Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ging ervan uit dat de trein die TS noemde de eerst mogelijke was, maar er zijn inderdaad nog eerdere mogelijkheden. Dat lijkt me dan de handigste oplossing. :thumbup:
Rondhangen op een vliegveld is nooit leuk, maar er zijn ergere vliegvelden dan Schiphol. En een vlucht missen is ook niet prettig. :wink:

Marianne
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Vanaf Barneveld gaat er geen trein eerder en reis je vanaf Amersfoort dan zit je al om een uur of vijf in de trein. Weer een beetje teveel van het goeie. :D
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zou het met de trein wel aandurven en 8:15 lijkt mij speling genoeg .... zoals je zegt, vaak kom je snel door alle douanes heen ... en je kunt toch niet allemaal tegelijk inchecken.
je kunt mij ook even mailen voor info over gratis parkeren in de buurt bij een bus naar Schiphol .... dan zit je nog ruim een kwartier in de bus, die elk half uur rijdt
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kijk anders een s op de site van schiphol longtermparking voor aanbiedingen op P3, wij stonden er ruim 4,5 week 30/3 tot 1/5 voor € 99,00
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Maar wat je dus eigenlijk wilt horen is dat iedereen het een beter plan vindt om met de auto te gaan dan met de trein. Als je dat wilt horen moet je je vraag anders stellen.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Rachel. schreef:Maar wat je dus eigenlijk wilt horen is dat iedereen het een beter plan vindt om met de auto te gaan dan met de trein. Als je dat wilt horen moet je je vraag anders stellen.
Hoor je mij klagen dan over de gegeven reacties? :?

#invullenvooreenander
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Rob schreef:Kijk anders een s op de site van schiphol longtermparking voor aanbiedingen op P3, wij stonden er ruim 4,5 week 30/3 tot 1/5 voor € 99,00
Goeie tip. Dank je wel. :thumbup:
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

BastiaanB schreef:Ik was al overtuigd van de auto in dit geval, anders vindt ik het als je in de middag moet vliegen en dus tijd genoeg hebt van te voren, maar mijn vriendin dacht dat het wel kon. Maar ik kon het natuurlijk ook mis hebben en daarom vraag ik het even een de experts hier. :thumbup:
Ik hoor je niet klagen, maar wel elk argument voor auto's toejuichen en de treinvoorstanders negeren. Ik denk dus eigenlijk dat je je keus al lang gemaakt hebt :)
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Dus je dacht, laat ik maar een onzinnige reactie geven? :thumbup:
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Moet je echt zo lang van te voren op Schiphol zijn? wij vliegen 23-7 om 11.25. Is het dan nodig om al om 08.00 op schiphol aanwezg te zijn?
Ik zie mijn portomonee al leeglopen in de taxfree shops :sadcry:
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Het lijkt veel maar je zal versteld staan hoe lang het duurt allemaal.

Twee jaar terug naar Florida geweest en was er ook 3.5 uur van te voren (werd geadviseerd vanuit reisbureau) en na alle rompslomp te hebben gehad had ik maar een half uur over om even wat te eten e.d. alvorens je je bij de gate moest melden.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij gaan vanuit groningen altijd met de trein. We zorgen dat we 3 uur van tevoren op schiphol zijn. Ik vind schiphol heerlijk. Ik verveel me nooit. Als we aankomen even snel de koffers inleveren en dan naar het panorama deck. Dan door de doaune en nemen dan altijd tijd voor koffie en thee in lounge 3 waar je lekker naar de vliegtuigen kunt kijken.
Een uurtje voor vertrek gaan we langzaam naar de gate. We stappen altijd als een van de laatsten in het vliegtuig. Wat dit jaar weer heel verstandig was, omdat de rontgenapparaat kapot was en alle handbagage met de hand gecontroleerd moest worden. Vertraging van een half uur. Met nog 20 passagiers voor ons deed hat apparaat het ineens weer. We moesten ineens ook nog opschieten :lol: . We konden de bemanning vertellen dat we de laatsten waren daarna het hele vliegtuig nog door, omdat ons stoelen op de een na laatste rij bevonden. De passagiers die de meeste haast hadden om in het vliegtuig tekomen hebben daar 1.5 uur gezeten. En dan moesten we nog 8.5 uur.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

yarrah schreef:Wij gaan vanuit groningen altijd met de trein.
:offtopic:
Jij hebt lef !
Dat durf ik niet aan.
Volgende week vlucht om 11.00 uur.
Ga ik toch sávonds alvast naar A'Dam
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

:lol: :lol: vergeet niet de route naar schiphol is nu anders je gaat niet meer via amersfoort en amsterdam.
Maar lelystad en almere.
Go T@bbing!!!!

ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Overigens hangt het er vanaf hoe laat je op Schiphol moet zijn. Vlieg je direct intercontinentaal dan is het 3 uur van te voren. Maar als je bijvoorbeeld via Londen vliegt met BA dan is het 2 uur van te voren. Reden: kleiner vliegtuig, kortere turn-around tijd, minder bagage, sneller beladen, minder passagiers dus minder wachttijd etc.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

ribruijn schreef:Overigens hangt het er vanaf hoe laat je op Schiphol moet zijn. Vlieg je direct intercontinentaal dan is het 3 uur van te voren. Maar als je bijvoorbeeld via Londen vliegt met BA dan is het 2 uur van te voren. Reden: kleiner vliegtuig, kortere turn-around tijd, minder bagage, sneller beladen, minder passagiers dus minder wachttijd etc.
En als je onderweg vertraging hebt, wachten ze dan op jou?
Go T@bbing!!!!

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

yarrah schreef::lol: :lol: vergeet niet de route naar schiphol is nu anders je gaat niet meer via amersfoort en amsterdam.
Maar lelystad en almere.
Is daar de reistijd betrouwbaarder op geworden ?
Mijn huidige oplossing is sleep,park,fly boeken via een veilingsite.
En met de auto naar Schiphol.
Met z'n 2en heen en weer naar Schiphol is € 100.
Ik geef nog niet de helft uit aan slapen en parkeren.
Kijk er maar eens naar.!

Op het moment twee veilingen via vakantieveilingen.nl
Een "mystery" dat is Mercure bij Sloten.
De ander is Park Inn van Radisson
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ruud2004 schreef:Ik ga zeker met de trein. Ik reis al jaren dagelijks (ma t/m vr) met de trein tussen Hilversum en Schiphol. De problemen zijn (op een enkele springer of wisselstoring na) minimaal.
Die ervaring heb ik ook, al reis ik met de trein van Den Bosch naar Utrecht via de Schiphollijn. Vrijwel nooit problemen, op wellicht 5 minuten vertraging na zo af en toe :) Maar in het weekend kan dit inderdaad wel eens anders zijn, gok ik dan...

Jammer dat je vriendin vliegangst heeft en zodoende thuis wil slapen. Ik vond het echt geweldig om in CitizenM te slapen. Ik sliep juist daardoor zo veel beter (want thuis heb ik een pen-en-papier op mijn nachtkastje liggen die ik regelmatig in de nacht nodig heb. Als ik al op Schiphol ben om te slapen, heb ik die stress in ieder geval niet meer - die heb ik immers een nacht eerder al gehad ;) )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

yarrah schreef::lol: :lol: vergeet niet de route naar schiphol is nu anders je gaat niet meer via amersfoort en amsterdam.
Maar lelystad en almere.
Is dat zo? Je bedoelt op ons tijdstip? Want je gaat via Ede nl. De eerste trein althans.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Nee, yarrah bedoelt vanuit Groningen, ze heeft het niet over Barneveld. Er wordt royaal off-topic gegaan, meer over treinen in het algemeen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer