Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
karst-jan snip
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...

Bericht door karst-jan snip »

hallo, mijn naam is karst-jan snip. 23 jaar en ben afgelopen winter naar usa (new mexico) geweest voor 5 maand. daar heb ik stage gelopen bij een melkveebedrijf. nu ga ik eind mei weer naar new mexico voor een trouwerij en wat mensen opzoeken. nu weet ik dat ik vrijwel zeker wordt ondervraagd maar daar ben ik niet zo bang voor. nu wil ik graag 2 sixpackjes bier mee nemen voor een paar mensen (het echte heineken laten proeven) dat is dus meer als 1 liter. dit betekend invoerheffingen enz. betalen hoe doe ik dit of is het bier mee nemen sterk af te raden ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dit vond ik op de site van CBP:

Federal and state regulations allow you to bring back one liter of an alcoholic beverage for personal use duty-free. However, states may allow you to bring back more than one liter, but you will have to pay any applicable Customs duty and IRT.

While federal regulations do not specify a limit on the amount of alcohol you may bring back beyond the personal exemption amount, unusual quantities may raise suspicions that you are importing the alcohol for other purposes, such as for resale. CBP officers enforce the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives (ATF) laws, rules, and regulations and are authorized to make on-the-spot determinations that an importation is for commercial purposes. If such determination is made, it may require you to obtain a permit and file a formal entry to import the alcohol before the alcohol is released. If you intend to bring back a substantial quantity of alcohol for your personal use, you should contact the U.S. Port of Entry (POE) through which you will be re-entering and make prior arrangements for the importation.

Also, state laws might limit the amount of alcohol you can bring in without a license. If you arrive in a state that has limitations on the amount of alcohol you may bring in without a license, that state's law will be enforced by CBP, even though it may be more restrictive than federal regulations. We recommend that you check with the state government about their limitations on quantities allowed for personal importation and additional state taxes that may apply. Ideally, this information should be obtained before traveling.

In brief, for both alcohol and cigarettes, the quantities eligible for duty-free treatment may be included in your $800 or $1,600 returning resident personal exemption, just as any other purchase should be. But unlike other kinds of merchandise, amounts beyond those discussed here as being duty-free are taxed, even if you have not exceeded, or even met, your personal exemption. For example, your exemption is $800 and you bring back three liters of wine and nothing else, two of those liters will be dutiable and IR taxed. Federal law prohibits business-to-private consumer shipping of alcoholic beverages by mail within the United States.

How to Pay Customs Duty

If you owe Customs duty, you must pay it before the conclusion of your CBP processing. You may pay it in any of the following ways:

U.S. currency only.
Personal check in the exact amount, drawn on a U.S. bank, made payable to U.S. Customs and Border Protection. You must present identification, such as a passport or U.S. driver's license. CBP does not accept checks bearing second-party endorsement.
Government check, money order or traveler's check if the amount does not exceed the duty owed by more than $50.
In some locations/POEs, you may pay duty with either MasterCard or VISA credit cards.

En ook nog:

If you return from Europe with $200 worth of purchases, including two liters of liquor, one liter will be duty-free under your returning resident personal allowance/exemption. The other will be dutiable at 3 percent, plus any Internal Revenue Tax (IRT) that is due.

Persoonlijk zou ik het allemaal veel te veel gedoe vinden, te meer daar je Heineken hier bij de slijterij gewoon kunt kopen. Geen idee hoe de beschikbaarheid is in NM.
karst-jan snip
Amerika-newbie

je kan daar ook wel heineken kopen maar die smaakt na lange niet zoals de heineken in nl. die heineken uit nl is veeeeel lekkerder :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Huh? Die blikjes zijn toch gewoon geïmporteerd? Ik koop nooit Heineken, maar wel regelmatig Belgisch bier en dat haalt de slijter via een importeur uit België.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Heineken zal wel zijn eigen brouwerij hebben in de VS.
Neem dan wat speciaals mee, en geen normale Heineken.
Crisis ? What Crisis ?
karst-jan snip
Amerika-newbie

import bier heeft andere preservers als bier voor nederlandse consumptie. het is niet om het speciale maar ik zei voor de gein tegen een paar amerikaanse vrienden dat de echte nederlandse heineken veel lekkerder was en dat wilden ze natuurlijk wel proberen.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Heineken is voor mij geen bier hoor! :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Met Hans eens, lijkt meer op paardepis waar je ook nog eens schele koppijn van krijgt :sadcry:
Renata82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Renata82 »

Esprit schreef:Op Newark ben ik juist een keer terug-achter-de-lijn gestuurd omdat wij 'not married' waren. Ze maken dus de regels ook maar net hoe de pet staat!
Moet je dan ook al je papieren (hotelreserveringen, return ticket) twee keer printen, zodat je die allebei kunt laten zien?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wel zo verstandig. Wij doen dat altijd wel, ook al zijn wij getrouwd.
Mocht één van ons zijn tas/handbagagekoffertje kwijt raken, dan heeft de ander van alles nog een papieren exemplaar.
Bovendien heb ik van alle documenten die ik via het internet heb ontvangen een kopie in mijn e-mailbox zitten van een hotmailadres, waar ik overal ter wereld bij kan.
Zo ook een kopie van onze paspoorten, rijbewijzen, creditcards, enz.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

michelly schreef:Wij gaan deze zomer met z'n zessen. Vriendje van dochter gaat ook mee. Moet hij dan apart door immigrations? Hij is overigens 19 jaar.

Elly
Het lijkt mij verstandig om als je in de rij staat voor de immigrations een beambte, die daar altijd rondloopt om de mensenstroom in goede banen te leiden, aanspreekt en hem/haar de situatie uitleggen en vragen of het vriendje gelijktijdig met jullie mee mag naar de balie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dit was 2 jaar geleden Markro :wink:
Vriendje is inmiddels ex-vriendje :mrgreen: .
We zijn destijds wel met z'n zessen door de douane gegaan dat was geen enkel probleem.

Elly
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De meneer of mevrouw van de US Immigrations bepaalt met z'n hoevelen tegelijk je mag aanschuiven.Ik zou eerst in mijn eentje gaan en daarna aanwijzingen afwachten. Nooit op eigen gelegenheid met meerderen tegelijk.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik ga altijd tegelijk met mijn man en daar hebben we nooit vragen of opmerkingen over gehad. Omdat ik gewoon mijn eigen achternaam heb kunnen ze niet zien dat wij getrouwd zijn. Als ik met een vriendin van me reis dan gaan we ook gewoon samen en ook daar nooit opmerkingen over gehad. Dat is bij elkaar toch wel een keer of 10.
Maar je kunt het inderdaad slecht treffen maar in de regel zijn ze best aardig als je zelf gewoon relaxed en beleefd doet.

Kan me overigens best voorstellen dat ze een tikkeltje onvriendelijk zijn want het lijkt me echt een schijtbaan :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer