Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem!! door wijziging niet mogelijk stoelen te reserveren!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Probleem!! door wijziging niet mogelijk stoelen te reserveren!

Bericht door moon29 »

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat iemand hier misschien hetzelfde heeft ervaren en het op heeft weten te lossen:

We vliegen als volgt:
13 juli Dusseldorf - Londen Stansted (Air Berlin)
14 juli London Gatwick - Las Vegas (virgin Atlantic)

5 aug Las Vegas - London Gatwick (virgin Atlantic)
6 aug London Stansted - Dusseldorf (air berlin)

Deze retour is geboekt bij Cheapoair.

2 weken geleden logde we op het 'manage my flight' deel van Virgin's website en dat werkte prima, je kunt daar allerlei extra's regelen zoals bagage toevoegen etc. Verder zagen we daar dat het nog 75 dagen en ... uren was voordat we zouden vliegen en dat we wanneer de teller op 60 dagen zou staan onze stoelen zouden kunnen reserveren.
Dat moment is morgenvroeg (donderdag 15 mei)
Gisteren ging ik voor de zekerheid nog eens gaan kijken vanaf hoe laat dit dan mogelijk zou zijn, maar toen bleek ik in 'manage my flight' mijn boeking niet op te kunnen halen! Na contact met Cheapoair en Virgin kwamen we erachter dat ze een wijziging hadden aangebracht. Operator Air Berlin was gewijzigd in Etihad (Darwin airlines). Aankomst tijd in Dusseldorf 5 minuten eerder maar verder geen verschil in tijden.

En die wijziging zou nu het probleem zijn. bookingsnumber en e-ticket number is echter gelijk gebleven. Dus de gegevens die je invult om je vlucht op te halen zijn niet veranderd.
We hebben gisteren zo veel keer gebeld en gechat met Virgin en Cheapoair maar ieder verwijst naar de ander en zegt dat alles klopt.
Maar wij kunnen nog steeds niet inloggen! En dus morgenvroeg geen stoelen reserveren!

Iemand hier die dit ook heeft of weet hoe ik dit kan oplossen? (er zijn er meer met dezelfde vlucht weet ik nog uit eerdere berichten hier op het forum)

Geen lekker begin van onze eerste Amerika reis :cry: :? :sadcry:

Groetjes,
Monique
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Probleem!! door wijziging niet mogelijk stoelen te reserveren!

Bericht door Katja »

Kun je de stoelen niet telefonisch vastleggen?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat willen we inderdaad proberen, maar ik zal morgen om 9 uur niemand aan de telefoon krijgen vrees ik (Amerika midden in de nacht).

En dan zitten we over 60 dagen natuurlijk ook weer met het probleem dat we niet online kunnen inchecken (vanaf 24 uur van te voren), omdat het boekingsnummer dus niet herkend wordt.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Je hoeft met bellen toch niet te wachten tot morgenochtend?
Je zou nu toch ook kunnen bellen en het probleem uitleggen.
Heb je overigens de recensies gelezen over cheapoair op tripadvisor? :oops:
leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door leonl »

Wij hebben ook deze vluchten geboekt via Kilroy, maar vertrekken 16 juli. Wij kunnen dus nog niet inchecken ivm 60 dagen, maar ik kom ook niets verder. Kan mijn boeking niet eens inzien bij Virgin, welk nummer ik ook probeer.
Wel heb ik een link gekregen direct bij mijn boekingsbevestiging van Kilroy, als ik hierin mijn gegevens invul, dan krijg ik al mijn info te zien. Bij elke vlucht staat een link om online in te checken, maar daarbij wordt aangegeven dat dit nu nog niet lukt.
(of uhm.... bedoelen ze nu met online inchecken daardwerkelijk het inchecken, of de stoel reserveren. Want dat laatste doe ik graag zo spoedig mogelijk.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

We hebben al diverse malen gebeld en ze zeggen dat er geen stoelen gereserveerd kunnen worden tot morgenochtend 9 uur. Dus helaas moet ik daar wel op wachten.

Ook wij krijgen op basis van ons boekingsnummer of e-ticketnummers inderdaad geen boeking meer te zien (2 weken geleden wel, maar dit is dus veroorzaakt door de wijziging). Inchecken kan pas 24 uur van te voren. Stoelen reserveren kan alleen bij Virgin rechtstreeks en kan 60 dagen van te voren.
Ik denk dus niet dat je via Killroy je stoelen kunt reserveren evengoed als wij dat niet via Cheapoair kunnen.

Bij ons hebben ze nu gek genoeg (zie ik als ik inlog op cheapoair) onze vlucht London - Las Vegas als return flight gezet.
Dus heen:
Dusseldorf London

Terug:
Londen - LV
LV - London
Londen - Dusseldorf

De tijden en data kloppen en toch staat er dat er tussen Londen - LV en LV- Londen maar 2 uur en 30 minuten zit. Maar in werkelijkeheid is dit 22 dagen en 2 uur en 30 minuten. Technisch foutje wat verder niets uitmaakt volgens Cheapoair.... :roll:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Weer contact gehad en nu blijkt dat het niet kan omdat we 4 flights per persoon hebben.
Vreemd op de website staat dat het niet kan wanneer je MEER dan 4 flights per persoon hebt, EN eerder lukte het wel. Zal toch door die wijziging komen denk ik.

Morgen kunnen we bellen met Virgin UK, 10 uur Nederlandse tijd om stoelen te reserveren. 3,5 week later nog een keer om ze voor de terugvlucht te reserveren.....zucht.
En ik vermoed dan over 60 dagen ook nog een keer voor het inchecken....
Bash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bash »

Ook wij hebben deze vlucht geboekt echter vertrekken wij 24 juli. Net zoals jullie kan ik nu niet meer inloggen bij virgin waar dit een aantal dagen geleden nog wel kon. :blink:
Ik denk dat ik virgin atlantic even ga mailen om te vragen of hun iets voor me kunnen betekenen waardoor ik weer bij m'n vluchten kan, zou dit allemaal te maken hebben omdat londen - dusseldorf gewijzigd is?
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik herken het probleem. Ook ik kon niet inloggen bij Virgin Atlantic toen ik 90 dagen van tevoren stoelen dacht vast te gaan leggen(bleek toen dat het 60 dagen van tevoren was maar goed). Ook gebeld met Virgin, die mij doorverwees naar Kilroy. Kilroy keek in het systeem en alles klopte. Toch later weer gebeld met Kilroy dat zij mijn contact persoon zijn, en dat zij hierover contact moeten leggen met Virgin, omdat zij bij gegevens kunnen waar ik niet bij kan en omdat zij de boeking gedaan hebben. Dit hebben ze gedaan. Het probleem was dat bij ons British Airways in December een vluchtwijziging had gedaan waardoor we nieuwe eticket nummers hadden gekregen. Virgin heeft wel de nieuwe eticketnummers ontvangen maar de oude niet verwijderd, waardoor we 2 keer voor deze vlucht ingeboekt stonden. Toen Kilroy gebeld had met Virgin Atlantic en de oude eticketnummers uit het systeem waren gehaald konden we wel gewoon bij de gegevens.
Let trouwens op dat je niet de dag van vertrek 60 dagen van tevoren stoelen in kan boeken, maar 60 dagen voor vertrek uit Londen. (jullie hebben toch ook een overnachting in Londen?) Daar vergiste in mij namelijk in :wink:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@bash: ik vind het knap als het jou lukt. Wij hebben nu al diverse keren met Virgin gebeld in de afgelopen dagen en we kunnen alleen telefonisch stoelen reserveren. (niet handig)

@butterfly: ja ik vermoed ook dat door de wijziging Londen Dusseldorf er nu 6 e tickets te zien zijn en het daarom niet lukt. Het lukte eerst immers wel.
Ik ga nog eens met cheapoair chatten of ze de 2 foute nummers willen verwijderen, wellicht dat dat de oplossing ook bij ons is!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@butterfly: klopt ik weet dat ik datum van vertrek londen aan moet houden, maar Virgin heeft ook gezegd dat we morgen om 10 uur mogen bellen ervoor dus moet goed zijn
Bash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bash »

@moon29: is het nog gelukt om stoelen (telefonisch) te reserveren? Heb je nog contact gehad met Cheapoair?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

geen ervaring met Virgin, maar bij delta krijg ik bijna altijd mijn zaken voor elkaar als ik ze via twitter benader....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Update:
Na 2 dagen bellen / chatten / bellen / chatten ......met Virgin en Cheapoair niets opgeschoten. Inloggen lukte niet. Vanmorgen voor de zekerheid nog een keer geprobeerd, maar nee....
Vanmorgen dus telefonisch de stoelen gereserveerd. Dat ging gelukkig goed. Maar de stoelen voor de terugvlucht reserveren zou niet handig zijn telefonisch omdat we dan in Istanbul zitten (uitje met mijn werk).
Een uur na de telefonische reservering van stoelen deed ik toch nog voor de laatste keer een inlog poging.............en......ik viel zowat van mijn stoel maar ik kon zomaar inloggen!!
En toen heb ik de stoelen nog gewijzigd haha, want nu zag ik dat er stoelen waren (met hulp van Seatguru) die gunstiger waren. :clap:

Opgelucht dus! We hebben stoelen naar onze zin en over 3,5 week kunnen we als het goed online onze stoelen kiezen.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Fijn dat het gelukt is :thumbup: .En wat lekker dat je nu wel in kunt loggen, wat een gedoe toch! Konden jullie ook kiezen om bovenin te zitten?
AstridenRaoul
Amerikafan

Bericht door AstridenRaoul »

Ik heb plaatsen boven gereserveerd. Ik neem aan dat dit rustige plekken zijn.......

Trouwens Monique bedankt voor het maken van dit topic. Ik dacht dat je pas 24 uur vantevoren je plaatsen kon kiezen :oops:

Groetjes Astrid
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@Butterfly,

Ik heb niet voor de plaatsen bovenin gekozen. Ik heb nog nooit in zo'n vliegtuig gezeten met upper deck en wist niet of dat fijn was. Heb je er ervaring mee? Ik overweeg het eventueel voor de terugweg, omdat het dan fijn is als het wat rustiger is om te kunnen slapen eventueel.
Ik heb nu gekozen voor 2 aan 2 achterin, daar zijn 4 rijen waar je aan de zijkant geen 3e persoon naast je hebt. De mannen aan het gangpad (wat meer mogelijkheid de benen een keer te strekken) en de vrouwen aan de raamkant, maar daar zit dus geen 3e stoel, dus lekker wat ruimte naast je om je tas neer te zetten. Ik had gekeken op seatguru en daar kun je goed zien welke stoelen extra fijn zijn of juist niet. Nadeel kan zijn dat je niet tegen het raam kunt hangen, maar vind ik heen niet zo belangrijk, dat is toch een overdag vlucht.

@Astrid,
boven is inderdaad rustiger, dat klopt, dus ik denk dat ik die voor de terugweg kies. Is fijner met slapen wellicht. Al vind ik het ook heel fijn om zoals nu niemand naast me te hebben en op te kunnen staan wanneer ik wil (op zo'n lange vlucht).
Bij boekingen vanaf juli kun je bij Virgin voortaan direct na het boeken je stoelen kiezen!
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Nee ik heb geen ervaring met aan de bovenkant zitten, dit is voor mij ook de eerste keer dat ik in zo'n vliegtuig zit. Mijn zoon leek het wel "vet" en ons leek het wel lekker rustig. Ook met in en uitstappen zal er minder gedrang zijn in het middenpad met zo weinig mensen. Maar jouw argumenten zijn ook waar. Mijn oudste heeft wat langere benen, maar die zit op de bank ook vaak half opgevouwen, dus dat moet haast niet zo'n probleem zijn :lol: (hijzelf zegt dat hij altijd meer ruimte zal hebben dan tijdens een autovakantie met spullen die ook nog aan zijn voeten en tussen hun in gepropt worden. tsja, ze kunnen je altijd zo lekker subtiel iets duidelijk maken..)
Ik denk dat we terug ook boven zullen proberen te zitten.

Dat je vanaf juli direct bij boeking je plaatsen kunt reserveren, betekent wel dat je vanaf dan ook voor die service moet gaan betalen. Dat is dan wel weer jammer.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja, dat is waar....

Het valt me op dat er nog steeds heel veel stoelen beschikbaar zijn! Ik had verwacht dat iedereen dat zou doen zodra mogelijk , maar blijkbaar maakt de meerderheid geen haast :lol:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben op 20 april meteen 's ochtends toen het kon de stoelen vastgelegd. Ook ons viel op dat er tot nu toe nog zo weinig stoelen vastgelegd zijn. Wij vliegen business class deze keer en daar is, behalve onze 3 stoelen nog maar 1 andere geclaimd. Maar het plaatje van de economy laat niet veel anders zien. Wij hebben gekozen om helemaal voorin te zitten 12 A en K en 14 A. Ondanks dat er blijkbaar geen animo is om een stoel te kiezen, gaan wij a.s. donderdag toch de stoelen voor de terugweg vastleggen.
Wij hebben de vlucht met Virgin Atlantic via Expedia geboekt en nog geen problemen gehad met inloggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer