Grappig hoe sommigen mensen het nu pas lezen
Allen bedankt voor de gelukwensen.
Zo veraf is het niet hé Loek, naar Amerikaanse normen
Er zal wel eens een dag komen dat we elkaar opnieuw zullen ontmoeten
Zaterdag kreeg ik nog onverwachts bezoek, via via hadden ze gehoord dat ons huis te koop kwam en ze waren wel geinteresseerd. Helaas de dame moeten teleurstellen en naar huis moeten sturen zonder bezichtiging. Vreemd hoeveel interesse er is voor een huis wat eigenlijk nooit officieel te koop gestaan heeft.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Hey Bart, ben een hele tijd niet op het forum geweest (beetje druk) maar ik heb nu een beetje gelezen hier. Zo herkenbaar. Zeker de reactie van familie en vrienden. Mijn moeder was ook ontroostbaar. Maar sinds we hier zijn skypen we heel regelmatig en dat maakt de afstand toch overbrugbaar. Ze zijn hier net op bezoek geweest en ik denk dat ze het stilaan heeft aanvaard.
Marenko schreef:Ik vroeg me ook steeds al af of jullie niet meer naar Amerika gingen.
Zo zat ik ook al een tijdje te denken; ik miste een nieuw verslag!
Ik lees amper in de emigratie-topics en zeker in de off-topic-topics, maar zag in die laatste opeens de naam 'Dude' icm het woord 'emigratie' voorbij komen...
Beetje laat, maar alsnog van harte met jullie huwelijk! En nu ga ik als een speer dit topic doorspitten, want ik ben razend benieuwd!
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Net je afgelegde parcours gelezen. Alvast een dikke proficiat!!!
Heb je al een idee wat jullie gaan doen om de kost te verdienen? Iets in dezelfde sector/opleidingsniveau........... of iets totaal anders?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Wij zitten nog volop in de zoekfase, we bewandelen en onderzoeken verschillende pistes.
Als dat niet meteen concreet wordt zoek ik inderdaad werk in mijn branche, maar indien ik dat niet vind wil ik eender wat doen om een voet tussen de deur te krijgen op de arbeidsmarkt. Jobhoppen kan nadien dan nog altijd.
We zien wel wat er op ons afkomt
Grts, Bart
En morgen is het al zover, we vliegen dan richting Las Vegas via Philadelphia waar we onze greencards gaan activeren.
Ik heb inmiddels alle berichten die ik hier reeds geplaatst had, ook op een nieuwe blog overgezet.
Ook tijdens onze reis zal ik proberen elke dag een reisverslagje te maken zoals ik dat gewend was te doen op onze vorige reizen op onze reiswebsite. Nu zal het dus op onze emigrateblog verschijnen.
Voor diegene die de link nog niet doorgekregen hebben (via het zuidwest forum) zal ik hem hier ook nog even plaatsen:
Al een tijdje niet meer op het forum geweest. Was op zoek naar jullie reisverslagen en was al verbaasd dat er weinig nieuws op stond, maar ik begrijp het nu helemaal! Gefeliciteerd!
Alweer even geleden dat ik hier nog een update geplaatst heb, maar dat wil niet zeggen dat we niks te melden hebben, dus bij deze het vervolg van ons proces, ook te lezen op onze blog :
10-07-2014 ... Greencard, voetbal, poezen, en Amber
Op 2 juli krijgen we een mailtje van Bart uit Atlanta. Aan de titel van de mail maak ik al op wat er in de mail zal staan: kijk eens hier ! Enja hoor, als ik de mail open zie ik meteen een foto van een dikke enveloppe. Onze greencards zijn aangekomen bij Bart en Ineke in Atlanta, want we hadden hun adres opgegeven op het papierwerk van de DV lottery. Zoals Bart ook al in mail schrijft, een mooi huwelijksgeschenk want we zijn op 4 juli 1 jaar getrouwd !
De ouders van Bart komen op bezoek in juli dus wellicht zullen zij onze papieren mee brengen naar België en dan gaan we ze wel afhalen in West-Vlaanderen, maar dat moeten we nog even verder afspreken. Wij willen toch nog eens een bezoek brengen aan Ieper en omstreken, om WO I te gaan herdenken want we zijn nog nooit gaan kijken naar één van de monumenten en museums die daar allemaal te zien zijn. En die history willen we toch nog graag even meekrijgen vooraleer we vertrekken. Ook de Last Post aan de Menenpoort willen we zeker nog eens gaan zien.
Intussen mail ik ook regelmatig nog met Tom, vooral over de voetbal en zeker wanneer België tegen Amerika uitkomt. Hij heeft goede moed, maar moet nadien toch toegeven dat België echt wel beter was. We jennen elkaar met wat grappige foto's en teksten (just keep in mind one thing, it's soccer, not football !!) Helaas vliegen we er tegen Argentinië uit in de kwartfinales.
En dan hebben we nog een grote beslissing genomen: de poezen gaan mee. Na heel lang twijfelen en wikken en wegen hebben we de knoop eindelijk doorgehakt en beslist om ze mee te nemen. Daar zijn een paar redenen voor, allereerst dat we ze natuurlijk erg graag bij ons willen houden, maar ook omdat we gedacht hadden dat we gemakkelijk iemand zouden vinden die voor onze lieve poezen zou willen zorgen, maar dat bleek toch moeilijker dan gedacht. Niemand is blijkbaar happig om 2 poezen van 10 jaar in huis te nemen.
Op zich hebben we nog wel tijd om iemand te vinden, maar de rest van de planning hangt grotendeels van de poezen af dus moest de knoop doorgehakt worden. Tuurlijk zal het geen makkelijke reis worden voor hen, de enige reden waarom we ze hier wilden laten. Maar we gaan ze zo goed mogelijk proberen voor te bereiden op de lange reis, ondermeer door ze aan de reisbench te laten wennen, al een tijdje voor de echte trip. Maar zoals gezegd hangt de rest van de planning af van de poezen, zoals bv een huurhuis/appartement vinden waar het huisdieren toegelaten is, het boeken van de tickets waar we dus moeten zorgen dat de poezen op dezelfde vlucht meekunnen,
Omdat we dus niet wisten of ze meegingen of niet konden we nog niet echt verder plannen. Nu weten we waar we aan toe zijn en plannen we dus alles in functie van het meenemen van de poezen. Moest er toch nog een mooi en oprecht aanbod komen van iemand die er voor wil zorgen met heel zijn hart, kunnen we nog altijd beslissen om ze in België te laten genieten van hun oude dag.
Dezelfde week dat we een mailtje kregen van Bart, kregen we ook bezoek van mijn broer en schoonzus. Zij kwamen iets vragen maar we wisten niet wat. Eigenlijk kwamen ze iets geven, een heel mooie kleine urne, met de vraag of we die wilden meenemen en een plaatsje geven in Amerika.
Ontroerd door dat mooie gebaar zeggen we dat we maar al te graag iets van Amber bij ons willen hebben ginder en willen we zeker de urne meenemen. We moeten alleen even uitzoeken of we de urne mee in de handbagage mogen nemen. Omdat de regels nogal verschillen van maatschappij tot maatschappij moeten we nog even afwachten tot de tickets geboekt zijn en dan vragen welke regels eraan verbonden zijn om de urne mee te mogen nemen aan boord.
We beginnen nu wel echt af te tellen en ook verschillende spullen zijn al verkocht en/of gereserveerd. Veel kasten zijn al uitgemest en gesorteerd in: meenemen, verkopen en weggooien. De zoektocht naar een verhuisfirma kan nu echt beginnen. We willen maar een grote kist meenemen met enkele spullen dus geen grote container zoals veel anderen doen. Dat, samen met het boeken van de tickets en het vinden van een onderkomen zijn nu de volgende stappen. Want de tijd begint nu toch wel echt te korten ...
Ohja !! Wellicht nog de belangrijkste beslissing !! Sommigen zullen wel de wenkbrauwen gaan fronsen, maar we gaan starten in Tucson en vandaar zien we wel verder, maar het is wel degelijk de bedoeling om ons daar te vestigen. Waarom Tucson ? Tja, we hielden er na onze inspectietrip een bijzonder goed gevoel aan over. Scottsdale ook, maar dat lijkt ons wat duurder uit te vallen. De greater Phoenix area is ook bijzonder groot en uitgestrekt terwijl Tucson veel compacter is en toch het gevoel geeft dat je niet in een grote stad woont. De huizen hebben op veel plaatsen veel ruimte rondom en dat is toch wel wat we zoeken. Qua jobs vind ik in beide steden wel aanbod in mijn richting, maar als er echt iets goed te krijgen is in Phoenix kunnen we nog altijd verkassen na een aantal maanden.
Bart
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Grts, Bart
Bart... jullie komen toch nog wel een keertje naar boven toch?? En Tucson heb ik alleen nog maar gezien in de schemering dus ik wil ook graag nog een keertje daar kijken.
Leuk jullie beslissing om daar te beginnen... eigenlijk om precies dezelfde redenen waarom ik hier wilde beginnen, maar dan de andere keus! Ik wilde juist meer stad/steden om meer keuze en liever iets minder grond..ik ben een ramp met tuinieren/bijhouden.
Kan me jullie bibbers in de knieën nu het moment daar is goed voorstellen maar wel super dat jullie nu een leven in de USA kunnen beginnen, dat gaat vast helemaal goedkomen
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
Het komt allemaal wel steeds dichterbij hoor, voor je het weet zit aan de andere kant van de oceaan.
Ik kan me wel voorstellen dat jullie naar Tucson willen, ook wij vinden het heerlijk om daar te vertoeven. Nou is een vakantie in het JW Marriott wel iets anders dan er wonen, maar toch. En nog steeds op rijafstand voor een weekendje las Vegas.
Dbacks2: ja zeker komen we eens naar boven! We willen graag Dbacks2, 3, 4, 5, en 6 ook wel ontmoeten (we zijn wel geen koffiedrinkers )
Rachel43, die bibbers zijn er nog niet hoor, misschien dat dat nog moet komen maar we hebben er allebei bijzonder veel zin in !
Moniquemichiel: Altijd grappig als mensen er nu pas achterkomen
Simon: Halverwege oktober ergens. Zoals ik al schreef is het boeken van de tickets nu één van de belangrijskte dingen die we moeten gaan doen. We kunnen een beetje kiezen wanneer dus zullen we naar de prijs kijken. Als het een weekje later of vroeger 100 euro goedkoper is, dan doen we dat. Maar het plan is ergens rond de 15e te vertrekken. Eind september stop ik met werken, tenzij ik nog een weekje alleen naar Tucson ga om al het één en ander te regelen omdat we met de poezen zitten en dus meteen ergens terecht moeten kunnen. Ik zou dan in die week al voor mijn rijbewijs kunnen gaan, een rekening openen, een auto kopen, voor een woning zorgen, .... Maar dat staat nog niet vast, het hangt er ook een beetje vanaf wat we al van hier kunnen regelen, vooral qua onderdak dus. Afhankelijk daarvan moet ik mijn opzeg nog doen, vijf weken, dus ergens in augustus zal ik het op het werk gaan zeggen. Nu weten ze nog steeds van niks
Harry: Las Vegas op rijafstand was toch wel belangrijk ja haha, zéker voor Evy. Zonder stoppen zijn we er op een dikke zes uur rijden, dus een verlengd weekend is het wel waard om even op en af te rijden, zeker omdat ik toch graag met de auto rij En euhmm altijd welkom hé !
Grts, Bart
Ook jullie emigratieverhalen volg ik met veel plezier.
Dat er nu niemand is die 10-jarige katten wil. Zo oud is dat nu ook weer niet. Ik hoop dat jullie nog een goed adres voor ze kunnen vinden en anders wennen ze daar vast ook wel.
Heeft Evy haar baan ook nog niet opgezegd? Ze zullen op je werk wel opkijken, ik vind het echt knap dat je het zo lang geheim kunt houden.
Leuk Bart... ik drink ook alleen maar koffie als er niets anders is! Maar het is zo'n heerlijk ingesleten term, zal wel typisch Hollands zijn...
En hoe verder de mensen van je af staan, hoe leuker, maar ook hoe l*lliger de reacties kunnen zijn... hou daar rekening mee op het werk, gewoon voor jullie eigen welzijn. We juichen wel voor jullie hoor, dus als er een reactie in evenwicht moet weet je waar je zijn moet...
Installeer vast de app 'Shopular' krijg je allerlei advertenties van 1001 zaken (die je zelfs kunt aangeven). Is handig om vast een idee van prijs te krijgen.
Roep vooral als je iets 'dagelijks' wilt weten... wij weten nog niet veel, maar ik heb hier al wel een redelijk kringetje, dus ik hoop snel te leren
Ik heb van de week bezoek gehad van een Nederlandse familie die ook net de greencards hebben geactiveerd en Missouri kwamen bekijken of ze hier wilden komen wonen. Ik geloof dat het Missouri niet is tegengevallen dus wie weet krijg ik over een poosje nederlandse "buren"
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.