Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eigen website met reiservaringen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Edne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Eigen website met reiservaringen

Bericht door Edne »

Hallo,

Ik ben hier inmiddels ook al weer een paar jaar te vinden en vanaf dit jaar begonnen met alle blogs die ik privé voor familie e.d. schreef om te zetten in een online site. Mijn doel is niet alleen om bestemmingen te beschrijven (want daar is ontdek-amerika.nl al een prachtige site voor!), maar juist mijn ervaringen met de wereld te delen! Mijn website is http://www.travelbysan.nl. Ik schrijf voornamelijk over Amerika en af en toe over andere bestemmingen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden én ik sta zeker open voor opbouwende kritiek ;-)!

Groetjes,
Sandra
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Eigen website met reiservaringen

Bericht door Mrvanilla »

Altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen. Ziet er leuk uit allemaal :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Dank je wel Mrvanilla! Ik vind het zelf ook erg leuk, dus als je nog tips voor mij hebt met mooie blogs?!
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Wat een leuke site!!!

Je blogbericht over de tunnels in Las Vegas vond ik best aangrijpend :( ik wist niet eens dat die tunnels en 'tunnelmensen' er waren... (Maar ik ben dan ook nog nooit in Vegas geweest, dat komt binnen enkele maanden).

In september ga ik dus met mijn vriend naar de USA en jouw blog ga ik eerst zeker eens helemaal doorlezen. :thumbup:
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TsiisSkaaf »

SarahB schreef:Je blogbericht over de tunnels in Las Vegas vond ik best aangrijpend :( ik wist niet eens dat die tunnels en 'tunnelmensen' er waren... (Maar ik ben dan ook nog nooit in Vegas geweest, dat komt binnen enkele maanden).
:offtopic: In 2013 was er een aflevering van Bestemming Onbekend over de tunnels in Las Vegas. Deze kan je terug kijken
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Edne schreef: én ik sta zeker open voor opbouwende kritiek ;-)!
In je stukje over Yosemite staat een onjuistheid

Ook staat Yosemite bekend om zijn roedels wolven. Houd er rekening mee dat jij je in hun territorium bevindt en dat jij voor hen een gevaar vormt.

Yosemite kent geen wolven. Nooit gekend ook, al worden coyotes door sommige verward met wolven. Zie bv deze bron: http://www.yosemitepark.com/yosemite-wildlife.aspx (CTRL+F wolves).

Verder een mooi blog. Leuke, enthousiaste manier van schrijven. Toegevoegd aan de favorieten!
Groetjes,
Daniel
Haroldgzb
Amerika-ontdekker

Bericht door Haroldgzb »

Geachte forum genoten,

Wat is een ideale site om mijn reisverslag op te publiseren ben niet superhandig met computers maar zeker geen digibeet.
Kan er verder alles mee.

Alvast bedankt
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Leuk blog! Als USA-liefhebber en inwoner van Spanje word ik er erg blij van. Je schrijft boeiend!
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Mrvanilla schreef:
Edne schreef: én ik sta zeker open voor opbouwende kritiek ;-)!
In je stukje over Yosemite staat een onjuistheid

Ook staat Yosemite bekend om zijn roedels wolven. Houd er rekening mee dat jij je in hun territorium bevindt en dat jij voor hen een gevaar vormt.

Yosemite kent geen wolven. Nooit gekend ook, al worden coyotes door sommige verward met wolven. Zie bv deze bron: http://www.yosemitepark.com/yosemite-wildlife.aspx (CTRL+F wolves).

Verder een mooi blog. Leuke, enthousiaste manier van schrijven. Toegevoegd aan de favorieten!
Ooooh wat stom, dat stukje moet bij Yellowstone! Natuurlijk wist ik dit. Super bedankt voor het melden, ik ga het vanavond meteen aanpassen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi blog, goed geschreven!
Ik kan het natuurlijk niet nalaten om iets over Yosemite te zeggen. :wink: Naast de opmerking over de wolven: ik zou de kans op het zien van beren niet echt groot willen noemen. En wat de wandelingen betreft: er is zoveel meer dan alleen de Lower en Upper Falls! En je geeft de indruk dat het heel gevaarlijk is om een trail te lopen in het park, dat valt toch wel mee? Verder komt het niet vaak voor dat de Tioga Pass al in september of begin oktober sluit, meestal is hij tot in november open. De sequoia's staan in het park, misschien ook wel in de national forests.

Marianne
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

nieuwenoord schreef:Leuk blog! Als USA-liefhebber en inwoner van Spanje word ik er erg blij van. Je schrijft boeiend!
Dank je wel! Wat een enthousiaste reacties, het overspoelt mij een beetje haha!
SarahB schreef:Wat een leuke site!!!

