Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 dag Yellowstone

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arthur1979
Amerika-newbie

1 dag Yellowstone

Bericht door Arthur1979 »

Beste mensen,

Ik heb het geluk om over anderhalve week een dagje in Yellowstone door de mogen brengen (en 1 dag Grand Teton). Natuurlijk is 1 dag wel erg kort maar ik heb een heel druk reisschema, en ik ben al blij dat ik dit ertussen hem moeten proppen.

Mijn interesse gaat vooral om dieren/vogels en dramatische landschappen. De volgende plaatsen lijken mij erg mooi:

Norris Geyser Basin, Roaring Mountain, Hayden Valley (dieren), Midway Geyser Basin, Abyss Pool en West Thumb.

Ik wil daar de hoogtepunten zien en hier een daar een hike van een paar kilometer. Helaas zal ik vast te weinig tijd om deze allemaal te doen, kan iemand mij vertellen wat wellicht iets minder interessant is, of dubbel, eventueel zijn andere tips welkom!! Overigens hoef ik niet teveel geothermische dingen zien, hoewel het mooi meegenomen zou zijn ben ikcal op IJsland geweest dus ik weet hoe geisers en modderpoelen eruit zien :)

Alvast bedankt!

Groeten,
Arthur
buur
Amerikakenner

Re: 1 dag Yellowstone

Bericht door buur »

1 dag Yellowstone - dat is echt jammer!

Dit nationaalpark is heel groot, 9.000 km², dat is een beetje meer dan Noord-Holland plus Zuid-Holland plus Utrecht! Maar zonder snelwegen - de maximale snelheid is 45 mph = 72 km/h.

Dus kun jij slechts een klein deel van de park zien. Ik denk, het is best, niet te ver door het park te rijden. Van welke kant komt jij het park binnen?
Groetjes, Thomas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad handig om even precies aan te geven waar je vandaan komt, waar je naar toe gaat, en waar je overnacht.
Jouw suggesties kunnen prima. Midway Geyser basin, Norris en Roaring Mountain zijn goed te combineren. En Abyss Pool is bij West Thump. Dit is goed te bezoeken als je van GT komt. Voor wild zou je naar de Lamar Valley kunnen, maar bij Hayden Valley heb je ook wel kans om iets te zien. Voor wolven moet je heel vroeg in de ochtend in de Lamar Valley zijn. Beren kun je overal zien of nergens, bizons zijn niet te ontwijken.
Kijk eens op de NPS-site voor wandelmogelijkheden. Je zou naar de Grand Canyon of the Yellowstone kunnen gaan, dan heb je weer een heel ander aspect van Yellowstone.

Marianne
Arthur1979
Amerika-newbie

Beste Marianne en Thomas,

Beide bedankt voor de reacties. Ik ben me ervan bewust dat 1 dag kort is. Ik was in eerst instantie van plan om een rondje te maken vanuit Las Vegas en omdat ik hierbij zo dicht bij Yellowstone kwam dat ik het niet kon laten gaan, dit is in ieder geval een mooie extraatje.

Ik kom 's avonds aan in West Yellowstone, wil 1 dag in Yellowstone doorbrengen, en na 1 nacht in Jackson wil ik 1 dag Grand Teton doen. Maar als jullie van mening zijn dat ik beter 2 dagen Yellowstone kan doen of beter nog anderhalve dag Yellowstone en een halve dag 1 of 2 dingen in Grand Teton dan hoor ik het graag (ik moet daarna toch weer richting het Zuiden).

Ik zou dus moeten beginnen bij Mammoth Hot Springs, Roaring Mountain, Norris, via Hayden Valley, West Thumb, naar Midway Geyser Basin. Waar ik niet aan toekom eventueel overhouden voor de volgende ochtend (het is dan toch aan de zuidkant), en via Grand Teton (waar mijn interesse eigenlijk vooral uitgaat naar de rand van het meer) verder reizen naar het zuiden.

Marianne, moet ik voor dieren echt in Lammar zijn? Het is een uithoek en dus niet echt op de route. Maar als je zegt dat de kans groot is op het zien van dieren wil ik het wel wagen (dan maar geen Grand Teton). Een wolf zou leuk zijn, maar elanden zou eigenlijk nog beter zijn. Beren liever niet ;)

Nog twee vraagjes; hoe groen is het daar meestal rond deze tijd van het jaar? En zijn er veel arends te zien?

Alvast bedankt weer!

Arthur
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor zover ik weet moet je vooral voor de wolven in de Lamar Valley zijn. Maar dat ligt niet handig inderdaad, dus dat zou ik dan maar vergeten.
Elanden zie je ook niet snel, daarvoor kun je beter in Grand Teton zijn denk ik.
Je route is me nog niet helemaal duidelijk. Heb je twee nachten in West Yellowstone? Of een nacht West Yellowstone en dan een nacht Jackson? En rij je vanuit Idaho naar West Yellowstone? In dat geval rij je dus niet door het park. En eerst nar Jackson en dan Grand Teton bekijken is niet handig. Je rijdt op weg naar Jacskon door grand Teton. Om dan de volgende dag weer terug te rijden is wat jammer, dan kun je beter in het park overnachten. Dat maakt de kans op het zien van elanden ook groter. Voor zover ik weet moet je voor de elanden bij de Moose-Wilson Road zijn.

Je kunt eens in ons 2008-verlsag kijken voor Yellowstone en Grand Teton (zonder moose).

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vond net deze site, misschien heb je daar iets aan.
Ook handig: http://blog.freeroamingphotography.com/ ... kson-hole/

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik was er vorig jaar ook midden mei en in de hayden valley was geen dier te bekenen. In de lamar valley enorme kuddes bizons over en langs de weg, ik zou toch echt een stukje daarvoor omrijden. Dan terugrijden en via de dunraven pass weer zuidwaarts gaan.

Verder, als het nu wel berijkbaar is, zeker de grand prismatic spring bekijken en de grand canyon of yellowstone.

Het is eigenlijk een park om in de ochtend en avondschemer rond te rijden, dan heb je meer kans op sommige dieren. Verder is het kwestie van geluk hebben om bv wolven, beren, coyotes en elanden te zien.

Bij de Tetons heb je nog grote kans dat bv de bootjes bij Jenny Lake nog niet varen, omdat je voor memorial day bent.
Arthur1979
Amerika-newbie

En weer bedankt voor de reactie, hier kan ik veel mee.

Ik denk dat ik bij binnenkomst in Yellowstone maar informeer of er op dat moment veel dieren te vinden zijn in Lamar Valley.

Ik kom dinsdagavond aan vanuit Idaho en begin met een overnachting in West Yellowstone. Woensdag wilde ik de hele dag in Yellowstone doorbrengen, 's avonds naar Jackson waar ik een overnachting heb geboekt, woensdag Grand Teton en eind van de middag mijn reis voortzetten richting het zuiden.

Nu dat blijkt dat er zoveel wildlife te vinden is in GT en dieren vooral begin en eind van de dag te zien zijn, vraag ik me af of ik niet in Mammoth moet beginnen, via Canyon, Fishing Bridge en West Thumb naar GT kan om aan het eind van de dag daar een uur of 2-3 door te brengen voor de dieren, overnachten in Jackson, dag 2 geothermische attracties in zuidwest Yellowstone en daarna via GT naar het zuiden , waar ik nog aan het einde van de dag 2-3 uur dieren kan zien. Of is dit wel erg ver gezocht?

Marianne ik wil je bijzonder bedanken voor de links met info over wildlife, deze zijn buitengewoon goed bruikbaar voor iedereen die een goed en snel overzicht wilt krijgen van wie/wat/waar/wanneer! Echt een topper! Ik zal nog in de reisverslagen duiken, blijkbaar heb je afgelopen jaren niet stil gezeten :)

Groeten,
Arthur
Arthur1979
Amerika-newbie

Nog iets; de dieren komen meestal begin en eind van de dag om de hitte te ontlopen, maar hoe zit het rond deze tijd van het jaar waar er geen hitte te ontlopen valt? Lopen ze de hele dag rond of blijven ze vastgeroest in hun oude gewoontes??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is eigenlijk niet te doen om vanuit Jackson weer naar Yellowstone te gaan lijkt me.
Ik denk dat ongeacht de tijd van het jaar de uren in de schermering de beste uren voor wildlife zijn. Hoewel je de bizons altijd wel ziet.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nu dat blijkt dat er zoveel wildlife te vinden is in GT en dieren vooral begin en eind van de dag te zien zijn, vraag ik me af of ik niet in Mammoth moet beginnen
Ik heb toch echt veel meer wildlife gezien in Yellowstone dan in de Tetons moet ik zeggen.
Voor wildlife moet je eigenlijk altijd geluk hebben, maar in de schemer zijn ze vaak actiever dan in de volle zon.
Verder zul je die bizons en elks waarschijnlijk sowieso wel tegenkomen, maar coyotes, beren, moose, wolven zijn toch net wat interessanter. Alhoewel als je maar 1 dag hebt de bizons ook indrukwekkend zullen zijn.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben beide keren ook geen wildlife gezien in grand teton en vanalles in yellowstone, maar je moet er wel wat moeite voor doen. In mei heb je overigens (voor zover ik heb begrepen) goede kans een beer te zien, omdat ze dan naar beneden komen om eten te zoeken. We hebben verschillende keren elanden gezien in Yellowstone, dames elanden met jong, maar niet in de Tetons.
Blijf twee nachten bij/in yellowstone en rij dan de laatste (halve) dag door Grand teton heen. Ik zou niet in jackson overnachten om Yellowstone te bezoeken. Is echt te ver.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer