Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door terralinda »

Oke, ik snap het meeste nu wel wbt de Emerald Card
Toch nog een paar vraagjes, die jullie misschien uit ervaring kunnen beantwoorden:
mijn cardnummer is binnen, als ik nu via Expedia een Midsize Car boek, afhalen en terugbrengen op SFO, zie ik bij de prijs "prijsregels" staan waarbij staat:" * Op het tijdstip van verhuur worden mogelijk extra kosten of toeslagen in rekening gebracht. "
Iemand hier ervaring mee? En wat kunnen die toeslagen en extra kosten dan zijn?

Bij de Emerald Card is, zeker in California, de tweede bestuurder gratis toch?
Moet je die tweede bestuurder laten registeren bij de balie of kan je direkt naar de Emerals Aisle toe en wordt het daar geregeld?

Ik lees ook dat er op SFO, vooral later op de dag minder keuze is in de Emerald Aisle, wij komen rond16 uur aan en ik lees dat er dan niet veel keuze meer is, iemand hier ervaring mee?

Nog andere tips? :)
Vast bedankt voor t meedenken!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

terralinda schreef: mijn cardnummer is binnen, als ik nu via Expedia een Midsize Car boek, afhalen en terugbrengen op SFO, zie ik bij de prijs "prijsregels" staan waarbij staat:" * Op het tijdstip van verhuur worden mogelijk extra kosten of toeslagen in rekening gebracht. "
Iemand hier ervaring mee? En wat kunnen die toeslagen en extra kosten dan zijn?
Ik denk dan aan:
GPS
Tolkastje
Kinderzitje
Road assistance
Tank leeg inleveren
terralinda schreef: Bij de Emerald Card is, zeker in California, de tweede bestuurder gratis toch?
Moet je die tweede bestuurder laten registeren bij de balie of kan je direkt naar de Emerals Aisle toe en wordt het daar geregeld?
Geen idee, ik ben tot op de heden altijd de enige bestuurder geweest. Tweede bestuurder is inderdaad gratis in Californië.
Met je Emerald Card heb je inderdaad recht op een tweede bestuurder maar in dit geval heb je dat sowieso :wink:
terralinda schreef:Ik lees ook dat er op SFO, vooral later op de dag minder keuze is in de Emerald Aisle, wij komen rond16 uur aan en ik lees dat er dan niet veel keuze meer is, iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring op SFO. Forumlid Bedeve wel :wink:
terralinda schreef: Nog andere tips? :)
Je kunt altijd een gesprekje met een greeter beginnen als de autokeuze beperkt is. Wellicht kan hij / zij iets voor je betekenen.

http://www.flyertalk.com/forum/national ... s-sfo.html
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

een mooie januari donderdagavond rond 17.30 bij National op SFO.
Ze hadden net de boel een beetje opgeverfd.
Links is de Executive rij.
Stond mijn auto niet in.
Daar was een Greeter.
Sinds 1 januari heeft hij een veel leukere baan : zijn uurloon is net omhoog gegaan naar $ 10.- per uur
Het kon een vriend voor het leven worden, maar hij murmelde zo omdat hij z'n gebit niet in had.
Gelukkig had hij een uitdraai op zak met de auto's die nu nog in service waren maar binnen 30 min in de garage zouden komen..
Mijn auto stond er niet bij.
Na 3 minuten in een Dodge Charger te hebben gezeten toch maar gekozen voor een Toyota Sienna.
http://www.toyota.com/sienna/#!/Welcome
die stond niet in de Executive rij , maar in die van het gewone E.C. volk
Zo kwam alles toch nog goed en konden wij rond 17.45 uur aanschuiven in de file op de 101 in zuidelijke richting

Afbeelding

Verder is dit wel een onderwerp aan het worden van herhalende vragen en antwoorden.
Een heleboel vragen zijn al eerder gesteld en hier beantwoord.
Ze opnieuw stellen zorgt niet voor meer / betere informatie
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Dank je Bedeve, voor je zeer beeldende verhaal.
Tuurlijk is er al heel veel over geschreven, maar ik vind dit veel vermakelijker :)

En dank je Hinko, dit zijn extra bijkomende kosten waar ik mee kan leven.

Ik zal niets meer vragen over de Emerald Club!
I promise :wink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

terralinda schreef: Ik zal niets meer vragen over de Emerald Club!
I promise :wink:
Ho Ho , Niet te snel...
Ik vind dat er steeds dezelfde vragen gesteld worden.
En los daarvan allerlei aannames/ angsten geuit worden.

Maar ....
Terralinda.... vragen waar het echt om gaat.
Die echt tergen om kennis te spuien.
Een forum als dit is bedoeld om kennis te delen.
Geven is beter dan nemen wordt er gezegd....

Kom op !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als er niemand is om te nemen, heeft het geven weinig zin. :wink:
Groet,

Old Faithful
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Geen idee of het bekend is hier (alleen de laatste 3 pagina's gelezen) maar misschien een goeie tip: als ANWB-lid krijg je 10% korting als je een auto huurt bij Hertz :thumbup:

Net een Ford Focus (of vergelijkbare auto) gehuurd voor 4 weken voor 550 euro, wel een goeie deal denk ik?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wij huren 3,5 week een standaard SUV (type Jeep Grand Cherokee) voor € 640. Goeie deal?

Als je de data er niet bij zet (hoogseizoen, luchthaven waar je ophaalt, benzine incl/excl etc etc) kunnen wij niet zeggen of het een goeie deal is of niet. :wink:
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Ems2012 schreef:Wij huren 3,5 week een standaard SUV (type Jeep Grand Cherokee) voor € 640. Goeie deal?

Als je de data er niet bij zet (hoogseizoen, luchthaven waar je ophaalt, benzine incl/excl etc etc) kunnen wij niet zeggen of het een goeie deal is of niet. :wink:
Hihi ik ben nog wat nieuw met dit soort dingen :oops: Van eind augustus tot eind september, afhalen en wegbrengen in Las Vegas en inclusief het volgende:
Luchthavenbelasting
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Vehicle license fee recovery
Customer Facility Charge

Ik zag op andere sites dat het ongeveer die prijs overal was dus dan ga ik maar liever voor een betrouwbare verhuurder :)

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Nou, klinkt als een goeie deal dan toch! Met wat random data eind aug - eind sep vind ik 'm ook niet veel goedkoper. Wat altijd goed is om een aantal sites in de gaten te blijven houden (mits je gratis kan annuleren), soms komt er nog een betere deal online!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In de V.S. is Alamo sowieso de grootste speler denk ik.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

heeft iemand hier eigenlijk recente ervaring met alamo in denver? ben benieuwd naar het wagenpark daar als je er savonds aan komt :) hebben een mid size suv genomen.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Ems2012 schreef:Nou, klinkt als een goeie deal dan toch! Met wat random data eind aug - eind sep vind ik 'm ook niet veel goedkoper. Wat altijd goed is om een aantal sites in de gaten te blijven houden (mits je gratis kan annuleren), soms komt er nog een betere deal online!
Denk het ook!

Wat voor auto is een Ford Focus eigenlijk, een economy ofzo? Ben niet zo thuis in de terminologie. :oops:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Jerre schreef:heeft iemand hier eigenlijk recente ervaring met alamo in denver? ben benieuwd naar het wagenpark daar als je er savonds aan komt :) hebben een mid size suv genomen.
Vrij ruime keuze meestal daar, maar het ligt er ook aan op welke dag je aankomt. Veel zakenreizigers leveren op vrijdagmiddag hun auto in om dan een vlucht naar huis te nemen. De meeste toeristen die alleen een weekend in Denver doorbrengen komen vrijdagavond laat aan. Als je daar tussen zit heb je de meeste keuze. Maar over het algemeen staan er heel wat autos op het parkeerterrein van Alamo, het lijkt soms meer op het parkeerterrein van een drukbezocht winkelcentrum.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Stan.Gobien schreef:In de V.S. is Alamo sowieso de grootste speler denk ik.
Qua internationale huurders denk het ook ja.
Qua "Locals" denk ik Hertz en Enterprise :?:
bmiller
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door bmiller »

Ik weet niet of het hier op dit forum al gepost is. (Heb hier ook nog niet gepost, maar al wel heel veel goede info kunnen doornemen. Werd dus wel tijd om ook te posten :) )

Alamo bij JFK airport New York gaat de komende periode sluiten.
Op autoverhuur vergelijkingsites en bijvoorbeeld Alamo UK wordt dit gemeld.
Echter de NL Alamo site geeft dit niet aan. Best verwarrend. Een Alamo medewerker gaf per mail aan dat National dan de zaken waarneemt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Op veel US vliegvelden hebben Alamo en National een gezamenlijke balie. Ook op Denver vliegveld bijvoorbeeld zijn Alamo en National gecombineerd. Op andere vliegvelden zijn ze weer gecombineerd met Enterprise. Alle drie deze verhuurders (Alamo, National en Enterprise) zijn onderdeel van hetzelfde bedrijf: Enterprise Holdings.

Ze hebben ook vaak gecombineerde shuttles:

Afbeelding
Er&D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Er&D »

Eind september waren wij op zaterdagmiddag bij Alamo in Denver en hadden de keuze uit diverse captiva's en een enkele jeep

2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Kreeg net dit mailtje van Alamo:

We’re improving the Alamo Insiders program so it’s easier to get great rates, every day. No searching. No coupons. No kidding!
• New pricing structure means no more coupon clipping.
• Get everyday low prices directly from Alamo.
• Enjoy a 5% discount on top of our new everyday bargain rates in the US, Canada, Mexico, Latin America and the Caribbean.
Also effective June 16, 2014, the Alamo Insiders program will discontinue the complimentary additional driver option. What hasn’t changed is our commitment to providing you with great cars at the best possible rates so your vacation travel is smooth and enjoyable. You can review the amended terms and conditions here.

Voor reeds gemaakte reserveringen zal het niet gelden, maar vanaf 16 juni dus niet meer automatisch een extra bestuurder gratis!

En Jerre:
Jerre schreef:heeft iemand hier eigenlijk recente ervaring met alamo in denver? ben benieuwd naar het wagenpark daar als je er savonds aan komt :) hebben een mid size suv genomen.
Wij kwamen in 2012 's avonds vrij laat aan in Denver. We hadden een midsize SUV gehuurd, het enige wat er nog stond was een Jeep Compass. Die wilden we absoluut niet. Na heel veel heen en weer gepraat reden we weg in een Equinox, zonder bijbetalen! Zie ook ons blog van 2012, dag 5.

Saskia
Edne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Edne »

Ik lees veel negatieve berichten over Fox Rent A Car, maar bij deze wil ik toch even een dikke duim opsteken naar deze verhuurmaatschappij. Vorige week maandag haalde ik de huurauto op bij Fox op Denver Airport. Snel geholpen, zelfs een gratis upgrade gehad naar een grotere 4WD auto. Niet onder druk gezet voor extra verzekeringen en volledig gedekt door alle verzekeringen zonder eigen risico (zowel CDW als third party). Wil ik vanmorgen wegrijden vanuit Farminton, New Mexico en zie ik dat ik een lekke band heb (nu gaf het dashboard al even aan dat de druk in de band laag was), dus hebben vanuit het hotel mogen bellen naar Fox. We hadden namelijk gezien dat de dichtstbijzijnde locatie in Phoenix of Salt Lake City was (minimaal zes uur rijden....), dus ik werd al een beetje bang. Door degene aan de andere kant van de telefoon netjes verwezen naar een tirecenter in de stad en hebben daar kosteloos onze band kunnen laten repareren (oorzaak: spijker...). Echt super fijne service en wilde, naast alle negatieve reviews over Fox, ook eens een positieve neerzetten! :thumbup:
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer