Dank je wel voor alle reacties en felicitaties! Fijn om de voors maar ook de tegens te lezen en goede tips te krijgen. Was trouwens de 3e keer dat ik meedeed, dat ter info.
Vooral dat trouwen was nog niet in me opgekomen. We zijn al heeeel lang samen en het is er gewoon nooit van gekomen. Wel eens in Vegas getwijfeld maar toch maar niet gedaan, ondanks alle free cocktails hahaha. Moet dit perse voordat de procedure verder wordt ingezet of kan dat zeg maar over een half jaar alsnog? En weet iemand in wat voor tijdsbestek je daadwerkelijk je moet settelen daar? Is dat in 2015?
Na een nachtje te hebben geslapen besloten het maar gewoon rustig in gang te zetten, afhaken kan altijd nog, inhaken waarschijnlijk nooit meer, in ieder geval niet via de loterij. Ik heb nog nooit wat gewonnen in m’n leven, dus ik ga de gok maar niet wagen het over x jaar alsnog te willen proberen.
De timing is gewoon niet zo lekker, dat was het een half jaar geleden wel. Maar wie weet is dat over een jaar weer anders en krijg ik er mega spijt van.
We zijn beide HBO opgeleid, dus ik hoop dat we daarmee een enigszins fatsoenlijke baan kunnen vinden. Maar mijn voorkeur is wellicht om zelf iets op te zetten, moet alleen nog bedenken wat
@ USInsider: Thx voor je heldere uiteenzetting. USA is inderdaad niet zaligmakend en ik herken en erken zeker ook veel van je stellingen over de americans, maar kan ook zo een lijstje opnoemen over Nederlanders

In iedere geval goede tips wat betreft de verzekeringen, medische kosten etc. Zet ik op m’n to investigate lijst!
@ Dbacks2: Wat spannend dat je bijna gaat!! Ik ga je zeker volgen (ik neem aan dat je nog wel het e.e.a. post ) en je nog een heleboel vragen. Phoenix of Scottsdale staat inderdaad op het lijstje, heerlijke stad, veel voorzieningen, dichtbij het natuurschoon en zoals Baksteen666 al benoemde een meteorologische tegenpool van Nederland. Al denk ik dat ik een iets kleiner stadje ook wel prettig zou vinden…
@ Hille: Jij ook gefeliciteerd! Spannend hoor

thx voor je motivatie
@ Rachel: We zijn wel avontuurlijk maar op een zeer voorbedachte manier zeg maar. Die roeiboot zal na een grondige inspectie wel even uitgerust moeten worden met een voedselpakket, een rubber-reserveboot, satelliettelefoon, radar etc. voordat ik er mee op zee ga… Zegt dat genoeg? Ik denk dat het erg gaat helpen als we een goed plan kunnen bedenken. Iets wat we beide leuk vinden om te gaan doen en er beide achter staan.
@ HoNo: Kort maar krachtig
@ de rest: THX