Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fullsize autohuur onder de 25 jaar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Fullsize autohuur onder de 25 jaar

Bericht door V8muscle »

Beste mensen,

In februari van dit jaar heb ik (22 jaar oud) via Rentalcars.com een fullsize SUV gehuurd. De auto zal geleverd worden door Alamo
Deze auto halen we op op LAX en 3.5 week later leveren we hem weer in, in Las Vegas.

Bij het boeken uiteraard aangegeven dat ik onder de 25 ben. Daarom heeft Rentalcars.com het 'young drivers package' voor bestuurders van 21 tot en met 24 toegevoegd.
Tevens is er nog een extra bestuurder pakket bijgekocht.

Totale prijs komt uit op €1599. Een hoop geld, maar als autoliefhebber wil ik met die lage brandstofprijzen (ook al klagen die Amerikanen hard zat; zijn niks gewend ;) ) gewoon niet in een 4 cilinder worden geklapt.
Door een fullsize SUV te boeken weet ik vrij zeker dat ik dat voorkom.

Nu had ik v.d. week contact met Alamo, om een offerte op te vragen voor mogelijk nog een aantal dagen cabriohuur (om Highway 1 van LA naar SF open te kunnen rijden) en toen lieten ze terloops vallen dat een fullsize SUV boeken niet mogelijk is op SF voor mensen jonger dan 25 jaar. Ik schrok toen en vroeg ze gelijk of dat ook geldt voor een fullsize SUV die op LAX wordt opgehaald. 'Nee, daar is het geen probleem', hoorde ik toen.
Maar daar was ik toch niet helemaal gerust op, dus via Facebook toch nog maar even de vraag uitgezet of ik een fullsize SUV kan huren als 22 jarige. 'Neen', luidde het antwoord.

Daar ben ik dus wel een beetje teleurgesteld over (understatement van vandaag). Vooral als je denkt wat er had kunnen gebeuren. Als we namelijk geen contact hadden gezocht met Alamo, had ik in juni vrolijk de resterende €1450 euro (o.i.d.) afgetikt, had ik in LA te horen gekregen dat die fullsize SUV niet met me mee mag en met een beetje pech zouden de overige SUV's op zijn, waardoor wij een grote uitdaging/groot probleem zouden hebben.
We gaan namelijk kamperen, niet iedere auto zal groot/stevig genoeg zijn.

Moraal van dit verhaal; jongeren, let op. Ik ben er vanuit gegaan dat de door mij ingeschakelde tussenpersoon (Rentalcars.com) van dit soort informatie op de hoogte is. Ja, ik weet dat ik jong ben, dat heb ik ook aangegeven en daarom is de prijs van de fullsize SUV ook met honderden euro's verhoogd i.v.m. het young drivers package.
Het is dus niet zo dat je door een young drivers package te nemen het risico afkoopt. Een fullsize SUV krijg je (bij Alamo en Dollar; meer heb ik nog niet benaderd) in principe niet mee.

De mensen van Alamo zijn overigens erg behulpzaam en wijten de onduidelijkheden aan de tussenpersoon. Wel heb ik een verzoek ingediend met al mijn gegevens (zelf ook werkzaam in autobranche bijvoorbeeld..) of er een uitzondering mogelijk is. Vast niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Er zijn vast niet veel jongeren die interesse hebben in zo'n grote bak aan de overkant van de plas, maar ondanks het vele lezen/voorbereiden, waren wij bijna de mist in gegaan.
Bij definitief 'nee die krijg je niet mee', boeken we waarschijnlijk een standard SUV. Dan kan ik alleen maar hopen dat de 'domestic cars' nog niet op zijn en we een mooie Cherokee o.i.d. meekrijgen.
Ik zal Rentalcars.com nog wel even goed vertellen dat ik van hun als tussenpersoon verwacht dat ze me dit soort dingen vertellen bij het boeken.

We gaan zeker niet alleen voor de auto naar de States en de vakantie is ook zeker niet verpest, maar voor mij als liefhebber speelt een goede/grote/mooie auto wel een belangrijke rol. Voor een ander is een goed hotel misschien weer een must; dat doet mij/ons weer weinig.

Laatste vraag nog; is er iemand, die op jonge leeftijd een fullsize SUV heeft kunnen huren of kent iemand misschien een persoon die dit is gelukt?

Wanneer ik antwoord heb van Alamo laat ik het hier nog weten aan de geïnteresseerden.

Groeten,

Lars
Laatst gewijzigd door V8muscle op 15 mei 2014, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Autohuur onder de 25 jaar

Bericht door knaapje »

Heb je het probleem ook bij Rentalcars voorgelegd?
Ik lees nergens dat je een auto van Alamo of Dollar krijgt.
Er zijn nog meer autoverhuurmaatschappijen en mogelijk hebben zij het ergens anders ondergebracht.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur onder de 25 jaar

Bericht door V8muscle »

knaapje schreef:Heb je het probleem ook bij Rentalcars voorgelegd?
Ik lees nergens dat je een auto van Alamo of Dollar krijgt.
Er zijn nog meer autoverhuurmaatschappijen en mogelijk hebben zij het ergens anders ondergebracht.
Bedankt voor je reactie. De auto komt van Alamo. Gisteravond heb ik ook nog even met Dollar gebeld om naar hun policy op het gebied van fullsize SUV's en jongeren te vragen, maar dat kwam overeen met het beleid van Alamo.
Sorry voor de onduidelijkheid, ik heb het inmiddels in de tekst aangepast.

Of er nog een mogelijkheid tot het huren van een fullsize SUV is, staat nu uit bij Alamo. Vanavond bel ik met mijn reisgenoot nog even op naar Rentalcars.com, om te zien wat zij nog kunnen doen.

Ik wilde het probleem in ieder geval aankaarten hier en de reacties/meningen/ervaringen van (ervaren) USA reizigers peilen.
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Re: Fullsize autohuur onder de 25 jaar

Bericht door Hockey »

Ik snap jouw verhaal niet helemaal. Je geeft aan dat het op SF een probleem is, maar op LA toch niet en later geef je aan dat je op LA die SUV ook niet had meegekregen?
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Als ik op Usareisen.de of Autoeurope.nl kijk dan worden daar gewoon grote SUV's aangeboden met underage pakket door Alamo en Dollar en als ik een reservering maak voor SFO of LAX loopt het gewoon door, geen enkel beding.
Equinox, Grand Cherokee, Suburban, 7-pers Traverse en Tahoe wat wil je groter?

Vreemd verhaal, misschien weet de medewerker/ster wel niet waar hij/zij het over heeft. Zou niet de eerste keer zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

V8muscle schreef: We gaan namelijk kamperen, niet iedere auto zal groot/stevig genoeg zijn.
Dit is op zich geen reden om een fullsize SUV te nemen. Wij hebben twee keer gekampeerd en de goedkoopste categorie auto genomen. Elke auto en zeker elke SUV zal voldoen (ik ga er van uit dat je met twee personen bent). Of willen jullie in de auto slapen?

Marianne
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Hockey schreef:Ik snap jouw verhaal niet helemaal. Je geeft aan dat het op SF een probleem is, maar op LA toch niet en later geef je aan dat je op LA die SUV ook niet had meegekregen?
De auto is geboekt voor LA naar Las Vegas. Dat staat vast.
Het eerste stuk dat we gaan rijden is van LA naar SF.
We speelden met de gedachte om dat eerste stuk per cabrio te doen en dus in SF de fullsize SUV op te pikken. Daar heb ik van de week een offerte voor aangevraagd.
Toen is het balletje gaan rollen.
De medewerkster zei toen 'Op SF kun je geen fullsize SUV meekrijgen onder de 25' ik vroeg haar toen 'Kan dat op LA dan wel?' Zij beweerde toen van wel.
Maar ik was toen al wat wantrouwend en na nog 2 medewerkers van Alamo te hebben gesproken, ook de Facebook helpdesk, die allebei zeker wisten dat het onmogelijk is.

Ze zochten mijn reservering (die ik dus via Rentalcars.com heb gemaakt) ook op in het systeem en hierbij stond niet eens het 'young drivers package' omdat hun systemen dat niet aan de fullsize SUV koppelen.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

knaapje schreef:Als ik op Usareisen.de of Autoeurope.nl kijk dan worden daar gewoon grote SUV's aangeboden met underage pakket door Alamo en Dollar en als ik een reservering maak voor SFO of LAX loopt het gewoon door, geen enkel beding.
Equinox, Grand Cherokee, Suburban, 7-pers Traverse en Tahoe wat wil je groter?

Vreemd verhaal, misschien weet de medewerker/ster wel niet waar hij/zij het over heeft. Zou niet de eerste keer zijn.

Dat zou kunnen. Via Rentalcars.com dus hetzelfde verhaal; je kunt de reservering gewoon maken bij de tussenpersoon, geen enkel probleem; alleen de verhuurder (in dit geval dus Alamo) zegt dat het bij uitgifte van de auto een probleem wordt.
Wat is waarheid?
Ik wil niet het risico lopen naast de auto te zitten... :)

Zo Rentalcars.com eens bellen en hun verhaal aanhoren.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Martin & Marianne schreef:
V8muscle schreef: We gaan namelijk kamperen, niet iedere auto zal groot/stevig genoeg zijn.
Dit is op zich geen reden om een fullsize SUV te nemen. Wij hebben twee keer gekampeerd en de goedkoopste categorie auto genomen. Elke auto en zeker elke SUV zal voldoen (ik ga er van uit dat je met twee personen bent). Of willen jullie in de auto slapen?

Marianne

Nou ja, het is net wat je gewend bent, wat je leuk vind en wat je ervoor uit wilt geven. De allerkleinste klasse (Chevrolet Spark o.i.d.) voldoet in mijn ogen gewoon niet om comfortabel te kunnen kamperen. Waarom zou ik moeilijk gaan doen als ik de spullen zo door het achterruitje van een grotere auto kan mikken?
Ik heb de afgelopen jaren in Europa gekampeerd en heb nooit ruimte over gehad, terwijl dat allebei ruime auto's waren.
We gaan inderdaad met z'n 2en.

Natuurlijk zal iedere SUV (en zeker de standard SUV) groot genoeg zijn. Mijn statement was 'niet iedere auto zal groot/stevig genoeg zijn' en daar blijf ik ook bij.

Een compact car vind ik niet groot genoeg en als ik met zo'n ding een keer een onverhard pad pak, weet je ook niet wat er gebeurt. Lijkt me in ieder geval niet comfortabel/de bedoeling. :)

De reden voor de fullsize heb ik aangegeven; we vinden zo'n groot, slurpend monster leuk! :D
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

uiteindelijk is Alamo eigenaar van de auto's, en zij bepalen wat de exacte regels zijn. De tussenagent kan allerlei beweringen doen, maar als die niet overeenkomen met wat de verhuurder als bepalingen heft, trek jij als huurder aan het kortste eind.

Als je direct op Alamo.com een nieuwe boeking maakt (gewoon niet afronden), dan zie je dat je onder de 25 jaar alleen midsize of standard SUV's kunt huren, of een fullsize of een premium crossover.

direct op de site: "Certain specialty and larger sized vehicles may not be available for rentals when the renter or additional driver is under 25."
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Zojuist hebben wij Rentalcars.com gesproken en de meneer die we aan de lijn hadden was erg overtuigd van hun gelijk. Hij gaat het uitzoeken en beweert dat het geen probleem is en ook geen probleem zou mogen zijn.
Wat jij hebt uitgezocht hadden wij ook al gezien. We wachten het nog maar een paar dagen af, totdat Rentalcars.com hun bevindingen deelt. In de tussentijd zal Alamo hoop ik ook wel gereageerd hebben.
Erg jammer wel dat het zo lastig moet zijn. Een tussenpersoon zou dit soort informatie toch gewoon paraat moeten hebben.

Dank voor je reactie.
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 mei 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Rentalcars.com kan dingen claimen tot ze een ons wegen, maar uiteindelijk heb jij straks waarschijnlijk te maken met een matig-betaalde,niet echt geinteresseerde werknemer van Alamo, die er alleen voor wordt betaald om Alamo procedures uit te voeren.....al zal die je waarschijnlijk wel zeer bereid zijn je een andere wagen te 'upsellen'.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Nou ja; dan zou ik waarschijnlijk de eerste zijn die echt blij zou zijn met een upgrade van standard naar fullsize. Ik weet dan van niks ;)!

Net even Hertz gebeld. Daar kan het wel, als 22 jarige een fullsize SUV huren (Tahoe or similar). Kost alleen wel 5800 dollar... :)

Dat ga ik dus wel even aan Rentalcars.com vertellen. Wie hem levert maakt me niet zoveel meer uit.
Ik leg nog steeds de grootste verantwoordelijkheid bij hen neer.

Ik houd de geïnteresseerden (zijn die er wel, haha) hier op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 mei 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Jasper22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jasper22 »

Gewoon even enrollen in het Amerikaanse Gold Family Rewards program, dan vervallen de surcharges voor mensen tussen de 21-25 jaar oud. Dat drukt de kosten wel :geek2:
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 mei 2014, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Is dat zo? Is dat niet alleen voor Amerikanen?
Sowieso wordt dat denk ik een lastig (en duur) geintje. Ik betaal nu €1600 euro voor de fullsize SUV. Hertz rekent voor dezelfde auto in dezelfde periode €4231. Door het vervallen van de young drivers kosten (zoals je aangaf) gaat er dan vast wel geld af, maar toch geen €2600...... ?
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 mei 2014, 12:33, 3 keer totaal gewijzigd.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Gisteravond heeft een Facebook helpdesk medewerker van Alamo een aanvraag ingediend bij de manager van het Alamo kantoor op LAX, met het verzoek om deze 'zaak' te bekijken.
Binnen een uur(!) had ik een mail van de vestigingsmanager dat het echt niet mogelijk is om onder de 25 jaar een fullsize SUV bij hen te huren.

Een uiterst vriendelijke e-mail waarin duidelijk werd uitgelegd dat het (zelfs als ze het willen (...) ) onmogelijk is.
Wel stelden ze voor om de reservering op naam te zetten van iemand uit mijn reisgezelschap die wel ouder is dan 25 jaar (niemand, maar dat kon hij natuurlijk niet weten).
Ik neem Alamo niets kwalijk, ik ben overal snel en vriendelijk te woord gestaan.

Rentalcars.com heeft beloofd het op hun manier nog even uit te zoeken (..) en me vervolgens een e-mail met de bevindingen te sturen. Als ik die e-mail zondag nog niet heb gehad dan bel ik ze gewoon nog een keer op.
Zij mogen wat anders voor ons gaan regelen.

Mochten ze van Rentalcars.com blijven beweren dat het bij Alamo op LAX geen probleem is (wat ik niet verwacht en ook niet geloof) dan wil ik zwart op wit dat het geen probleem is en dat ik de auto meekrijg. :?

:offtopic: Een ieder die voor dit soort grappen telefonisch contact moet/wil zoeken met de States: bel via Google Hangouts. Op die manier kun je gratis bellen via je computer. Werkte perfect.
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Allemaal zeer vreemd. Ik heb 2 jaar geleden (toen was ik 23) een fullsize SUV gehuurd bij Alamo Las Vegas en daar heb ik die zonder enig probleem meegekregen.
Ook dit jaar heb ik er weer eentje gehuurd (vind ze ook zo zalig :thumbup: ) en bij het moment van afhalen ben ik 24 jaar en 11 maand, ik hoop dat ze niet lastig gaan doen! :?
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

iverson schreef:Allemaal zeer vreemd. Ik heb 2 jaar geleden (toen was ik 23) een fullsize SUV gehuurd bij Alamo Las Vegas en daar heb ik die zonder enig probleem meegekregen.
Ook dit jaar heb ik er weer eentje gehuurd (vind ze ook zo zalig :thumbup: ) en bij het moment van afhalen ben ik 24 jaar en 11 maand, ik hoop dat ze niet lastig gaan doen! :?
Ik help het je hopen. Wanneer ga je op reis, als ik vragen mag? Ik vertrek medio juli. Als je voor die tijd gaat; ik hoor graag hoe het is verlopen!

Wij zijn nog geen steek verder. Rentalcars.com is het nog aan het uitzoeken, had ze vanavond weer aan de lijn en ze blijven volhouden dat het moet kunnen.
De deskundigheid van de Rentalcars.com medewerkers trek ik inmiddels wel in twijfel. Hij zat vrolijk op te dreunen dat hij een Ford Explorer aan een jongerenstel had verhuurd, geen enkel probleem.
Nee duh-huh, dat is een 'standard SUV'. Volgens hem was dat niet waar.

Nou toen was ik er wel klaar mee. Laat ze het daar maar lekker uitzoeken, ik hoor het wel weer.

Dat het in het verleden bij jou wel gelukt is, geeft volgens mij al aan dat het niet perse altijd hoeft te gaan zoals het 'eigenlijk' moet.
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

Ik vertrek eind juni, 28 juni om exact te zijn, en ik hoop echt dat het meezit! :P
Ga nu eens een mailtje sturen naar Alamo in Denver, eens zien wat zij zeggen... Ik hou je op de hoogte!
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

Trouwens kan je bij Alamo zelf inchecken en dan rechtstreeks naar de garage gaan, zo kan toch niemand je tegen houden? Of ben ik hier mis in?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer