegloopt.De gescheiden man die alles vergokt/verdrinkt (meest voorkomend) maar wel een huis en werk had.De eenzaat zonder sociale vaardigheden die vervuilt, uit zn huurwoning wordt gezet (ook veel voorkomend), de vrouw die thuis mishandeld wordt, een ex gevangene die niet meer weet hoe terug te beginnen etc...
De allermakkelijkste zijn de mensen die dakloos worden nav een brand. Zij zijn hun dak kwijt, maar niet hun 'thuis' in de figuurlijke zin. Dat vergt enkel materiele hulp en zij kunnen terug verder omdat zij de basisvaardigheden wel hebben.
Ook nog zo'n cliche is dat thuislozen leven van bedelen. Dit is maar een kleine minderheid. Vele prostitueren zichzelf op straat om te overleven. Zowel mannen als vrouwen.
Groetjes,
Carine
Carine
Je zegt psychiatrische opvang. Hier in de US zijn in de 70er jaren veel instellingen gesloten. De overheid sprong enthousiast in op ideeen die toen opgang deden. Wederom, een groep die het aan kon met ambulante hulp. En een groep die het niet aan kon.
Gevolg is dat gevangenissen nu in hun bevolking grote aantallen gevangenen met ernstige mentale stoornissen hebben. En niet de kennis en de behuizing en het budget hebben enz. om adequaat te kunnen helpen.
Is dat in Belgie ook het geval ?
Veel thuisloze (daklozen) hebben psychische problemen. Hier zijn het vaak veteranen. Dat maak een al trieste situatie dubbel triest.
Hier heeft het alles ook enorme gevolgen voor de buurten waarin de daklozen gaan 'wonen'. Dat zijn al buurten waar de mensen alles op alles moeten zetten om zichzelf en hun gezin gaande te houden. Nu wordt er in hun tuin/tegen hun huis gepist, lege verpakkingen enz. zwerven door de straat.
Gevolg is dat gevangenissen nu in hun bevolking grote aantallen gevangenen met ernstige mentale stoornissen hebben. En niet de kennis en de behuizing en het budget hebben enz. om adequaat te kunnen helpen.
Is dat in Belgie ook het geval ?
Veel thuisloze (daklozen) hebben psychische problemen. Hier zijn het vaak veteranen. Dat maak een al trieste situatie dubbel triest.
Hier heeft het alles ook enorme gevolgen voor de buurten waarin de daklozen gaan 'wonen'. Dat zijn al buurten waar de mensen alles op alles moeten zetten om zichzelf en hun gezin gaande te houden. Nu wordt er in hun tuin/tegen hun huis gepist, lege verpakkingen enz. zwerven door de straat.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Och ja, de piramide van Maslow... Heel verhelderend!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoals met zoveel dingen in dit land is daklozenopvang en het beeindigen van dakloosheid meer staatsgebonden, of zelfs county, dan vanuit de federale overhead geregeld. Ik heb een kennis, die via de overheid in Pennsylvania werkt aan het beeindigen van de dakloosheid daar. Ieder jaar is er hier in Washington een conferentie over en het doel is de dakloosheid voor 2020 complete te laten verdwijnen. Onze county schijnt een voorbeeld te zijn voor andere gebieden, hier de website: http://www.fairfaxcounty.gov/homeless/.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat waren waarschijnlijk de artikelen die ik plaatste in het topic over de onderkant van de samenleving, met als essentie waarom arme mensen slechte keuzes maken (voor de lange termijn):dimona schreef:Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar onlangs kwam ik een interessant artikel tegen waarin werd gesteld dat mensen niet in staat zijn om lange termijn beslissingen te nemen als hun leven op korte termijn wordt bedreigd. Met andere woorden: als je iedere dag zorgen hebt over primaire bestaansmiddelen, dan neemt dat zoveel hersencapaciteit in beslag, dat er niets meer over blijft om verstandige besluiten te nemen die je helpen uit je hopeloze situatie te komen. Ik heb me er altijd over verbaasd dat armoede altijd gepaard lijkt te gaan met viezigheid en troep, maar die zaken zijn dus gewoonweg secundair geworden als je moet overleven. Erg verhelderend vond ik het.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=5&t=51379
De correspondent heeft er ook een interessant artikel aan gewijd, 'Waarom arme mensen domme dingen doen', waarin de theorie over schaarste en bandbreedte (van de geest) uiteen gezet wordt. Echt een aanrader!
https://decorrespondent.nl/511/waarom-a ... 3-f2d61f0c
Overigens was ik in de veronderstelling dat het verhaal van de mensen die in de tunnels van Las Vegas leven wel al erg veel aandacht had gehad, ik kende het verhaal al jaren en heb er verschillende docu's over gezien, maar blijkbaar was het voor sommigen nieuw.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja, ik hoorde hier vorig jaar over, net voordat ik naar Las Vegas vertrok. Maar er schijnen inderdaad al meerdere docu's over te zijn. Ook in mijn omgeving kende niemand het verhaal... Apart hoe dat werkt hè, waarom de één wel op de hoogte is en de ander niet. Het moet maar net op je pad komen (of er bewust naar op zoek zijn natuurlijk).RiverCola schreef:
Overigens was ik in de veronderstelling dat het verhaal van de mensen die in de tunnels van Las Vegas leven wel al erg veel aandacht had gehad, ik kende het verhaal al jaren en heb er verschillende docu's over gezien, maar blijkbaar was het voor sommigen nieuw.
Toen ik 3 jaar geleden in Vegas was hebben we, via foto's op internet, een ingang opgezocht van die tunnels.
Waren op onze laatste dag en hadden nog een coolbox met allerlei drinken erin over plus nog een aantal winterjassen.
Die hadden we meegenomen omdat het best fris is in de Grand Canyon in december.
Toen we daar aankwamen zag ik een aantal mensen bij die tunnels staan en ben ik er naar toe gelopen.
Gevraagd of ze zin hadden in bier en fris, en onze winterjassen.
Uiteindelijk een uurtje met ze staan praten en toen moesten we naar het vliegveld.
Ze waardeerden het heel erg dat we dat kwamen brengen en vonden het eigenlijk nog best leuk ook, dat er in het verre Europe over hun gepraat werd.
Volgend jaar breng ik weer een coolbox denk ik
Waren op onze laatste dag en hadden nog een coolbox met allerlei drinken erin over plus nog een aantal winterjassen.
Die hadden we meegenomen omdat het best fris is in de Grand Canyon in december.
Toen we daar aankwamen zag ik een aantal mensen bij die tunnels staan en ben ik er naar toe gelopen.
Gevraagd of ze zin hadden in bier en fris, en onze winterjassen.
Uiteindelijk een uurtje met ze staan praten en toen moesten we naar het vliegveld.
Ze waardeerden het heel erg dat we dat kwamen brengen en vonden het eigenlijk nog best leuk ook, dat er in het verre Europe over hun gepraat werd.
Volgend jaar breng ik weer een coolbox denk ik
Nu op Discovery Channel een reportage van Ross Kemp over de duistere kant van Las Vegas waarbij de tunnelmensen ook aan bod komen.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Goh, dit verhaal kende ik niet.
Wel dat er waarschijnlijk in NYC in oude metrotunnels ook mensen wonen.
Op de strip zitten heel erg veel bedelaars, waarvan ik bij sommigen het idee heb dat het een opgezet iets is en bij sommigen dat ze echt nood hebben.
In Vegas nemen we sowieso altijd overgebleven eten mee en die geven we dan vaak aan bedelaars die er over het algemeen heel erg blij mee zijn.
Maar ik heb ook wel gehoord dat er mensen naar de strip gebracht worden door een organisatie die probeert geld te verdienen.
Vaak worden dan mensen met honden op de strip gezet en in de avond weer gehaald.
Dit is een heel naar principe en ook heel kwalijk voor de mensen die het echt zwaar hebben.
Wel dat er waarschijnlijk in NYC in oude metrotunnels ook mensen wonen.
Op de strip zitten heel erg veel bedelaars, waarvan ik bij sommigen het idee heb dat het een opgezet iets is en bij sommigen dat ze echt nood hebben.
In Vegas nemen we sowieso altijd overgebleven eten mee en die geven we dan vaak aan bedelaars die er over het algemeen heel erg blij mee zijn.
Maar ik heb ook wel gehoord dat er mensen naar de strip gebracht worden door een organisatie die probeert geld te verdienen.
Vaak worden dan mensen met honden op de strip gezet en in de avond weer gehaald.
Dit is een heel naar principe en ook heel kwalijk voor de mensen die het echt zwaar hebben.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien dat het in het hoogseizoen anders is ofzo, maar ik heb eerlijk gezegd zover ik me kan herinneren amper zwervers gezien op de strip. Itt tot bij de hotspots van San Francisco en LA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3670 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-
- 20 Reacties