Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Ik heb een vraag, misschien wel een domme, maar ik kon het antwoord niet vinden.
Bij de aanvraag voor de ESTA moet ik mijn carrier invullen.
Nu is de maatschappij waarmee ik naar de VS vlieg niet dezelfde die mijn vlucht uitvoert (Ik vlieg met Finnair, maar de vlucht is operated by American Airlines).
Welke maatschappij moet ik nu invullen?
Alvast bedankt!
Robin
Bij de aanvraag voor de ESTA moet ik mijn carrier invullen.
Nu is de maatschappij waarmee ik naar de VS vlieg niet dezelfde die mijn vlucht uitvoert (Ik vlieg met Finnair, maar de vlucht is operated by American Airlines).
Welke maatschappij moet ik nu invullen?
Alvast bedankt!
Robin
Het vluchtnummer van american airlines.
Mocht je dit niet hebben, ga dan even naar flightstats.com, vul jouw finnair vluchtnummer in. Dan krijg je ook de andere vluchtnummers te zien van andere airlines die diezelfde vlucht gebruiken (soms tot wel 5 verschillende airlines/nummers).
Mocht je dit niet hebben, ga dan even naar flightstats.com, vul jouw finnair vluchtnummer in. Dan krijg je ook de andere vluchtnummers te zien van andere airlines die diezelfde vlucht gebruiken (soms tot wel 5 verschillende airlines/nummers).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-ontdekker
Mijn vluchtnummer is AY5805. Dit staat er op de website die je me zojuist gaf: Operated by (AA) American Airlines 241. Echter in het lijstje onderaan staat dan weer geen American Airlines. Wat is nu dan het precieze vluchtnummer? AA241? Of een ander nummer?Jrabakker schreef:Het vluchtnummer van american airlines.
Daarnaast had ik nog een vraag omtrent mijn bagage, aangezien ik moet overstappen bij deze vlucht. Waar kan ik die stellen?
Bedankt alvast voor de hulp!

Je vluchtnummer dat je moet invullen voor je ESTA (en ook op het customs form dat je in het vliegtuig krijgt) is inderdaad AA241.
Wat is je vraag over bagage?
Wat is je vraag over bagage?
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je hulp! 
Ik vroeg me af of mijn bagage doorgestuurd wordt naar mijn eindbestemming (Los Angeles) of dat ik het in Chicago opnieuw moet inchecken. Dit wordt mijn eerste intercontinentale vlucht en mijn eerste keer in de VS, vandaar dat ik hier niets van weet. Ik heb een 2 uur layover, is dat lang genoeg?

Ik vroeg me af of mijn bagage doorgestuurd wordt naar mijn eindbestemming (Los Angeles) of dat ik het in Chicago opnieuw moet inchecken. Dit wordt mijn eerste intercontinentale vlucht en mijn eerste keer in de VS, vandaar dat ik hier niets van weet. Ik heb een 2 uur layover, is dat lang genoeg?
Je moet in Chicago eerst langs US immigrations. Daarna haal je je koffer op van de band, en gaat vervolgens door customs. Zodra je dit gedaan hebt, kun je je koffer weer afgeven voor de vervolgvlucht naar Los Angeles.
(het label dat ze in Dusseldorf op je koffer plakken geeft keurig LAX (Los Angeles) aan, maar ondanks dat moet je dus wel eerst met je koffer door customs op Chicago).
2 uur overstaptijd zou voldoende moeten zijn.....als je niet zo'n vertraging hebt als de vlucht van vandaag: delayed 140 minutes!
Gemiddelde performance van deze vlucht: http://www.flightstats.com/go/FlightRat ... rtCode=ORD
(het label dat ze in Dusseldorf op je koffer plakken geeft keurig LAX (Los Angeles) aan, maar ondanks dat moet je dus wel eerst met je koffer door customs op Chicago).
2 uur overstaptijd zou voldoende moeten zijn.....als je niet zo'n vertraging hebt als de vlucht van vandaag: delayed 140 minutes!
Gemiddelde performance van deze vlucht: http://www.flightstats.com/go/FlightRat ... rtCode=ORD
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
hoe is dit allemaal afgelopen??Californication123 schreef:Ik denk de reden gevonden te hebben...
Bij terugkomst bij een vorige reis was ik mijn paspoort kwijt, dit heb ik aangegeven bij de politie om een nieuw te kunnen aanvragen.
Toevallig vond ik paar dagen later mijn paspoort terug, waarvoor ik terug naar de politie ben gegaan om mijn paspoort als gevonden te registreren.
Dit is dan ook gedaan en was geen probleem.
Nu lees ik op een site dat een mogelijke reden tot weigering van ESTA is:
You are using a passport number for a passport that you previously reported lost or stolen (but later found)
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
2 vragen:
Op 31 augustus vertrekken mijn man en ik naar Amerika, terugreis 26 september
Het paspoort van mijn man is geldig tot 10 maart 2015. Kan hij dit paspoort nog gebruiken?
Mijn eerder aangevraagde Esta is geldig tot 24 september 2014, kan ik dit voor deze reis nog gebruiken?
Haha, ik denk dat het antwoord op beide vragen ja is, maar voor alle zekerheid wil ik het toch graag even zeker weten
gr, Ineke
Op 31 augustus vertrekken mijn man en ik naar Amerika, terugreis 26 september
Het paspoort van mijn man is geldig tot 10 maart 2015. Kan hij dit paspoort nog gebruiken?
Mijn eerder aangevraagde Esta is geldig tot 24 september 2014, kan ik dit voor deze reis nog gebruiken?
Haha, ik denk dat het antwoord op beide vragen ja is, maar voor alle zekerheid wil ik het toch graag even zeker weten

gr, Ineke
Ja en ja, dus.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ja!dimona schreef:Ja en ja, dus.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dus je ESTA mag al verlopen zijn terwijl jij nog in de States bent? Dat wist ik niet.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ja, zolang hij maar geldig is op de dag van aankomst is het geen probleem.
-
- Amerikafan
Een Esta is een soort van benodigde toestemming om met een met een vliegtuig naa Amerika te reizen, het heeft niets te maken met je verblijf. Definitieve toestemming om te verblijven krijg je op het vliegveld bij de douane.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Van de Immigration Officer, niet van de douane.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hoi allen,
even een vraag, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb net een esta formulier ingevuld, tot de pagina waar ik moest betalen. Hier had ik niets ingevuld, ik twijfelde of ik iets moest aanpassen en klikte op terug waardoor mijn esta- sessie verliep.
Toen heb ik opnieuw het formulier ingevuld, en uiteindelijk kwam er te staan; dat er al iemand een aanvraag op mijn naam heeft gedaan.
Nou dat klopt natuurlijk, maar nu kan ik de aanvraag niet meer doen.
Hebben jullie een advies?
Alvast bedankt,
Gr Brigitte
even een vraag, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb net een esta formulier ingevuld, tot de pagina waar ik moest betalen. Hier had ik niets ingevuld, ik twijfelde of ik iets moest aanpassen en klikte op terug waardoor mijn esta- sessie verliep.
Toen heb ik opnieuw het formulier ingevuld, en uiteindelijk kwam er te staan; dat er al iemand een aanvraag op mijn naam heeft gedaan.
Nou dat klopt natuurlijk, maar nu kan ik de aanvraag niet meer doen.
Hebben jullie een advies?
Alvast bedankt,
Gr Brigitte
Kun je niet een hele nieuwe aanvraag starten, met een ander nummer? In principe mag je zoveel ESTA's aanvragen als je wilt, dus dat er al eentje op je naam staat, zou geen belemmering mogen zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Heb ook zojuist mijn esta in orde gemaakt. Als je kiest voor aanvraag opvragen op de hoofdpagina dan kan je via je paspoortnummer en naam volgens mij terug naar de aanvraag waar je mee bezig was en alsnog doorgaan met de betaling.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik ga 11 oktober voor 10 dagen naar NY... Wanneer kan ik de ESTA ( Visa ) vergunning aanvragen? Zag ergens staat dat ik dat nu al kon doen omdat deze 2 jaar geldig zijn?
VR. groeten Wilfried
VR. groeten Wilfried
Correct, kan nu al, en is geldig voor 2 jaar, of zolang als je paspoort nog geldig is (indien korter dan 2 jaar)
Ik zou het een paar weken voor vertrek doen. Is die esta ook langer geldig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19924 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties