Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of geen Discovery Pass?
- Sandra71
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wel of geen Discovery Pass?
Wij gaan binnenkort een reis door Canada en de US combineren.
We zullen in Canada de volgende parken bezoeken:
Mt. Revelstoke (1dag)
Glacier (1dag)
Yoho (1dag)
Banff(2dagen)
Waterton (1dag)
Als ik losse dagpassen zou kopen kom ik op CAD 86 met z'n tweeën. Voor een Discovery Annual Pass zouden we CAD 137 moeten betalen.
Makkelijke keuze zou je zeggen: dan toch maar gewoon dagpassen kopen.
Maar toch twijfel ik om een jaarpas aan te schaffen, omdat je er wellicht ook andere kortingen/entree's mee kunt betalen. En we misschien wel andere (state-)parken tegenkomen waar ook weer apart entree voor betaald moet worden.
Wat is jullie ervaring of advies?
En als je een jaarpas aanschaft, blijft men er meestal bij om zeker te zijn dat íe wordt ondertekend? Wat is daar jullie ervaring mee?
Alvast bedankt.
We zullen in Canada de volgende parken bezoeken:
Mt. Revelstoke (1dag)
Glacier (1dag)
Yoho (1dag)
Banff(2dagen)
Waterton (1dag)
Als ik losse dagpassen zou kopen kom ik op CAD 86 met z'n tweeën. Voor een Discovery Annual Pass zouden we CAD 137 moeten betalen.
Makkelijke keuze zou je zeggen: dan toch maar gewoon dagpassen kopen.
Maar toch twijfel ik om een jaarpas aan te schaffen, omdat je er wellicht ook andere kortingen/entree's mee kunt betalen. En we misschien wel andere (state-)parken tegenkomen waar ook weer apart entree voor betaald moet worden.
Wat is jullie ervaring of advies?
En als je een jaarpas aanschaft, blijft men er meestal bij om zeker te zijn dat íe wordt ondertekend? Wat is daar jullie ervaring mee?
Alvast bedankt.
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
Reisverslagen:
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Wel of geen Discovery Pass?
Hi Sandra,
ik lees ook dat veel mensen een (niet ondertekende) pas kopen via marktplaats.
de prijs varieert tussen de 30 en 60 euro, afhankelijk van het type pas en de geldigheidsduur.
Grt Eric.
ik lees ook dat veel mensen een (niet ondertekende) pas kopen via marktplaats.
de prijs varieert tussen de 30 en 60 euro, afhankelijk van het type pas en de geldigheidsduur.
Grt Eric.
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
Klopt Eric, ik zag er inderdaad een paar maar ze stonde al op "gereserveerd". Je komt er blijkbaar dus wel makkelijk vanaf. Maat als ze je "dwingen" te ondertekenen, dan is het wellicht lastiger om er vanaf te komen.
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb vorig jaar mijn pas online besteld.
Na 2 weken zat hij mooi in een envelope in mijn brievenbus met wat flyers enzo.
Nooit ondertekend, altijd gebruikt.
Maar ik heb hem wel enkel voor Nationale Parken gebruikt, dus als dagpassen voordeliger zijn (niet in mijn geval vorig jaar) dan zou ik het zo doen.
Tenzij je (zoals mij
) erg lui bent en je gewoon 1 keer wilt betalen en daarna doorrijden, dan is die pas wel handig 
Na 2 weken zat hij mooi in een envelope in mijn brievenbus met wat flyers enzo.
Nooit ondertekend, altijd gebruikt.
Maar ik heb hem wel enkel voor Nationale Parken gebruikt, dus als dagpassen voordeliger zijn (niet in mijn geval vorig jaar) dan zou ik het zo doen.
Tenzij je (zoals mij

US 2010 - South West
US 2012 - South/North West
US-CA 2013 - North West US/South West CA
US-CA 2014 - North East US/South East CA
US 2022 - Appalachia Roadtrip
US 2012 - South/North West
US-CA 2013 - North West US/South West CA
US-CA 2014 - North East US/South East CA
US 2022 - Appalachia Roadtrip
Geef nou gewoon dat geld uit voor die officele pas voor jezelf ipv die illegale handel in al gebruikte kaarten. Je komt er om te genieten van het moois van al die parken, dat mag toch best wat kosten?!?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
Het mag zeker wat kosten en dat doet het ook
.
Maar in dit geval doen wij ook de USA aan tijdens dezelfde reis. Hiervoor kopen we sowieso een officiële jaarpas. Maar zoals ik aangaf is het wellicht niet heel slim om ook in Canada een jaarpas te kopen, als via gewoon losse entree een stuk goedkoper uitkom. Daarom wilde ik even wat meningen horen
.

Maar in dit geval doen wij ook de USA aan tijdens dezelfde reis. Hiervoor kopen we sowieso een officiële jaarpas. Maar zoals ik aangaf is het wellicht niet heel slim om ook in Canada een jaarpas te kopen, als via gewoon losse entree een stuk goedkoper uitkom. Daarom wilde ik even wat meningen horen

Groetjes Sandra
Reisverslagen:
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je de eerste dag in een Nationaal Park bent in Canada dan kan je een dag ticket nemen, meestal is dat ticket geldig tot de volgende dag 16u (dus eigenijk 24u). Kijk even wat het beste uitkomt. Dus als je bijvoorbeeld op maandag voormiddag in Jasper aankomt dan is je ticket geldig tot dinsdag namiddag 16u. Na 16u koop je dan weer een nieuw ticket voor die avond en dag erop, dat is weer goed tot 16u. Dus eigenlijk krijg je bijna 2 dagen uit 1 ticket. Ik denk dat het nog steeds zo is.
Andere parken in Canada (Provincial & Regional Parks) zijn allemaal gratis. Het kan wel zijn dan je in sommige parken moet betalen voor parking, maar zelfs dit is zo goed als in alle Provincial en Regional Parks gratis.
Groetjes,
Ann
Andere parken in Canada (Provincial & Regional Parks) zijn allemaal gratis. Het kan wel zijn dan je in sommige parken moet betalen voor parking, maar zelfs dit is zo goed als in alle Provincial en Regional Parks gratis.
Groetjes,
Ann
Sandra71: het was ook niet zo zeer specifiek tegen jou bedoeld hoor, maar meer als opmerking voor de mensen die lezen dat je ze ook op marktplaats kunt vinden en dat een goed idee vinden.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
@JraBakker: ja ik begrijp jou ook wel. Ik ben zelf wel even gaan kijken op marktplaats, maar heb er een dubbel gevoel bij.
@Ann: Ja dat is wel handig inderdaad, dat ze tot de volgende dag 16.00 geldig zijn. In de meeste parken gaan we 1 volle dag vertoeven. Langste zal zijn in Banff waar we overnachten. Maar dan nog redden we het misschien met een dagpas. Zo niet dan met 2 dagpassen aldaar.
Yoho grenst aan Banff en als ik het goed begrijp kunnen we op de dagpas die we in Yoho halen ook Banff in. Dat zou mooi zijn.
@Ann: Ja dat is wel handig inderdaad, dat ze tot de volgende dag 16.00 geldig zijn. In de meeste parken gaan we 1 volle dag vertoeven. Langste zal zijn in Banff waar we overnachten. Maar dan nog redden we het misschien met een dagpas. Zo niet dan met 2 dagpassen aldaar.
Yoho grenst aan Banff en als ik het goed begrijp kunnen we op de dagpas die we in Yoho halen ook Banff in. Dat zou mooi zijn.
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
Ik breek even in met een vraag hierover.AnnInBC schreef:Als je de eerste dag in een Nationaal Park bent in Canada dan kan je een dag ticket nemen, meestal is dat ticket geldig tot de volgende dag 16u (dus eigenijk 24u). Kijk even wat het beste uitkomt. Dus als je bijvoorbeeld op maandag voormiddag in Jasper aankomt dan is je ticket geldig tot dinsdag namiddag 16u. Na 16u koop je dan weer een nieuw ticket voor die avond en dag erop, dat is weer goed tot 16u. Dus eigenlijk krijg je bijna 2 dagen uit 1 ticket. Ik denk dat het nog steeds zo is.
Ann
Op de website van een van de NP's zag ik ook deze informatie (geldig tot 16 uur de dag na aankoop), maar hoe werkt dit in de praktijk als je die tweede dag het park in gaat? Moet je je dan om uiterlijk 16 uur weer melden bij de ingang of bij een visitor center om een nieuw toegangsbewijs voor de rest van de dag te kopen?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Sandra71: Je kan je dag ticket in eender welk Nationaal Park halen, ze zijn geldig in zowel Yoho, Banff, Kootenay & Jasper National Park. Dus je kan zeker je dag ticket in Yoho NP kopen en dan verder rijden naar Banff NP.
@annet2009: Als je in de buurt van een info centrum bent of bij de gates, koop dan gewoon een nieuw dag ticket, zeker als je na 16u van plan bent om nog plaatsen te gaan bezoeken. Het mag dus voor 16u want het blijft dan toch geldig tot de dag erna 16u. Wij hebben wel eens een dag gehad dat we niet in de buurt van een info centrum waren en het was na 16u. Je kan je ticket ook nog in de avond kopen, maar als je niet echt meer dingen gaat bezoeken dan kan je wachten tot de dag erna...dat hebben wij ook wel eens gedaan, zeker als we gingen uit eten en daarna gewoon wat gingen rond rijden en hier en daar stopten langs de weg om vlug een foto te nemen.
@annet2009: Als je in de buurt van een info centrum bent of bij de gates, koop dan gewoon een nieuw dag ticket, zeker als je na 16u van plan bent om nog plaatsen te gaan bezoeken. Het mag dus voor 16u want het blijft dan toch geldig tot de dag erna 16u. Wij hebben wel eens een dag gehad dat we niet in de buurt van een info centrum waren en het was na 16u. Je kan je ticket ook nog in de avond kopen, maar als je niet echt meer dingen gaat bezoeken dan kan je wachten tot de dag erna...dat hebben wij ook wel eens gedaan, zeker als we gingen uit eten en daarna gewoon wat gingen rond rijden en hier en daar stopten langs de weg om vlug een foto te nemen.
- Sandra71
- Amerikafan
- Contacteer:
@Ann : dank je wel. Helder 

Groetjes Sandra
Reisverslagen:
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Ann:
Moet je eigenlijk steeds je ticket laten zien bij de ingang en uitgang van de verschillende lakes? Bv bij Patricia en Pyramid lake...
Wij rijden van Kamloops naar Jasper en zullen ong kort na de middag aankomen, dus als wij dan een ticket nemen is het tot 16.00 geldig de dag erna.
Onze planning was om die dag nog Patricia en Pyramid lake te doen...en de dag er na Maligne lake & The valley of the 5 lakes...( volle dag ) kan ik dit dan doen met 1 dagticket? Of moet je echt om 16.00 het park buiten zijn ? Nee toch...
Bedankt!
Tofke
Moet je eigenlijk steeds je ticket laten zien bij de ingang en uitgang van de verschillende lakes? Bv bij Patricia en Pyramid lake...
Wij rijden van Kamloops naar Jasper en zullen ong kort na de middag aankomen, dus als wij dan een ticket nemen is het tot 16.00 geldig de dag erna.
Onze planning was om die dag nog Patricia en Pyramid lake te doen...en de dag er na Maligne lake & The valley of the 5 lakes...( volle dag ) kan ik dit dan doen met 1 dagticket? Of moet je echt om 16.00 het park buiten zijn ? Nee toch...
Bedankt!
Tofke
Je krijgt een bonnetje dat je op de autoruit kunt plakken. Je geeft bij binnenkomst park aan wanneer je denkt het gebied weer te verlaten en voor die periode betaal je. Wij hebben vorig jaar gewoon in één keer bij binnenkomst Jasper NP vanuit Clearwater betaald voor de hele periode tot de dag dat we Banff NP weer verwachtten uit te rijden.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- tofke
- Amerikafan
We zijn ongeveer 1,5 dag in Jasper dan rijden over the icefield parkway (met veel tussenstops) naar Canmore.dit zal wel een volke dag in beslag nemen omdat we Peyto lake ed...ook willen zien.
De volgende dag gaan we naar Banff.
De dag dat we de icefield parkway rijden hebben we eigenlijk geen ticket nodig of vergis ik me?
Moet je bij Peyto Lake ook een ticket hebben nee toch?
Tofke.
De volgende dag gaan we naar Banff.
De dag dat we de icefield parkway rijden hebben we eigenlijk geen ticket nodig of vergis ik me?
Moet je bij Peyto Lake ook een ticket hebben nee toch?
Tofke.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net zoals Petticoat zegt, je krijgt een bonnetje wat je aan de binnekant van je voorruit kleeft. Ik denk als je een discovery pass koopt dat je deze ook op het dashboard/raam moet hebben als je onderweg op plaatsen stopt.
En je kan dus inderdaad aangeven hoeveel dagen je in de Canadese Rockies verblijft (Jasper, Banff, Yoho & Kootenay NP) bij aankomst aan de gate bij een NP en daar kunnen ze je een ticket geven voor al die dagen of je kiest om zelf elke dag een nieuw ticket te kopen.
Nee, je moet je ticket niet aan iemand laten zien als je bijvoorbeeld naar Maligne Lake gaat of naar Peyto Lake, maar je moet wel een ticket achter je ruit hebben of op je dashboard. Op sommige plaatsen kan het wel zijn dat ze iemand hebben die op de parking controleert of je tickets achter het raam hebt zitten. Hoe men dit werkelijk controleert, weet ik niet. Ik denk niet dat er constant werkers op de parkeerplaatsen rondlopen om te controleren of men wel of geen ticket heeft.
Als je bijvoorbeeld mensen hebt die in Calgary wonen en een weekje op vakantie gaan in Kelowna dan moeten ze meestal door Banff en Yoho NP heen rijden, maar ze moeten geen ticket betalen als het gewoon doorrijden is. Deze mensen mogen natuurlijk wel stoppen bij winkeltjes en restaurants, maar zouden niet mogen stoppen aan bezienswaardigheden zoals Lake Louise, Moraine Lake, Emerald Lake...
Feitelijk heb je geen ticket nodig om de Icefields Parkway te berijden, maar je moet wel een ticket hebben als je bij de bezienswaardigheden stopt onderweg. Zoals ik al eerder aangaf, hier en daar denk ik wel dat ze het controleren op parkeerplaatsen. Dus je moet bij alle bezienswaardigheden waar je parkeert een geldig ticket hebben. Of ze het ook daadwerkelijk controleren weet ik niet, maar ik zou het risico niet willen oplopen. Neem gewoon een dag ticket voordat je 's morgens vertrekt van Jasper naar Banf, dit kan bij de verschillende Visitor/Info Centrums.
Groetjes,
Ann
En je kan dus inderdaad aangeven hoeveel dagen je in de Canadese Rockies verblijft (Jasper, Banff, Yoho & Kootenay NP) bij aankomst aan de gate bij een NP en daar kunnen ze je een ticket geven voor al die dagen of je kiest om zelf elke dag een nieuw ticket te kopen.
Nee, je moet je ticket niet aan iemand laten zien als je bijvoorbeeld naar Maligne Lake gaat of naar Peyto Lake, maar je moet wel een ticket achter je ruit hebben of op je dashboard. Op sommige plaatsen kan het wel zijn dat ze iemand hebben die op de parking controleert of je tickets achter het raam hebt zitten. Hoe men dit werkelijk controleert, weet ik niet. Ik denk niet dat er constant werkers op de parkeerplaatsen rondlopen om te controleren of men wel of geen ticket heeft.
Als je bijvoorbeeld mensen hebt die in Calgary wonen en een weekje op vakantie gaan in Kelowna dan moeten ze meestal door Banff en Yoho NP heen rijden, maar ze moeten geen ticket betalen als het gewoon doorrijden is. Deze mensen mogen natuurlijk wel stoppen bij winkeltjes en restaurants, maar zouden niet mogen stoppen aan bezienswaardigheden zoals Lake Louise, Moraine Lake, Emerald Lake...
Feitelijk heb je geen ticket nodig om de Icefields Parkway te berijden, maar je moet wel een ticket hebben als je bij de bezienswaardigheden stopt onderweg. Zoals ik al eerder aangaf, hier en daar denk ik wel dat ze het controleren op parkeerplaatsen. Dus je moet bij alle bezienswaardigheden waar je parkeert een geldig ticket hebben. Of ze het ook daadwerkelijk controleren weet ik niet, maar ik zou het risico niet willen oplopen. Neem gewoon een dag ticket voordat je 's morgens vertrekt van Jasper naar Banf, dit kan bij de verschillende Visitor/Info Centrums.
Groetjes,
Ann
Als je de icefields parkway op gaat wordt je gecontroleerd en moet je een ticket kopen zowel aan de Jasper kant als de lake louise kant.
Ontlopen lukt je echt niet iedereen moet daar stoppen ook met een pass.
Als je een kaart koopt kijken ze niet of je een pass ondertekend. Ze controleren dat eigenlijk nooit op de handtekening. Heb je een kaart aan de spiegel hangen dan kun je altijd doorrijden (ze kijken wel naar de datum).
Ik heb eens een pass gekocht van een collega die ondertekend was, maar daar is nooit op gecontroleerd.
Ontlopen lukt je echt niet iedereen moet daar stoppen ook met een pass.
Als je een kaart koopt kijken ze niet of je een pass ondertekend. Ze controleren dat eigenlijk nooit op de handtekening. Heb je een kaart aan de spiegel hangen dan kun je altijd doorrijden (ze kijken wel naar de datum).
Ik heb eens een pass gekocht van een collega die ondertekend was, maar daar is nooit op gecontroleerd.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- tofke
- Amerikafan
Bedankt voor de info Ann en Yarrah!
Dan kunnen we misschien best zeggen als we Jasper binnenkomen dat we er 4 dagen zullen verblijven(incl Banff)
Dan komt het op 9,80$ pp per dag = 39,20 $ pp dan kunnen we 4 dagen gerust rondrijden
Grtz
Tofke.

Dan kunnen we misschien best zeggen als we Jasper binnenkomen dat we er 4 dagen zullen verblijven(incl Banff)
Dan komt het op 9,80$ pp per dag = 39,20 $ pp dan kunnen we 4 dagen gerust rondrijden

Grtz
Tofke.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1766 Weergaves
-
Laatste bericht door SuzieQ