Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning Dag Death valley
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Planning Dag Death valley
Hallo allemaal,
Na veel plannen is het bijna zover: volgende week naar West Amerika!
We zijn momenteel per park aan het plannen wat we het beste kunnen doen.
Voor death valley ben ik er nog niet helemaal uit, misschien kunnen jullie advies geven?
Het is de bedoeling dat we overnachten in Panamint springs en de volgende dag richting Las vegas door death valley rijden.
Het is een enorm park en ik probeer bezienswaardigheden bij de route te vinden.
Momenteel had ik de volgende planning, wat vinden jullie er van?
Panamint springs
Stovepipe wells
Salt Creek
Furnace Creek (middageten)
Badwater
Zabriskie Point
Dantes view
LaS VEGAS
Ik weet dat het behoorlijk wat is en daarom mijn vraag wat jullie zouden schrappen/wijzigen.
Bedankt!
Ps. We zijn van plan de dag vroeg te beginnen ivm de hitte
Na veel plannen is het bijna zover: volgende week naar West Amerika!
We zijn momenteel per park aan het plannen wat we het beste kunnen doen.
Voor death valley ben ik er nog niet helemaal uit, misschien kunnen jullie advies geven?
Het is de bedoeling dat we overnachten in Panamint springs en de volgende dag richting Las vegas door death valley rijden.
Het is een enorm park en ik probeer bezienswaardigheden bij de route te vinden.
Momenteel had ik de volgende planning, wat vinden jullie er van?
Panamint springs
Stovepipe wells
Salt Creek
Furnace Creek (middageten)
Badwater
Zabriskie Point
Dantes view
LaS VEGAS
Ik weet dat het behoorlijk wat is en daarom mijn vraag wat jullie zouden schrappen/wijzigen.
Bedankt!
Ps. We zijn van plan de dag vroeg te beginnen ivm de hitte
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Planning Dag Death valley
Misschien heb je iets aan deze topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=47440
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ey#p816073
Stovepipe Wells zelf is niet echt een bezienswaardigheid. Valk ervoor heb je Mosaic Canyon en iets verder de Sand Dunes. Op weg naar Badwater: Devils Golfcourse, en op de terugweg van badwater Artist Point.
Als je in Stovepipe Wells overnacht heb je iets meer tijd voor alles en kun je de SAnd Duens ook bij zonsondergang/opgang zien. Veel mooier dan wanneer de zon al hoger staat. Of erg vroeg opstaan natuurlijk. Dan kun je bij SPW of FC gaan ontbijten.
Zie voor Mosaic Canyon en Salt Creek ons 2013-verslag.
Marianne
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=47440
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ey#p816073
Stovepipe Wells zelf is niet echt een bezienswaardigheid. Valk ervoor heb je Mosaic Canyon en iets verder de Sand Dunes. Op weg naar Badwater: Devils Golfcourse, en op de terugweg van badwater Artist Point.
Als je in Stovepipe Wells overnacht heb je iets meer tijd voor alles en kun je de SAnd Duens ook bij zonsondergang/opgang zien. Veel mooier dan wanneer de zon al hoger staat. Of erg vroeg opstaan natuurlijk. Dan kun je bij SPW of FC gaan ontbijten.
Zie voor Mosaic Canyon en Salt Creek ons 2013-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dankje, daar heb ik wat aan!
De reden dat we gekozen hebben voor panamint springs is dat we de dag ervoor van yosemite met de camper via de tioga pass rijden en het anders nog een uur verder is.
Vroeg beginnen is dus het beste ja
De reden dat we gekozen hebben voor panamint springs is dat we de dag ervoor van yosemite met de camper via de tioga pass rijden en het anders nog een uur verder is.
Vroeg beginnen is dus het beste ja
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oei, dan is Panamint Springs al ver! Kom je uit de vallei? En wil je geen tijd uittrekken voor de Tioga Road?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We verblijven op hogdon meadow en daarvoor 2 dagen in yosemite. het plan is wel af en toe te stoppen langs tioga pass maar niet al te lang.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Met de camper ? Toch zeker dat je nog door Death Valley mag ? Bij sommige verhuurders is dat reeds verboden half mei.
Voor de rest is dit wel haalbaar op een dag.
Voor de rest is dit wel haalbaar op een dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Met een camper van El Monte, die staat dit toe in mei, alleen niet in juli en augustus
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel erg jammer om geen tijd te voorzien voor de Tioga Road. Ik zou toch iets eerder overnachten, bijvoorbeeld bij Lone Pine. Scheelt maar een uur, maar dat is toch mooi meegenomen. Dan heb je ook nog tijd voor Mono Lake. en tegen de avond even kijken bij de Alabama Hills.
Met een camper zijn sommige dingen in DV niet te doen. Ik zou geen dirt roads gaan rijden dus vergeet Mosaic Canyon. En die Salt Creek is ook een dirt road. En als de camper langer is dan 25 ft kun je Artist Drive ook niet rijden.
Marianne
Met een camper zijn sommige dingen in DV niet te doen. Ik zou geen dirt roads gaan rijden dus vergeet Mosaic Canyon. En die Salt Creek is ook een dirt road. En als de camper langer is dan 25 ft kun je Artist Drive ook niet rijden.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Inderdaad het mag, maar je tekent wel voor 100% verantwoordelijkheid en draait op voor alle kosten van eventuele panne's of ongevallen. Fingers crossed zou ik zeggen, je zal maar pech hebben, de rekening wordt in dat geval torenhoog !!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
Klopt, het is altijd een risico maar halverwege mei wil ik het er toch op wagen. uiteraard wel verhard blijven rijden en savonds in las vegas.
Mocht het dan heel warm zijn dan rijden we gewoon door zonder te stoppen/ om death valley heen of zorgen we dat we rond 2 uur eruit zijn.
Mocht het dan heel warm zijn dan rijden we gewoon door zonder te stoppen/ om death valley heen of zorgen we dat we rond 2 uur eruit zijn.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Is er iemand op het forum die Artist drive heeft gereden met een 25Ft camper? Is dat te doen?
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Niemand? 
En kun je naar Devils Golf Course met de camper?

En kun je naar Devils Golf Course met de camper?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond het met de auto al een leuke rit, met de nodige kronkels. En golfbewegingen. Maar als ze zelf aangeven dat het kan met een camper tot 25ft dan zal het best wel lukken.
Devils Golfcourse kan ook met een gewone auto. Alles zal gaan rammelen, maar het lijkt mij dat het wel kan.
Zie hier een paar foto's om een idee te krijgen (na Badwater).
Marianne
Devils Golfcourse kan ook met een gewone auto. Alles zal gaan rammelen, maar het lijkt mij dat het wel kan.
Zie hier een paar foto's om een idee te krijgen (na Badwater).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Het ziet er goed uit voor ons, volgende week als we richting death valley gaan geven ze +/- 5 dagen achter elkaar maar max 31 graden op!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Artist's Drive is perfect te doen met een 25'.
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
oke, dat is mooi. Bedankt.
Ik vond de weg naar Devils Golfcourse toch niet heel erg fijn rijden met een luxe auto. Want als je daar een lekke band krijgt doordat je net op een zoutrichel rijdt, dan is er ook niet zo 1,2,3 iemand in de buurt die je kan helpen om je band te verwisselen. Nadat we dat gereden hadden hebben we afgesproken dat we alleen nog op de verharde wegen zouden blijven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn heel voorzichtig en rijden vrijwel nooit dirt roads, maar met Devils Golfcourse had ik toch geen problemen. Het is washboard, en dat rijdt niet prettig maar ik had niet het idee dat je daar snel een lekke band krijgt. Overigens zijn wij daar vrijwel nooit alleen geweest, als er iets gebeurt is er vrij snel hulp.
@gondelier: volgens mij is de foto die nu op de NPS-site staat bij Artist Drive genomen. Geeft een aardig beeld van de weg.
Maar je kunt het ook eens met streetview bekijken natuurlijk.
Marianne
@gondelier: volgens mij is de foto die nu op de NPS-site staat bij Artist Drive genomen. Geeft een aardig beeld van de weg.
Maar je kunt het ook eens met streetview bekijken natuurlijk.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 279 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-