Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MikeS1988: LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MikeS1988: LA-LA

Bericht door MikeS1988 »

Dank jullie wel voor de tips. Gaan zeker pizza gaan eten in Cambria. :thumbup:

Een ander vraagje, aangezien de Tioga Pass open gaat zijn, en we een hotel hebben in Mammoth Lakes was ik aan het kijken of het misschien niet beter was om eventueel te kijken om in Bishop te overnachten.
Dit maakt de rit Las Vegas-Death Valley - Mammoth Lakes/Bishop iets minder lang en misschien wel aangenamer.
Zijn er hier mensen met hotel ervaringen in Bishop?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben in Bishop hier overnacht. Simpel en goedkoop, maar prima bed en badkamer. Dicht bij een lekker Erick Schat's bakery, een bekende plek in de regio.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe ziet de route er nu uit, heb je maar 1 stop tussen Las Vegas en Yosemite? In dat geval is Bishop iets beter. Waar overnacht je in Yosemite? Hou ook rekening met de werkzaamheden langs de Tioga road, die kunnen voor vertraging zorgen. Wil je ook naar Mono LAke en Bodie?

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Mrvanilla schreef:Wij hebben in Bishop hier overnacht. Simpel en goedkoop, maar prima bed en badkamer. Dicht bij een lekker Erick Schat's bakery, een bekende plek in de regio.
Wat is de juiste naam van het hotel? Want als ik op de link klik kom ik op alle 17 hotels uit in Bishop :)
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Martin & Marianne schreef:Hoe ziet de route er nu uit, heb je maar 1 stop tussen Las Vegas en Yosemite? In dat geval is Bishop iets beter. Waar overnacht je in Yosemite? Hou ook rekening met de werkzaamheden langs de Tioga road, die kunnen voor vertraging zorgen. Wil je ook naar Mono LAke en Bodie?

Marianne
Nu is de route Las Vegas-Death Valley en dan zo door naar Mammoth Lakes.
We zouden over de Tioga Pass moeten van 30 op 31 mei. Dus ik hoop dat er dan niet meer veel werkzaamheden gaan zijn.
Mono Lake en Bodie staat niet op het programme. Onze overnachtingen in Yosemite liggen net buiten het park in een hotel in Groveland.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Oeps, sorry:
Mountain View Motel Bishop
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je helemaal naar Groveland moet zou ik een overnachting wat dichter bij Yosemite ook niet verkeerd vinden, dan heb je wat meer tijd voor het park.
Met route bedoelde ik je totale route, per dag. Dat was om te weten hoeveel tijd je nog in Yosemite had. Bishop is prima, het is maar net wat je in Death Valley en op weg langs de Tioga Road en naar Groveland wilt doen.

Ik zou proberen voor Yosemite iets in het park te vinden, nu blijf je heen en weer rijden.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Martin & Marianne schreef:Als je helemaal naar Groveland moet zou ik een overnachting wat dichter bij Yosemite ook niet verkeerd vinden, dan heb je wat meer tijd voor het park.
Met route bedoelde ik je totale route, per dag. Dat was om te weten hoeveel tijd je nog in Yosemite had. Bishop is prima, het is maar net wat je in Death Valley en op weg langs de Tioga Road en naar Groveland wilt doen.

Ik zou proberen voor Yosemite iets in het park te vinden, nu blijf je heen en weer rijden.

Marianne
donderdag 22 mei 2014 Dusseldorf-LA
vrijdag 23 mei 2014 LA- Palm Springs - Kingman
zaterdag 24 mei 2014 Kingman- Grand Canyon
zondag 25 mei 2014 Grand Canyon - Monument Valley - Page
maandag 26 mei 2014 Page- Bryce Canyon
dinsdag 27 mei 2014 Bryce Canyon - Zion NP
woensdag 28 mei 2014 Zion NP - Las Vegas
donderdag 29 mei 2014 Las Vegas
vrijdag 30 mei 2014 Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
zaterdag 31 mei 2014 Mammoth Lakes - Yosemite
zondag 1 juni 2014 Yosemite
maandag 2 juni 2014 Yosemite - San Francisco
dinsdag 3 juni 2014 San Francisco
woensdag 4 juni 2014 San Francisco - Monterey - Cambria
donderdag 5 juni 2014 Cambria - Los Angeles
vrijdag 6 juni 2014 Los Angeles
zaterdag 7 juni 2014 LA-Dusseldorf
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, het is druk, daarom zou ik ook echt proberen om - waar mogelijk - in de parken te overnachten. Dat scheelt je zoveel tijd! Voor de GC is het ook krap, je zult immers vroeg moeten vertrekken om via MV naar Page te rijden. Probeer zoveel mogelijk vroeg te vertrekken zodat je de drukte voor bent. De eerste dagen ben je sowieso wel vroeg wakker. Ideaal voor een zonsopkomst in de GC. Ook prachtig om een stuk naar beneden te lopen, zie bijvoorbeeld hier voor ons bezoek in mei vorig jaar. Kijk ter plekke of je nog die ruim 3 uur extra voor MV wilt doen of niet. In Page is ook genoeg te zien. Heb je daar al plannen?
Maar een mooie route hoor, en een prachtige tijd om te gaan!

Je hoeft niet alle berichten te quoten. :wink:

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

In GC overnachten we al in het park op aanraden van jou :). En het is ook de bedoeling dat we vroeg opstaan om oa de zonsopgang in grand canyon mee te maken. En de dag ervoor vertrekken we ook zeer vroeg in Kingman opdat we vroeg genoeg in GC zijn om dan daar nog een wandeling te doen. (Bright Angel Trail)
Probleem met Yosemite is dat er praktisch niets meer beschikbaar is binnen de parken en als er iets is, dan is het verschrikkelijk duur. Dus veel mogelijkheden hebben we daar niet meer, of ik moet een hotel over het hoofd gezien hebben.
Is het goed als ik je mijn roadbook eens via een privé berichtje doorstuur naar jou en je het eventueel eens wilt doorlezen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is in Yosemite een kwestie van blijven proberen, dagelijks even kijken op http://www.yosemitepark.com of er iets vrij is gekomen, eventueel voor 1 nacht. Housekeeping Camp is de goedkoopste optie. En dan een tent in Curry Village. Primitief, maar wel leuk en toch ideaal om de hele dag in het park door te kunnen brengen. Met kans op beren en een avondprogramma etc. :wink:
Je zit er natuurlijk op een ongelukkig moment, in een weekend. Reden te meer om het te blijven proberen, anders sta je in de file als je het park moet binnen rijden.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Is het aan te raden om de tickets voor Universal Studios aan te kopen of vallen de wachttijden aan de kassa nog wel mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer