Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Muis: Canada en Yellowstone 2014!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Muis
Amerika-ontdekker

Reis Muis: Canada en Yellowstone 2014!

Bericht door Muis »

Hallo Allemaal!

Na 2 fantastische reizen door West Amerika wilden we dit jaar in eerste instantie heel wat anders...Azie, Afrika...
Echter na ons verdiept te hebben in verschillende andere bestemmingen begon het toch weer te kriebelen...
Zodoende kwamen we uit op een reis naar Canada, gecombineerd met Yellow Stone welke heel hoog op onze verlanglijst staat :) .
Graag zouden we de reis afsluiten in Las Vegas, wat ons vorig jaar ook enorm goed bevallen is :D !
We realiseren ons dat het een pittige trip is qua afstanden en dat er af en toe lange reisdagen in zitten.
We zijn erg benieuwd naar jullie mening over volgend reisschema voor september 2014:
1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle-Vancouver
3. Vancouver- Ucluelet vancouver Island
4. Vancouver Island - Ucluelet
5. Vancouver Island-Whistler
6. Whistler-Clearwater
7. Clearwater-Jasper
8. Jasper
9. Jasper
10. Jasper
11. Jasper-Banff
12. Banff
13. Banff
14. Banff-Calgary
15. Calgary-Glacier
16. Glacier - Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone-Salt lake city
20. Salt lake city-Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Amsterdam
24. Amsterdam

We hebben even getwijfeld over Vancouver Island maar dit is toch wel een grote wens en deze zouden we er daarom graag in laten. Is het dan wellicht verstandig om ergens anders een dag minder te doen?
Alvast hartelijk dank voor jullie mening, tips en suggesties!
Fijne dag!

Groeten,
Muis
bompa
Amerikafan

Re: Reis Muis: Canada en Yellowstone 2014!

Bericht door bompa »

zal even meevolgen vermits Canada ook hoog op onze verlanglijst sta

ben dit jaat zelf in Yellowstone geweest ( rondje Denver - Salt Lake City ) en zou ook Grand Teton aanbevelen - eventueel vanaf Salt Lake City terug vliegen om dagen te besparen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niet oordelen over het deel in Canada, maar als Yellowstone hoog op je lijstje staat zou ik daar wel wat meer tijd voor uittrekken.
Voor Glacier is er geen tijd, en ook niet voor Grand Teton. Dat is wel jammer als je er toch in de buurt bent.
Als er geen ruimte zit in het eerste deel dan zou ik ook aanraden om in SLC te eindigen zodat je rondom Yellowstone meer ruimte hebt..

Marianne
JohanenRené
Amerika-ontdekker

Bericht door JohanenRené »

Wij hebben in 2011 iets soortgelijks gedaan, maar daarbij hebben we Vancouver Island letterlijk links laten liggen. Hierdoor is veel meer rust in het reisschema gekomen.
We zijn toen niet op Seattle maar op Vancouver gevlogen. Vancouver is de enige bestemming in die hoek waar je rechtstreeks naar toe kan vliegen. Dat geeft ons op de heenreis altijd een gerust gevoel, i.v.m. de koffers. De camper hadden we bij Moturis in Burlington, WA (in de buurt van Seattle) gehuurd. Moturis verzorgde de transfer van Vancouver naar Burlington voor $ 80. De transfer duurde ongeveer 2 uren.
Veel plezier met de voorbereidingen,
René
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik zou Vancouver Island ook overslaan, je moet daar toch zeker 2-3 dagen voor uittrekken en je zit ook met een veerboot waar je rekening moet mee houden.
Calgary is m.i. ook niet de meest inspirerende stad. Misschien Waterton NP opnemen in je route?

Dan krijg je bvb zoiets:

Amsterdam - Seattle
Seattle - Vancouver
Vancouver -Whistler
Whistler - Clinton of Kamloops
Clinton of Kamloops - Clearwater
Clearwater
Clearwater-Jasper
Jasper
Jasper
Jasper-Lake Louise
Lake Louise - Banff
Banff of Canmore
Banff-Waterton
Waterton-Glacier
Glacier
Glacier - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Tetons
Grand Tetons-Salt Lake city
Salt Lake city-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam
Amsterdam

Indien je langer in Yellowstone wil verblijven kun je Clinton of Kamloops overslaan
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis »

Hallo allemaal,

heel hartelijk dank voor alle reacties!!
We zijn hierdoor wel aan het denken gezet...
Het idee is nu een reis te maken door West Canada (auto) en aan het einde van de reis naar Las Vegas te vliegen om daar af te sluiten.
Yellow Stone bewaren we dan voor een hopelijk volgende reis, gecombineerd met Glacier, Tetons, etc.

We zijn nog een beetje aan het puzzelen met de route, volop gebruik makend van de geplaatste routes op dit forum :D
Zodra we een plan hebben zal ik deze met jullie delen :) .

Nogmaals dank en tot gauw!

groetjes,
Muis
Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis »

Hoi allen!

het plan is nu om alleen canada aan te doen en vanaf calgary door te vliegen naar Las Vegas om daar de reis af te sluiten.
We komen nu op volgend reisschema:
1. AMS - Vancouver
2. Vancouver - Ucluelet
3. Ucluelet
4. Ucluelet
5. Ucluelet - Telegraph Cove
6. Telegraph Cove
7. Telegraph Cove - Whistler
8. Whistler - Clear Water
9. Clear Water
10. Clearwater-Jasper
11. Jasper
12. Jasper
13. Jasper-Yoho NP
14. Yoho NP
15. Yoho NP - Banff
16. Banff
17. Banff - Calgary
18. Calgary - Las Vegas (vlucht)
19. Las Vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas - Amsterdam
We zullen dus half september vertrekken en rondreizen met een auto. Vooral Vancouver Island vind ik lastig in te delen. We zouden erg graag Orca's willen zien daarom hebben we telegraph cove ingepland. Is dit de moeite waard of kunnen we toch beter elders verblijven?
Zit de rest van de route zo logisch in elkaar en hebben we overal voldoende tijd?

Alvast hartelijk dank weer!

groeten,
Muis
wooley
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wooley »

Ik zou Telegraphe Cove overslaan en hopen dat je vanuit Ucluelet walvissen en orca's te zien krijgt. Mochten jullie toch aan TC vast willen houden dan zou ik van TC naar Whistler nog ergens een extra overnachting inbouwen. Persoonlijk vond ik langere afstanden rijden op Vancouver Island erg intensief, 2 baans, kronkelig, berg op, berg af door bos.
Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis »

Goedemorgen!

Hartelijk dank voor de reactie!
We hebben besloten om Telegraph Cove te schrappen en voor 3 nachten Ucluelet / Tofino te gaan.
We hebben de reis nu als volgt bedacht:
1 AMS - Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver - Ucluelet
4 Ucluelet
5 Ucluelet
6 Ucluelet - ?
7 ? - Whistler
8 Whistler - Clear Water
9 Clear Water
10 Clearwater-Jasper
11 Jasper
12 Jasper
13 Jasper-Yoho NP
14 Yoho NP
15 Yoho NP - Banff
16 Banff
17 Banff - Calgary
18 Calgary - Las Vegas (vlucht)
19 Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
Ik vroeg me af of er tussen Ucluelet en Whistler nog een leuke plek ligt om te overnachten? Of anders wellicht tussen Whistler en Clearwater?
Wat vinden jullie van deze planning?
Alvast bedankt en een fijne dag!

Groeten,
Muis
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Is het in die periode misschien handiger de route om te draaien?
Dus vliegen op Calgary, eerst naar de Rockies en vanuit Vancouver naar Las Vegas.

Ik denk dat dat je in die periode wel al regelmatig sneeuw kunt verwachten?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wat wij erg leuk vonden op Vancouver Island was Victoria. Vanuit daar hebben we prachtige boottochten gemaakt (met zodiac) om orca's te zien. We hebben er zoveel gezien en Victoria is zoveel leuker dan Tofino. (en makkelijker te bereiken ook per ferry)
(mijn blog en dan 2002)

Als jullie het niet erg vinden om te rijden zou je best Yellowstone mee kunnen pakken is mijn ervaring. Als ik naar je 1e route kijk zou ik dan alleen minder dagen besteden in Jasper en Banff en eerder afzakken zodat je 3/4 volle dagen Yellowstone hebt.

Rijden naar Vegas is even tandjes op elkaar, maar daar ben je ook weer zo doorheen.
Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis »

Hallo!

bedankt voor de reacties!
@ Inge, ik wist niet dat er tegen die tijd al een reele kans op sneeuw is :) !

Wel iets om rekening mee te houden inderdaad!
Het liefst starten we in Vancouver en eindigen we in Calgary ivm gepland vrienden bezoek en de tickets zijn ook wat voordeliger.
We gaan daar nog even naar kijken, bedankt!

@ Dimple, nav de reacties op de eerste route leek het ons beter om Yellowstone voor een volgende reis te bewaren ivm vele reisdagen...
Aan de andere kant staat deze hoog op de verlanglijst dus begin wel weer wat te twijfelen :D Lastig keuzes maken, er is zoveel moois te zien in Canada en de USA!
We vinden het niet erg om veel te rijden maar willen daarnaast wel echt kunnen genieten van al het moois en ook wandelingen maken om het zo echt te ervaren.
gaat dat wel lukken met het eerste schema denken jullie?

Hoeveel tijd moet je uittrekken voor Wells Gray, Jasper, Yoho en Banff om een goede indruk te krijgen, wandelingen te maken?

Alvast bedankt weer!

groetjes,
Muis
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hadden op 10/11 september in Yellowstone al sneeuwbuien, dus kan me voorstellen dat dat voor de Canadese Rockies ook geldt, maar er zijn hier waarschijnlijk wel ervaringsdeskundigen te vinden voor die informatie :thumbup:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Als Yellowstone op nummer 1 staat, zou ik zorgen dat je daar komt. Het is zo'n vreselijk mooi en bijzonder park. We zijn er 2x geweest en ik zou nu nog weer zo gaan. (Yellowstone in de winter staat hoog op mijn lijstje :mrgreen: )

Naar mijn mening is jullie 1e reis prima haalbaar. Wel even een beetje verfijnen. Als je echt naar Vancouver Island wil, kan je daar vanaf Seattle ook mooi heen reizen en dan naar Victoria. Vanaf daar gaat er ook direct weer een boot naar Vancouver.

Misschien even de afstanden in googlemaps oid bekijken en noteren zodat je overzichtelijk hebt hoeveel je gaat reizen. Onze ervaring is dat reizen in Canada minder soepel en en snel verloopt als in USA. Bergen op en af, kleine weggetjes etc. Het vertraagt toch wat meer.

Als je mijn blog neemt en dan reisverslag van 2003 is Canada en 2009 vlogen we op Seattle en vanaf daar naar Yellowstone gegaan. Wellicht heb je daar nog wat aan!
Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis »

Goedemorgen!

Hartelijk dank voor de reacties en tips, heel fijn!
Yellow Stone staat hoog op de verlanglijst maar Canada ook en we willen tijdens onze vakantie echt kunnen genieten van al het moois wat er te zien is.
We gaan er dus nog even over nadenken!
Daarnaast vroeg ik me af; Vancouver Island zouden we puur en alleen bezoeken voor de natuur. Is Victoria dan wel een geschikte plek daarvoor of moet je dan echt in Ucluelet /Tofino zijn?

Heeft er iemand ervaring met reizen door Canada in de periode half september?
Hoeveel dagen moeten we ongeveer uittrekken voor Wells Gray, Jasper, Yoho en Banff?

Fijne dag!

groet,
Muis
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Als je naar Tofino rijdt kom je door het Pacific Rim NP, dat is mooi. Daar kan je onderweg veel stops maken. Tofino zelf vonden wij geen *piep* aan. Maar dat is heel persoonlijk denk ik.

Natuur zie je weinig in Victoria, maar vanaf daar wel goede tochten naar orca's etc. Het is gewoon een hele leuke stad! Heel Engels, Europees, heel grappig die sfeer.

Yoho etc zijn wij niet geweest vanwege de bosbranden toen, maar vanuit Banff kan je je wel 2 dagen vermaken hoor. Vanaf daar naar Lake Louise (neem even de moeite door te rijden naar Lake Morain want daar is het rustiger en mooier :wink: )
Je kunt er mooi wandelen, paardrijden (naar de Sundance Lodge, uniek!!)

Genoeg te doen. Jasper was voor ons te kort om wat over te kunnen zeggen. Dorp sprak ons niet zo aan maar onze route was drastisch veranderd door de branden dus we hadden ook niet veel tijd.

Neem in ieder geval de tijd met plannen van je route. Wij konden over 250 km soms al gauw 5 uur doen in de bergen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Muis schreef:Goedemorgen!

Heeft er iemand ervaring met reizen door Canada in de periode half september?
Hoeveel dagen moeten we ongeveer uittrekken voor Wells Gray, Jasper, Yoho en Banff?
Nog geen ervaring, maar ligt nog wel in de planning dit jaar. We wachten op goedkope tickets. Maar ik heb het een en ander al uitgezocht. Het weer kan mooi of slecht zijn (kun je dus niets van zeggen) kans op koude dagen is wat groter dan warme :-).
Wij gaan 3 weken (half september tot de eerste week van oktober) met een camper en nemen meer warme kleren mee dan korte broeken. Ook onze donsjassen en donsslaapzakken gaan mee. Tevens de thermoboots en skibroeken :-).

Hoeveel tijd voor de NP's? We gaan voor de 10de keer en nog steeds niet uitgekeken :-). Ik zou voor Banff, yoho en jasper zo'n 6 tot 7 dagen inplannen.
Wells Gray ..... hmmmmm.... ik ben er een paar geweest, maar een middag is meer dan genoeg. Anderen trekken er 2 dagen vooruit.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis »

Hoi!

Dimple en Yarrah, hartelijk dank voor jullie reacties!
Dit heeft ons toch weer aan het denken gezet :D
We willen nu toch Canada combineren met Yellow Stone en afsluiten in Las Vegas.
Daarom ons eerste reisschema er weer bij gepakt en daar een en ander in gewijzigd. We hebben nu een extra nacht ingepland in Yellow Stone en ook een extra nacht in Clear water.
Het schema ziet er nu zo uit (vetrek half september):
1 Amsterdam - Seattle - Vancouver
2 Vancouver- Ucluelet vancouver Island
3 Ucluelet
4 Ucluelet
5 Ucluelet - Whistler
6 Whistler-Clearwater
7 Clearwater
8 Clearwater-Jasper
9 Jasper
10 Jasper - Yoho
11 Yoho
12 Yoho-Banff
13 Banff-Calgary (vrienden)
14 Calgary -Glacier
15 Glacier - Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone-Salt lake city
20 Salt lake city-Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas - Amsterdam
24 Amsterdam

Wat vinden jullie van deze indeling? is een 2e nacht ClearWater aan te raden of kunnen we deze beter elders inzetten?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Muis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer