Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
veel tijdverlies customs and immigration Houston
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: veel tijdverlies customs and immigration Houston
Het was niet grappen en grollen, maar gewoon een leuk gesprek waarbij werd gelachen. Als er ik weet niet hoeveel poorten zijn en er maar 3 bemand zijn voor zeker 3 volle vliegtuigen, dan kan het gebeuren dat wachtende mensen met elkaar in gesprek komen en er gelachen wordt. We hebben zeker 2 uur in die rij gestaan en het schoot heel langzaam op. Dat van de kaas moesten we wel vertellen want hij wilde weten wat voor food we bij ons hadden, we geven dit altijd aan, juist om problemen te voorkomen.
Toen we dit voorval met Amerikaanse vrienden besproken, raadden zij ons aan om een klacht in te dienen, en dan kon het de man zijn baan kosten. Dat ging ons te ver, hebben we dus ook maar niet gedaan. Wel proberen we nu om gewoon niet op Houston te vliegen.
Toen we dit voorval met Amerikaanse vrienden besproken, raadden zij ons aan om een klacht in te dienen, en dan kon het de man zijn baan kosten. Dat ging ons te ver, hebben we dus ook maar niet gedaan. Wel proberen we nu om gewoon niet op Houston te vliegen.
Dit kan als je green card houder bent en kost 89 dollar. Verwerkingstijd tussen aanvraag en bevestiging is zo'n 2 weken. Ben inmiddels in bezit van TSA-precheck goedkeuring.Aquell schreef:Veel collega's hebben een pre-tsa pas waardoor je er zo doorheen bent. Ik weet niet of ik die als European kan aanvragen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
30 maart via IAH gevlogen, immigration was binnen een kwartiertje gedaan maar customs koste zeker een half uur, er stonden maar twee beambte en ze willen inderdaad ook je paspoort zien, overigens alleen het paspoort van degene die het formulier af geeft, Annie hoefde haar paspoort niet te tonen.
Vind IAH trouwens net zo saai en waardeloos als zijn naamgever George W Bosbrand.
Die TSA precheck had ik de laatste reis op drie van de vier vluchten zonder die ooit aangevraagt te hebben, heb het idee dat je die automatisch krijgt als je regelmatig op Amerka vliegt.
Vind IAH trouwens net zo saai en waardeloos als zijn naamgever George W Bosbrand.
Die TSA precheck had ik de laatste reis op drie van de vier vluchten zonder die ooit aangevraagt te hebben, heb het idee dat je die automatisch krijgt als je regelmatig op Amerka vliegt.
Die twee customs officers lijkt me standaard, heb dit in het verleden altijd gezien in Chicago, Dulles en Newark.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt maar die pakken alleen je customsformulier aan en willen niet nog een keer je paspoort bestuderen zoals ze nu op IAH doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Zit op dit moment in de lounge in Houston, wachtend op vlucht naar Phoenix.
Op mijn boarding pass staat pre-TSA : dus inderdaad, je krijgt het automatisch als je frequent naar US vliegt, maar ik denk dat het wel enkel voor "status" frequent flyers is : ik heb Star Alliance Gold (Lufthansa Senator).
Nog een opmerking ivm customs : toen ik dinsdag arriveerde waren er 4 customs officers, en dat was zelfs niet voldoende.
Groetjes uit warm Houston, op weg naar nog warmer Phoenix. Spijtig genoeg zal ik daar niet veel van kunnen genieten : 8 h tot 17 h meetings in een vergaderzaal zonder vensters.
Op mijn boarding pass staat pre-TSA : dus inderdaad, je krijgt het automatisch als je frequent naar US vliegt, maar ik denk dat het wel enkel voor "status" frequent flyers is : ik heb Star Alliance Gold (Lufthansa Senator).
Nog een opmerking ivm customs : toen ik dinsdag arriveerde waren er 4 customs officers, en dat was zelfs niet voldoende.
Groetjes uit warm Houston, op weg naar nog warmer Phoenix. Spijtig genoeg zal ik daar niet veel van kunnen genieten : 8 h tot 17 h meetings in een vergaderzaal zonder vensters.
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Is het serieus zo erg dat je niet even een grapje mag maken of lachen in het zicht van Amerikaanse douane-beambten?
Dat zou toch compleet belachelijk zijn... (En dan heb ik het natuurlijk niet over iemand uitlachen hé, dat is iets heel anders)

Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
Immigratie beambten zijn geen douane beambten!! Je kan ze meer met politieagenten vergelijken zoals "border patrol" e.d. Het immigratie gebeuren is een ernstige zaak. Dat wil niet zeggen dat je niet vriendelijk mag zijn en er geen grapje van af kan. Maar beheersen we dan de taal voldoende om een goed "grapje" te maken ? Misschien zeggen we iets op een manier dat het echt niet goed overkomt. Vergeet niet dat zij beslissen of je er binnenkomt of niet.
Ik maakte door de jaren heen al veel situaties mee die achteraf plezierig zijn, maar op het moment toch eerder vervelend zijn en tot problemen kunnen leiden. Enkele voorbeeldjes:
De dienster vraat voor het ontbijt: "how do you want your eggs", antwoord van de klant : "screwed" hij bedoelde uiteraard "scrambled"
Een brandweerman bezoekt een brandweerkazerne en eet er mee. Hij wil de kok een compliment maken en zegt: "you have good cocks in the firehouse" hij bedoelde natuurlijk cooks.
Ik maakte door de jaren heen al veel situaties mee die achteraf plezierig zijn, maar op het moment toch eerder vervelend zijn en tot problemen kunnen leiden. Enkele voorbeeldjes:
De dienster vraat voor het ontbijt: "how do you want your eggs", antwoord van de klant : "screwed" hij bedoelde uiteraard "scrambled"
Een brandweerman bezoekt een brandweerkazerne en eet er mee. Hij wil de kok een compliment maken en zegt: "you have good cocks in the firehouse" hij bedoelde natuurlijk cooks.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
Ja uiteraard, ik bedoelde niet een grapje maken tegen de immigratie beambten. Dat is inderdaad niet mijn plan.
Maar ik begreep de situatie als volgt: je staat te wachten in de rij en bent met elkaar aan het praten en lacht daarbij om iets. Vervolgens word je daarop afgerekend. Dat zou toch helemaal niet logisch zijn, want op die moment sta je gewoon met elkaar te praten en niet met de immigratie-beambte?

Maar ik begreep de situatie als volgt: je staat te wachten in de rij en bent met elkaar aan het praten en lacht daarbij om iets. Vervolgens word je daarop afgerekend. Dat zou toch helemaal niet logisch zijn, want op die moment sta je gewoon met elkaar te praten en niet met de immigratie-beambte?
-
- Amerika-expert
Zolang je niet overdrijft. Voor de immigratie mag je bvb ook niet fotograferen, filmen of telefoneren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerikafan
Goed dat je dat zegt, dat wist ik niet. Fotograferen of filmen had ik sowieso niet gedaan hoor, maar ik wist niet dat je er ook niet mocht telefoneren. Zal mijn GSM dus maar uit laten tot we de immigratie gepasseerd zijn 

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Durf ik niet zeggen wij hebben geen status daarvoor gaan we net een keer te weinig per jaarLuc1 schreef:Op mijn boarding pass staat pre-TSA : dus inderdaad, je krijgt het automatisch als je frequent naar US vliegt, maar ik denk dat het wel enkel voor "status" frequent flyers is : ik heb Star Alliance Gold (Lufthansa Senator).

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bellen voor z'n/haar neus zou ik het ook niet doen, maar ik heb voorgaande jaren in de wachtrij altijd wel even de wifi aangezet en een berichtje naar huis gestuurd dat ik geland was.
Vorig jaar op LAX echt wel staan geinen met zo'n immigrations ambtenaar. Of ik gek was om van LA naar Denver te rijden via Wyoming en South Dakota.
Op de terugreis van Miami naar Washington in 2010 begon er zo'n TSA vrouw tegen me aan te buurten over een geurtje wat ik op had (ze had overigens nog de goede ook). Collega erbij om ook even te ruiken.... daarna een ook mannelijke collega gevraagd of hij ook wilde ruiken
Die paste gelukkig haha
Ik heb ook een aantal keer van die echt ongeinteresseerde meegemaakt. Vragen stellen, maar eigenlijk niet op het antwoord zitten wachten. Maar echt star of streng heb ik gelukkig nog niet gehad.
Vorig jaar op LAX echt wel staan geinen met zo'n immigrations ambtenaar. Of ik gek was om van LA naar Denver te rijden via Wyoming en South Dakota.
Op de terugreis van Miami naar Washington in 2010 begon er zo'n TSA vrouw tegen me aan te buurten over een geurtje wat ik op had (ze had overigens nog de goede ook). Collega erbij om ook even te ruiken.... daarna een ook mannelijke collega gevraagd of hij ook wilde ruiken

Ik heb ook een aantal keer van die echt ongeinteresseerde meegemaakt. Vragen stellen, maar eigenlijk niet op het antwoord zitten wachten. Maar echt star of streng heb ik gelukkig nog niet gehad.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Rob schreef:Durf ik niet zeggen wij hebben geen status daarvoor gaan we net een keer te weinig per jaarLuc1 schreef:Op mijn boarding pass staat pre-TSA : dus inderdaad, je krijgt het automatisch als je frequent naar US vliegt, maar ik denk dat het wel enkel voor "status" frequent flyers is : ik heb Star Alliance Gold (Lufthansa Senator).vorig jaar hadden we beide de TSA Pre maar Annie had dit jaar een nieuw paspoort en dus geen Pre status.
In maart vloog ik met een nieuw paspoort en toch had ik ook pre-TSA
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Woensdag heb ik in Washington het traject vliegtuig -> op zoek naar de lounge/gate voor aansluitende vlucht in 20 minuten gedaan. Blij verrast, want zo snel heb ik het nog nooit meegemaaktdimona schreef:Volgens mij is de situatie op Dulles minstens zo erg, om over JFK nog maar te zwijgen.

Echt mee oppassen; die bordjes staan er niet voor niks. Je mag je telefoon niet eens tevoorschijn halen; je krijgt er geheid een opmerking over als iemand het ziet. Bij mijn man op het werk is er iemand die op die manier zijn telefoon heeft mogen inleveren.PSVwally schreef:Bellen voor z'n/haar neus zou ik het ook niet doen, maar ik heb voorgaande jaren in de wachtrij altijd wel even de wifi aangezet en een berichtje naar huis gestuurd dat ik geland was.
Ze willen gewoon niet dat er iets in die hal wordt opgenomen, of het nu film of geluid of wat dan ook is, en ze willen denk ik ook niet dat er communicatie is tussen mensen in de rij en mensen buiten. Je zou op die manier bijvoorbeeld je verhaal kunnen afstemmen op iemand anders die er al door is.
Uiteraard zijn immigration officers er in alle soorten en maten en zijn erbij die grapjes maken, en ook die chagrijnig zijn. Je moet echter nooit vergeten dat hij/zij de baas is, die de toon van het gesprek bepaalt waar jij als immigrant het beste gewoon in mee gaat. Hoeft natuurlijk niet, maar het vergroot wel je kans op een probleemloze afhandeling, daar ben ik van overtuigd.
Inclusief de people mover? Daar sta/zit je vaak al tien minuten in te wachten voor hij eindelijk eens vertrekt. Maar je kunt natuurlijk altijd mazzel hebben. Toen wij hier voor de eerste keer met het gezin aankwamen, stonden we op de een of andere manier vooraan in de rij. Daarna nooit meer meegemaakt helaas.Arends1989 schreef:Woensdag heb ik in Washington het traject vliegtuig -> op zoek naar de lounge/gate voor aansluitende vlucht in 20 minuten gedaan. Blij verrast, want zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Daar hoefde ik geen gebruik van te maken. Ik meen aan te zijn gekomen op de C pier en te vertrekken op D..
Na de landing was het een kwestie van door de immigratie, koffer van de grond pakken, langs een ongeïnteresseerde douanier wandelen en door een TSA screening stappen waar slechts 1 persoon voor ons stond.
Ik ga er maar vanuit dat ik dit niet nog eens mee zal maken
Na de landing was het een kwestie van door de immigratie, koffer van de grond pakken, langs een ongeïnteresseerde douanier wandelen en door een TSA screening stappen waar slechts 1 persoon voor ons stond.
Ik ga er maar vanuit dat ik dit niet nog eens mee zal maken

Maar voor iemand die niet begrijpt wat er gezegd wordt en die meent te denken dat het over hem of haar gaat, kan het wel een hele foute indruk geven. De hoofdtaak van immigration officers is om eerste indrukken en ongewone gedragingen te interpreteren. Lachen in de wachtrij voor immigrations ís nou eenmaal ongewoon, waarschijnlijk omdat de meeste mensen weten dat er met een Amerikaan in uniform absoluut niet te spotten valt. Noem het maar een cultuurverschil.lyan schreef:Het was niet grappen en grollen, maar gewoon een leuk gesprek waarbij werd gelachen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De meeste van ons komen als toerist en niet als immigrant.dimona schreef:Je moet echter nooit vergeten dat hij/zij de baas is, die de toon van het gesprek bepaalt waar jij als immigrant het beste gewoon in mee gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1491 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 3 Reacties