Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BertJ: trip westkust met kind van 5
Reis BertJ: trip westkust met kind van 5
Dag iedereen,
Graag jullie tips/ervaringen voor volgende route;
zaterdag 17 mei – aankomst NM San Francisco (baseball game)
zondag 18 mei – San Francisco (49 mile scenic drive)
maandag 19 mei – Bishop
dinsdag 20 mei – Las Vegas (via death valley)
woensdag 21 mei – Las Vegas
donderdag 22 mei – Las Vegas (heli Grand Canyon)
vrijdag 23 mei – Los Angeles
zaterdag 24 mei – Los Angeles (Disney)
zondag 25 mei – Los Angeles
maandag 26 mei – San Diego
dinsdag 27 mei – San Diego (Seaworld)
woensdag 28 mei – San Simeon
donderdag 29 mei – Monterey (Aquarium)
vrijdag 30 mei – San Francisco
zaterdag 31 mei – vertrek NM San Francisco
We hebben het schema trachten aan te passen, naar het ritme van onze zoon van 5 (kind dat heel makkelijk reist). We dienen een keuze te maken tussen parken en steden vermits de periode beperkt is (opteren voor steden). Op dit forum al heel wat interessante informatie teruggevonden overigens.
Dag 3 ondernemen we de autorit naar Bishop via Yosemite. Welke route levert de meest ideale plaatjes op? Wij denken aan SF-Mariposa-Yosemeti-(El Capitan)-Tioga Pass-Bishop. Goed idee?
De terugroute naar SF via de kust vanuit San Diego ligt nog niet 100% vast. Een aantal zaken wel zoals Monterey Aquarium.
Als er nog nieuwtjes te rapen zijn omtrent interessante/lekkere eetgelegenheden, shoot!
Alvast bedankt!
Graag jullie tips/ervaringen voor volgende route;
zondag 18 mei – San Francisco (49 mile scenic drive)
maandag 19 mei – Bishop
dinsdag 20 mei – Las Vegas (via death valley)
woensdag 21 mei – Las Vegas
donderdag 22 mei – Las Vegas (heli Grand Canyon)
vrijdag 23 mei – Los Angeles
zaterdag 24 mei – Los Angeles (Disney)
zondag 25 mei – Los Angeles
maandag 26 mei – San Diego
dinsdag 27 mei – San Diego (Seaworld)
woensdag 28 mei – San Simeon
donderdag 29 mei – Monterey (Aquarium)
vrijdag 30 mei – San Francisco
zaterdag 31 mei – vertrek NM San Francisco
We hebben het schema trachten aan te passen, naar het ritme van onze zoon van 5 (kind dat heel makkelijk reist). We dienen een keuze te maken tussen parken en steden vermits de periode beperkt is (opteren voor steden). Op dit forum al heel wat interessante informatie teruggevonden overigens.
Dag 3 ondernemen we de autorit naar Bishop via Yosemite. Welke route levert de meest ideale plaatjes op? Wij denken aan SF-Mariposa-Yosemeti-(El Capitan)-Tioga Pass-Bishop. Goed idee?
De terugroute naar SF via de kust vanuit San Diego ligt nog niet 100% vast. Een aantal zaken wel zoals Monterey Aquarium.
Als er nog nieuwtjes te rapen zijn omtrent interessante/lekkere eetgelegenheden, shoot!
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis BertJ: trip westkust met kind van 5
Hallo, welkom op het forum! Je hebt inderdaad duidelijk voor de steden gekozen.
Waarom was het óf ..óf? Een combinatie was toch ook mogelijk geweest? Een dag minder in een stad en een dag meer in een park?
Ik zou bijvoorbeeld die vlucht naar de GC vergeten en een dag langer over het stuk van SF naar Las Vegas doen. Qua route: bedoel je met Mariposa dat je via de 140 wilt rijden? Of bedoel je de Mariposa Grove? Ik zou de snelste route nemen, dus de 120. En verder heb je weinig keus. Hou er wel rekening mee dat de Tioga Pas nog gesloten kan zijn. Is normaal gesproken het geval maar dit jaar zul je waarschijnlijk wel geluk hebben.En Yosemite is wel meer dan alleen El Capitan.
Waarom eerst LA en dan naar San Diego en dan weer via LA naar San Simeon? Voor Disneyland kun je het beste in Anaheim overnachten.
Ik kan me niet voorstellen dat je na een lange vlucht nog naar een baseball game wilt.
Kijk eens in ons 2002-verslag (toen waren onze kinderen 7 en 9) voor ons bezoek aan Yosemite en Disneyland.
Marianne

Ik zou bijvoorbeeld die vlucht naar de GC vergeten en een dag langer over het stuk van SF naar Las Vegas doen. Qua route: bedoel je met Mariposa dat je via de 140 wilt rijden? Of bedoel je de Mariposa Grove? Ik zou de snelste route nemen, dus de 120. En verder heb je weinig keus. Hou er wel rekening mee dat de Tioga Pas nog gesloten kan zijn. Is normaal gesproken het geval maar dit jaar zul je waarschijnlijk wel geluk hebben.En Yosemite is wel meer dan alleen El Capitan.
Waarom eerst LA en dan naar San Diego en dan weer via LA naar San Simeon? Voor Disneyland kun je het beste in Anaheim overnachten.
Ik kan me niet voorstellen dat je na een lange vlucht nog naar een baseball game wilt.
Kijk eens in ons 2002-verslag (toen waren onze kinderen 7 en 9) voor ons bezoek aan Yosemite en Disneyland.
Marianne
Dit is een trip waar de meeste mensen drie en liever vierweken voor uittrekken. Wij waren in sep/okt ook met onze vijfjarige in het westen en deden alleen al over het stuk tussen SF en LV een week. Daarmee konden we lekker korte wandelingetjes maken bij de uitzichtpunten, knoeien met water en steentjes in de rivier door de vallei van Yosemite, struinen door Bodie SP, een dag in de lazy river bij het MGM, alle highlights van DV 'ondergaan'...
Ik geloof dat ik San Diego zou skippen en dan aan het begin van de reis (een stuk) rustiger aandoen.
Ik geloof dat ik San Diego zou skippen en dan aan het begin van de reis (een stuk) rustiger aandoen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou ook San Diego skippen om in het begin wat meer tijd te hebben.
Het zijn anders ook 2 behoorlijke ritten in 2 dagen en ik weet zeker dat je onderweg spijt krijgt dat je niet meer tijd had voor zo'n prachtig park als Yosemite.
Yosemite is voor kinderen ook prachtig.
Mocht je San Diego toch per se willen zien, zou ik na Las Vegas eerst San Diego meepakken en dan Los Angeles.
Het zijn anders ook 2 behoorlijke ritten in 2 dagen en ik weet zeker dat je onderweg spijt krijgt dat je niet meer tijd had voor zo'n prachtig park als Yosemite.
Yosemite is voor kinderen ook prachtig.
Mocht je San Diego toch per se willen zien, zou ik na Las Vegas eerst San Diego meepakken en dan Los Angeles.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
San Francisco naar Bishop via Yosemite valley (en hopen dat Tioga pass open is/blijft) is al 8 uur rijden zonder te stoppen via de snelste route (120). Een heli va Las Vegas gaat naar Grand Canyon West en niet naar het beroemde Grand Canyon NP.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Of dit de goede keuze is, ik weet het niet, maar logisch is het zeker niet.
Als je dan toch alleen voor de steden kiest, even door Yosemite rijden noem ik dan immers niet een bezoek brengen aan het park, dan zou ik toch voor een andere route opteren. Van SF naar Las Vegas via Yosmeite op één dag is gewoon gekkenwerk. Normaal gezien is dat iets waar men een kleine week over doet.
Waarom heen en terug SF ? terugkeren uit Las Vegas of LA of San Diego zou al een stuk schelen.
Je zou dan kunnen een volgende route nemen:
SF - kustroute - LA
LA - Las Vegas
Las Vegas - San Diego (eventueel terug naar LA)
of
SF - kustroute - LA
LA - San Diego
San Diego - Las Vegas
Een heli nemen vanuit las Vegas voor Grand Canyon zou ik niet doen. Dit is duur en naar mijn gevoel het niet waard.
Als je dan toch alleen voor de steden kiest, even door Yosemite rijden noem ik dan immers niet een bezoek brengen aan het park, dan zou ik toch voor een andere route opteren. Van SF naar Las Vegas via Yosmeite op één dag is gewoon gekkenwerk. Normaal gezien is dat iets waar men een kleine week over doet.
Waarom heen en terug SF ? terugkeren uit Las Vegas of LA of San Diego zou al een stuk schelen.
Je zou dan kunnen een volgende route nemen:
SF - kustroute - LA
LA - Las Vegas
Las Vegas - San Diego (eventueel terug naar LA)
of
SF - kustroute - LA
LA - San Diego
San Diego - Las Vegas
Een heli nemen vanuit las Vegas voor Grand Canyon zou ik niet doen. Dit is duur en naar mijn gevoel het niet waard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
Hoi,
Misschien heel hard....maar in dit schema zou ik een kind van 5 gewoon bij opa en oma in Nederland laten logeren. Wij hebben dit rondje in 23 dagen gedaan met 3 pubers van toen 13,16 en 18 en zij vonden het echt genoeg.
Misschien heel hard....maar in dit schema zou ik een kind van 5 gewoon bij opa en oma in Nederland laten logeren. Wij hebben dit rondje in 23 dagen gedaan met 3 pubers van toen 13,16 en 18 en zij vonden het echt genoeg.
Dank je. Voor de steden gekozen omdat de tijd beperkt is. Ja, klopt, we willen via Merced en dan de 140 rijden via Mariposa. Tioga pass volg ik inderdaad dagelijks op, open of niet.Martin & Marianne schreef:Hallo, welkom op het forum! Je hebt inderdaad duidelijk voor de steden gekozen.Waarom was het óf ..óf? Een combinatie was toch ook mogelijk geweest? Een dag minder in een stad en een dag meer in een park?
Marianne
Eerst LA voor Disney, Universal, we verblijven inderdaad in Anaheim. Dan San Diego omdat we de laatste dagen de kustroute willen volgen terug richting SF.
Lange vlucht maar we vliegen business, hopelijk wat rust/slaap onderweg.
Dank iedereen. Al of niet San Diego overwegen we inderdaad nog/eventueel tijd opvullen met andere opties.
-
- Amerika-expert
Houd er rekening mee dat als je in Anaheim logeert dit OK is voor Disney, maar niet voor Universal. Als het met het verkeer wat tegenzit ben je 2 uur onderweg.
Als je op één dag rijdt van SF naar Bishop (via merced en de 140) dan heb je even de tijd om uit de wagen te stappen en weer in te stappen in Yosemite. Via Merced doe je alleen een paar extra mijlen, een meerwaarde heeft dit niet.
Reken maar op 8 uur rijtijd. Je ridjt een nationaal park ook niet zomaar binnen, je kan daar eventjes tijd verliezen. Iets drinken, iets eten, tanken, een plasje onderweg, dan zijn we al gauw 10 uur onderweg en heb je nog niets gezien buiten de omgeving vanuit de wagen.
Ik ga het heel grof stellen: DIT IS PUUR GEKKENWERK
Ik raad jullie ten stelligste aan dit alles nog eens grondig te herevalueren.
Als je op één dag rijdt van SF naar Bishop (via merced en de 140) dan heb je even de tijd om uit de wagen te stappen en weer in te stappen in Yosemite. Via Merced doe je alleen een paar extra mijlen, een meerwaarde heeft dit niet.
Reken maar op 8 uur rijtijd. Je ridjt een nationaal park ook niet zomaar binnen, je kan daar eventjes tijd verliezen. Iets drinken, iets eten, tanken, een plasje onderweg, dan zijn we al gauw 10 uur onderweg en heb je nog niets gezien buiten de omgeving vanuit de wagen.
Ik ga het heel grof stellen: DIT IS PUUR GEKKENWERK
Ik raad jullie ten stelligste aan dit alles nog eens grondig te herevalueren.
Dus de vlucht naar SF (9 uur tijdsverschil) en dan 's avonds nog naar een baseball game (kan 4 uur duren...)?
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou inderdaad San Diego schrappen voor meer tijd voor het stuk SF - Las Vegas
. Dat stuk in twee dagen rijden, daar doe je niemand een plezier mee en zeker geen 5-jarige. Die kan zich juist heerlijk uitleven in Yosemite. Minimaal 1 volle dag Yosemite is wel op zijn plaats... Vlak voor yosemite ligt nog Columbia SHP. Dat schijnt ook leuk te zijn voor kinderen.
Mocht je San diego toch willen doen, dan eerst naar San Diego en dan naar LA, San Diego ligt immers ten zuiden van LA en is geen logische stop tussen LA en San Francisco.

Mocht je San diego toch willen doen, dan eerst naar San Diego en dan naar LA, San Diego ligt immers ten zuiden van LA en is geen logische stop tussen LA en San Francisco.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Waarom niet Las Vegas skippen? Ik vind dat ver omrijden, zeker met een kind van 5.
49 mile scenic is ook redelijk lang met een kind lijkt me? En Death Valley warm.
Wat vind je van zoiets;
zondag 18 mei – San Francisco
maandag 19 mei – San Francisco (met de boot een bezoekje Alcatraz)
dinsdag 20 mei – San Francisco - Yosemite
woensdag 21 mei – Yosemite
donderdag 22 mei – Yosemite
vrijdag 23 mei - Yosemite - Mariposa
zaterdag 24 mei – Mariposa - Fresno
zondag 25 mei – Fresno - LA
maandag 26 mei – Los Angeles
dinsdag 27 mei – Los Angeles (Disney)
woensdag 28 mei – San Diego (Seaworld)
donderdag 29 mei – San Diego (Zoo)
vrijdag 30 mei – San Diego
zaterdag 31 mei – vertrek LA
49 mile scenic is ook redelijk lang met een kind lijkt me? En Death Valley warm.
Wat vind je van zoiets;
zondag 18 mei – San Francisco
maandag 19 mei – San Francisco (met de boot een bezoekje Alcatraz)
dinsdag 20 mei – San Francisco - Yosemite
woensdag 21 mei – Yosemite
donderdag 22 mei – Yosemite
vrijdag 23 mei - Yosemite - Mariposa
zaterdag 24 mei – Mariposa - Fresno
zondag 25 mei – Fresno - LA
maandag 26 mei – Los Angeles
dinsdag 27 mei – Los Angeles (Disney)
woensdag 28 mei – San Diego (Seaworld)
donderdag 29 mei – San Diego (Zoo)
vrijdag 30 mei – San Diego
zaterdag 31 mei – vertrek LA
-
- Amerika-expert
Ik ben het met Dirkmuis niet eens.
Nu krijg je een overdaad aan Yosemite, als je daar één volle dag hebt is dat ook voldoende. Je hoeft er geen drie dagen aan te spenderen.
Death Valley kan uiteraard wat warmer zijn, maar het is wel mei.
Wat zou je in godsnaam in Mariposa of Fresno, laat staan beide moeten gaan zoeken als je de Tioga pass kan neen, en dat ziet er heel sterk naar uit dit jaar.
Nu krijg je een overdaad aan Yosemite, als je daar één volle dag hebt is dat ook voldoende. Je hoeft er geen drie dagen aan te spenderen.
Death Valley kan uiteraard wat warmer zijn, maar het is wel mei.
Wat zou je in godsnaam in Mariposa of Fresno, laat staan beide moeten gaan zoeken als je de Tioga pass kan neen, en dat ziet er heel sterk naar uit dit jaar.
Yosemite had ik expres wat langer gepakt. Zie ook de opmerking van bello.
Ik neem aan dat een kind van 5 korte trails loopt en onderweg ook wilt spelen bij het water, wellicht picknicken. Dan kun je niet 3-4 uur langs een zware trail akkeren en een paar foto's maken.
Mariposa Grove kan juist voor een kind indrukwekkend zijn, vandaar. En ik vroeg mij af of je een kind blij maakt met Death Valley. Ik heb daar mensen met kinderen gezien waarvan ik dacht dat die beter lekker bij een meertje of riviertje konden gaan zitten in plaats van hun kind dat aan doen.
Ik neem aan dat een kind van 5 korte trails loopt en onderweg ook wilt spelen bij het water, wellicht picknicken. Dan kun je niet 3-4 uur langs een zware trail akkeren en een paar foto's maken.
Mariposa Grove kan juist voor een kind indrukwekkend zijn, vandaar. En ik vroeg mij af of je een kind blij maakt met Death Valley. Ik heb daar mensen met kinderen gezien waarvan ik dacht dat die beter lekker bij een meertje of riviertje konden gaan zitten in plaats van hun kind dat aan doen.
-
- Amerika-expert
Ik denk dat een kind van 5 geen boodschap heeft aan twee dagen in het bos zitten, maar bvb een Tioga Pass, Mono Lake en Bodie wel leuk kan vinden.
Het is nu net als je zware trails gaat doen dat je meer tijd nodig hebt. Niet om de gewone zaken te doen.
Het is nu net als je zware trails gaat doen dat je meer tijd nodig hebt. Niet om de gewone zaken te doen.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is nogal lastig om hier te beoordelen wat dit kind van 5 leuk vindt om te doen. Dat is erg afhankelijk van het karakter. Mijn kinderen spelen liever met steentjes en takjes bij een meer dan in een stad rond te sjokken, maar er zijn ook zat kinderen die juist liever naar een stad gaan. Dat kunnen de ouders beter beoordelen dan wij, lijkt me.
Wat de meeste kinderen mijns inzien wel fijn vinden is enige inbreng in de dagindeling. Zorg dus dat er ook ruimte is voor activiteiten die je kind leuk vind. Of dat nou een speeltuin onderweg is, steentjes gooien in een meertje of een kinderactiviteit in een stad. Daarmee hou je het voor iedereen leuk en is zo'n reis beter vol te houden voor een klein kind en dus ook voor jezelf.
(En op de marathonrit van SF naar Las Vegas is voor niemand tijd om wat leuks te doen onderweg...
)
Wat de meeste kinderen mijns inzien wel fijn vinden is enige inbreng in de dagindeling. Zorg dus dat er ook ruimte is voor activiteiten die je kind leuk vind. Of dat nou een speeltuin onderweg is, steentjes gooien in een meertje of een kinderactiviteit in een stad. Daarmee hou je het voor iedereen leuk en is zo'n reis beter vol te houden voor een klein kind en dus ook voor jezelf.
(En op de marathonrit van SF naar Las Vegas is voor niemand tijd om wat leuks te doen onderweg...

Groetjes Inge
Net terug. Reisschema doorlopen zoals we gepland hadden (met onze zoon van 5). Dat is prima verlopen en dit smaakt naar meer!
Ongeveer 17u na vertrek op onze kamer toegekomen, 's avonds SF tijd nog baseball game Giants bezocht. Geen enkel probleem, meer, de zoon wou absoluut mee. Heeft dat prima verteerd, op de terugrit was zijn kaars uit (logisch ook). Dag nadien SF in, prima verlopen. Ook de rit door Yosemite richting Bishop verliep vlekkeloos. Af en toe stoppen en rond 19h toegekomen in Bishop. Zeer blij dat we San Diego ook hebben gezien, heeft ons positief verrast. Dit had allemaal gerust wat langer mogen duren (lukte niet wegens werkomstandigheden), maar alvast prachtige herinneringen en plaatjes te koesteren.
Ongeveer 17u na vertrek op onze kamer toegekomen, 's avonds SF tijd nog baseball game Giants bezocht. Geen enkel probleem, meer, de zoon wou absoluut mee. Heeft dat prima verteerd, op de terugrit was zijn kaars uit (logisch ook). Dag nadien SF in, prima verlopen. Ook de rit door Yosemite richting Bishop verliep vlekkeloos. Af en toe stoppen en rond 19h toegekomen in Bishop. Zeer blij dat we San Diego ook hebben gezien, heeft ons positief verrast. Dit had allemaal gerust wat langer mogen duren (lukte niet wegens werkomstandigheden), maar alvast prachtige herinneringen en plaatjes te koesteren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat het goed bevallen is. Het was qua afstanden wel te doen, maar je zult toch wel iets gemist hebben lijkt me. Ben je in Yosemite nog naar de sequoia's geweest, of naar de 'vallei? En heb je de helikoptervlucht naar de GC gemaakt? Daar worden regelmatig vragen over gesteld op het forum dus ik ben benieuwd hoe dat bevallen is!
Marianne
Marianne
Was geen tijd voor, hadden we zo gepland. We hebben inderdaad maar een fractie gezien, reden te meer om nog eens terug te gaan.Martin & Marianne schreef:Fijn dat het goed bevallen is. Het was qua afstanden wel te doen, maar je zult toch wel iets gemist hebben lijkt me. Ben je in Yosemite nog naar de sequoia's geweest, of naar de 'vallei? En heb je de helikoptervlucht naar de GC gemaakt? Daar worden regelmatig vragen over gesteld op het forum dus ik ben benieuwd hoe dat bevallen is!
Marianne

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1335 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-