Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis eniwouw: Max, Dave & Sabine, West USA en NY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Reis eniwouw: Max, Dave & Sabine, West USA en NY
Nou eindelijk!! Na al een paar jaar plannen te hebben gemaakt, nu eindelijk tickets geboekt!!
We vertrekken 18 augustus naar San Fransisco en onze terugvlucht is op 14 Septemeber vanaf NY naar AMS
De tussen vlucht moeten we nog boeken. het plan is om vanaf LA naar NY te vliegen rond 10 of 11 sept. en dan hebben we daar dus nog een aantal dagen.
dus 26 dagen ong. waarvan we er nog 3 of 4 van naar NY willen gaan
We gaan met de auto rond (deze moeten we nog huren) zal hieronder ff aangeven welke plaatsen we willen aandoen
ik heb nog geen idee hoeveel tijd we overal mee kwijt zijn en hoelang rijden tussen de plaatsen. Maar ben even benieuwd wat jullie ervan vinden en of het een beetje reëel is?? we willen namelijk niet super gaan haasten.
San Fran (paar dagen)
Yosemite
Seqouia
Las Vegas (al geweest, maar willen hier toch ook nog wel 2 dagen zijn)
Zion
Bryce Canyon
Canyonlands
Arches
Antelope Canyon
Grand Canyon
Joshua Tree
Palm Springs
Los Angeles (paar dagen)
vanuit LA vliegtuig naar NY
daar willen we nog iets van een dag of 3 zijn
Death valley zijn we vorig jaar vanaf las vegas heen geweest dus hoeven we niet perse weer heen, maar denk dat we mss daar toch ergens moeten overnachten tussen seqouia en las vegas? klopt het dat je tussen die twee plaatsen helemaal via een lus eerst naar beneden moet rijden? (zoals ik het zie op de kaart?)
Als jullie nog tips etc hebben, alles is welkom!! Of plaatsen die ook zeker de moeite waard zijn en welke we mss beter kunnen schrappen??
We vertrekken 18 augustus naar San Fransisco en onze terugvlucht is op 14 Septemeber vanaf NY naar AMS
De tussen vlucht moeten we nog boeken. het plan is om vanaf LA naar NY te vliegen rond 10 of 11 sept. en dan hebben we daar dus nog een aantal dagen.
dus 26 dagen ong. waarvan we er nog 3 of 4 van naar NY willen gaan
We gaan met de auto rond (deze moeten we nog huren) zal hieronder ff aangeven welke plaatsen we willen aandoen
ik heb nog geen idee hoeveel tijd we overal mee kwijt zijn en hoelang rijden tussen de plaatsen. Maar ben even benieuwd wat jullie ervan vinden en of het een beetje reëel is?? we willen namelijk niet super gaan haasten.
San Fran (paar dagen)
Yosemite
Seqouia
Las Vegas (al geweest, maar willen hier toch ook nog wel 2 dagen zijn)
Zion
Bryce Canyon
Canyonlands
Arches
Antelope Canyon
Grand Canyon
Joshua Tree
Palm Springs
Los Angeles (paar dagen)
vanuit LA vliegtuig naar NY
daar willen we nog iets van een dag of 3 zijn
Death valley zijn we vorig jaar vanaf las vegas heen geweest dus hoeven we niet perse weer heen, maar denk dat we mss daar toch ergens moeten overnachten tussen seqouia en las vegas? klopt het dat je tussen die twee plaatsen helemaal via een lus eerst naar beneden moet rijden? (zoals ik het zie op de kaart?)
Als jullie nog tips etc hebben, alles is welkom!! Of plaatsen die ook zeker de moeite waard zijn en welke we mss beter kunnen schrappen??
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis: Max, Dave & Sabine, West USA en NY
Op dit moment een goed advies geven is niet evident. Daarvoor ontbreken nog een aantal zaken.
Een belangrijke vraag is of jullie de Tioga Pass willen nemen of niet (en eventueel bezoek aan Mono Lake en Bodie) Indien jullie dat nog niet eerder gedaan hebben zou ik dat toch aanraden. In voorkomend geval kan je eventueel vanuit SF eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite.
Alleen vrees ik dat het misschien allemaal wat veel wordt als jullie ook nog naar LA willen en Moab er bij willen doen.
Naar mijn bescheiden mening heb je toch minstens zoiets nodig om dit te doen:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Sequoia
4 Sequoia
5 Sequoia - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Bishop
8 Bishop - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Moab
14 Moab (Arches)
15 Moab (Canyonlands)
16 Moab - Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Joshua Tree
20 Joshua Tree - Palm Springs
21 Palm Springs - LA
22 LA
Je ziet dat er niet heel veel ruimte meer is.
Zaken die je momenteel ook overslaat zijn Capitol Reef (tussen Bryce en Moab) en Monument Valley (tussen Moab en Page)
Een belangrijke vraag is of jullie de Tioga Pass willen nemen of niet (en eventueel bezoek aan Mono Lake en Bodie) Indien jullie dat nog niet eerder gedaan hebben zou ik dat toch aanraden. In voorkomend geval kan je eventueel vanuit SF eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite.
Alleen vrees ik dat het misschien allemaal wat veel wordt als jullie ook nog naar LA willen en Moab er bij willen doen.
Naar mijn bescheiden mening heb je toch minstens zoiets nodig om dit te doen:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Sequoia
4 Sequoia
5 Sequoia - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Bishop
8 Bishop - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Moab
14 Moab (Arches)
15 Moab (Canyonlands)
16 Moab - Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Joshua Tree
20 Joshua Tree - Palm Springs
21 Palm Springs - LA
22 LA
Je ziet dat er niet heel veel ruimte meer is.
Zaken die je momenteel ook overslaat zijn Capitol Reef (tussen Bryce en Moab) en Monument Valley (tussen Moab en Page)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Reis eniwouw: Max, Dave & Sabine, West USA en NY
Bedankt, voor je bericht.
Heb nog even gekeken en gaan binnenkort eens bij elkaar zitten om nog even naar de route en stopplaatsen te kijken.
Denk dat we toch wel een dag meer in LA willen zijn. misschien dat we ergens een canyon kunnen laten schieten? weet niet of sommige misschien veel van elkaar weg hebben of het toch allemaal wel weer spectaculair is om te zien?
We willen sowieso in de steden wel een paar dagen rondbrengen en natuurlijk ook in de NP het liefst een beetje van alles wat (qua natuur), dus als er een aantal parken op elkaar lijken bijvoorbeeld zouden we er misschien daar een van kunnen laten vallen.
We willen namelijk ook niet overal super gehaast naar toe gaan, en als het eventueel kan ook ergens even een ochtend of middag rust hebben (maar dat kunnen we sowieso smiddags in Las Vegas al doen)
Heb nog even gekeken en gaan binnenkort eens bij elkaar zitten om nog even naar de route en stopplaatsen te kijken.
Denk dat we toch wel een dag meer in LA willen zijn. misschien dat we ergens een canyon kunnen laten schieten? weet niet of sommige misschien veel van elkaar weg hebben of het toch allemaal wel weer spectaculair is om te zien?
We willen sowieso in de steden wel een paar dagen rondbrengen en natuurlijk ook in de NP het liefst een beetje van alles wat (qua natuur), dus als er een aantal parken op elkaar lijken bijvoorbeeld zouden we er misschien daar een van kunnen laten vallen.
We willen namelijk ook niet overal super gehaast naar toe gaan, en als het eventueel kan ook ergens even een ochtend of middag rust hebben (maar dat kunnen we sowieso smiddags in Las Vegas al doen)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je meer tijd in LA wilt, zul je inderdaad ergens moeten schrappen.
Ik zou Sequoia NP eruit halen en naar de sequoia's in Yosemite NP gaan kijken.
18-8 naar SF
19-8 SF
20-8 SF
21-8 SF - Oakhurst - Mariposa Grove (sequoia bomen) - Glacier Point - Yosemite Valley
22-8 Yosemite
23-8 Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes (of Bishop)
24-8 ML of Bishop - Death Valley - Las Vegas
25-8 Las Vegas
26-8 Las Vegas - Zion
27-8 Zion
28-8 Zion - Bryce
29-8 Bryce - UT12 - Torrey (Capitol Reef)
30-8 Torrey - Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon - Moab
31-8 Moab (Arches)
01-9 Moab (Canyonlands) (!!! Opgelet dit is Labor Day - deze dag en ook het weekend ervoor zullen zeer druk zijn)
02-9 Moab - Monument Valley
03-9 Monument Valley - Page
04-9 Page - Grand Canyon
05-9 Grand Canyon
06-9 Grand Canyon - Joshua Tree
07-9 Joshua Tree - LA
08-9 LA
09-9 LA
10-9 LA - New York
Je kan ook nog de lus naar Moab uit de route halen (dan komen 4 nachten vrij):
Bryce - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Groetjes,
Ingrid
Ik zou Sequoia NP eruit halen en naar de sequoia's in Yosemite NP gaan kijken.
18-8 naar SF
19-8 SF
20-8 SF
21-8 SF - Oakhurst - Mariposa Grove (sequoia bomen) - Glacier Point - Yosemite Valley
22-8 Yosemite
23-8 Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes (of Bishop)
24-8 ML of Bishop - Death Valley - Las Vegas
25-8 Las Vegas
26-8 Las Vegas - Zion
27-8 Zion
28-8 Zion - Bryce
30-8 Torrey - Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon - Moab
31-8 Moab (Arches)
01-9 Moab (Canyonlands) (!!! Opgelet dit is Labor Day - deze dag en ook het weekend ervoor zullen zeer druk zijn)
02-9 Moab - Monument Valley
03-9 Monument Valley - Page
04-9 Page - Grand Canyon
05-9 Grand Canyon
06-9 Grand Canyon - Joshua Tree
07-9 Joshua Tree - LA
08-9 LA
09-9 LA
10-9 LA - New York
Je kan ook nog de lus naar Moab uit de route halen (dan komen 4 nachten vrij):
Bryce - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt Ingrid, we wisten niet dat de sequoia bomen ook te zien waren in yosemite! Denk dat we dan inderdaad seqouia NP gaan skippen en dan naar Yosemite rijden..
In Death Valley zijn we vorig jaar al vanaf Las Vegas geweest dus daar hoeven we niet echt meer heen. dus dan zouden we al eerder aankomen in LV,
Ik denk dat we liever naar Antelope Canyons gaan kijken dan naar Wild Horse Canyon.. als ik het zo op internet bekijk lijken deze enigzins op elkaar?? mij lijkt AC wel iets mooier en het ligt ook beter op de route.
Zou je dan van bryce naar capitol reef kunnen rijden, daar overnachten(?) en dan sochtends naar moab rijden en dan daar arches etc. de reis doorzetten.
Oja Bodie slaan we denk ik ook over, of is dit wel echt de moeite waard??
18-8 naar SF
19-8 SF
20-8 SF
22-8 Yosemite
23-8 Yosemite - Tioga Pass - Mono Lake - Mammoth Lakes (of Bishop)
24-8 ML of Bishop - (Death Valley) - Las Vegas
25-8 Las Vegas
26-8 Las Vegas - Zion
27-8 Zion
28-8 Zion - Bryce
30-8 Torrey - Moab (arches)
31-8 Moab (Canyonlands)
01-9 Moab - Monument Valley) (!!! Opgelet dit is Labor Day - deze dag en ook het weekend ervoor zullen zeer druk zijn)
02-9 Monument Valley - Page
03-9 Page - Antelope Canyon
04-9 Grand Canyon
05-9 Grand Canyon- Joshua Tree
06-9 Joshua Tree - Palm Springs
07-9 Palm Springs - LA
08-9 LA
09-9 LA
10-9 LA - New York
nu heb ik nog Palm Springs toegevoegd en hoop dat we zo wat meer ruimte hebben?? Heb echt geen idee hoeveel dagen/uren je nodig hebt per park/plaats om dit fatsoenlijk te kunnen bekijken.
Dit is allemaal haalbaar in 1 dag?21-8 SF - Oakhurst - Mariposa Grove (sequoia bomen) - Glacier Point - Yosemite Valley
In Death Valley zijn we vorig jaar al vanaf Las Vegas geweest dus daar hoeven we niet echt meer heen. dus dan zouden we al eerder aankomen in LV,
Ik denk dat we liever naar Antelope Canyons gaan kijken dan naar Wild Horse Canyon.. als ik het zo op internet bekijk lijken deze enigzins op elkaar?? mij lijkt AC wel iets mooier en het ligt ook beter op de route.
Zou je dan van bryce naar capitol reef kunnen rijden, daar overnachten(?) en dan sochtends naar moab rijden en dan daar arches etc. de reis doorzetten.
Oja Bodie slaan we denk ik ook over, of is dit wel echt de moeite waard??
18-8 naar SF
19-8 SF
20-8 SF
22-8 Yosemite
23-8 Yosemite - Tioga Pass - Mono Lake - Mammoth Lakes (of Bishop)
24-8 ML of Bishop - (Death Valley) - Las Vegas
25-8 Las Vegas
26-8 Las Vegas - Zion
27-8 Zion
28-8 Zion - Bryce
30-8 Torrey - Moab (arches)
31-8 Moab (Canyonlands)
01-9 Moab - Monument Valley) (!!! Opgelet dit is Labor Day - deze dag en ook het weekend ervoor zullen zeer druk zijn)
02-9 Monument Valley - Page
03-9 Page - Antelope Canyon
04-9 Grand Canyon
05-9 Grand Canyon- Joshua Tree
06-9 Joshua Tree - Palm Springs
07-9 Palm Springs - LA
08-9 LA
09-9 LA
10-9 LA - New York
nu heb ik nog Palm Springs toegevoegd en hoop dat we zo wat meer ruimte hebben?? Heb echt geen idee hoeveel dagen/uren je nodig hebt per park/plaats om dit fatsoenlijk te kunnen bekijken.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
21-8 : dit is te doen, bij Mariposa Grove een wandeling en bij Glacier Point gaat het hoofdzakelijk om het uitzicht.
https://goo.gl/maps/AbHIj
Mammoth Lakes - LV : kortste route is 5u09' rijden, door DV 5u46' - beiden kan natuurlijk
Antelope Canyon vind ik ook mooier, maar is ook wel drukker.
Bij Moab: je kan Arches nog bezoeken als je uit Torrey komt (je zal wel niet alles kunnen doen)
Als je bij Page enkel Antelope Canyon wilt doen, zou ik hier geen 2 overnachtingen plannen.
Groetjes,
Ingrid
https://goo.gl/maps/AbHIj
Mammoth Lakes - LV : kortste route is 5u09' rijden, door DV 5u46' - beiden kan natuurlijk
Antelope Canyon vind ik ook mooier, maar is ook wel drukker.
Bij Moab: je kan Arches nog bezoeken als je uit Torrey komt (je zal wel niet alles kunnen doen)
Als je bij Page enkel Antelope Canyon wilt doen, zou ik hier geen 2 overnachtingen plannen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
bedankt voor je snelle reactie weer!
We gaan t nog ff rustig bekijken en komen volgende week weer ff bij elkaar om alles door te spreken.
Dus ook even kijken wat de andere er van vinden etc.
ML -LV als het via DV maar half uur verschil uitmaakt zullen we misschien toch wel kiezen om daar doorheen te rijden.
We gaan t nog ff rustig bekijken en komen volgende week weer ff bij elkaar om alles door te spreken.
Dus ook even kijken wat de andere er van vinden etc.

ML -LV als het via DV maar half uur verschil uitmaakt zullen we misschien toch wel kiezen om daar doorheen te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken. dan zie je wat er allemaal te doen is zodat je ook beter kunt zien hoeveel tijd je overal voor uit moet trekken.eniwouw schreef:Bedankt Ingrid, we wisten niet dat de sequoia bomen ook te zien waren in yosemite! Denk dat we dan inderdaad seqouia NP gaan skippen en dan naar Yosemite rijden..
De NPS-site is natuurlijk ook een goede bron. Zie voor Yosemite http://www.nps.gov/yose. En bestudeer het krantje goed dat je bij de ingang krijgt. Deze Yosemite Guide is ook op de NPS-site te vindne.
Ik heb nog nooit iemand gehoord die het niet de moeite waard vond, maar ook hier geldt dat je je het beste kunt inlezen zodat je zelf kunt bepalen of jij het de moeite waard vindt. Wij waren er vorig jaar, zie daarvoor ons reisverslag bij 1 juni. Je moet wel kijken of het qua tijd past, je zult er ongeveer 3 uur voor uit moeten trekken, inclusief reistijd.eniwouw schreef: Oja Bodie slaan we denk ik ook over, of is dit wel echt de moeite waard??
Kijk ook eens in ons 2013-verslag voor Moab, Bryce en Capitol reef.
De route via Death Valley is mooier dan die bovenlangs. Wat hebben jullie allemaal al bezocht in DV?
Dat lijkt me ruim, ik zou die dag of de tweede dag Page liever voor Moab gebruiken. Waar wou je overnachten bij Joshua Tree? Dat ligt vlak bij Palm Springs. En ook hier geldt; kijk wat je er wilt doen, wil je gaan wandelen, en zo ja hoeveel, hoe lang, of wil je alleen maar een indruk krijgen vanuit de auto?eniwouw schreef: nu heb ik nog Palm Springs toegevoegd en hoop dat we zo wat meer ruimte hebben?? Heb echt geen idee hoeveel dagen/uren je nodig hebt per park/plaats om dit fatsoenlijk te kunnen bekijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Heb net al een hoop zitten lezen op http://www.ontdek-amerika.nl erg handige site ook qua wandeldingen etc.
Ja misschien is dat inderdaad erg veel voor Palm Springs! En misschien wel beter om die tijd in Moab te besteden voor de parken daar!
Merk dat we ons nog heel goed moeten gaan inlezen
We willen ook niet een "Te" strakke planning dus dacht eerder als we onderweg ergens wat extra tijd willen doorbrengen is er die mogelijkheid.
Over Bodie, zal dit eens in de groep gooien en kijken wat iedereen precies wil.. Volgende week vrijdag (niet a.s.) komen we bij elkaar dus hopelijk hebben we daarna een route waar iedereen zich in kan vinden
Over de slaapplaatsen heb ik me nog niet erg bezig gehouden moet ik zeggen, mijn vriend heeft zich daar wel weer wat meer in verdiept. we zijn sowieso wel van plan om voor SF - LV - NY en drukke weekenden (labor day) te reserveren van te voren. we willen in USA als we aankomen ergens een simkaart kopen zodat we gebruik kunnen maken van internet zodat als we geen wifi hebben we makkelijk via onze ipad nog hotels kunnen zoeken en reserveren een paar dagen vantevoren.
in death valley zijn we vorig jaar vanaf LV geweest het was toen net in de periode dat zelfs op NL tv kwam dat het daar zo extreem warm was, dus veel vanuit de auto gezien en bij uitkijkpunten eruit geweest oa sanddunes, Zabriskie Point, Rhyolite Ghost Town, ook zijn we nog ergens in het park in een museumpje geweest.
We hebben natuurlijk bij lange na niet alles gezien vandaar als het qua reistijd niet veel verschilt dat we wel boven door DV zullen gaan rijden en daar nog her en der zullen stoppen
Ja misschien is dat inderdaad erg veel voor Palm Springs! En misschien wel beter om die tijd in Moab te besteden voor de parken daar!
Merk dat we ons nog heel goed moeten gaan inlezen

We willen ook niet een "Te" strakke planning dus dacht eerder als we onderweg ergens wat extra tijd willen doorbrengen is er die mogelijkheid.
Over Bodie, zal dit eens in de groep gooien en kijken wat iedereen precies wil.. Volgende week vrijdag (niet a.s.) komen we bij elkaar dus hopelijk hebben we daarna een route waar iedereen zich in kan vinden

Over de slaapplaatsen heb ik me nog niet erg bezig gehouden moet ik zeggen, mijn vriend heeft zich daar wel weer wat meer in verdiept. we zijn sowieso wel van plan om voor SF - LV - NY en drukke weekenden (labor day) te reserveren van te voren. we willen in USA als we aankomen ergens een simkaart kopen zodat we gebruik kunnen maken van internet zodat als we geen wifi hebben we makkelijk via onze ipad nog hotels kunnen zoeken en reserveren een paar dagen vantevoren.
in death valley zijn we vorig jaar vanaf LV geweest het was toen net in de periode dat zelfs op NL tv kwam dat het daar zo extreem warm was, dus veel vanuit de auto gezien en bij uitkijkpunten eruit geweest oa sanddunes, Zabriskie Point, Rhyolite Ghost Town, ook zijn we nog ergens in het park in een museumpje geweest.
We hebben natuurlijk bij lange na niet alles gezien vandaar als het qua reistijd niet veel verschilt dat we wel boven door DV zullen gaan rijden en daar nog her en der zullen stoppen
Laatst gewijzigd door eniwouw op 21 apr 2014, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Volgens mij wissel je Arches en Canyonlands beter om.
Palm Springs erin laten kan wat rust brengen, naar mijn gevoel hebben jullie in Moab wel voldoende tijd gehad. Eens een namiddagje aan het zwembad na al die parken kan welkom zijn.
Palm Springs erin laten kan wat rust brengen, naar mijn gevoel hebben jullie in Moab wel voldoende tijd gehad. Eens een namiddagje aan het zwembad na al die parken kan welkom zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ja precies willen ook eens een middag ff niks hoeven, zwembad, shoppen en een keer kleren uitwassen lijkt me overigens ook geen overbodige luxe
In LV zullen we dat overdag ook al wel gaan doen, aangezien we daar vorig jaar een week zijn geweest. willen daar smiddags ook shoppen, zwembadje, een nog een keer naar een gun store (vorig jaar geschoten met een glock 19, wat we alle drie super vet vonden)
als je arches en canyonlands omdraaid, maakt dat dan veel verschil??

In LV zullen we dat overdag ook al wel gaan doen, aangezien we daar vorig jaar een week zijn geweest. willen daar smiddags ook shoppen, zwembadje, een nog een keer naar een gun store (vorig jaar geschoten met een glock 19, wat we alle drie super vet vonden)
als je arches en canyonlands omdraaid, maakt dat dan veel verschil??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je Arches en Canyonlands omdraait heb je een volle dag voor Arches. In Arches ben je normaal gesproken meer tijd kwijt dan in Canyonlands. Kijk voor beide parken eens in ons 2008- en 2013-verslag. De Fiery Furnace Walk is erg leuk om te doen. Hoeveel tijd je hebt hangt ook af van jullie plannen bij Capitol Reef en op weg van Capitol reef naar Moab.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Tegen dat je in Palm Springs bent heb je er al 12 dagen parken op zitten
Zoals reeds aangegeven: Arches vergt meer tijd, beter hiervoor een ganse dag te hebben.

Zoals reeds aangegeven: Arches vergt meer tijd, beter hiervoor een ganse dag te hebben.
KUN JE ONS LATEN WETEN WAT JE VOOR SIMKAART GAAT KOPEN.eniwouw schreef:van plan om voor SF - LV - NY en drukke weekenden (labor day) te reserveren van te voren. we willen in USA als we aankomen ergens een simkaart kopen zodat we gebruik kunnen maken van internet zodat als we geen wifi hebben we makkelijk via onze ipad nog hotels kunnen zoeken en reserveren een paar dagen vantevoren.
Thx.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi MiaDee,
zodra ik het weet zal ik laten weten.
We willen hem gebruiken icm een mifi apparaatje, dit zend een wifi ontvangst uit waardoor we er allemaal gebruik van kunnen maken via onze eigen apparaten.
Dit moeten we nog uitzoeken, maar daar heeft m'n vriend wat meer verstand vanKUN JE ONS LATEN WETEN WAT JE VOOR SIMKAART GAAT KOPEN. Thx.

We willen hem gebruiken icm een mifi apparaatje, dit zend een wifi ontvangst uit waardoor we er allemaal gebruik van kunnen maken via onze eigen apparaten.
DIT KREEG IK TELEZEN...eniwouw schreef:Hoi MiaDee,
Dit moeten we nog uitzoeken, maar daar heeft m'n vriend wat meer verstand vanKUN JE ONS LATEN WETEN WAT JE VOOR SIMKAART GAAT KOPEN. Thx.zodra ik het weet zal ik laten weten.
Dus wij gaan het zo doen als we in SF zijn..
Re: SIM-kaart USA
door anneriekeo » 26 apr 2014, 00:30
Hoi MiaDee,
Je kan hier bij bijna iedere telefoonwinkel een simkaart kopen voor een sim-only abonnement. Kost inderdaad 60 dollar per maand (wanneer je niet meer opwaardeert, verloopt de kaart na drie maanden) en je hebt dan overal 4G internettoegang. Wat betreft bellen, wanneer je Viber installeert en de mensen naar wie je wilt bellen in Nederland, dat ook doen. Dan kan je gratis bellen via internet. Of je dit ook bij Walmart af kan sluiten daar heb ik geen ervaring mee. Wel weet ik dat er ongeveer op iedere hoek wel een telefoonwinkel zit. Even binnenlopen en binnen een kwartiertje sta je weer buiten!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Allemaal,
Gister hebben we alles nog eens door besproken en zijn nu tot de volgende route gekomen:
19 SF (alcatraz night tour?)
20 SF
21 SF -> Yosemite
22 Yosemite -> savonds naar Bishop
23 Bishop -> LV
24 LV
25 LV
26 LV -> Zion
27 Zion
28 Zion -> Bryce
29 Bryce -> UT12 - Capitol Reef
30 Capitol Reef -> Moab (Canyonlands)
31 Moab (Arches)
1 Moab -> Monument Valley -> Page
2 Page (Antilope Canyon)
3 Page -> Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon -> Joshua Tree
6 Joshua Tree -> LA
7 LA
8 LA
9 LA
10 LA -> NY (nachtvlucht van 10e op 11e)
11 NY
12 NY
13 NY
14 NY - AMS
vanaf yosemite willen we savonds alvast naar bishop rijden om te overnachten zodat we de dag erna niet een hele dag auto rit hebben naar las vegas. en dan kunnen we nog op een paar plaatsen stoppen in death valley bij punten die we nog niet hebben gezien daar.
Heb nog wel een paar vragen: De 1e rijden van moab naar page door monument valley. is dat goed te doen? Zijn daar verder nog dingen te doen, te zien? Of is het vooral genieten van het uitzicht? We wilden er die dag doorheen rijden en af en toe op een paar plaatsen stoppen.
En hebben we genoeg tijd voor Bryce en Capitol Reef? Naar ons idee zou het kunnen met onze planning, maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.
In ieder geval al super bedankt voor de tips die we hebben gekregen!
Gister hebben we alles nog eens door besproken en zijn nu tot de volgende route gekomen:
19 SF (alcatraz night tour?)
20 SF
21 SF -> Yosemite
22 Yosemite -> savonds naar Bishop
23 Bishop -> LV
24 LV
25 LV
26 LV -> Zion
27 Zion
28 Zion -> Bryce
29 Bryce -> UT12 - Capitol Reef
30 Capitol Reef -> Moab (Canyonlands)
31 Moab (Arches)
1 Moab -> Monument Valley -> Page
2 Page (Antilope Canyon)
3 Page -> Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon -> Joshua Tree
6 Joshua Tree -> LA
7 LA
8 LA
9 LA
10 LA -> NY (nachtvlucht van 10e op 11e)
11 NY
12 NY
13 NY
14 NY - AMS
vanaf yosemite willen we savonds alvast naar bishop rijden om te overnachten zodat we de dag erna niet een hele dag auto rit hebben naar las vegas. en dan kunnen we nog op een paar plaatsen stoppen in death valley bij punten die we nog niet hebben gezien daar.
Heb nog wel een paar vragen: De 1e rijden van moab naar page door monument valley. is dat goed te doen? Zijn daar verder nog dingen te doen, te zien? Of is het vooral genieten van het uitzicht? We wilden er die dag doorheen rijden en af en toe op een paar plaatsen stoppen.
En hebben we genoeg tijd voor Bryce en Capitol Reef? Naar ons idee zou het kunnen met onze planning, maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.
In ieder geval al super bedankt voor de tips die we hebben gekregen!
-
- Amerika-expert
Let wel op: vanuit de vallei in Yosemite tot Bishop moet je zonder stoppen op 3 uur rijden rekenen. 's avonds vertrekken zou ik dan toch met een korreltje zout nemen.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Oke, wij hadden op een uur of 1/5 misschien 2 gerekend. dan is 3 uur inderdaad wel ineens heel veel! We kunnen ook dag erna alles rijden naar LV maar dan hebben we ook heel veel uren achter elkaar. wat de mannen niet heel erg vinden, dan wisselen ze elkaar af met het rijden.
Dit is dan nog even een puntje om rekening mee te houden dus.
Dit is dan nog even een puntje om rekening mee te houden dus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet waarom je voor de GC en Zion wel een volle dag neemt en voor Yosemite niet. Ook voor de parken bij Moab is niet heel veel tijd. Wat willen jullie in de parken doen? Wat hebben daar allemaal gepland dat je de tijdverdeling zo doet? Ik dacht dat jullie in Yosemite ook nog naar de Mariposa grove wilden gaan, maar voor de rest van het park heb je dan nauwelijks tijd.
En waarom geen overnachting in MV? Dat geeft je iets meer tijd rondom Moab en je hebt dan de mooiste uren voor MV. Je hebt voor MV niet veel tijd nodig, kijk of je er een tour wilt doen. Als je er gaat overnachten kun je prima aan het eind van de middag aankomen en in de ochtend weer vertrekken. Tussen Moab en MV zou je naar Gooseneck SP kunnen gaan of de Moki Dugway rijden etc. Zie daarvoor http://www.ontdek-amerika.nl.
Kijk eens in wat reisverslagen om te zien hoe anderen hun bezoek indelen, bijvoorbeeld voor het deel van Moab naar MV. Voor het stuk van Capitol Reef naar Bryce kun je ons 2013-verslag bekijken.
Marianne
En waarom geen overnachting in MV? Dat geeft je iets meer tijd rondom Moab en je hebt dan de mooiste uren voor MV. Je hebt voor MV niet veel tijd nodig, kijk of je er een tour wilt doen. Als je er gaat overnachten kun je prima aan het eind van de middag aankomen en in de ochtend weer vertrekken. Tussen Moab en MV zou je naar Gooseneck SP kunnen gaan of de Moki Dugway rijden etc. Zie daarvoor http://www.ontdek-amerika.nl.
Kijk eens in wat reisverslagen om te zien hoe anderen hun bezoek indelen, bijvoorbeeld voor het deel van Moab naar MV. Voor het stuk van Capitol Reef naar Bryce kun je ons 2013-verslag bekijken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1462 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-