Je blogbericht over de tunnels in Las Vegas vond ik best aangrijpend :( ik wist niet eens dat die tunnels en 'tunnelmensen' er waren... (Maar ik ben dan ook nog nooit in Vegas geweest, dat komt binnen enkele maanden).

In september ga ik dus met mijn vriend naar de USA en jouw blog ga ik eerst zeker eens helemaal doorlezen. :thumbup:
Ja, ik vond het ook zo aangrijpend dat ik wilde dat meer mensen hier van op de hoogte zouden zijn! En dank voor je compliment!
Haroldgzb schreef:Geachte forum genoten,

Wat is een ideale site om mijn reisverslag op te publiseren ben niet superhandig met computers maar zeker geen digibeet.
Kan er verder alles mee.

Alvast bedankt
Oei, daar zijn legio mogelijkheden voor... Op http://www.wordpress.com kun je (gratis) een uitgebreide site bijhouden, met eigen thema's e.d. Ik heb zelf een eigen hosting met WordPress applicatie. Wil je het minder ingewikkeld dan kun je gaan voor blogspot.com (kun je ook redelijk wat aanpassen aan je design) en helemaal makkelijk: http://www.waarbenjij.nu (weinig aanpassen). Maar misschien kun je het in een eigen topic vragen, ik vermoed dat je dan meer (en betere) antwoorden krijgt!
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Martin & Marianne schreef:Mooi blog, goed geschreven!
Ik kan het natuurlijk niet nalaten om iets over Yosemite te zeggen. :wink: Naast de opmerking over de wolven: ik zou de kans op het zien van beren niet echt groot willen noemen. En wat de wandelingen betreft: er is zoveel meer dan alleen de Lower en Upper Falls! En je geeft de indruk dat het heel gevaarlijk is om een trail te lopen in het park, dat valt toch wel mee? Verder komt het niet vaak voor dat de Tioga Pass al in september of begin oktober sluit, meestal is hij tot in november open. De sequoia's staan in het park, misschien ook wel in de national forests.

Marianne
Ha Marianne,

Bedankt voor je feedback :thumbup:
Wat ik probeer te doen is heel erg te schrijven vanuit mijn eigen ervaring (en toevallig heb ik meerdere beren gezien, vandaar dat het er in staat :wink:). En er is inderdaad veel meer dan de Lower en Upper Falls, echter heb ik die zelf niet gelopen. Vandaar dat ik hier niets over geschreven heb (wederom vanuit eigen ervaring). Maar ik vind het wel terecht dat je het noemt, dus wellicht is het handig om voor meer informatie door te linken naar bijvoorbeeld jullie site, waar jullie veel feitelijke informatie over de parken geven. Oh en dat het heel gevaarlijk is om een trail te lopen heeft denk ik te maken met mijn berenangst hahaha, dat komt wel duidelijk naar voren hè!
Dank voor je verder feedback, hier kan ik wat mee! 8)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zat ook te twijfelen met mijn opmerkingen, inderdaad omdat het je eigen ervaringen zijn.Ik verwacht ook niet dat je alle wandelingen gaat noemen. :wink: Je zou voor alle parken naar ontdek-amerika kunnen verwijzen of de NPS-site.

Marianne
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Ik vind het juist fijn dat je je mening geeft. Iedereen kijkt op een andere manier naar artikelen e.d., dus voor mij juist heel leerzaam hoe jij hier naar kijkt!
Het verwijzen naar ontdek-amerika ga ik zeker doen (en NPS is altijd handig voor achtergrondinformatie en de huidige condities etc.).
Dank voor je feedback!
Ann09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ann09 »

Mooie website Sandra! Ga ik zeker nog vaker bekijken in aanloop naar onze reis.

Als ik die fotoserie van Yellowstone zie, begint het echt al te kriebelen. Ik ben zó benieuwd!
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Heel mooi Sandra!
Toevallig ben ik dit jaar ook in juni in Yellowstone, ben benieuwd of er ook dit jaar nog een meter sneeuw ligt op sommige plekken.
Ik neem toch maar een extra bodywarmer mee. :shock:

Els
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Jaaa, Yellowstone is echt prachtig! Heel, heel, HEEL erg veel plezier toegewenst beiden in de States... Ik zit er volgende week weer, reiskriebels alom! Niet in Yellowstone hoor, maar toch!

Oh en Els, een jas met een trui is wel voldoende hoor. Het is vooral in de ochtenden erg fris (rond het vriespunt half juni), maar overdag in de zon is het heerlijk vertoeven!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer