In februari van dit jaar heb ik (22 jaar oud) via Rentalcars.com een fullsize SUV gehuurd. De auto zal geleverd worden door Alamo
Deze auto halen we op op LAX en 3.5 week later leveren we hem weer in, in Las Vegas.
Bij het boeken uiteraard aangegeven dat ik onder de 25 ben. Daarom heeft Rentalcars.com het 'young drivers package' voor bestuurders van 21 tot en met 24 toegevoegd.
Tevens is er nog een extra bestuurder pakket bijgekocht.
Totale prijs komt uit op €1599. Een hoop geld, maar als autoliefhebber wil ik met die lage brandstofprijzen (ook al klagen die Amerikanen hard zat; zijn niks gewend

Door een fullsize SUV te boeken weet ik vrij zeker dat ik dat voorkom.
Nu had ik v.d. week contact met Alamo, om een offerte op te vragen voor mogelijk nog een aantal dagen cabriohuur (om Highway 1 van LA naar SF open te kunnen rijden) en toen lieten ze terloops vallen dat een fullsize SUV boeken niet mogelijk is op SF voor mensen jonger dan 25 jaar. Ik schrok toen en vroeg ze gelijk of dat ook geldt voor een fullsize SUV die op LAX wordt opgehaald. 'Nee, daar is het geen probleem', hoorde ik toen.
Maar daar was ik toch niet helemaal gerust op, dus via Facebook toch nog maar even de vraag uitgezet of ik een fullsize SUV kan huren als 22 jarige. 'Neen', luidde het antwoord.
Daar ben ik dus wel een beetje teleurgesteld over (understatement van vandaag). Vooral als je denkt wat er had kunnen gebeuren. Als we namelijk geen contact hadden gezocht met Alamo, had ik in juni vrolijk de resterende €1450 euro (o.i.d.) afgetikt, had ik in LA te horen gekregen dat die fullsize SUV niet met me mee mag en met een beetje pech zouden de overige SUV's op zijn, waardoor wij een grote uitdaging/groot probleem zouden hebben.
We gaan namelijk kamperen, niet iedere auto zal groot/stevig genoeg zijn.
Moraal van dit verhaal; jongeren, let op. Ik ben er vanuit gegaan dat de door mij ingeschakelde tussenpersoon (Rentalcars.com) van dit soort informatie op de hoogte is. Ja, ik weet dat ik jong ben, dat heb ik ook aangegeven en daarom is de prijs van de fullsize SUV ook met honderden euro's verhoogd i.v.m. het young drivers package.
Het is dus niet zo dat je door een young drivers package te nemen het risico afkoopt. Een fullsize SUV krijg je (bij Alamo en Dollar; meer heb ik nog niet benaderd) in principe niet mee.
De mensen van Alamo zijn overigens erg behulpzaam en wijten de onduidelijkheden aan de tussenpersoon. Wel heb ik een verzoek ingediend met al mijn gegevens (zelf ook werkzaam in autobranche bijvoorbeeld..) of er een uitzondering mogelijk is. Vast niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Er zijn vast niet veel jongeren die interesse hebben in zo'n grote bak aan de overkant van de plas, maar ondanks het vele lezen/voorbereiden, waren wij bijna de mist in gegaan.
Bij definitief 'nee die krijg je niet mee', boeken we waarschijnlijk een standard SUV. Dan kan ik alleen maar hopen dat de 'domestic cars' nog niet op zijn en we een mooie Cherokee o.i.d. meekrijgen.
Ik zal Rentalcars.com nog wel even goed vertellen dat ik van hun als tussenpersoon verwacht dat ze me dit soort dingen vertellen bij het boeken.
We gaan zeker niet alleen voor de auto naar de States en de vakantie is ook zeker niet verpest, maar voor mij als liefhebber speelt een goede/grote/mooie auto wel een belangrijke rol. Voor een ander is een goed hotel misschien weer een must; dat doet mij/ons weer weinig.
Laatste vraag nog; is er iemand, die op jonge leeftijd een fullsize SUV heeft kunnen huren of kent iemand misschien een persoon die dit is gelukt?
Wanneer ik antwoord heb van Alamo laat ik het hier nog weten aan de geïnteresseerden.
Groeten,
Lars