Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: All about LA!
Ik vraag me af of je het eruit krijgt. Voor 1 dag kost zo'n pas al 65 dollar, voor 2 dagen 112 dollar. Bij de meeste attracties krijg je zo'n 10 dollar korting, dan moet je dus al minstens 6 attracties langs om het eruit te krijgen. Ik sla dus over 

http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hadden op 3 dagen 9 attracties gedaan. Dus 3 per dag ongeveer.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Thanks!Mrvanilla schreef:Misschien heb je iets aan dit topic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41928

Ik ga er komende september ook voor het eerst heen. Twijfelde ook wat, maar eigenlijk lees je overal dat WB wel het leukst is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb het hele topic gelezen en al veel tips opgeslagen. Wat ik niet tegen kom zijn vragen over hotels is de regio rond Monterey Park. Iemand daar weleens overnacht?? (heb nu de comfort inn op het oog). Leuke buurt? met restaurants? en hoe is het als uitvalsbasis voor bijv. downtown? volgens google half uurtje of adviseren jullie toch om voor Santa Monica of Marina del Rey als uitvalsbasis te kiezen. We zijn op een vrijdag en zaterdag in LA. Alvast bedankt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Restaurant tips?
http://www.laweekly.com/squidink/2013/0 ... grub-crawl
Nogmaals, zoals ook in het andere topic ik heb het idee dat het niet handig ligt voor de highlights van LA, maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Probeer het uit? Ik denk nl. dat de meesten niet aan deze kant van downtown overnachten. Misschien is het voor downtown wel een goede plek. Voor naar de stranden te gaan hoop ik dat je iig weinig files hebt.
In east la, tussen zeg maar downtown en monterey park zitten blijkbaar nog wel redelijk veel bendes (gangs). Maar slechte buurten herken je meestal wel aan de overdadige aanwezigheid van graffiti.
http://www.laweekly.com/squidink/2013/0 ... grub-crawl
Nogmaals, zoals ook in het andere topic ik heb het idee dat het niet handig ligt voor de highlights van LA, maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Probeer het uit? Ik denk nl. dat de meesten niet aan deze kant van downtown overnachten. Misschien is het voor downtown wel een goede plek. Voor naar de stranden te gaan hoop ik dat je iig weinig files hebt.
In east la, tussen zeg maar downtown en monterey park zitten blijkbaar nog wel redelijk veel bendes (gangs). Maar slechte buurten herken je meestal wel aan de overdadige aanwezigheid van graffiti.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Na het hele topic doorgelezen te hebben heb ik nog niets gevonden als antwoord op mijn vraag. Wij hebben eigenlijk het plan om naar Universal Studio's te gaan en dan een FoL te kopen, maar die vinden we wel ontzettend duur geworden en bovendien uitgekleed. Daarom ben ik op zoek naar eventuele alternatieven in LA. Ik heb best het een en ander gevonden, maar omdat we met een camper reizen is het niet allemaal even praktisch. Zo zou ik graag willen weten of iemand tips heeft voor parkeren van een 29ft camper als we bv. een citytour met jeep/bus zouden gaan doen die start bij het Chinese Theatre. Ik weet dat een camper in de stad uitermate onhandig is, maar wij zijn nu eenmaal vervente camperaars.
Aan het einde van onze roadtrip in september dit jaar hebben mijn vriendin en ik nog een dag of 5/6 over in LA. Daarvan besteden we er 2/3 voor hollywood, universal en bezienswaardigheden. De overige dagen willen we relaxen/strand. Wat adviseren jullie als een goede uitvalsbasis voor het strand en een buurtje waar 's avonds nog gezellig wat gegeten en gedronken kan worden? Vind het geen probleem om nog een stuk te rijden naar het strand, twijfel eigenlijk tussen Santa Monica, Venice Beach/Marina del Rey en West Hollywood.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Jojo, ik vond deze info
Volgens mij is dat op dit kaartje het P-tje onder de Metro uitgang op hollywood boulevard, de ingang dan op Hawtawn avenue nemenOn the southwest corner of Hollywood Bl & Highland Av (enter on Highland) is an open-air parking area that I'm certain would accept an RV. The rates will be more expensive than the Mall (the Mall is $2 for 4 hours; I expect this lot would be more like $15 or $20).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Nick, Ik zou kiezen voor Santa Monica of ergens in Hollywood waar je snel naar Sunset boulevard zou kunnen. Vooral in het weekend is daar genoeg te doen. Marina del rey zit je zeker ook niet verkeerd, maar je zit een beetje ver van alles af, behalve het vliegveld.
Venice is overdag heel gezellig, 's avonds (even wel erbij vertellen dat ik alleen buiten het hoogseizoen 2x daar ben geweest) vond ik er weinig aan. Schijnt ook een beetje een foute buurt te zijn in het donker. Overigens zijn de stranden ten zuiden van LA, bij Costa Mesa, Huntington ook goede stranden. Rond Hermosa Beach liggen ook wat restaurantjes.
LA is wat dat betreft een lastige stad om zomaar even te zeggen wat een leuke buurt met een aantal restaurantjes zijn, want het gebied Los Angeles is enorm.
Venice is overdag heel gezellig, 's avonds (even wel erbij vertellen dat ik alleen buiten het hoogseizoen 2x daar ben geweest) vond ik er weinig aan. Schijnt ook een beetje een foute buurt te zijn in het donker. Overigens zijn de stranden ten zuiden van LA, bij Costa Mesa, Huntington ook goede stranden. Rond Hermosa Beach liggen ook wat restaurantjes.
LA is wat dat betreft een lastige stad om zomaar even te zeggen wat een leuke buurt met een aantal restaurantjes zijn, want het gebied Los Angeles is enorm.
Ter aanvulling van de nuttige info die Paul hierboven geeft: wij verblijven komende september enkele dagen bij Laguna Beach, ten zuiden van L.A. Ik kan dus niet vertellen of het is wat je zoekt maar je zou er eens in kunnen duiken of het iets voor jullie is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Thnx. Wij gaan het eens bestuderen (al moet ik zeggen dat ik "dit" kaartje niet zie). Overigens ziet het er op dit moment naar uit dat we toch weer naar Universal gaanPSVwally schreef:@Jojo, ik vond deze info
Volgens mij is dat op dit kaartje het P-tje onder de Metro uitgang op hollywood boulevard, de ingang dan op Hawtawn avenue nemenOn the southwest corner of Hollywood Bl & Highland Av (enter on Highland) is an open-air parking area that I'm certain would accept an RV. The rates will be more expensive than the Mall (the Mall is $2 for 4 hours; I expect this lot would be more like $15 or $20).

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hej, op de ipad had ik die link gisteren wel, nu zie ik het ook niet...
dus bij deze... de link
http://s429717078.onlinehome.us/wp-cont ... by_map.jpg
dus bij deze... de link

Dank PSVwally & Mrvanilla, heb Laguna beach ook in de overweging. Denk dat die het wel wordt, ziet er leuk uit allemaal. Hoe is het overigens met de temperatuur gesteld medio september in die regio? Lees rond de 26 gemiddeld? Aangezien het aan de oceaan is, voelt het een beetje warm aan of valt dat tegen?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het zal hoogstwaarschijnlijk warm en zonnig zijn. Kan ook hartstikke warm zijn, maar niets is zo veranderlijk als het weer. De oceaan is altijd fris, dus ook om in te zwemmen, maar zorgt tegelijkertijd voor een koel briesje.
Voor jullie laatste dagen zon-zee-strand zou ik ook adviseren niet ín LA te gaan zitten (dus ook niet Venice of Santa Monica) maar 1 van de beachtowns te kiezen. Ten zuiden van LA, van noord naar zuid, zijn dit Huntington Beach, Newport Beach en Laguna Beach (wat het dichts bij San Diego ligt). Nog onderdeel van de LA metro area is Manhattan Beach en dat schijnt ook wel leuk te zijn, alleen ben ik daar nooit geweest.
Voor jullie laatste dagen zon-zee-strand zou ik ook adviseren niet ín LA te gaan zitten (dus ook niet Venice of Santa Monica) maar 1 van de beachtowns te kiezen. Ten zuiden van LA, van noord naar zuid, zijn dit Huntington Beach, Newport Beach en Laguna Beach (wat het dichts bij San Diego ligt). Nog onderdeel van de LA metro area is Manhattan Beach en dat schijnt ook wel leuk te zijn, alleen ben ik daar nooit geweest.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb kaarten weten te bemachtigen voor Jimmy Kimmel, ging vrij makkelijk eigenlijk. Iemand van hier weleens erbij geweest?
Cool! Ben wel eens bij Letterman geweest (vergelijkbaar) en dat was een hele ervaring. Wil deze zomer ook proberen naar Kimmel of Conan te gaan. Is het jou via deze site gelukt? Dank en alvast veel plezier. 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Yes via die site. Er worden overigens 50% meer tickets uitgedeeld dan er in mogen, omdat er kennelijk een hoop mensen niet komen opdagen. Je moet dus wel op tijd aanwezig zijn.Mrvanilla schreef:Cool! Ben wel eens bij Letterman geweest (vergelijkbaar) en dat was een hele ervaring. Wil deze zomer ook proberen naar Kimmel of Conan te gaan. Is het jou via deze site gelukt? Dank en alvast veel plezier.