Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffer met cijferslot

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Yess81
Amerika-ontdekker

Koffer met cijferslot

Bericht door Yess81 »

Wij hebben een koffer met cijferslot.
Nu kan je een pinnetje omzetten dat het cijferslot niet meer werkt, maar als er met de koffer wordt 'gegooid' en er komt iets tegen het pinnetje aan.......

Wat is de oplossing? De code op 000 zetten en hopen dat ze dat bedenken in Amerika :)
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Koffer met cijferslot

Bericht door babarage »

Je hebt kofferriemen (met TSA slot als je wilt). Kan de koffer niet zomaar openvliegen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Yess81 schreef: Wat is de oplossing? De code op 000 zetten en hopen dat ze dat bedenken in Amerika :)
Wanneer je zulke dingen gaat doen, dan hoef je de koffer net zo goed niet op slot te doen lijkt mij. Ik zou idd ook kiezen voor een riem met tsa slot.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Maar dan is het probleem van ons pinnetje niet opgelost haha
Wat doen we dan met ons cijferslot? Dat is eigenlijk de vraag. :)
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Je kunt het pinnetje vast wel op een of andere manier onklaar maken. Losschroeven/iets er tussen plaatsen zodat het niet meer kan bewegen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als het een koffer is met TSAkeur dan kunnen ze hem met een loper open maken ook als je hem normaal op slot doet.
Wij reizen na 9/11 trouwens altijd naar Amerika zonder de koffers op slot te doen er zit wel een reim (zonder slot) omheen om open vallen tegen te gaan en in 20 reizen is er nog nooit iets verdwenen wel zijn ze regematig gecontroleerd waarna er een briefje inzit dat me ze open heeft gemaakt.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Ik heb ook een koffer met een cijferslot. Ik laat het altijd op 000 staan en doe er een riem omheen. Nu is het al 2x gebeurd dat er een andere nummer opstaat als ik in Amerika aankom..gelukkig kan je het gewoon weer terug op 000 zetten en de koffer gaat weer open.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Een cijferslot van een koffer is vrij snel en makkelijk open te maken. Dat zullen ze bij die organisaties toch ook wel weten denk ik....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Waarom plak je er niet gewoon iets overheen, zodat de code niet kan veranderen?
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik had het idee om een kofferriem om de koffer te doen en tie wraps, maar ik bedenk me inderdaad ook net dat er sowieso een cijferslot op zit. Deze laat ik dan ook wel op 0000 staan en hoop dat ze dan niet gelijk de boel slopen :blink:
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Voor de Verenigde Staten is het aan te raden om uw bagage te voorzien van zogenaamde TSA-sloten. Wanneer je naar je Amerika vliegt kan het namelijk zijn dat je koffers door medewerkers van TSA (Transportation Security Administration) moeten worden geopend.

komt van: http://www.goedgezien.nl/uw-koffer-afsl ... a-slot.htm
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Zeker geen TSA slot erop zetten.

Dan kunnen ze hem open maken en dus zullen ze het doen.
Ik sluit mijn koffers niet af en doe er een kofferband omheen met een cijferslot(geen TSA) die wel op slot gaat. Mochten ze er echt in moeten dan kunnen ze de band doorknippen.
Ik heb nog nooit een briefje in mijn koffer gehad.
Dit is gewoon te veel moeite en tijd. Tijd hebben ze te weinig en zullen dan een hele goede reden moeten hebben om hem open te willen maken. En aangezien er in mijn koffer meestal weinig interessants zit voor hun zullen ze de volgende makkelijke koffer met TSA pakken.
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tessah »

Pipo Chris, ik vind je redenatie wel erg kort door de bocht. Ik heb een koffer met een TSA slot er op en mijn koffer is nog nooit geopend tijdens een van mijn 7 reizen naar Amerika. Dit geldt ook voor mijn reisgenoten. Overigens doe ik er nog wel een kofferriem omheen, maar dat is om mijn koffer snel te kunnen herkennen.
Ik ga er vanuit dat als ze je koffer open willen maken, ze dat gewoon doen, ongeacht welk slot er op zit. Als ze denken dat er iets verdachts in je koffer zit, zullen ze heus niet denken "laat maar, dat is te veel moeite, want er zit een cijferslot zonder TSA op"...

@Yess81: Ik zou dan de code ook op 000 zetten en als je wilt voorkomen dat je koffer open gaat tijdens het transport, dan zou ik er een kofferriem met TSA slot omheen doen. Of een nieuwe koffer met TSA slot kopen, maar ik denk dat een kofferriem kopen een iets goedkopere oplossing is ;)
Groeten, Tessah
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een redenering "mijn koffer zullen ze niet openen want daar hebben ze geen tijd voor" is inderdaad kort door de bocht.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Pipo Chris schreef:Zeker geen TSA slot erop zetten.

Dan kunnen ze hem open maken en dus zullen ze het doen.
Een TSA slot als uitnodiging om door je koffer te snuffelen. Zo had ik het nog nooit bekeken :D

Overigens heb ik hier ook wel eens gelezen dat er een TSA slot open was geknipt. Blijkbaar gaat dat nog sneller dan met een TSA sleuteltje :wink:
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Ik had met mijn oude koffer hetzelfde probleem en heb toen de code met een merkstift op de koffer geschreven en een tsa kofferriem om de koffer gedaan.

Kan mij zo voorstellen dat ze geen enkele cijfer combinatie gaan proberen en gelijk de koffer openbreken, en dit mogen ze ook. Daar ga je mee akkoord.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik ben misschien niet duidelijk geweest, waardoor het door de bocht gaan verkeerd opgevat wordt.

Het gaat er mij niet om dat als TSA erin wil dat ze dat dan niet gaat lukken, maar doelde meer op de oneerlijke (lees:crimineel) die voor eigen gebruik iets uit mijn koffer wil meenemen. Die heeft weinig tijd om er even in te gaan winkelen.
Bij een vriend van mij is er het een en ander uit zijn koffer gehaald.

Uiteraard zal de TSA alle tijd nemen als mijn koffer iets bevat dat ze niet vertrouwen of beter willen bekijken. Maar aangezien ik een eerlijke burger ben zit er nooit iets vreemds in. :wink: En op basis van steekproef heb ik dan waarschijnlijk geluk gehad.

@Tessah die kofferriem erom doen komt toch op hetzelfde neer als bij mij?
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tessah »

@ Pipo Chris: Er zit geen slot op mijn kofferriem. Die zit alleen om de koffer om hem beter herkenbaar te maken, niet als extra beveiliging. Al zal het heus wel vertragend werken als iemand mijn koffer open wil maken.
Groeten, Tessah
sonpas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sonpas »

we gaan met het gezin komende zomer voor de eerste keer richting USA...... onze koffers hebben allemaal cijfersloten (geen TSA) en zijn dus allen afgesloten
Er zit ook een riem rond (gewoon zonder slot).....
bedoelen jullie nu dat ik mijn koffer gemakkelijk toegankelijk moet maken voor de douane door de cijfercombinatie op 000 te zetten? :blink: :?:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De regels zijn duidelijk. Je koffer mag niet op slot zijn, tenzij met een TSA slot. Indien men je koffer wil controleren en hij is op slot (anders dan met een TSA slot) dan zullen ze deze openbreken en kan je nergens je beklag gaan maken achteraf. Immers je hebt de regels niet gevolgd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer