Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michel8: SF-LV en verder

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Michel8
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Michel8: SF-LV en verder

Bericht door Michel8 »

Hallo!! Ik tank al heel wat jaartjes informatie hier, maar kom er nu niet helemaal uit. Hopelijk kunnen jullie mij en mijn vrouw helpen onze reisplannen te verbeter. We gaan op redelijk korte termijn, nl 26 mei weg. Het enige wat vast staat is de aankomst in San Francisco op 26 mei, en dat we 10 of 11 juni in New Orleans willen zijn. En daartussen, staat alles vrij :D Na veel gelezen te hebben komen we op onderstaande uit:

26 May 14 aankomst San Francisco
27 May 14 San Francisco
28 May 14 San Francisco
29 May 14 San francisco - Yosemite
30 May 14 Yosemite
31 May 14 Yosemite - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
01 Jun 14 Mammoth Lake - Death Valley
02 Jun 14 Death Vally - Zion
03 Jun 14 Zion
04 Jun 14 Zion - Grand Canyon
05 Jun 14 Grand Canyon
06 Jun 14 Grand Canyon - Las Vegas
07 Jun 14
08 Jun 14 Las Vegas
09 Jun 14 Las Vegas
10 Jun vertrek Las Vegas

We hebben hier in dit schema wat ruimte:we hebben nog een lege dag tussen grand canyon en las vegas

Wat maakt het nu lastig? De Tioga pass zou dicht kunnen zijn, dus vanuit Yosemite naar de volgende halte, willen we niet te ver plannen voor het geval dat deze nog dicht is. Verstandig of niet nodig? Als we moeten omrijden, dan moeten we dus een heel stuk terug uit Yosemite om bovenlangs naar Lee Vining/ Mamoth Lakes te kunnen rijden - niet het meest efficiënt :D Ik gok er eigenlijk op dat de pas open is.

Daarnaast ben ik bang dat de route Mammoth Lakes naar Death Valley te lang is om nog wat in Death Valley te kunnen doen. En de dag daarop van Death Valley naar Zion is ook best een stuk.

Ik ben benieuwd naar jullie ideetjes!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Michel8: SF-LV en verder

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route zo. De dag die je over hebt zou je voor Bryce of Page kunnen gebruiken. Of een extra dag Yosemite.
De Tioga Pass blijft een onzekere factor; je kunt Mammoth Lakes open laten en eventueel onderlangs rijden.
Als je van ML komt heb je nog wel tijd voor DV, maar de volgende dag heb je inderdaad een lange dag. Vroeg opstaan (een zonsopkomst meenemen is een aanrader, zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag) dan heb je nog wel tijd voor wat viewpoints. Je kunt ook overwegen om je dagen Las Vegas tussen DV en Zion te zetten.
Wij waren afgelopen jaar in dezelfde periode in Yosemite en Bodie etc, misschien heb je iets aan ons verslag.
Ligt de vlucht vanuit Las Vegas ook vast?

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou zoals Marianne al aangaf kiezen voor een overnachting in Page. Je komt daar toch langs als je naar de Grand Canyon reist, of willen jullie naar de North Rim?
Een andere optie is een extra nacht in Death Valley, mits jullie hittebestendig zijn. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Michel8 schreef:31 May 14 Yosemite - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
01 Jun 14 Mammoth Lake - Death Valley
Dit is zeker te doen en je kan toch nog iets van Death Valley zien.
Je zou ook in Bishop kunnen overnachten.

Voor de avond van 31 mei zou je 2 hotels kunnen boeken, beiden gratis annuleerbaar tot 24 u voor aankomst.
vb Mammoth Lakes en Panamint Springs
Moest de Tioga Pass dan nog gesloten zijn neem je de andere route en annuleer je het hotel in Mammoth Lakes.
Bij gesloten Tioga Pass: vb Yosemite - Panamint Springs (of Ridgecrest) (41-99-58-14-395-190)

En zoals Marianne en gleuknie al schreven, zou een overnachting in Page wel aan te raden zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Michel8
Amerika-ontdekker

Bericht door Michel8 »

Excuses voor de late reactie ,maar bedankt voor jullie reacties. Hier had ik nog niet over nagedacht, en zo gaan we het doen.

De eerste hotels zijn geboekt (NY/ LV/ Yosemite) :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vanuit Mammoth Lakes is het 330 kilometer tot aan Furnace Creek en dan ben je midden in Death Valley.

Tot aan Stovepipe Wells, wat zowat het eerste is dat je tegenkomt (buiten een vista punt) is het 290 km vanuit ML.

Perfect te doen dus met voldoende tijd om nog een mooi stuk van Death Valley te zien.

Tot in Zion heb je toch minstens een 450 km af te leggen. Dit is wel ook een flink stuk over de Interstate 15, dus uiteindelijk valt het nog wel mee.

Als je langs onderdoor moet bereik je Ridgecrest na 490 km, Panamint Springs is toch al meer dan 600 km !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Michel8
Amerika-ontdekker

Bericht door Michel8 »

Monday 02 Jun 14 - Death Valley - Zion
Tuesday 03 Jun 14 - Zion
Wednesday 04 Jun 14 - Zion - Bryce
Thursday 05 Jun 14 - Bryce - Page
Friday 06 Jun 14 - Page - Grand Canyon
Saturday 07 Jun 14 - Grand Canyon - Las Vegas

Maandag 2 juni verwacht ik weinig van Zion te zien, zullen wel wat later op de dag aankomen vermoed ik. Dinsdag hebben we heel de dag voor Zion, zou dat genoeg zijn?

Schema ziet er ver zo uit - is dat realistisch? Of Bryce eruit laten

Woensdag vroeg naar Bryce, waar we die dag dan ook wat wandelingen doen
Donderdag in de ochtend van Bryce naar Page, voor de horseshoe bend en lake poweel
Vrijdagochtend Antilope Canyon en dan naar Grand Canyon met hier en daar al wat uitkijkpunten
Zaterdag Grand Canyon en via deeltje Route 66 en Hoover dam naar las vegas - daar wil ik best wel laat op de avond aankomen
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

2 juni is inderdaad een lange rijdag maar dat maakt niet zoveel uit omdat je er de volgende dag een volle dag hebt

Op 4 juni zou ik bij het verlaten van Zion nog de Canyon Overlook trail doen en dan doorrijden naar Bryce
Als je ten laatste om 14 u in Bryce bent, heb je daar genoeg tijd voor uitzichtpunten en een wandeling

Op 5 juni zou je volgens mij ook al Antelope Canyon en Horseshoe Bend kunnen doen.

Dan kan je op 6 juni al dadelijk naar GC rijden zodat je daar meer tijd hebt.
7 juni zou ik nog de zonsopgang meenemen bij GC en eventueel nog een stukje wandelen.
De rit GC - Seligman - route 66 - Hackberry - Kingman - Hoover Dam - Las Vegas duurt 4,5 u.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Michel8
Amerika-ontdekker

Bericht door Michel8 »

Hartstikke mooi! Gaan we het zo doen. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht