Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat meenemen als bewijs?
Re: Wat meenemen als bewijs?
Ik zou er fotos bij doen van je kinderen, je huis, je auto. Dat maakt het persoonlijker.
-
- Amerika-ontdekker
Het lijkt mij allemaal wat overkill, alsof je je angstvallig iets probeert te bewijzen.
Wij reisden de afgelopen drie jaar regelmatig naar de States en mijn man nog veel frequenter. Ja je wordt elke keer op de rooster gelegd: wat kom je doen, hoe lang ga je blijven, voor welke firma werk je, wat doet die firma, wat is je verblijfsadres…en dan kijken ze je aan met een heel achterdochtige blik. Dat is niet prettig, want je voelt je net als een misdadiger. Maar als je gewoon eerlijk bent en niets te verbergen hebt, zou ik zoveel documenten niet aanbieden. Het bewijs van je retourvlucht en een factuur (water/elektriciteit) op jouw naam (enkel als ze daarachter vragen). Je geeft het adres op van je vriend, want daar zal je verblijven en vertel net zoals je schreef, dat hij ziek is en dat je je niet kan veroorloven om langer te blijven (wegens verplichtingen thuis, kinderen), dus dat je enkel korte bezoeken kan doen. Ik heb nog niemand voor ons met een dik dossier zien aankomen om te bewijzen dat hij/zij maar enkel als toerist komt.
Wij reisden de afgelopen drie jaar regelmatig naar de States en mijn man nog veel frequenter. Ja je wordt elke keer op de rooster gelegd: wat kom je doen, hoe lang ga je blijven, voor welke firma werk je, wat doet die firma, wat is je verblijfsadres…en dan kijken ze je aan met een heel achterdochtige blik. Dat is niet prettig, want je voelt je net als een misdadiger. Maar als je gewoon eerlijk bent en niets te verbergen hebt, zou ik zoveel documenten niet aanbieden. Het bewijs van je retourvlucht en een factuur (water/elektriciteit) op jouw naam (enkel als ze daarachter vragen). Je geeft het adres op van je vriend, want daar zal je verblijven en vertel net zoals je schreef, dat hij ziek is en dat je je niet kan veroorloven om langer te blijven (wegens verplichtingen thuis, kinderen), dus dat je enkel korte bezoeken kan doen. Ik heb nog niemand voor ons met een dik dossier zien aankomen om te bewijzen dat hij/zij maar enkel als toerist komt.
Hey allemaal, ben inmiddels terug 
Geen enkel probleem of vraag gehad, behalve dan dat de customers officer opmerkte: je bent onlangs ook in Amerika geweest?
Ik legde uit dat ik vakantie had en graag even weg wilde.
Hij zei: enjoy youre stay in LA...en dat was het.
Ik had wel een mapje meegenomen met aantal 'bewijzen'.Zag overigens wel meer mensen met een plastic mapje lopen.
Maar eind goed, al goed.
LA was fantastisch en ik kan niet wachten om er weer heen te gaan!

Geen enkel probleem of vraag gehad, behalve dan dat de customers officer opmerkte: je bent onlangs ook in Amerika geweest?
Ik legde uit dat ik vakantie had en graag even weg wilde.
Hij zei: enjoy youre stay in LA...en dat was het.
Ik had wel een mapje meegenomen met aantal 'bewijzen'.Zag overigens wel meer mensen met een plastic mapje lopen.
Maar eind goed, al goed.
LA was fantastisch en ik kan niet wachten om er weer heen te gaan!
Panamacity, je hebt helemaal gelijk en volgende keer doe ik dat zeker niet meer.
Werd wel in London extra gecheckt overigens, maar ik was volgens de beveiligers een van de mensen die random extra gecheckt werden.
Werd wel in London extra gecheckt overigens, maar ik was volgens de beveiligers een van de mensen die random extra gecheckt werden.
Hi - leuk dat je even terugmeld hoe het is gegaan en fijn dat je je vriend kon bezoeken zonder problemen.
(Ik hoop dat het wat beter met hem gaat.)
Mbt. de bewijzen, ik denk altijd 'better safe than sorry' want je kunt altijd net de officer treffen die wel overal een punt van maakt. Hoewel je inderdaad niet hele dossiers hoeft mee te slepen (tenzij je in een K-1 procedure zit).
Voor PanamaCity: ieder zich zich aan de grens van de US meldt moet iets bewijzen, en wel dat hij/zij geen potentiele immigrant is. Toegang is een gunst, niet een recht. Nadat bekend werd dat 40% van de illegale immigranten hier ooit legaal is gekomen en daarna in overstay gegaan, is Immigrations lastiger geworden dan men voorheen was.
(Ik hoop dat het wat beter met hem gaat.)
Mbt. de bewijzen, ik denk altijd 'better safe than sorry' want je kunt altijd net de officer treffen die wel overal een punt van maakt. Hoewel je inderdaad niet hele dossiers hoeft mee te slepen (tenzij je in een K-1 procedure zit).
Voor PanamaCity: ieder zich zich aan de grens van de US meldt moet iets bewijzen, en wel dat hij/zij geen potentiele immigrant is. Toegang is een gunst, niet een recht. Nadat bekend werd dat 40% van de illegale immigranten hier ooit legaal is gekomen en daarna in overstay gegaan, is Immigrations lastiger geworden dan men voorheen was.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je weet dat je een kantje-boordje geval bent, is het beter bewijzen bij te hebben. Op die manier kan je de Immigrations Officer overtuigen van je goede intenties. Als je die dingen niet bij hebt en ze ondervragen je, en je krijgt een "No", dan is het helemaal afgelopen want op het VWP heb je al je rechten opgegeven. Je zal dus nadien altijd een visum moeten aanvragen (wat natuurlijk weer makkelijk afgewezen kan worden, kijk maar naar de ervaringen die we hier het afgelopen jaar gelezen hebben).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker

Aan de rest: mij ging het enkel om de vraag of die hele waslijst aan bewijzen nodig was. Ik heb nergens gezegd dat je vanzelfsprekend wordt toegelaten met je Esta. Inderdaad better safe than sorry.
Dat is een TSA check, heeft niets met immigrations te maken.Ice72 schreef:Werd wel in London extra gecheckt overigens, maar ik was volgens de beveiligers een van de mensen die random extra gecheckt werden.
Volgens mij heeft iedere toerist zo'n mapje (met taxireservering, huurautoreservering, hotelreservering, esta). Volgens mij het beste bewijs dat je een toerist bentIce72 schreef:Zag overigens wel meer mensen met een plastic mapje lopen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 968 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 2 Reacties