Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bekeuring kwijt
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bekeuring kwijt
Wij zijn een week geleden terug gekomen van onze vakantie in Orlando, toen wij voor 2 dagen met de auto naar Miami gingen zijn we aangehouden omdat we iets te hard reden, wij kregen daar een bekeuring voor van 280 dollar! Nu kregen wij van die agent gelijk een brief mee met het bedrag erop wat we binnen 30 dagen moesten betalen, wij zijn die bekeuring kwijt, we hebben geen idee wat nu de gevolgen zijn we zijn geen wanbetalers en willen zeker ooit nog eens terug naar Amerika. Heeft iemand een idee wat we nu moeten?

Re: Bekeuring kwijt
Heb je het nummerbod van de auto nog ?
Wat ook op de bekeuring zal staan is het rijbewijs nummer van degene die achter het stuur zat.
Je bent waarschijnlijk aangehouden door Highway Patrol ?
Je kunt via hun website een email sturen, of ze bellen.
Als je ze belt, bevestig met een email.
http://www.flhsmv.gov/fhp/
Indien zij niet de bekering hebben gegeven, vraag dan welke instantie het wel is geweest (police, sheriff door de Highway Patrol de lokatie te geven.
Print je email en alle andere communicatie als bewijs dat je tijdig stappen hebt genomen.
Vraag ook hoe je kunt betalen. Nemen ze een credit card ?
Meestal echter moet betaald met funds via een US bank.
Iets te hard rijden kan hier inderdaad duur uitpakken.
En als je in buitenland woont is het vooral het gedoe om eea. af te handelen.
Beter kan ik op dit moment niet bedenken.
Wat ook op de bekeuring zal staan is het rijbewijs nummer van degene die achter het stuur zat.
Je bent waarschijnlijk aangehouden door Highway Patrol ?
Je kunt via hun website een email sturen, of ze bellen.
Als je ze belt, bevestig met een email.
http://www.flhsmv.gov/fhp/
Indien zij niet de bekering hebben gegeven, vraag dan welke instantie het wel is geweest (police, sheriff door de Highway Patrol de lokatie te geven.
Print je email en alle andere communicatie als bewijs dat je tijdig stappen hebt genomen.
Vraag ook hoe je kunt betalen. Nemen ze een credit card ?
Meestal echter moet betaald met funds via een US bank.
Iets te hard rijden kan hier inderdaad duur uitpakken.
En als je in buitenland woont is het vooral het gedoe om eea. af te handelen.
Beter kan ik op dit moment niet bedenken.
-
- Amerika-newbie
Dankjewel voor je advies ik ga er morgen gelijk mee aan de slag groetjes van Ingrid
Je zou eigenlijk even na moeten gaan onder welke jurisdictie je was toen je de bekeuring kreeg. Iedere jurisdictie heeft een eigen court house, en daar weten ze beslist meer.
-
- Amerikafan
Hoeveel km en waar reed je te hard? Pittig bedrag nl.
Toen wij vorige zomer in Amerika waren kreeg mijn vriendin in California ook een fikse boete. We reden een heuvel af en gingen 7 miles te hard waardoor we een boete van 252 dollar kregen. Je moet inderdaad even bedenken waar je de boete hebt gekregen en het bijbehorende courthouse opbellen. Je krijgt een inlog en toen wij weer in Nederland waren stond de boete in het systeem. Betalen kan met een creditcard. Vroeger maakte het niet zo veel uit als je de boete niet betaalde, maar tegenwoordig zou ik dit zeker wel doen. Als je ooit nog in die staat wil rijden en je wordt aangehouden plaatsen ze je meteen in de cel (omdat je nog een boete open hebt staan). Verder zal het bedrag met de jaren ook toenemen.
-
- Amerikafan
Dat is serieus geld voor 10 km te hard.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dat is zeker serieus geld.
Ik klaagde vorige week nog over mijn €40,- die ik moet betalen voor tien km p.u. te hard... Ik denk nu dat ik weinig te klagen heb!
Ik klaagde vorige week nog over mijn €40,- die ik moet betalen voor tien km p.u. te hard... Ik denk nu dat ik weinig te klagen heb!
Nou ingriddesiree heeft ook wel een flink stukje te snel gereden als ik dit voorbeeld zo eens bekijk.
Florida

Florida
-
- Amerika-expert
Hier in Florida moet je echt flink te hard rijden, of ontzettend gevaarlijk rijden om aangehouden te worden. Wat ik hier dagelijks op de snelweg zie...jeminee!
Al gaan er wel geruchten dat de politie een huurauto sneller zal aanhouden dan een local, maar dan nog, zo'n hoog bedrag zal vast niet voor 10 mph te snel zijn geweest.
En inderdaad, wel achteraan gaan en uitzoeken hoe, wat, en waar je moet betalen want je kan net pech hebben dat ze jouw boete wel serieus nemen. Je hoort zat verhalen over mensen die nooit betalen en dan nog jarenlang zonder problemen de US inkomen, maar je hoort ook verhalen over mensen die minder geluk hebben.
Al gaan er wel geruchten dat de politie een huurauto sneller zal aanhouden dan een local, maar dan nog, zo'n hoog bedrag zal vast niet voor 10 mph te snel zijn geweest.
En inderdaad, wel achteraan gaan en uitzoeken hoe, wat, en waar je moet betalen want je kan net pech hebben dat ze jouw boete wel serieus nemen. Je hoort zat verhalen over mensen die nooit betalen en dan nog jarenlang zonder problemen de US inkomen, maar je hoort ook verhalen over mensen die minder geluk hebben.
Dat zou ik wel knap vinden, dat ze de nummerplaatcheck al gedaan hebben vóór ze je aanhouden...LittlePhoenix schreef:Al gaan er wel geruchten dat de politie een huurauto sneller zal aanhouden dan een local
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dat is toch niet ongebruikelijk. Ze rijden achter je, voeren je nummerplaat in en in functie van wat er op het schermpje komt houden ze je tegen. Is me ook ooit al eens overkomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb gemerkt dat veel agenten in hun eentje surveilleren. Vaak houden die eerst iemand staande en gaan dan pas de gegevens contoleren. Hier in Nederland zijn ze vaak met 2-en en worden de gegevens al deels in de auto gecontroleerd.
-
- Amerika-expert
Het is in de VS gebruikelijk om éénmanspatrouilles te hebben. In probleemwijken en 's nachts zijn ze soms wel met twee. Neemt niet weg dat ze soms al rijdend controleren. Toen ik jaren terug op deze wijze werd tegengehouden had ik zelfs geen overtreding begaan, alleen de inschrijving van het voertuig was niet in orde.
-
- Amerika-expert
Huurauto's zijn hier vaak heel makkelijk te herkennen aan de no smoking stickers op de ramen van de voordeuren. Weet niet of dat iets plaatselijks is want het is me nog nooit eerder opgevallen, maar hier zie ik het heel vaak. Al kunnen ze natuurlijk een check doen terwijl ze achter je rijden, eh?dimona schreef:Dat zou ik wel knap vinden, dat ze de nummerplaatcheck al gedaan hebben vóór ze je aanhouden...
En wat zou daar dan de gedachte achter moeten zijn, lekker toeristen pesten ofzo?
Wij zijn vorig jaar ook aangehouden omdat er een probleem was met de registratie van ons voertuig, maar dat was in een stad met stoplichten, dus ruimschoots de tijd om even een nummerplaat te checken. Het lijkt me alweer een ander verhaal als er een auto met 90 mph langs komt scheuren (hé, zag je dat stickertje? snel er achteraan!).
Het zal best wel eens gebeuren hoor, dat een nummerplaat al gecheckt is voordat iemand staande wordt gehouden voor een snelheidsovertreding, maar ik vind het gewoon een onwaarschijnlijk verhaal dat dat op grote schaal gebeurt. Bekeuringen van out of state mensen zijn ook nog eens lastiger te innen, dus waarom al die extra moeite?
Wij zijn vorig jaar ook aangehouden omdat er een probleem was met de registratie van ons voertuig, maar dat was in een stad met stoplichten, dus ruimschoots de tijd om even een nummerplaat te checken. Het lijkt me alweer een ander verhaal als er een auto met 90 mph langs komt scheuren (hé, zag je dat stickertje? snel er achteraan!).
Het zal best wel eens gebeuren hoor, dat een nummerplaat al gecheckt is voordat iemand staande wordt gehouden voor een snelheidsovertreding, maar ik vind het gewoon een onwaarschijnlijk verhaal dat dat op grote schaal gebeurt. Bekeuringen van out of state mensen zijn ook nog eens lastiger te innen, dus waarom al die extra moeite?
-
- Amerika-expert
Geen idee wat de reden erachter is, of zelfs of het waar is. Het is iets wat ik hier van meerdere mensen heb gehoord, dus ik gaf het even door. Was meer small talk dan een echt nuttige bijdrage aan de discussie.
-
- Amerika-expert
Als je patrouille rijdt maakt zoiets nu eenmaal deel uit van je werk....
Overigens, als je met 90mph voorbij scheurt sta je denk ik heel snel aan de kant.
Overigens, als je met 90mph voorbij scheurt sta je denk ik heel snel aan de kant.

-
- Amerika-expert
Was het maar waar! Ik zie hier bijna dagelijks auto's echt gigantisch veel te snel rijden. Of beter gezegd, ik zie hier dagelijks veel auto's die veel te snel gaan, maar ik zie bijna dagelijks auto's die idioot veeeeeeeel te snel gaan.Marcopstal schreef:Overigens, als je met 90mph voorbij scheurt sta je denk ik heel snel aan de kant.
-
- Amerika-expert
Regio Miami zeker ?