Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MelaniedeJong: Help! Te krap reisschema.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

Reis MelaniedeJong: Help! Te krap reisschema.

Bericht door MelaniedeJong »

Hallo,

In september gaan we een rondreis maken door west-Amerika.
Ik heb heel veel gezocht naar reisroutes op forums en onderstaande route gepland.
Vlucht + hotels + auto is geboekt (ik hou van zekerheid)
Maar nu maak ik me toch wel zorgen dat we het veeeel te krap in hebben gepland en te veel rijden.
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer of ik de route nog aan zou kunnen passen dat het relaxter wordt voor ons.
Kan iemand mij helpen?

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: San Simeon
Dag 3: 's ochtends walvistocht in Monterey daarna door naar San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: Yosemite Park
Dag 6: Via Tigoapass naar Lone Pine
Dag 7: Door Death Valley naar Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Zion
Dag 10: Bryce
Dag 11: Lake Powell (antylope canyon tour)
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon (helicoptervlucht) daarna overnachting in Flagstaff.
Dag 14: Palm Springs
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Terugvliegen

Alvast bedankt!
Groetjes Melanie
Hockey
Amerika-expert

Re: Help! Te krap reisschema

Bericht door Hockey »

Schrijft het uit in een van - naar schema.
Op dag 3 loop je klem. San Simeon naar Monterey red je niet, tenzij je heel vroeg vertrekt. Reken toch wel op minimaal 4 uur voor San Simeon naar Monterey.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Nog een aanvullende vraag: kan je alle hotels nog annuleren? Of zijn er bepaalde hotels die jullie niet meer kunnen annuleren?
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door frans_van_hooft »

Skip San Francisco en Zion of Brice en het is al n stuk realexter. Heb je ook een reden nog eens terug te gaan.
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

Hallo,

Bijgaand de route hopelijk wat duidelijker!
Hockey: Ik heb alles via google maps bekeken en volgens map is het van San Simeon naar Monterey maar 2,5 uur ongeveer?
Ems2012: In principe zijn alle hotels inderdaad te annuleren.

Dag 2: LA - San Simeon
Dag 3: San Simeon - (s ochtends walvistocht in Monterey) daarna door naar San Francisco
Dag 4: Dag in San Francisco
Dag 5: San Francisco - Yosemite Park (Oakhurst)
Dag 6: Oakhurst Via Tigoapass naar Lone Pine
Dag 7: Lone Pine - door Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Dag in Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (Overnachting Kanab)
Dag 10: Kanab - Bryce - Kanab
Dag 11: Kanab - Lake Powell (antylope canyon tour) - Big Water
Dag 12: Big Water - Grand Canyon
Dag 14: Flagstaff - Palm Springs
Dag 15: Palm Springs - Los Angeles
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als het 2,5 uur rijden is van San Simeon naar Monterey, dan lukt het toch niet om 's ochtends een walvistocht te doen? u ja, alles kan, maar dat wordt wel erg vroeg opstaan. Je hebt voor de parken en voor SF erg weinig tijd en bovendien zijn de overnachtingen niet optimaal. Als je iets van Yosemite wilt zien, overnacht dan in het park en niet op 1,5 uur van de vallei. Je blijft ook heen en weer rijden zo als je de eerste dag nog het park in wilt. Overnacht voor Zion in Springdale en voor Bryce dicht bij het park. Van de GC naar Flagstaff is niet handig. Overnacht je de eerste nacht ook in Flagstaff? Ik zou zeker 1 nacht in het park doen, en dan de tweede nacht eventueel in Williams. Flagstaff ligt weer een eindje terug.
Je kunt een nacht minder LA doen. Als je in Williams overnacht zou je in 1 keer naar LA kunnen rijden. Dan win je een dag die je voor de kust of voor Yosemite zou kunnen gebruiken.

Wil je echt een rustige route sla dan Zion, Bryce en Page over, of skip de kust, SF en Yosemite en rij via Death Valley naar Las Vegas en besteed je tijd aan de parken in Utah en de GC. Is heerlijk in september.
Zie daarvoor mijn 2011-verslag.

Marianne
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

We hadden inderdaad wel bedacht om die dag (heel) vroeg op te staan omdat zo'n boottocht al wel langer op ons verlanglijstje staat.
Wat betreft Zion en Bryce zit ik er ook over te denken om 1 park te skippen, lastig alleen welke dan..
Bij de grand canyon overnachten we inderdaad 1 nacht in het park en de nacht dat we daar weggaan in flagstaff omdat ik dacht dat het ons op de dag erna 1,5 uur rijden scheelt al naar palm springs (dat is al een lange dag)
Als we Bryce, Zion en Page laten vallen zouden we dus vanuit Las Vegas doorrijden naar de Grand Canyon, die afstand is te doen?
Nog ter info. Voor ons hoeven we niet perse in alle parken elk stukje gezien te hebben. De kans dat wij na deze keer nog snel in in dit gedeelte Amerika komen schat ik vrij klein dus we willen dan wel zoveel mogelijk meepakken.
Bedankt tot nu toe voor jullie reacties!
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Het criterium is dus minder rijden. Daarom zoek de overnachtingsplaatsen zo dicht mogelijk in of bij de parken met zo min mogelijk heen en weer rijden & overnachtingsplaatsen op weg naar het volgende 'doel'.
Enige uitzondering is Yosemite, daar zijn inderdaad de overnachtingen te duur / te ongezond (Hantavirus of vallende rotsblokken) of te 'ongemakkelijk'. Die tenten.... :shock: Daarom Oakhurst, je zou nog naar Fish Camp kunnen kijken.

Ik kom uit op:

Dag 2: LA - Pismo / Morro Bay
Dag 3: Pismo / Morro Bay - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Oakhurst (Yosemite Park)
Dag 7: Oakhurst - Bishop/Mammoth Lakes/etc. (Tioga / Bodie / Mono Lake)
Dag 8: Bishop - door Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 11: Springdale - Page (Bryce Canyon)
Dag 12: Page (Antelope Canyon / Horseshoe Bend / Lake Powell)
Dag 13: Page - Grand Canyon (Rim of Tusayan) incl. helicopter
Dag 14: Grand Canyon - Kingman
Dag 15: Kingman - L.A.
Dag 16: L.A.
Dag 17: L.A.
Dag 18: L.A. - Huis
Dag 19: Thuis

Ik ga er hierbij vanuit dat de volle dag in GC niet gebruikt wordt voor een uitgebreide wandeling naar beneden, daarom gebruik ik 'm ergens anders. De overnachting in Kingman is nog wel redelijk 'dichtbij' dus je kan makkelijk een halve dag gebruiken voor de GC (helicoptervlucht). Ik ga er ook vanuit de Palms Springs slechts een overnachtingsplaats was richting L.A. Daarom heb ik dat eruit gehaald. Net zoals Kanab, dan blijf je heen en weer rijden.
Verder blijven 't keuzes. De volle dag Page kan je ook gebruiken voor de lange dag 8 (overnachting in Death Valley). Of voor meer tijd voor Zion. Of meer tijd voor SF. Of meer tijd voor ... Maar dat was 't criterium niet :wink:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik zou niet direct Bryce, Zion en Page laten vallen. De Grand Canyon is (wereld)beroemd, maar in mijn ogen zeker niet het meest indrukwekkende stukje natuur in het ZW. Denk er eens goed over na wat jullie willen: een relaxte vakantie en een aantal parken echt goed bekijken of wil je liever van meer dingen een indruk krijgen? Als je de overnachtingen wat beter verdeeld, dan denk ik dat je best een route kunt maken met alles er zo'n beetje in.

De tickets zijn al geboekt, hoe laat komen jullie aan en hoe laat vertrekken jullie? (Ik vraag dit omdat wij vorig jaar een vlucht hadden vanuit LA die om 12 u 's middags aan kwam en we waren om 12.30 u - 13.00 u all on the road. We hebben toen meteen nog flink wat kilometers kunnen maken.)

EDIT: Ik zie dat Arno al een route heeft voorgesteld. :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van San Simeon tot Monterey is theoretisch inderdaad 2,5 uur. Maar:

- je mist op die wijze het mooiste gedeelte van de kustroute, waar men doorgaans een dag over doet met de diverse stops en bezoeken (heel jammer)
- vergeet niet dat die route in het donker rijden niet van de poes is, en er daarenboven ook een groot risico op ochtendmist is (en die kan vrij dik zijn)
- als je pech hebt kom je trager verkeer tegen en doe je er een stuk langer over

Voor Yosemite hebben jullie amper tijd. Op de eerste dag een halve dag, op de tweede dag heb je een rit van een uur of 6 voor de boeg naar Lone Pine.

Voor een bezoek aan Zion is Kanab geen goede overnachting locatie. Voor een bezoek aan Zion heb je een ganse dag nodig en dan blijft er nog weinig ruimte over. Veel beter is te overnachten in Springdale. Naar Bryce maakt dit weinig verschil in tijd.

Voor een bezoek aan Bryce ligt het evenmin goed, he verspeelt 3 uur op en af en bent op de mooiste tijdstippen voor Bryce niet in het park. Veel beter is in Bryce zelf te overnachten.

Big Water is geen goed locatie, veel beter in Page zelf. Nu moet je heen en weer en de volgende dag ook terug verder.

Flagstaff is geen ideale locatie voor overnachting na Grand Canyon. Je rijdt in zekere zin verder weg van LA (en Palm Springs) Dan ben je veel beter af met Kingman. Dit is een uurtje verder dan Flagstaff, maar wel in de goede richting.

In de totaliteit wil je eigenlijk een reis van minstens 21 dagen op 18 dagen doen. Er is aldus een beetje teveel van het goede.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis MelaniedeJong: Help! Te krap reisschema.

Bericht door Mrvanilla »

Waarom doe je de whalewatch niet in de middag dan? Dan zie je in ieder geval nog een (klein) stukje van de prachtige kustweg tussen San Simeon en Monterey. Kun je daarna door naar SF.
Groetjes,
Daniel
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb wat dingen uitgezocht en nu zijn een aantal overnachtingen niet/lastig annuleerbaar.
San Francisco en Las Vegas via AIRBNB, is lastig te annuleren
Overnachting in Grand Canyon zelf zit alles rondom die datum al vol dus ook niet slim om te annuleren.
Vanaf Dag 9 - Zion zijn er dus nog een aantal hotels te wijzigen zodat het beter uitkomt kwa afstanden, daar ben ik al superblij mee..
Had alleen gehoopt om misschien rond Yosemitepark/death valley nog een dag extra toe te kunnen voegen omdat het daar wel lange ritten zijn.. maar dat zie ik dan helaas niet gebeuren.

Wat betreft Monterey.. We kunnen de walvistocht doen om 12.30 (duurt 2,5 uur) en dan doorrijden naar San Francisco.
En wat betreft de overnachting in Oakhurst voor Yosemite park.. Dat is een kostenoverweging geweest.. De overnachtingen in het park zijn zo belachelijk duur of je zit inderdaad in een half gare tent.. Ik weet dat het niet ideaal is helaas maar we hebben het wel bewust gekozen..

Dag 2: LA - San Simeon
Niet annuleerbaar Dag 3: San Simeon - (s ochtends walvistocht in Monterey) daarna door naar San Francisco
Niet annuleerbaar Dag 4: Dag in San Francisco
Dag 5: San Francisco - Yosemite Park (Oakhurst)
Dag 6: Oakhurst Via Tigoapass naar Lone Pine
Niet annuleerbaar Dag 7: Lone Pine - door Death Valley - Las Vegas
Niet annuleerbaar Dag 8: Dag in Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (Overnachting Kanab)
Dag 10: Kanab - Bryce - Kanab
Dag 11: Kanab - Lake Powell (antylope canyon tour) - Big Water
Niet annuleerbaar, alles vol voor een dag later Dag 12: Big Water - Grand Canyon
Dag 14: Flagstaff - Palm Springs
Dag 15: Palm Springs - Los Angeles
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MelaniedeJong schreef: Overnachting in Grand Canyon zelf zit alles rondom die datum al vol dus ook niet slim om te annuleren.
Het is nog lang geen september. Er komt vrijwel altijd wel iets vrij. En Flagstaff zou ik sowieso veranderen, in bijvoorbeeld Williams of Kingman. Bekijk het maar eens met een routeplanner, zoals je het nu hebt rij je een stukje terug. Zit je de beide nachten in Flagstaff?
MelaniedeJong schreef: En wat betreft de overnachting in Oakhurst voor Yosemite park.. Dat is een kostenoverweging geweest.. De overnachtingen in het park zijn zo belachelijk duur of je zit inderdaad in een half gare tent.. Ik weet dat het niet ideaal is helaas maar we hebben het wel bewust gekozen..
Ik zou dan eerder voor El Portal kiezen. Je hebt al zo weinig tijd. De tenten zijn ook wel te doen hoor, je hebt gewone bedden. Het is maar voor 1 nacht.

Marianne
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

We hebben net inderdaad besloten dat we gaan overnachten op de Housekeeping Camp in Yosemite. Scheelt reistijd en het heeft ook wel wat om midden in het park te overnachten, en het is inderdaad maar voor 1 nachtje..
Al met al komen we er wel, het is alleen even goed uitzoeken en plannen, maar jullie tips zijn top, bedankt!

De eerste nacht overnachten we in de bright angel lodge in Grand Canyon zelf, en de nacht erna in flagstaff maar die ga ik inderdaad annuleren en voor kingman of Williams.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Om mezelf nog maar even te herhalen: De tickets zijn al geboekt, hoe laat komen jullie aan en hoe laat vertrekken jullie? (Ik vraag dit omdat wij vorig jaar een vlucht hadden vanuit LA die om 12 u 's middags aan kwam en we waren om 12.30 u - 13.00 u all on the road. We hebben toen meteen nog flink wat kilometers kunnen maken.)

Als dat het geval is namelijk zou ik proberen om de eerste dag al wat kilometers te maken..
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

We komen heen savonds om 5 uur pas aan dus dat is geen optie
Overweeg nu de eerste dag gelijk naar monterey te rijden ipv overnachting in san simeon, maargoed dat blijft ook een eind..
Misschien is dat handiger te verdelen over 2 dagen.
We vliegen naar huis s ochtends vroeg.. dus daar zit ook geen speling meer.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

MelaniedeJong schreef:We komen heen savonds om 5 uur pas aan dus dat is geen optie
Ja wel, je zou alvast de stad uit kunnen rijden. Een stuk 405 en dan 101 pakken.
MelaniedeJong schreef:Overweeg nu de eerste dag gelijk naar monterey te rijden ipv overnachting in san simeon, maargoed dat blijft ook een eind..
Dat raad ik je sterk af. Juist het stuk San Simeon naar Monterey is het mooiste stuk. Bovendien is dit een onverlichte bergweg met veel bochten. Als je dan toch in het donker zou gaan rijden, pak dan de 101, veiliger, rijdt prettiger en in het donker zie je het mooie stuk kust toch niet.
Kan je niet een latere walvistocht nemen?
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Je mist dan het mooiste stuk van de route.
Zelf hebben wij destijds het onderste stuk van de route via de snelweg afgelegd. Deels vanwege de mist, maar ook omdat we op onze laatste dag toch nog een pretpark mee wilden pikken. Het bovenste stuk rondom Big Sur en tot monterey was prachtig! Jammer om dit te moeten afraffelen.

Het schema van Arno vind ik best goed uitzien :thumbup: . Zeker als je aangeeft dat je niet snel weer terug zal gaan, zou ik toch proberen overal een beetje van te zien. Het is dan overal iets te weinig, maar niettemin ga je een prachtige reis maken. Probeer dan ook niet in die korte tijd een heel park te zien, maar maak bewust een keuze wat jullie willen doen. Maak hier en daar een korte wandeling en laat andere dingen voor wat ze zijn/bekijk de viewpoints.
Zo overnachtten wij destijds wel in de Valley in Yosemite, maar vanwege de tijd van het jaar hebben we hier niets bezocht (het was september en alle watervallen stonden nagenoeg droog). We hebben toen gekozen voor de Glacier Road, Mariposa Grove en de Tioga Pass.

Zoek inderdaad overnachtingslocaties zo dicht mogelijk bij de parken. Vergeet Kanab en zoek iets in Springdale voor Zion. Ideaal. Je kan de auto bij je hotel laten staan en de shuttle naar het park nemen. En ook bij Bryce een hotel dichterbij zoeken, bijv. Ruby's inn of in Tropic.
Laatst gewijzigd door Inge op 10 mei 2014, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

Om de eerste dag gelijk nog 's avonds een stuk te gaan rijden zie ik persoonlijk niet zo zitten. We hebben een hotel vlakbij t vliegveld geboekt waar we gelijk naar toe kunnen. Ga liever dan lekker op tijd slapen zodat we de volgende dag misschien wat vroeger weg kunnen (zal sowieso wel vroeger wakker zijn i.v.m jetlag heb ik begrepen)

De walvistocht in de middag kan om 12.30 of 13.30 en duurt 2,5-3 uur.
Wellicht is die van 12.30 dan het handigste.. dan kunnen we rond 3u/half 4 richting San Francisco en zijn we daar tegen de avond..

Wat betreft de overnachtingen bij Zion/Bryce vraag ik me toch af waarom iedereen adviseert om voor Zion in Springdale te overnachten en voor Bryce dicht bij het park, kwa tijd maakt het namelijk niet zoveel uit:

Zion - Kanab - 37 min
Kanab - Bryce - 1u 22 min
Bryce - Kanab - 1u 22 min
Kanab - Page - 1u 12 min
Totaal 4,5 uur

Zion - Springdale - paar minuten?
Springdale - Bryce - 1u 45 min
Bryce - Page - 2u 35 min
Totaal 4u15 min

Door in Springdale te overnachten scheelt het je een halfuurtje rijden.. Door in Bryce te overnachten hoef je op die dag zelf niet meer te rijden maar de volgende dag juist weer meer dan een uur langer om in Page te komen.
Uiteraard heb ik er geen verstand van maar ben toch benieuwd waarom jullie dat dan zo adviseren.

Edit: Naar mijn idee zit ik vast aan de overnachting in de Grand Canyon zelf. Rond de dagen dat wij er zijn zit alles vol, dus ik kan het niet nu al omboeken naar een dag later.. Moet ik de gok dan nemen dat er nog wat vrij gaat komen en ik daar op tijd bij ben?
In dat geval zou ik na de Grand Canyon kunnen overnachten in Kingman en de volgende dag door naar LA.
Dat zou ons een dag schelen die we bijvoorbeeld tussen Lone Pine - Las Vegas kunnen inbouwen, dat we overnachten in Death Valley zelf omdat we dan al voor de 3e dag op rij een rit van 4 uur voor de boeg hebben.
Daarvoor moet ik dan wel alle overnachtingen vanaf SF gaan annuleren en opnieuw boeken waarbij de overnachtingen bijna allemaal ook weer wat duurder uitvallen.
Ik ga er vannacht nog eens een nachtje over slapen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Overnachten in Springdale betekent dat je meer tijd hebt voor Zion. Je hoeft dan niet meer aan het eind van het bezoek naar Kanab te rijden en je kunt eventueel de volgende ochtend ook nog een bezoek brengen aan het park.
Bij Bryce is een overnachting in de buurt aan te raden omdat de mooiste uren daar rond zonsondergang en zonsopgang zijn. Je hebt iets minder tijd in Page, maar voldoende voor Antelope Canyon en ook nog wel voor andere dingen.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Zion, Bryce en Page in september.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 mei 2014, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer