Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 weken met startpunt Seattle; suggesties gevraagd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

3 weken met startpunt Seattle; suggesties gevraagd

Bericht door TerlinguaCreek »

Door het foutje bij National hadden we nog een mooie autohuur staan en vorige week heb ik tickets geboekt. Omdat we binnenkort al gaan ben ik op zoek naar een paar mooie suggesties om een begin te maken voor een route. We vliegen op 16 april naar Seattle, de auto is beschikbaar vanaf 18 april en op 7 mei vliegen we terug vanaf Seattle. Wie helpt me op weg?
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 3 weken met startpunt Seattle; suggesties gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Waar houden jullie van? Je kunt eens naar ons 2006-verslag kijken, maar wij waren er in de zomer. Het is wel lastig te adviseren want voor de bergen zul je te vroeg zijn. Olympic NP zal deels wel kunnen. Misschien is Vancouver Island een idee? Of de San Juan eilanden? En je kunt de Columbia river Gorge bezoeken. Kijk eens in het reisverslag van Hans en Henriette op http://www.ontdek-amerika.nl, zij zijn vorig jaar in dat gebied geweest, ook vroeg in het jaar.

Marianne
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

Leuk als je zo'n goede deal kan krijgen :)
Ik vind Seattle een erg leuke stad en als je van luchtvaart houd, dan is t luchtvaartmuseum erg leuk om te zien. :)
Maar idd, waar houd je van, want 3 weken is best de moeite, alle tijd om een mooie roadtrip te maken. Al is het nog wat vroeg in het seizoen en hangt het een beetje af van het weer. Maar ook in de directe omgeving is er best veel te zien. Portland als je van steden houd. Voor skien etc is het waarschijnlijk al wat te laat, maar klim en wandeltochten kun je in de omgeving van mt Rainier ook goed doen..

Zag pas op internet een paar afleveringen van 3opreis daar lieten ze ook best wat leuke dingen zien, misschien leuk voor wat ideeën.
Veel plezier alvast! :)
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja, inderdaad...waar houden jullie van? Stad, natuur, cultuur, wandelen, bergen, stranden? En zijn jullie geinteresseerd in Canada?

Ik denk dat je op die 3 weken misschien best de plaatsen bezoekt waar het gemakkelijk te komen is zoals Seattle zelf natuurlijk, Olympic National Park, mogelijk een paar dagen Vancouver en Vancouver Island (in Canada) alsook Portland en de Oregon Coast...daar kan je je tijd wel goed mee vullen. Voor Mount Rainier NP zal het nog wat vroeg zijn om het degelijk te kunnen bezoeken, zeker de wandelpaden zullen nog wel onder de sneeuw liggen.

Dus laat me veronderstellen dat je een 18 volle dagen hebt, dan zou ik ze misschien als volgt indelen:
Seattle: 2 dagen
Vancouver: 2 dagen
Vancouver Island: 5 dagen (Victoria - 1 dag, Campbell River - 2 dagen, Tofino - 2 dagen)
Olympic National Park: 3 dagen
Seaside, Oregon: 1 dag
Lincoln City, Oregon: 2 dagen
Portland: 2-3 dagen (1 dag Columbia River Gorge) en dan terug naar Seattle.

Hier is de google map met die route: http://goo.gl/maps/REId6

Succes met het vinden van een leuke route!
Groetjes,
Ann
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker iets aan! Een combi tussen stad en natuur hebben we inderdaad in gedachten, maar voor bijvoorbeeld Yellowstone en de hoger gelegen gebieden moeten we in een andere periode nog een keer gaan. Canada lijkt ons zeker ook leuk, maar omdat we sowieso nog een keer willen in een andere periode willen we dit niet perse doen om er maar geweest te zijn.

Alhoewel ik autorijden heel erg leuk vind en afstanden geen probleem zijn zie ik het liefst niet al te veel highway, maar meer de binnendoor-wegen. Verder lijkt het me wel leuk om een of twee dagen ergens te gaan vissen op een meer/vijver waar je hengels kunt huren. Verder hebben we niet een bepaald doel en willen er gewoon even tussenuit.
TerlinguaCreek
Amerikafan

Op dit moment zitten we net buiten Zion (vandaag geweest) in Mount Carmel. Morgen vertrekken we naar omgeving Salt Lake City. Daarna hebben we een aantal opties; recht omhoog via Montana naar Seattle of via omgeving Boise (volgens mij niet zoveel te doen?). Wie heeft er nog tips voor de vervolgroute terug naar Seattle? :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer