Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Last minute vakantie Canada mei 2014

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Brennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Last minute vakantie Canada mei 2014

Bericht door Brennie »

lsl schreef: Bij de meeste verhuurders moet je een lekke band iedereen op eigen kosten laten herstellen.
Indien je bij het ophalen voor bvb de Road Assistance kiest is dit wel het geval (incl bvb zonder benzine vallen en autosleutels op het contact laten zitten)

Ook met een SUV echter kun je een lekke band rijden, de banden op de huurauto's zijn niet van de kwaliteit die je op een stoere SUV zou verwachten.
Op de N Bonaparte R kom je langs veel meertjes en cabins, je bent daar bij pech zeker niet in de "middle of nowhere".

Vermits het een officiële en onderhouden weg is wordt het m.i. ook niet als off-road beschouwd door de autoverhuurder en ben je dus normaal verzekerd.
Dank je wel voor je snelle reactie.
Het lijkt wel de middle of nowhere :-)
Hoe lang zou je het onverharde gedeelte schatten in km?
Het lijkt me echt een gave weg! En het vervolg over de Little Fort Hwy/Interlakes Hwy ziet er ook goed uit!
Zijn er nog speciale meertjes die ik niet mag missen? Ik zie er namelijk zoooo veel :-D
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Hoe lang zou je het onverharde gedeelte schatten in km?
Zet het even op Google Maps, 11 km verhard en dan een 49 km onverhard tot aan de Little Fort Hwy.

Wil je het nog mooier dan kun je ook tussen Whistler en Clinton een binnendoor nemen:
rij vanaf Whistler via Pemberton naar Lillooet
33 km voorbij het kruispunt van weg 99 met weg 12 in Lillooet, aan het gehucht Pavilion, sla je linksaf, de “Clinton Pavilion Rd” op en hou aan het gehucht links aan
na 16,4 km weer links aanhouden, na 3,7 km rechtsaf kom je op een grotere weg, de Kelly Lake Rd
na 2,9 km rechts houden om op de hoofdbaan te komen
vanaf hier is het nog 16,4 km tot in Clinton

lijkt moeilijker dan het is :-)

http://postimg.org/image/qtwucmc71/

je rijdt op een hoogte met vele mooie uitzichten

in totaal duurt deze "binnenweg" slechts een 20-tal minuten langer dan het volgen van weg 99 tot aan weg 97 en daar linksaf
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Brennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brennie »

Wauw!
Ziet er echt interessant uit en ben natuurlijk gelijk even gaan googlen.
"This scenic alternative to Highway 99 is unpaved, narrow and switch-backed and best suited for compact 4X4 vehicles."
Ik denk dat ik dit niet aandurf met de auto die ik ga huren (geen 4x4), maar ik ga deze wel op mijn to do lijst zetten voor een volgende keer Canada!
Misschien is het ook het beste om ter plekke te kijken hoe de omstandigheden zijn. Misschien zeggen de lokale mensen wel dat het geen probleem is. Geen idee natuurlijk of er nog sneeuw ligt als ik ga.
Maar oh oh oh wat is het een mooie route, heb net alvast even via street view kunnen genieten, zo vlak langs het Kelly Lake. Als je niet uitkijkt dan rij je zo het water in :D
Super tip lsl!!
en die 49 km moet wel te doen zijn, ik ga het ter plekke in de gaten houden en vragen hoe de weg ervoor staat. Kan altijd nog via 100 Mile House.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

http://511.alberta.ca/
Een handige site, waar we veel gebruik van maken. Nog steeds trouwens op de Ice fieldsparkway ligt nog sneeuw en ijs.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Brennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brennie »

yarrah schreef:http://511.alberta.ca/
Een handige site, waar we veel gebruik van maken. Nog steeds trouwens op de Ice fieldsparkway ligt nog sneeuw en ijs.
Top!
Oei idd, stukje tussen lake louise en jasper is nog covered with ice.
Is de weg wel berijdbaar dan met een gewone auto?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Jawel hoor :-).
Wij zijn er in maart twee keer overheen gegaan en kwamen ook gewone personenauto's tegen. Gewoon voorzichtig rijden.
Go T@bbing!!!!

Brennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brennie »

Ik heb opeens een (gouden?) ingeving en ik hoop dat iemand mij daarover advies kan geven.

In principe rij ik 1 dag lang van Jasper naar Canmore, ik verblijf dan 2 dagen in Banff, waarvan ik 1 dag Yoho NP & Lake Louise wil bezoeken.
Is het niet verstandiger om tussen Jasper en Canmore al 1 overnachting te doen, zodat ik al vroeg in Yoho NP kan zijn? En dus 1 nacht minder in Canmore.
Het is namelijk een dik uur rijden van Canmore naar Yoho NP en ook weer een dik uur terug. Natuurlijk zal ik mij die 2 uur niet vervelen, maar is dat niet zonde?
Dan wordt het:
Dag 11: Jasper - Lake Louise (of Field)
Dag 12: Lake Louise - Canmore, 's ochtends Yoho NP en 's middags Lake Louise
Dag 13: Canmore (Bannf)

Ik zit namelijk een beetje te denken hoe ik het qua tijd moet indelen voor Yoho NP, Lake Louise & Banff, inclusief leuke wandelingen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja hoor, overnachten in Lake Louise Village of Field is een goede oplossing.

Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag, o.a. overnachting in de Mountaineer Lodge in Lake Louise Village, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Brennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brennie »

markro schreef:Ja hoor, overnachten in Lake Louise Village of Field is een goede oplossing.

Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag, o.a. overnachting in de Mountaineer Lodge in Lake Louise Village, klik hier.
Bedankt Markro voor jouw tip!
Heel toevallig heb ik al mijn hele avond besteed aan het lezen van jou reisverslag, naar aanleiding van jouw reactie in Grassi Lakes Canmore.
Heb er al heel veel leuke dingen uit weten te halen.

Enig nadeel van overnachten in Lake Louise, is dat ik dan mijn 'budget' van gemiddeld 50 euro p.n. verdubbel. Mountaineer Lodge is 94 euro p.n., maar ziet er wel errug goed uit!
Vooralsnog kan ik geen goedkopere overnachtingen vinden.
Mijn vraag is dan ook of de duurdere overnachting de tijdsbesparing waard is.
Brennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brennie »

Voor degene die mij willen volgen of achteraf wat terug willen lezen, heb ik een eenvoudige website/blog gemaakt.
http://westcanada2014.wordpress.com

Ik wil iedereen die mij geholpen heeft ontzettend bedanken!
Bijna alles is nu geregeld. Ter plekke bekijk ik welke wandelingen ik wil gaan doen en/of welke excursie ik kan boeken.
Tips zijn nog steeds welkom :D

Ik heb nog 2 dilema's over:
1. whisler-clinton-clearwater of whistler-kamloops-clearwater. Ik denk dat ik het weerbericht af wacht ivm met de N. Bonaparte Road. Zowel Clinton als Kamloops hebben genoeg vrije kamers, dus die zou ik ook nog op de bonnefooi kunnen kiezen.

2. ik zit nog steeds te twijfelen of ik een tussenstop ga maken in Lake Louise. Rijtijd technisch gezien is het voordeliger, maar de overnachting is wat duurder dan die in Canmore.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

voor wat vraag 2. betreft zou ik niet twijfelen en in Lake Louise overnachten
dit bespaart je veel reistijd die je dan bvb kan gebruiken om een bezoekje te brengen aan Moraine Lake

zorg dat je voldoende mondvoorraad hebt want in Lake Louise zelf is zeer weinig keuze en de prijzen liggen hoog
ook de prijzen van de restaurants liggen aan de hogere kant maar het eenvoudige restaurant op de bovenverdieping van het "shopping center" is dan weer als lekker en goedkoop te bestempelen
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Peyto cafe is heel goedkoop. En errug lekker vooral de biertjes "grasshopper" is een aanrader. In maart 2x gegeten.
Ohja, je zult in deze hostel ook wel voordelig kunnen overnachten.
Vergeet een ijsje te nemen bij de candyshop!!!
Go T@bbing!!!!

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik ga je blog volgen!
Ik reis ook vaak solo en Canada staat al jaren op mijn verlanglijstje, vanwege de natuur, maar het leek me altijd wat ambitieus om dat in mijn uppie te doen, dus ik ben heel benieuwd hoe je gaat varen!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Goede reis en een fijne vakantie!
Sandra71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Sandra71 »

Veel plezier en GENIET!
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl

Bericht door Brennie »

zooo last minute stress
toch alles geboekt, aangezien ik geen zin in stress ter plekke heb :D

het wordt: whistler-clinton-clearwater en toch een nachtje Lake Louise dankzij jullie adviezen :D

nu proberen te slapen (zal toch wel niet lukken) en gaan met die banaan!
pffffffffff ben ik niks vergeten? ha ha
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hopelijk toch een beetje geslapen?
ik kijk uit naar je foto's. Geniet!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Kom maar in shorts en t-shirt, het wordt morgen 25-27 graden...vrijdag ook nog vrij mooi, weekend wat minder, maar daarna weer zonniger een aangename temperaturen! Een leuke reis toegewenst en ik ga je zeker volgen op je blog!

Veel plezier en een goede vlucht! :thumbup:
Brennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brennie »

Wat een schitterend land is Canada!
Na wat dagen Vancouver, gisteren de hike The Chief gedaan vanaf de Shannon Falls PP.
Man man man, wat een hike!
Helaas is het weer wel wat omgeslagen. Nadat ik net de Nairn Falls bezocht heb, is het nu al de hele tijd aan het miezeren. Nu even opwarmen bij de Mac in Pemberton.
Ik wilde eigenlijk vandaag de hike in Joffre Lake PP doen, maar die is helaas nog niet vrij van sneeuw, ik kan dus helaas alleen lower Lake zien.
Er zijn helaas dingen die ik niet kan zien, maar dat zijn dus de redenen waarom ik zeker nog een keertje komt terug komen!
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Brennie schreef:Wat een schitterend land is Canada!
Na wat dagen Vancouver, gisteren de hike The Chief gedaan vanaf de Shannon Falls PP.
Man man man, wat een hike!
Helaas is het weer wel wat omgeslagen. Nadat ik net de Nairn Falls bezocht heb, is het nu al de hele tijd aan het miezeren. Nu even opwarmen bij de Mac in Pemberton.
Ik wilde eigenlijk vandaag de hike in Joffre Lake PP doen, maar die is helaas nog niet vrij van sneeuw, ik kan dus helaas alleen lower Lake zien.
Er zijn helaas dingen die ik niet kan zien, maar dat zijn dus de redenen waarom ik zeker nog een keertje komt terug komen!
Een deel van jouw reis gaan wij ook maken Brennie, maar dan in omgekeerde volgorde, ik kijk er echt naar uit! Ik heb wel bewondering voor iemand als jij die zo'n avontuur gewoon in haar uppie doet :thumbup:
Dat komt ook omdat ik niet zo'n autorijder ben en dat, zeker in het buitenland, altijd aan manlief overlaat. De wereld zou een stuk gemakkelijker voor ons zijn als ik wel zou rijden, maar ja...
Heel veel plezier op je verdere reis en ik ga je Blog zeker volgen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer