Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2015 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: DV-2015 Slow Chat

Bericht door USInsider »

Kastelke, waar baseer je die 'indruk' op ? Toch niet op statistieken mbt. werkloosheid denk ik.

Boven de 40 wordt het moeilijker een baan te vinden in de US en zeker boven de 50.
Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste hebben werknemers boven de 40 een zekere mate van ontslag-bescherming. Zoals de meeste leuke dingen die de overheid bedenkt te doen, werk het juist omgekeerd. Iemand die moeilijker onslagen wordt heeft ook meer moeite aangenomen te worden.
Ten tweede, grotere werkgevers bieden verz. aan voor ziektekosten en zijn daarbij voor een basis bedrag zelf-verzekeraar. Oudere mensen hebben domweg meer gezondheidproblemen over het algemeen, idem hun partners. Dus veroorzaken ze aan kosten bijna altijd het totale basisbedrag en wat dooe verzekeraars verder verzekerd wordt gaat tegen hogere premies. Kortom hoe meer jongere, gezondere werknemers een bedrijf heeft, hoe lager die kostenpost.

Dat het iemand van nog geen 50 lukt om een baan te vinden hier zegt me niet veel. In principe kun je toch van de ene op de andere dag afgedankt worden.
Als iemand nu ingehuurd over 12, 15 jaar nog steeds in een goede baan aan het werk is, dat zegt dan iets.

Leeftijdsdiscriminatie is officieel verboden in de US. Maar HR heeft echt wel geleerd de jaren in een resume op te tellen en nodigt oudere gegadigden domweg niet uit. Dan kunnen die gegadigden nooit zeggen dat ze een baan niet kregen vanwege hun leeftijd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarop ik me baseer? Niet op een wetenschappelijke studie, maar op mijn indruk (zoals ik zei) die gebaseerd is op de mensen die 40+ waren die ik ken die een job zochten en vrij snel gevonden hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat je een 'kwalitatief hoogwaardige' groep mensen kent mbt. opleiding/ervaring ? Niet Joe Six Packs.

Met 40 ja, en voor die groep is het misschien beter dan hoe het er in Ned. voorstaat, maar boven de 50 nee, niet wat ik zie/lees.
Plus ik heb het over volledige banen, niet over tijdelijk werk of werk in deeltijd enz.
EveStars
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door EveStars »

Niet geselecteerd... :|

Volgend jaar dan maar weer, het was toch mijn eerste keer.

Veel geluk voor allen die wel door gaan!
May I never wake up from the American dream.
mauropac10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door mauropac10 »

het zal toch wat zijn als we volgend jaar allemaal worden geselecteerd :lol:
MAY FREEDOM FOREVER FLY
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Vanmorgen zat dit tussen mijn mails:

"This e-mail is addressed to any Diversity Visa 2015 (DV-2015) entrant who attempted to log into the Entrant Status Check (ESC) website on May 1, 2014. For a brief period on May 1, the ESC website experienced a technical problem. As a result, some people who logged into the site to check the status of their applications were shown the wrong information. If you logged into the ESC website on May 1 and saw a notice of selection that did not include your name, or if you saw a notice that you were not selected, you must re-check your status to find out whether or not you were selected.

You must see a notice that is addressed to you by name as proof of selection to process further in the DV-2015 program. We regret any confusion this technical problem may have caused.

Please note that the Kentucky Consular Center (KCC) will not send you unsolicited e-mail that includes your confirmation number or that asks you to provide any personal information. You must log into the ESC website to check your status. If you have further questions about the ESC website or the content of this e-mail, you may contact KCC by e-mail at KCCDV@state.gov. The KCC telephone number is 606-526-7500 (7:30 a.m. until 4:00 p.m. EST)."

Heeft verder nog iemand dit ontvangen?
Is de afzender legit? (Kccdv @ state.gov)
Memories...
jummel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door jummel »

Zelfde e-mail hier!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik ook, opnieuw gecheckt en weer niet....pffff
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Geweldig dat computersysteem...
Het kan natuurlijk gebeuren, maar ik wist dat jaar dat de hele loting over moest en wij er de eerste ronde niet bij zaten... echt zeker (heeeel zeker) dat we er de 2e ronde wel bij zouden zitten. (niet dus :mrgreen: ) Dat was voor mij het jaar met de grootste teleurstelling.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nee, ik heb die email niet ontvangen.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Voor de zekerheid nogmaals gecheckt, maar noppes!
Verdomme, twee keer nagelbijten voor niks... :cry:
Memories...
Feliciter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Feliciter »

Ik heb inderdaad op internet gelezen dat de trekking verkeerd is gegaan, heb echter de mail niet ontvangen? Toch voor zekerheid nogmaals gecheckt, en bij mij is uitslag (gelukkig) hetzelfde gebleven..
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Ik heb ook geen e-mail gekregen, maar ik kan me ook niet meer herinneren dat we ons e-mailadres moesten invoeren?
Kan me vergissen.
je ne sais quoi...
Feliciter
Amerika-ontdekker

Bericht door Feliciter »

Ik moest wel mijn e-mailadres invullen op het formulier als ik me niet vergis hoor..
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

De dochter , snoopy❤️, geeft dus ook die email ontvangen en geeft me onmiddelijk gebeld met de vraag of dit legit was,
Na wat speurwerk blijkt dus dat wel degelojk meer mensen deze mail ontvangen hebben
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik heb ook geen email ontvangen! En ik gebruik eigenlijk maar 1 emailadres dus dat zou het niet kunnen zijn. Vreemd.
dabei
Amerika-ontdekker

Bericht door dabei »

Ik heb de email ook pas een half uurtje geleden gekregen, dus die komt vanzelf denk ik. Zou voor de zekerheid toch maar even checken of er iets aan je status veranderd is.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Helaas ook zij hebben geen geluk :cry:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Marius1983
Amerika-newbie

Bericht door Marius1983 »

Niet geselecteerd, volgend jaar nieuwe kans.

Andere vraag wat ik me af vroeg Stel: je hebt een fout gemaakt heb je het invullen van de DV. Kom je dat de weten? of krijg je er een melding van? of nooit niet?
Greenhorn
Amerika-ontdekker

Bericht door Greenhorn »

Ook niet geselecteerd :(
Was even vergeten dat het vanaf de eerste bekend was, dus nu pas gekeken. Moet zeggen dat ik de minuut voordat ik het intypte wel met twijfels zat van 'oei, wat als ik win' maar uiteindelijk toch spijtig vond dat ik niet geselecteerd ben. Hopelijk volgend jaar nieuwe kans
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer