Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis USAin2008: route Seattle - Vancouver - Yellowstone - Denver
Reis USAin2008: route Seattle - Vancouver - Yellowstone - Denver
Wij zijn van plan dit jaar zonder kids vier weken lang door de USA te "cruisen".
Zes jaar geleden hebben we een rondje LA - San Francisco - Las Vegas -Moab - San Diego gedaan en nu willen we iets meer naar het oosten met in ieder geval Yellowstone NP.
We hebben nog niets geboekt (zelfs nog geen auto of eerste overnachting), behalve de vliegreis naar Seattle en terug vanaf Denver.
Ons plan is voorlopig als volgt:
29-08 Dag 01 van A'dam naar Seattle
30-08 Dag 02 Seattle
31-08 Dag 03 Seattle
01-09 Dag 04 van Seattle naar Vancouver
02-09 Dag 05 van Vancouver naar Jasper
03-09 Dag 06 Jasper
04-09 Dag 07 van Jasper naar Banff via Icefield Parkway
05-09 Dag 08 van Banff naar Waterton Park
06-09 Dag 09 Waterton Park
07-09 Dag 10 van Waterton Park naar Kalispell
08-09 Dag 11 Glacier NP
09-09 Dag 12 Glacier NP
10-09 Dag 13 van Kalispell naar West Yellowstone
11-09 Dag 14 Yellowstone NP
12-09 Dag 15 Yellowstone NP
13-09 Dag 16 van West Yellowstone naar Jackson
14-09 Dag 17 Grand Teton NP
15-09 Dag 18 Grand Teton NP
16-09 Dag 19 van Jackson naar Cody door Yellowstone NP
17-09 Dag 20 Yellowstone NP
18-09 Dag 21 van Cody naar Makoshika NP
19-09 Dag 22 van Makoshika NP naar Rapid City
20-09 Dag 23 Badlands NP
21-09 Dag 24 Mt Rushmore, Jewel Cave NM
22-09 Dag 25 Custer State Park, Wind Cave NP
23-09 Dag 26 van Rapid City naar Denver langs Guernsey State Park
24-09 Dag 27 Estes Park en Rocky Mountains NP
25-09 Dag 28 Denver
26-09 Dag 29 van Denver naar Amsterdam
TOTAAL 4.622 kilometer ofwel circa 51 uur rijden.
Graag horen we van jullie of er nog opmerkingen/suggesties zijn t.a.v. de route, eventuele bezienswaardigheden en of het uberhaupt nog mogelijk is om op zo'n korte termijn een slaapplek in een NP te krijgen. Er buiten vinden we ook niet erg, als dit goed te doen is qua reistijd naar het NP.
Alvast bedankt voor de moeite, namens Tanja en Ronald.
Zes jaar geleden hebben we een rondje LA - San Francisco - Las Vegas -Moab - San Diego gedaan en nu willen we iets meer naar het oosten met in ieder geval Yellowstone NP.
We hebben nog niets geboekt (zelfs nog geen auto of eerste overnachting), behalve de vliegreis naar Seattle en terug vanaf Denver.
Ons plan is voorlopig als volgt:
29-08 Dag 01 van A'dam naar Seattle
30-08 Dag 02 Seattle
31-08 Dag 03 Seattle
02-09 Dag 05 van Vancouver naar Jasper
03-09 Dag 06 Jasper
04-09 Dag 07 van Jasper naar Banff via Icefield Parkway
05-09 Dag 08 van Banff naar Waterton Park
06-09 Dag 09 Waterton Park
07-09 Dag 10 van Waterton Park naar Kalispell
08-09 Dag 11 Glacier NP
09-09 Dag 12 Glacier NP
10-09 Dag 13 van Kalispell naar West Yellowstone
11-09 Dag 14 Yellowstone NP
12-09 Dag 15 Yellowstone NP
13-09 Dag 16 van West Yellowstone naar Jackson
14-09 Dag 17 Grand Teton NP
15-09 Dag 18 Grand Teton NP
16-09 Dag 19 van Jackson naar Cody door Yellowstone NP
17-09 Dag 20 Yellowstone NP
18-09 Dag 21 van Cody naar Makoshika NP
19-09 Dag 22 van Makoshika NP naar Rapid City
20-09 Dag 23 Badlands NP
21-09 Dag 24 Mt Rushmore, Jewel Cave NM
22-09 Dag 25 Custer State Park, Wind Cave NP
23-09 Dag 26 van Rapid City naar Denver langs Guernsey State Park
24-09 Dag 27 Estes Park en Rocky Mountains NP
25-09 Dag 28 Denver
TOTAAL 4.622 kilometer ofwel circa 51 uur rijden.
Graag horen we van jullie of er nog opmerkingen/suggesties zijn t.a.v. de route, eventuele bezienswaardigheden en of het uberhaupt nog mogelijk is om op zo'n korte termijn een slaapplek in een NP te krijgen. Er buiten vinden we ook niet erg, als dit goed te doen is qua reistijd naar het NP.
Alvast bedankt voor de moeite, namens Tanja en Ronald.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: route Seattle - Vancouver - Yellowstone - Denver
Je route ziet er toch vrij gehaast uit, vooral het Canada gedeelte. Je rijdt er eigenlijk gewoon doorheen en stopt bijna nergens, enkel voor een overnachting hier en daar. Van Vancouver naar Jasper is wel te doen op een dag, maar het is een hele dag rijden zonder al te veel tijd om te stoppen. Je gaat op 4 dagen tijd van Vancouver naar de Canadese Rockies en zo naar de USA. Dat is wel erg snel om door zo'n mooie omgeving te reizen. Je moet op vele plaatsen in de Canadese Rockies toch van de hoofdweg af rijden om bepaalde plaatsen te bezoeken. De meeste mensen doen dat stuk op zo'n 2 weken tijd. Ik wil het alleen maar aangeven dat het jammer van de tijd zou zijn als je nergens kan stoppen en van een wandelingetje kan genieten.
Met het Amerika gedeelte ben ik niet echt bekend, maar daar zullen wel anderen zijn die je hier wat ideeen over kunnen geven.
Ik wil er ook op wijzen dat je op 1 september van Seattle naar Vancouver gaat, dit is het Labour Day weekend (zowel in de USA als in Canada) en het laatste weekend van de zomer...dus velen gaan nog even op vakantie en de grenzen zijn tijdens dat weekend enorm druk. Vooral op maandag voor de Canadezen die allemaal terug komen uit Amerika. Hou daar zeker rekening mee!
Groetjes,
Ann
Met het Amerika gedeelte ben ik niet echt bekend, maar daar zullen wel anderen zijn die je hier wat ideeen over kunnen geven.
Ik wil er ook op wijzen dat je op 1 september van Seattle naar Vancouver gaat, dit is het Labour Day weekend (zowel in de USA als in Canada) en het laatste weekend van de zomer...dus velen gaan nog even op vakantie en de grenzen zijn tijdens dat weekend enorm druk. Vooral op maandag voor de Canadezen die allemaal terug komen uit Amerika. Hou daar zeker rekening mee!
Groetjes,
Ann
Laatst gewijzigd door AnnInBC op 14 mei 2014, 04:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: route Seattle - Vancouver - Yellowstone - Denver
Ik kan weer niets over het deel in Canada zeggen dus we vullen elkaar aardig aan hier.
Ik dacht even dat je wel erg weinig tijd had voor Yellowstone maar je rijdt weer terug vanuit GT zie ik. Kijk eens wat je wilt doen in GT die 2 dagen. Voor lange wandelingen heb je die wel nodig, maar in minder tijd kun je ook al wel aardig wat zien.
Of het nog lukt om in de parken nog iets te vinden kun je het beste zelf eens checken. zie voor Yellowstone http://www.yellowstonenationalparklodges.com. In september sluiten al wat voorzieningen dus het wordt wel lastiger.
De tijd voor South Dakota is redelijk ruim denk ik, dat kan misschien met een halve dag minder. Ik zou niet alles vanuit Rapid City doe, misschien al naar Hot Springs rijden de laatste dag?
Glacier vanuit Kalispell lijkt me niet zo handig of wil tussendoor in het park overnachten? En waarom rij je op dag 26 naar Denver en niet naar Estes Park?
Ik moet bekennen dat ik nog nooit van Makoshika NP heb gehoord, dat zal ik eens opzoeken.
Zie voor RMNP en South Dakota, en voor Yellowstone ons 2004-verslag. En voor YS en GT ons 2008-verslag.
Marianne

Ik dacht even dat je wel erg weinig tijd had voor Yellowstone maar je rijdt weer terug vanuit GT zie ik. Kijk eens wat je wilt doen in GT die 2 dagen. Voor lange wandelingen heb je die wel nodig, maar in minder tijd kun je ook al wel aardig wat zien.
Of het nog lukt om in de parken nog iets te vinden kun je het beste zelf eens checken. zie voor Yellowstone http://www.yellowstonenationalparklodges.com. In september sluiten al wat voorzieningen dus het wordt wel lastiger.
De tijd voor South Dakota is redelijk ruim denk ik, dat kan misschien met een halve dag minder. Ik zou niet alles vanuit Rapid City doe, misschien al naar Hot Springs rijden de laatste dag?
Glacier vanuit Kalispell lijkt me niet zo handig of wil tussendoor in het park overnachten? En waarom rij je op dag 26 naar Denver en niet naar Estes Park?
Ik moet bekennen dat ik nog nooit van Makoshika NP heb gehoord, dat zal ik eens opzoeken.
Zie voor RMNP en South Dakota, en voor Yellowstone ons 2004-verslag. En voor YS en GT ons 2008-verslag.
Marianne
Re: Reis USAin2008: route Seattle - Vancouver - Yellowstone - Denver
Ik denk ook dat je te weinig tijd neemt voor Canada. Na al het moois in Canada zou 1 dag Glacier wellicht genoe kunnen zijn. Kalispell vonden we niet veel een maar Whitefish wel. We hebben daar eens 4 dagen gezeten om Glacier en omgeving te bezoeken maar dat was niet echt handig. Verder zou ik proberen om ergens via Red Lodge en Beartooth hw naar Yellowstone te rijden.
Ik zou ook zeker niet de omweg via Makoshika SP maken, zo bizonder is het daar nu ok weer niet. Beter is om Devils Tower naar Black Hills toe te voegen. Ik zou niet Rapid City als basis nemen maar Keystone (druk) of beter Hill City of Custer
Ik zou ook zeker niet de omweg via Makoshika SP maken, zo bizonder is het daar nu ok weer niet. Beter is om Devils Tower naar Black Hills toe te voegen. Ik zou niet Rapid City als basis nemen maar Keystone (druk) of beter Hill City of Custer
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Sluit me aan bij de andere reactie, je hebt erg weinig tijd voor prachtig Canada. Van Jasper naar Banff ben je gerust een dag bezig, met wat uitstapjes en stops her en der. Als je dan de volgende dag Banff - Waterton doet, heb je niks gezien van Banff. En daar kun je je echt wel een paar dagen vermaken
.

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Ontzettend bedankt voor jullie fantastische adviezen en goede raad.
We hebben weer een paar uurtjes zitten puzzelen en hebben de route nav jullie adviezen aangepast.
@Ann: we hebben ons stuk in Canada inderdaad langer gemaakt door extra dagen in te lassen in zowel Vancouver als Jasper alsook Banff. Het stukje Seattle-Vancouver op Labourday kunnen we helaas niet vermijden.
@Marianne: Rapid City hebben we laten vallen en nu Custer opgenomen, ook hebben we Makoshika NP eruit gehaald.
@Yeehaw: Voor Canada idd nu meer tijd genomen, Whitefish opgenomen en ook Red Lodge, de omweg naar Makoshika was inderdaad iets teveel van het goede. Ook Devils Towers opgenomen op weg van Cody naar Custer.
@Marjolein: Inderdaad meer tijd voor Canada, extra tijd genomen bij zowel Jasper als Banff.
Route nu is dan als volgt:
9-08 Dag 01 van A'dam naar Seattle
30-08 Dag 02 Seattle
31-08 Dag 03 Seattle
02-09 Dag 05 Vancouver
03-09 Dag 06 van Vancouver naar Jasper
04-09 Dag 07 Jasper
05-09 Dag 08 Jasper
06-09 Dag 09 van Jasper naar Banff via Icefield Parkway
07-09 Dag 10 Banff
08-09 Dag 11 van Banff naar Waterton Park
09-09 Dag 12 Waterton Park NP
10-09 Dag 13 van Waterton Park naar Whitefish
11-09 Dag 14 Glacier NP
12-09 Dag 15 van Whitefish naar Red Lodge
13-09 Dag 16 Yellowstone NP
14-09 Dag 17 van Red Lodge naar West Yellowstone via Beartooth Highway
15-09 Dag 18 Yellowstone NP
16-09 Dag 19 van West Yellowstone naar Jackson
17-09 Dag 20 Grand Teton NP
18-09 Dag 21 van Jackson naar Cody
19-09 Dag 22 van Cody naar Custer via Devil's Tower
20-09 Dag 23 Black Hills + Badlands
21-09 Dag 24 Custer State Park + Mt Rushmore + Wind Cave NP
22-09 Dag 25 van Custer naar Estes Park
23-09 Dag 26 Estes Park NP + Rocky Mountains NP
24-09 Dag 27 van Estes Park naar Denver
25-09 Dag 28 Denver
Nogmaals bedankt allemaal en als jullie nieuwe suggesties hebben, we horen het graag, dan stappen we weer achter het "drawing board".
Tanja en Ronald
We hebben weer een paar uurtjes zitten puzzelen en hebben de route nav jullie adviezen aangepast.
@Ann: we hebben ons stuk in Canada inderdaad langer gemaakt door extra dagen in te lassen in zowel Vancouver als Jasper alsook Banff. Het stukje Seattle-Vancouver op Labourday kunnen we helaas niet vermijden.
@Marianne: Rapid City hebben we laten vallen en nu Custer opgenomen, ook hebben we Makoshika NP eruit gehaald.
@Yeehaw: Voor Canada idd nu meer tijd genomen, Whitefish opgenomen en ook Red Lodge, de omweg naar Makoshika was inderdaad iets teveel van het goede. Ook Devils Towers opgenomen op weg van Cody naar Custer.
@Marjolein: Inderdaad meer tijd voor Canada, extra tijd genomen bij zowel Jasper als Banff.
Route nu is dan als volgt:
9-08 Dag 01 van A'dam naar Seattle
30-08 Dag 02 Seattle
31-08 Dag 03 Seattle
02-09 Dag 05 Vancouver
03-09 Dag 06 van Vancouver naar Jasper
04-09 Dag 07 Jasper
05-09 Dag 08 Jasper
06-09 Dag 09 van Jasper naar Banff via Icefield Parkway
07-09 Dag 10 Banff
08-09 Dag 11 van Banff naar Waterton Park
09-09 Dag 12 Waterton Park NP
10-09 Dag 13 van Waterton Park naar Whitefish
11-09 Dag 14 Glacier NP
12-09 Dag 15 van Whitefish naar Red Lodge
13-09 Dag 16 Yellowstone NP
14-09 Dag 17 van Red Lodge naar West Yellowstone via Beartooth Highway
15-09 Dag 18 Yellowstone NP
16-09 Dag 19 van West Yellowstone naar Jackson
17-09 Dag 20 Grand Teton NP
18-09 Dag 21 van Jackson naar Cody
19-09 Dag 22 van Cody naar Custer via Devil's Tower
20-09 Dag 23 Black Hills + Badlands
21-09 Dag 24 Custer State Park + Mt Rushmore + Wind Cave NP
22-09 Dag 25 van Custer naar Estes Park
23-09 Dag 26 Estes Park NP + Rocky Mountains NP
24-09 Dag 27 van Estes Park naar Denver
25-09 Dag 28 Denver
Nogmaals bedankt allemaal en als jullie nieuwe suggesties hebben, we horen het graag, dan stappen we weer achter het "drawing board".
Tanja en Ronald
Als je toch in de buurt van Custer/Mount Rushmore bent raad ik je aan om ook nog even Crazy Horse Memorial mee te pikken. Sinds 1948 is men bezig om Chief Crazy Horse te paard uit te hakken in het gesteente, zijn hoofd is inmiddels klaar en wanneer het af is weet niemand...
Erg indrukwekkend om te zien.
Erg indrukwekkend om te zien.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Om even door te gaan op het hierboven geschreven. Als je dit doet eerst even het VC in om de film te bekijken. Dan snap je het verhaal erachter (en de explosies zijn sowieso leuk om te zien) en dan maakt het wel meer indruk als gewoon van een afstand dat hoofd bekijken. Zeker ook even de bus pakken om iets dichterbij te kunnen kijken.
Jullie hebben al heel veel goede adviezen gekregen, en de reis ziet er in mijn ogen nu ook veel beter en relaxter uit. Als je wilt kun je nog wat info opdoen uit ons blog, van waar jullie heen gaan we zijn praktisch overal geweest. Via de link onderaan de pagina: Canada en Noordwest in 2011, South Dakota en Estes Park/Rockies in 2012.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Saskia
Veel plezier met de voorbereidingen!
Saskia
- kellylelieveld
- Amerika-ontdekker
Hoi Tanja en Ronald,
In Juni/Juli 2014 (over 5 weken) doen wij een groot gedeelte van jullie rondje hetzelfde. Wij zijn ook al eerder in Zuid/west geweest. We houden ook een blog bij tegen die tijd, dus misschien handig en leuk voor jullie om deze te lezen. http://www.kellyenpatrick.gaatverweg.nl Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Gr kelly
1. Amsterdam>Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Seattle>Quinalt lake Olympic np
5. Olympic np>sequim
6. Sequim>San juan island>anacortes
7. anacortes>vancouver
8. vancouver
9. vancouver
10. vancouver>sea to sky highway (whistler>lilloet)
11. lilloet>clearwater
12. clearwater>jasper np
13. Jasper np
14. Jasper np >Banff np
15. Banff np
16. Banff>Glacier np, st. mary
17. St. mary>Kalispell/ missoula
18. missoula> west Yellowstone
19. west Yellowstone
20. yellowstone np (cooke city)
21. Yellowstone (old faithfull)
22. Yellow stone np>Grand teton np
23. Grand teton np>Salt lake city
24. SLC>Torrey
25. Torrey>moab
26. Moab >moab
27. Moab>Grand junction of doorrijden naar denver
28. Grand junction Denver>ams
In Juni/Juli 2014 (over 5 weken) doen wij een groot gedeelte van jullie rondje hetzelfde. Wij zijn ook al eerder in Zuid/west geweest. We houden ook een blog bij tegen die tijd, dus misschien handig en leuk voor jullie om deze te lezen. http://www.kellyenpatrick.gaatverweg.nl Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Gr kelly
1. Amsterdam>Seattle
2. Seattle
3. Seattle
4. Seattle>Quinalt lake Olympic np
5. Olympic np>sequim
6. Sequim>San juan island>anacortes
7. anacortes>vancouver
8. vancouver
9. vancouver
10. vancouver>sea to sky highway (whistler>lilloet)
11. lilloet>clearwater
12. clearwater>jasper np
13. Jasper np
14. Jasper np >Banff np
15. Banff np
16. Banff>Glacier np, st. mary
17. St. mary>Kalispell/ missoula
18. missoula> west Yellowstone
19. west Yellowstone
20. yellowstone np (cooke city)
21. Yellowstone (old faithfull)
22. Yellow stone np>Grand teton np