Wij hadden bewijzen bij van de waarde van onze woning maar daar is helemaal niet naar gevraagd of gekeken.
Bij de meeste is dat zo, maar dat is natuurlijk geen garantie voor anderen.
Er is volgens mij ook geen echte richtlijn hoeveel je op je rekening moet hebben staan. Je moet jezelf voor een aantal maanden kunnen onderhouden in afwachten van werk vinden.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Wat denk je zelf nodig te hebben om een aantal maanden zonder job te overleven, huur te betalen, verzekering, voeding,...? Maak die oefening eens op basis van waar je naartoe wilt trekken, dan weet je zelf waar je staat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Dat idee is misschien niet zo slim. Misschien maar een plaats zoeken waar het leven wat goedkoper is.
Wat voor soort werk doe je, en hoe realistisch is het dat je die job in LA ook te pakken krijgt? Heb je andere regio's ook al bekeken qua werkmogelijkheden voor je? Die dingen kunnen mogelijk meespelen. Ik zelf zou eerder geneigd zijn iemand door te laten gaan die maar 10.000 euro heeft maar naar Raleigh, NC wil trekken dan iemand met hetzelfde bedrag die naar LA of New York City wil gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Wij hadden werkelijk van alles mee: Hypotheekakte en restant schuld, spaarrekening, andere zaken van waarde, maar er is nergens naar gekeken. Het enige dat ze niet willen is dat je je zonder opleiding daar in de armoedepoel werpt. Maar als je een beetje kans van slagen hebt (en daar is dat diploma voor, of je werkervaring als die voldoende is) laten ze je volgens mij gewoon gaan en het zelf uitzoeken.
Heb je iemand die je tijdelijk geld kan lenen? Het gaat namelijk om een verklaring van je bank over wat je op je rekening hebt staan. Niet zo netjes, maar als je iemand vindt die geld op je rekening wilt storten tot je je bank-verklaring aanvraagt heb je je papiertje.
kastelke: ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen, maar er stond wel ergens dat je moest een bank rekening openen bij BoA en rekeninguitreksel meenemen bij je interview.
Ik ga even uitzoeken, kan zijn dat op een andere forum had gezien.
En zoals ik erder had gezegd, heb geen andere keuze dan LA, en ik hoef trouwens ook geen huur betalen in eerste maanden omdar ik bij mijn oom ga.
Rachel: Deze is ook een oplossing. Maar ik moet zien of ik wel de kans krijg voor mijn interview ( hoge CN )
Slimme zet van de Bank of America, goede manier om klantjes te winnen, het gerucht verspreiden dat je bij hen een rekening MOET openen! Of iemand die niet zo goed Engels kent (of de VS niet kent) en die denkt dat er een 'Bank van Amerika' bestaat. Maar helaas, de enige nationale bank, de Federal Reserve, doet niet aan rekeningen voor particulieren. Net zomin als dat je een rekening kunt openen bij De Nederlandsche Bank.
Bij mijn weten willen ze een uittreksel van een spaarrekening en kun je die opvragen bij elke bank. Was in ieder geval zo voor mijn J-1, en er werd wel naar gekeken.
Ik weet dat wij ook van alles hebben meegenomen... maar werkelijk het staat volgens mij nergens in de instructies!!
Dit vind ik in onze info:
Translation Requirements
All documents not in English, or in the official language of the country in which application for a visa is being made, must be accompanied by certified translations. The translation must include a statement signed by the translator that states that the:
Translation is accurate, and,
Translator is competent to translate.
Documents:
Required DV Qualifying Education or Work Experience
Birth Certificates
Court and Prison Records
Deportation Documentation
Marriage Certificate
Marriage Termination Documentation
Military Records
Police Records
Custody Documentation
En dat is het (of dat was het voor 2014 beter gezegd, hiermee zijn wij erdoor gekomen)
Andere visa kunnen uiteraard aan andere eisen moeten voldoen, maar dit was het voor de DV 2014.
Alle papieren moeten OF in het Engels zijn OF in de taal van het land waar je uit vertrekt.
Dus voor Nederland is het Nederlands of Engels, voor Frankrijk Frans of Engels... of het in Belgie dan Frans/Nederlands/Engels is durf ik dan niet met zekerheid te zeggen maar dat denk ik wel, het zijn beide officieele talen daar..
(maar ik vraag me af of het niet beperkt is tot de taal die je zelf spreekt... dus een NL sprekende Belg zonder kennis van het Frans met Franse papieren ??)
Wij hadden een aantal dingen in het Engels opgevraagd, maar hadden ook Nederlandse versie van sommige zaken. Geen problemen mee gehad.
Sorry, misschien hele domme vraag maar lees ik uit het bovenstaande nu goed dat wanneer ik mijn documenten voor mijn gesprek in Amsterdam voorbereid, bij mij ook alle officiele documenten in het Nederlands mogen zijn? Ik had dat nooit verwacht? Dacht dat voorheen alles naar het Engels vertaald diende te worden?
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Er is volgens mij inderdaad een tijd geweest waarin alles vertaald moest..maar dat is niet meer zo!
Toch is het nog steeds wel handig om als je bv een uittreksel van het geboorteregister gaat halen de internationale versie vraagt... maar het hoeft dus niet.
Thanks Dbacks2! Ik ga sowieso proberen van zoveel mogelijk zaken de Engelse variant te krijgen, maar het is fijn te weten dat dit niet per se meer hoeft (zoals ik ook al dacht te lezen op hun website)
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Ik had mijn militaire dienst gedaan en had dit ook aangegeven.
Documenten meegedaan, was niet nodig.
Nationaliteitsbewijs ! Documenten meegedaan, was niet nodig, de paspoorten waren voldoende bewijs.
Ook niets vertaald enzo. Bij ieder
Loopt het een beetje anders denk ik.
X-ray vroegen ze zelfs niet om. Ik vroeg het nog. Is niet nodig je hebt je medisch dossier.
Sommige weten hier, ik heb echt maaaanden gestressed, hoewel het echt niet nodig was.
Tja wist ik niet. Alles viel super mee.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.