Dude schreef:Gaan we hier nu werkelijk geen winnaars hebben dit jaar ?
volgens mij doen er zo'n 60 man mee op dit forum en ongeveer 20 man hebben pas gereageerd dus we hebben nog de overige 40 haha.
Ik hoop dat daar iemand tussen zit!
Voor de vijfde keer alweer niet geselecteerd. Gelukkig ben ik nog maar 25. Toch?
Het is gek, maar deze keer vond ik het minder erg dan voorgaande jaren.
Chris, in ieder geval al een dikke proficiat !
Ik heb inderdaad voor jou een apart topic aangemaakt en jouw vraag naar dat topic verplaatst samen met de al gegeven antwoorden. Je kan door de ganse procedure dat topic gebruiken om al jouw vragen te stellen.
Je vind je topic hier terug.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
ik heb een vraag:ik lees hier en daar op verschillende forums dat mensen winnen en dan toch besluiten niet te gaan... omdat ze mee deden voor de lol of omdat het op dit moment niet mogelijk is.Wat gebeurt er als ze besluiten niet te gaan? Wordt de greencard dan aan iemand anders verloot of verdwijnt deze gewoon?
mauropac10 schreef:ik heb een vraag:ik lees hier en daar op verschillende forums dat mensen winnen en dan toch besluiten niet te gaan... omdat ze mee deden voor de lol of omdat het op dit moment niet mogelijk is.Wat gebeurt er als ze besluiten niet te gaan? Wordt de greencard dan aan iemand anders verloot of verdwijnt deze gewoon?
Die verdwijnt gewoon...wel is het zo dat ze met het aantal mensen dat door mag naar de tweede ronde rekening hebben gehouden met het aantal mensen dat uiteindelijk 'nee' zegt of (toch) niet aan de voorwaarden blijkt te voldoen, zodat ze wel het aantal visa uitgeven dan gepland was.
Maar meedoen en dan 'gewoon' nee zeggen blijf ik moeilijk verteerbaar vinden. Gaandeweg het proces zijn er al genoeg moeilijkheden te overwinnen die het misschien niet mogelijk maken om van de kans gebruik te maken. Het blijft gewoon voelen als een ontnomen kans als mensen niets met hun inloting doen.
mauropac10 schreef:ik heb een vraag:ik lees hier en daar op verschillende forums dat mensen winnen en dan toch besluiten niet te gaan... omdat ze mee deden voor de lol of omdat het op dit moment niet mogelijk is.Wat gebeurt er als ze besluiten niet te gaan? Wordt de greencard dan aan iemand anders verloot of verdwijnt deze gewoon?
Vandaar dat ze 100.000 selecteren terwijl maar 50.000 Diversity visas beschikbaar zijn, omdat er veel mensen toch niet gaan, of later in het proces toch er niet mee door gaan of kunnen gaan.
Het voelt inderdaad aan als een ontnomen kans, maar ik kan wel begrijpen dat iemand die bij zijn eerste deelname al geselecteerd is niet weet hoeveel geluk hij/zij heeft. Ik dacht dat ik een jaartje te veel had gerekend toen ik eerder al eens schreef dat het mijn vierde jaar was. Vandaag heb ik ontdekt dat mijn eerste foto voor deelname dateert van 31 oktober 2009. Aangezien ik niet meegedaan heb aan de 2014 DV Lottery was het dus wel de 4e keer. Volgend jaar de 5e keer al. Nooit gedacht dat ik zo vaak ging deelnemen.
Bambino schreef:
Vandaar dat ze 100.000 selecteren terwijl maar 50.000 Diversity visas beschikbaar zijn, omdat er veel mensen toch niet gaan, of later in het proces toch er niet mee door gaan of kunnen gaan.
Moet je eigenlijk nagaan hoeveel er niet gaan/doorheen komen... 50.000/55.000 visa uit de 125.000 ingeloten. Maar velen gaan met 2 of 3 of 4...
jgeenens... hou vol! Voor ons was het ook de 10e of 11e keer..wij deden bijna uit gewoonte mee!
Net mijn entry bekeken, en ik heb dus ongelofelijk veel geluk gehad! Dit jaar in DV2015 voor de eerste keer meegedaan en meteen geselecteerd! Ben enorm blij, en weet op dit moment eigenlijk nog niet zo goed hoe ik alles moet gaan aanpakken. Gelukkig staat er veel op dit forum!
Ik heb overigens als Case Number: 2015EU00010XXX , begrijp ik nu uit alle voorgaande posts dat dit een heel positief volgnummer is?
Thanks alvast voor alle informatie die er al staat, en ik denk dat ik de komende tijd veel hier op het forum te vinden zal zijn!
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Ook ik ben geselecteerd! Mijn casenumber is 2015EU00013XXX. Ik heb alleen nog steeds niet echt een idee hoe dat met die nummers werkt en met het checken van de bulletins, maar daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen
Ook voor jouw proficiat clp90 !
Alles wijst zichzelf wel uit op termijn. Open gerust een eigen topic waarin je al je vragen kan stellen.
Veel succes doorheen het proces.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Is best een goed nummer Chris. Ik zat in 19XXX voor de DV2014 en zit nu sinds vorige week als permanent resident in de VS
Mijn interview was begin maart.
Success met alles!!!
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
Wij hebben niet meegedaan, maar ik ben wel benieuwd of het wel echt een lottery is gezien degenen die nu ingeloot zijn. Dat lijken allemaal 20-ers aan het begin van hun carrière. Dat kan toch geen toeval zijn of is dat toch zo?
Zijn er ook 'ouderen' die ingeloot zijn?
Ik ben niet dit jaar maar vorig jaar ingeloot, als 47 jarige met een gezin met 4 kinderen en na 12 jaar te hebben meegedaan in de Lottery. Dus nee, het is echt willekeurig.
Inmiddels woon en werk ik in Phoenix, Arizona.. Dus voor iedereen die het zou willen, ga ervoor, probeer het, het zou je zo maar kunnen overkomen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.