Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
National Cathedral in Washington
National Cathedral in Washington
We zijn er afgelopen week geweest maar deze is niet gratis te bezichtigen. Buiten het parkeertarief wordt er nu ook voor het binnen bezichtigen 10 dollar p.p. gevraagd.
Misschien hebben wij erover heen gelezen op de website, en ik kan het nog niet vinden, maar dat was een minder leuke verrassing.
Misschien hebben wij erover heen gelezen op de website, en ik kan het nog niet vinden, maar dat was een minder leuke verrassing.
-
- Amerika-expert
Re: National Cathedral in Washington
Betalen voor het bezoek aan een kerk is ook in Nederland niet ongewoon (uit eigen ervaring: St. Bavo in Haarlem, Oude en Nieuwe Kerk in Amsterdam, enz.). Geld wordt gebruikt voor het onderhoud.
Je kunt natuurlijk altijd tijdens een kerkdienst gaan, ik neem aan dat ze daar geen geld voor vragen (behalve dan het 'offer' dat je tijdens de dienst geacht wordt te geven).
Je kunt natuurlijk altijd tijdens een kerkdienst gaan, ik neem aan dat ze daar geen geld voor vragen (behalve dan het 'offer' dat je tijdens de dienst geacht wordt te geven).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
http://www.nationalcathedral.org/visit/
Tweede alinea, tweede regel.
Ik kan me voorstellen dat het een tegenvaller is wanneer je er niet op hebt gerekend.
Op zondag is het overigens wel gratis.
Tweede alinea, tweede regel.
Ik kan me voorstellen dat het een tegenvaller is wanneer je er niet op hebt gerekend.
Op zondag is het overigens wel gratis.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er zijn inderdaad meer dan genoeg kerken in Europa waar voor betaald moet worden, niet in het minst de Notre Dame in Parijs. De cathedraal hier in Washington was tot een paar jaar geleden gratis, maar is in 2011 ernstig beschadigd door de aardbeving op 23 augustus. Het zal tien jaar duren voor hij weer hersteld is, want alles is handgemaakt. Daarvoor is natuurlijk geld nodig. $10 (een euro of 7) vind ik geen exorbitante prijs.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3296 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 8 Reacties