Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2016, eerste deelname
DV2016, eerste deelname
Het is eindelijk zover, het einde van mijn studies is in zicht. In principe kan/ga ik in oktober voor de eerste keer deelnemen aan de lottery (DV 2016), als het nog doorgaat tenminste.
Met mijn diploma ga ik logischerwijs in de maritieme sector terecht komen. Ik heb dus als voordeel dat ik kan werken voor eender welk bedrijf in de wereld en wonen waar ik wil (3 à 4 maanden werken en 3à 4 maanden thuis).
Dus ik hoef (volgens mij) niet noodzakelijk een job te vinden in de VS de eerste jaren.
Stel je krijgt in mei 2015 te horen dat je geselecteerd ben, hoeveel tijd krijg je dan voor je je daadwerkelijk moet vestigen in de VS?
Stel je bent niet geselecteerd, is het mogelijk om als 'toerist' in de VS te wonen voor periodes van 3 maanden en een appartement bijvoorbeeld blijven huren voor de periodes dat je er niet bent.
En wat dan met je auto, kan je een auto kopen en die daar dan ook in je garage (ik zeg maar iets) laten voor de periodes dat je er niet bent.
Of is dit allemaal niet toegestaan zonder verblijfsvergunning?
Ik zag op de deelnamelijst van vorig jaar veel jonge twintigers (zoals ik). Ik ben eens benieuwd wat jullie plannen zijn als je die green card wint?
Met mijn diploma ga ik logischerwijs in de maritieme sector terecht komen. Ik heb dus als voordeel dat ik kan werken voor eender welk bedrijf in de wereld en wonen waar ik wil (3 à 4 maanden werken en 3à 4 maanden thuis).
Dus ik hoef (volgens mij) niet noodzakelijk een job te vinden in de VS de eerste jaren.
Stel je krijgt in mei 2015 te horen dat je geselecteerd ben, hoeveel tijd krijg je dan voor je je daadwerkelijk moet vestigen in de VS?
Stel je bent niet geselecteerd, is het mogelijk om als 'toerist' in de VS te wonen voor periodes van 3 maanden en een appartement bijvoorbeeld blijven huren voor de periodes dat je er niet bent.
En wat dan met je auto, kan je een auto kopen en die daar dan ook in je garage (ik zeg maar iets) laten voor de periodes dat je er niet bent.
Of is dit allemaal niet toegestaan zonder verblijfsvergunning?
Ik zag op de deelnamelijst van vorig jaar veel jonge twintigers (zoals ik). Ik ben eens benieuwd wat jullie plannen zijn als je die green card wint?
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
Re: DV2016, eerste deelname
Je mag niet als toerist in de US wonen, daar is geen visum voor. Voor sommigen gaat 'drie maanden in-drie maanden uit' lange tijd goed maar officieel is het niet toegestaan.
Je mag een huis huren, een auto kopen, zelfs een huis kopen, zonder dat je recht hebt in de US te wonen. Als je maar (contant) betaalt. Money talks.
Als je een groene kaart wint moet je je in de US vestigen. Je kunt denk ik inderdaad een baan hebben met enkele maanden in de US en enkele maanden buiten de US. Vlgs. de regels mag je tot max een half jaar weg blijven ieder jaar. Ik dacht dat je na het winnen en het doorlopen van de immigratie procedure zes maanden had om de groene kaart te activeren - door naar de US te gaan.
Je mag met groene kaart voor een buitenlandse werkgever werken in het buitenland (bij mijn weten). Als je ieder jaar maar lang genoeg in de US bent om aan de Permanent Resident voorwaarden te voldoen. Je moet wel in de US aangifte van belastingen doen. Want een USer (citizen of PR) moet aangifte doen van wereldinkomen - ongeacht waar hij/zij woont en/of waar het geld wordt verdiend.
Ik vraag me ook af wat Nederlanders in de US te zoeken hebben. Maar de meeste winnaars - idem degenen die een ander lotje winnen, nl. een US echtgenoot of echtgenote - komen op hun pootjes terecht. Vinden vrij snel een goede baan. En gaan de US Dream leven.
Van alle lottery winners schijnt 50% te mislukken. Het is inderdaad een wreed systeem, ook ineficient beyond belief maar ja daar is het de US voor.
(Het is ooit bedacht door Ted K. voor een korte periode om een groot aantal Ieren de kans te geven hier legaal te komen. Daarna is het uit de hand gelopen. En Ted zelf is er niet meer om toe te geven dat het een slecht idee was. Hij had er wel meer overigens.)
Voor Nederlanders ligt het percentage beduiden gunstiger. De Nederlanders die vertrekken gaan omdat ze serieus kans op succes hebben (itt. de desperaten uit ontwikkelingslanden), zijn goed opgeleid, hebben werk-ervaring waar behoefte aan is, spreken Engels, hebben contacten, enz.
Ik weet niet wat voor diploma je hebt. Maar als je een internationale werkgever - moet wel ook vestiging in US hebben - weet te vinden kan die je - na een jaar al - overplaatsen naar de US. Moet je wel in vaste dienst voor zijn - ik weet niet hoe dat voor jouw sector in zijn werk gaat. Eenmaal aan het werk in de US wil een werkgever in veel gevallen wel sponsoren voor een groene kaart. En dan ben je binnen.
Kortom als je maar jong genoeg bent en je gericht naar werk gaat zoeken met uitzicht op een funktie in de US, maak je kans hiernaartoe te kunnen komen.
Punt is wel dat al je bovengenoemde plannen (geen verblijfsvergunning toch zoveel mogelijk hier zijn) je dan parten kunnen gaan spelen.
Trouwen met een USer - van welke kunnen dan ook - is overigens de beste en snelste manier hier te geraken. Zo zit het US immigratie systeem nu eenmaal in elkaar.
Ik wens je veel succes. En gefeliciteerd met het halen van je diploma zometeen.
Je mag een huis huren, een auto kopen, zelfs een huis kopen, zonder dat je recht hebt in de US te wonen. Als je maar (contant) betaalt. Money talks.
Als je een groene kaart wint moet je je in de US vestigen. Je kunt denk ik inderdaad een baan hebben met enkele maanden in de US en enkele maanden buiten de US. Vlgs. de regels mag je tot max een half jaar weg blijven ieder jaar. Ik dacht dat je na het winnen en het doorlopen van de immigratie procedure zes maanden had om de groene kaart te activeren - door naar de US te gaan.
Je mag met groene kaart voor een buitenlandse werkgever werken in het buitenland (bij mijn weten). Als je ieder jaar maar lang genoeg in de US bent om aan de Permanent Resident voorwaarden te voldoen. Je moet wel in de US aangifte van belastingen doen. Want een USer (citizen of PR) moet aangifte doen van wereldinkomen - ongeacht waar hij/zij woont en/of waar het geld wordt verdiend.
Ik vraag me ook af wat Nederlanders in de US te zoeken hebben. Maar de meeste winnaars - idem degenen die een ander lotje winnen, nl. een US echtgenoot of echtgenote - komen op hun pootjes terecht. Vinden vrij snel een goede baan. En gaan de US Dream leven.
Van alle lottery winners schijnt 50% te mislukken. Het is inderdaad een wreed systeem, ook ineficient beyond belief maar ja daar is het de US voor.
(Het is ooit bedacht door Ted K. voor een korte periode om een groot aantal Ieren de kans te geven hier legaal te komen. Daarna is het uit de hand gelopen. En Ted zelf is er niet meer om toe te geven dat het een slecht idee was. Hij had er wel meer overigens.)
Voor Nederlanders ligt het percentage beduiden gunstiger. De Nederlanders die vertrekken gaan omdat ze serieus kans op succes hebben (itt. de desperaten uit ontwikkelingslanden), zijn goed opgeleid, hebben werk-ervaring waar behoefte aan is, spreken Engels, hebben contacten, enz.
Ik weet niet wat voor diploma je hebt. Maar als je een internationale werkgever - moet wel ook vestiging in US hebben - weet te vinden kan die je - na een jaar al - overplaatsen naar de US. Moet je wel in vaste dienst voor zijn - ik weet niet hoe dat voor jouw sector in zijn werk gaat. Eenmaal aan het werk in de US wil een werkgever in veel gevallen wel sponsoren voor een groene kaart. En dan ben je binnen.
Kortom als je maar jong genoeg bent en je gericht naar werk gaat zoeken met uitzicht op een funktie in de US, maak je kans hiernaartoe te kunnen komen.
Punt is wel dat al je bovengenoemde plannen (geen verblijfsvergunning toch zoveel mogelijk hier zijn) je dan parten kunnen gaan spelen.
Trouwen met een USer - van welke kunnen dan ook - is overigens de beste en snelste manier hier te geraken. Zo zit het US immigratie systeem nu eenmaal in elkaar.
Ik wens je veel succes. En gefeliciteerd met het halen van je diploma zometeen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Interessante post! Ik heb nu eigenlijk exact hetzelfde! Zit in de afrondende fase van mijn studie in Nederland en heb afgelopen jaar deelgenomen aan DV2015 en heb het geluk gehad ingeloot te worden! Nu moet ik dus beslissen of ik inderdaad de stap willen zetten en verder wil gaan in het proces om een Greencard te bemachtigen.
Heb me zelf eerder opgegeven meer als 'die hele, hele kleine kans op een leven in de US', en eigenlijk er verder nooit heel diep over nagedacht
Heb me zelf eerder opgegeven meer als 'die hele, hele kleine kans op een leven in de US', en eigenlijk er verder nooit heel diep over nagedacht

01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Ik weet niet hoe oud je bent ? Maar als je de DVL hebt gewonnen moet je gaan !
Doe je het niet dan zul je er je hele leven spijt van hebben. Die kans komt niet snel nog een keer.
Je moet wel zorgen dat je lean and mean komt, en hier ook zo mean and lean mogelijk leven de eerste tijd.
Dan kun je altijd terug en bent dan een boel ervaring wijzer die je in Ned. ook waardevoller zal maken.
De meeste deelnemrs hier komen heel aardig op hun pootjes terecht in de US.
Nederlanders hebben een goede naam als werknemers kaarblijkelijk. Profiteer ervan !
Doe je het niet dan zul je er je hele leven spijt van hebben. Die kans komt niet snel nog een keer.
Je moet wel zorgen dat je lean and mean komt, en hier ook zo mean and lean mogelijk leven de eerste tijd.
Dan kun je altijd terug en bent dan een boel ervaring wijzer die je in Ned. ook waardevoller zal maken.
De meeste deelnemrs hier komen heel aardig op hun pootjes terecht in de US.
Nederlanders hebben een goede naam als werknemers kaarblijkelijk. Profiteer ervan !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ha USInsider,
Ik ben 23 en rond op dit moment mijn masteropleiding International Relations af in Nijmegen (zie mijn 'eigen topic'), ik begrijp volkomen wat je zegt. Ben me nu aan het orienteren op waar en hoe ik eventueel het beste een baan kan vinden om mezelf te onderhouden.
Ik zal zeker jullie hulp kunnen gebruiken hier op het forum, alvast bedankt dus!
Ik ben 23 en rond op dit moment mijn masteropleiding International Relations af in Nijmegen (zie mijn 'eigen topic'), ik begrijp volkomen wat je zegt. Ben me nu aan het orienteren op waar en hoe ik eventueel het beste een baan kan vinden om mezelf te onderhouden.
Ik zal zeker jullie hulp kunnen gebruiken hier op het forum, alvast bedankt dus!
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Worden alle winnaars van de DV-lotterij eigelijk random door een machine geselecteerd of zijn er mensen die er alle beste, meest gemotiveerde mensen uithalen? 

- mauropac10
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De mensen worden RANDOM uitgekozen door een computer en dus heeft iedereen gelijke kansen.
MAY FREEDOM FOREVER FLY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik weet niet of dit allemaal zo random is alsof ze het laten uitschijnen. Als ik terug de profielen zie van de mensen die dit jaar zich al gemeld hebben als winnaar zie ik er toch nergens een band arbeider of rekkenvuller in de supermarkt tussen. Maar toch alvast een dikke proficiat aan alle winnaars.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Hoeveel daarvan lopen er überhaupt op dit forum rond? En hoeveel daarvan (bandarbeider en rekkenvullers) hebben meegedaan aan de DV Lottery?Neil mcauly schreef:Als ik terug de profielen zie van de mensen die dit jaar zich al gemeld hebben als winnaar zie ik er toch nergens een band arbeider of rekkenvuller in de supermarkt tussen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij denkt dat het alleen jonge universiteit geschoolden zijn: Ik weet dat hier een forumlid geweest is dat in principe niet echt helemaal aan de scholingseis voldeed (dus niet een diploma middelbaar onderwijs hebben), en die toch gewonnen hebben. (en ze waren ook niet van de jongsten!)
Er was ook een dame die arbeidster was, 40+-er (met een man die arbeidsongeschikt was of in ieder geval sterk beperkt was in het werk dat hij kond doen) en die sterk getwijfeld hebben om te gaan omdat ze kinderen hadden maar ik dacht (als ik me goed herinner) niet eens $10,000 spaargeld.
Xcode hier heeft nadat hij uitgeloot was nog in allerhaast zijn diploma middelbaar onderwijs behaald vooraleer hij op interview moest.
Dude vult dan wel geen rekken in de supermarkt, maar hij is een arbeider.
Dan is er nog dat koppel uit de Kempen geweest: 50+-ers die een McDonalds uitgebaat hebben.
Inge67 was ook geen jong veulentje meer (maar had wel een goede job).
Dit is wat ik zo 1-2-3 uit mijn hoofd weet zonder te gaan kijken in de lijstjes van mensen die de afgelopen jaren gewonnen hebben. Het zijn dus echt niet allemaal jonge universitair geschoolden.
Er was ook een dame die arbeidster was, 40+-er (met een man die arbeidsongeschikt was of in ieder geval sterk beperkt was in het werk dat hij kond doen) en die sterk getwijfeld hebben om te gaan omdat ze kinderen hadden maar ik dacht (als ik me goed herinner) niet eens $10,000 spaargeld.
Xcode hier heeft nadat hij uitgeloot was nog in allerhaast zijn diploma middelbaar onderwijs behaald vooraleer hij op interview moest.
Dude vult dan wel geen rekken in de supermarkt, maar hij is een arbeider.
Dan is er nog dat koppel uit de Kempen geweest: 50+-ers die een McDonalds uitgebaat hebben.
Inge67 was ook geen jong veulentje meer (maar had wel een goede job).
Dit is wat ik zo 1-2-3 uit mijn hoofd weet zonder te gaan kijken in de lijstjes van mensen die de afgelopen jaren gewonnen hebben. Het zijn dus echt niet allemaal jonge universitair geschoolden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Inderdaad, een beetje voorbarig om dat soort conclusies te trekken. Zelfs als je alle winnaars uit nederland naast elkaar zet, kun je pas een conclusie trekken als je daarnaast alle verliezers vergelijkt...
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ik denk dat jongere mensen meer meedoen van 'laat ik het eens proberen' en dat oudere mensen vooral meedoen als ze weten dat ze kans maken op een bestaan hier danzkij opleiding, werkervaring.
Oudere winnars van voorgaande jaren, als je naar hun opleiding/werkervaring kijkt hadden ze ook op H-1B kunnen komen als er geen cap bestond.
De 'Derde Wereld' levert meer vakken-vullers, burger-flippers en taxi-chauffeurs. Ik las onderzoeken waaruit zou blijken dat van die 'winnars' ongeveer 50% het niet red. Maar er is voor hen geen weg terug. In voorkomende gevallen gaat de man uiteindelijk alleen terug en laat vrouw en kids gewoon achter.
Ook is het zo dat voor de DV lottery een paar jaar geleden de eisen wat zijn aangescherpt mbt. werkervaring. Voordien was bijna alles OK, nu is er een lijst van beroepen met kwalificatie-waardering en deelnemers moeten aan een minimum voldoen.
Oudere winnars van voorgaande jaren, als je naar hun opleiding/werkervaring kijkt hadden ze ook op H-1B kunnen komen als er geen cap bestond.
De 'Derde Wereld' levert meer vakken-vullers, burger-flippers en taxi-chauffeurs. Ik las onderzoeken waaruit zou blijken dat van die 'winnars' ongeveer 50% het niet red. Maar er is voor hen geen weg terug. In voorkomende gevallen gaat de man uiteindelijk alleen terug en laat vrouw en kids gewoon achter.
Ook is het zo dat voor de DV lottery een paar jaar geleden de eisen wat zijn aangescherpt mbt. werkervaring. Voordien was bijna alles OK, nu is er een lijst van beroepen met kwalificatie-waardering en deelnemers moeten aan een minimum voldoen.
Dude zelf niet maar zijn vrouw welkastelke schreef: Dude vult dan wel geen rekken in de supermarkt, maar hij is een arbeider.

Dude zelf is idd arbeider, matrijzenbouw/onderhoud voor de duidelijkheid.
Eén van de redenen waarom we zo lang getwijfeld hebben trouwens ... maar als het ginds niet lukt, dan komen we gewoon terug hé, ik kan dan nog altijd rekken gaan vullen in de Aldi

Niet geschoten is altijd mis.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hier sluit ik me bij aan. Ik lees dit jaar alleen maar jonge mensen die universitair opgeleid zijn of hiermee bezig zijn.Neil mcauly schreef:Ik weet niet of dit allemaal zo random is alsof ze het laten uitschijnen. Als ik terug de profielen zie van de mensen die dit jaar zich al gemeld hebben als winnaar zie ik er toch nergens een band arbeider of rekkenvuller in de supermarkt tussen. Maar toch alvast een dikke proficiat aan alle winnaars.
We hebben het niet over voorgaande jaren maar over dit jaar.
Misschien dat andere deelnemers die gewonnen hebben zich niet hier gemeld hebben ?
Ik vind ook dat dat verplicht zou moeten zijn, maar ja.
Ik vind ook dat dat verplicht zou moeten zijn, maar ja.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk toch dat dat is omdat die niet aan de scholingseis zullen voldoen?? Als je VWO hebt ben je toch redelijk snel uit het vakken vullen en met VMBO en 2 jaar MBO is de kans dat je daar de 4 jaar volmaakt en daarmee ook uit het vakkenvullen raakt best aannemelijk. Voldoe je wel aan de scholingseis en je hebt een instelling van aanpakken dan moet het kunnen lukken!Neil mcauly schreef:Ik weet niet of dit allemaal zo random is alsof ze het laten uitschijnen. Als ik terug de profielen zie van de mensen die dit jaar zich al gemeld hebben als winnaar zie ik er toch nergens een band arbeider of rekkenvuller in de supermarkt tussen. Maar toch alvast een dikke proficiat aan alle winnaars.
Usinsider - wij wilden niet op een H-1B omdat we niet wilden dat de kinderen het land zouden moeten verlaten als ze 18 werden. Wij wilden echt 'helemaal' en anders (met pijn in het hart) maar niet.
En ik ga ook gewoon voor een entry-level position... van 'moeder' als beroep kun je slecht op vakantie

DBacks2 - het ging me vooral om het niveau van veel lottery winners die zich hier melden. Die hadden met een andere immigratie politiek hier al jaren geleden kunnen wonen/werken. Jullie denk ik ook. Maar dankzij 'anti-immigrant' wetgeving moesten jullie ervoor kiezen dat niet te doen.
Voor er misverstanden ontstaan: non-immigrant children 'age out' dwz. verliezen recht op verblijf in de US als ze 21 jaar worden (niet 18).
Voor er misverstanden ontstaan: non-immigrant children 'age out' dwz. verliezen recht op verblijf in de US als ze 21 jaar worden (niet 18).
Ik vind 'arbeiders' eigenlijk best een rare benaming. Uiteindelijk gaat iedereen de arbeidsmarkt op en is dus iedereen met een baan een arbeider, of je nou universitair geschoold bent of überhaupt niet geschoold bent. Tenzij je voor jezelf werkt dan.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
In Belgie is dat een heel gebruikelijke benaming. 'Werkenden' zijn grosso modo opgedeeld in arbeiders(handenwerk) en bedienden(hoofdwerk). Heel anders dan in Nederland.
Groetjes,
Carine
Carine
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Oeps die 18 was a slip of the pen... da's voor onze nummer 2 bijna het getal.
Ik denk dat de lottery winners meer naar karakter in te delen zijn dan naar opleiding.. je hebt een bepaalde gekte nodig. Misschien niet eens bij aanmelding maar om door te zetten toch zeker wel. Zie hier dat werkelijk iedereen (dat krijg je natuurlijk met een aantal kinderen..er zijn heel veel mensen die je 'kennen') wil weten wat en hoe en wanneer, maar waren de mensen in het begin nog 'jaloers' op de kans... inmiddels kijken ze met een gematigd spijtige blik naar het zwembad en zijn ze verder blij dat ze zich niet een slag in het rond hoeven te regelen. Wat me ook opvalt is dat een boel mensen (meer dan ik ooit gedacht zou hebben) aangeeft (te denken?) onvoldoende Engels te spreken. Wellicht dat dat ook een reden is dat er minder lager opgeleiden zich melden? Mijn VWO Engels van 30 jaar geleden zou ook bij lange na niet voldoende geweest zijn in mijn ogen.
Ik denk dat de lottery winners meer naar karakter in te delen zijn dan naar opleiding.. je hebt een bepaalde gekte nodig. Misschien niet eens bij aanmelding maar om door te zetten toch zeker wel. Zie hier dat werkelijk iedereen (dat krijg je natuurlijk met een aantal kinderen..er zijn heel veel mensen die je 'kennen') wil weten wat en hoe en wanneer, maar waren de mensen in het begin nog 'jaloers' op de kans... inmiddels kijken ze met een gematigd spijtige blik naar het zwembad en zijn ze verder blij dat ze zich niet een slag in het rond hoeven te regelen. Wat me ook opvalt is dat een boel mensen (meer dan ik ooit gedacht zou hebben) aangeeft (te denken?) onvoldoende Engels te spreken. Wellicht dat dat ook een reden is dat er minder lager opgeleiden zich melden? Mijn VWO Engels van 30 jaar geleden zou ook bij lange na niet voldoende geweest zijn in mijn ogen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2090 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties