Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem!! door wijziging niet mogelijk stoelen te reserveren!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Probleem!! door wijziging niet mogelijk stoelen te reserveren!

Bericht door butterfly »

De fout zat bij ons bij Virgin Atlantic, niet bij Kilroy waar ik geboekt had. Misschien is er bij jullie ook geen vluchtwijziging geweest? Bij ons kwam het omdat door een vluchtwijziging in het eerste stuk, we nieuwe eticketnummers kregen zowel voor de gewijzigde vlucht ( met BA) als voor de onveranderde vlucht met VA. VA had de oorspronkelijke eticketnummers niet uit zijn systeem gehaald, maar de nieuwe wel toegevoegd. Hierdoor stonden we 2 keer op dezelfde vlucht geboekt, en daardoor konden wij niet inloggen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat je gestresst raakt van het niet in kunnen loggen snap ik wel, want je gaat je afvragen of er iets mis is met je boeking (en of je wel op dat vliegtuig komt als je op Schiphol staat), maar waarom zo'n drukte over die stoelen? Er zijn wel een aantal mindere plekken in een vliegtuig en het is jammer als je niet naast elkaar zit, maar om nou op het exacte uur voor de computer te gaan zitten zodra er stoelen gereserveerd kunnen worden? Ik begrijp dat niet.

Hoeveel invloed heb je nu helemaal? Dan heb je twee stoelen naar jouw keuze gereserveerd en dan komt er een ontzettend dikke stinkerd naast je zitten, of een gezinnetje achter je met een krijsende baby, of een kotsend meisje aan de andere kant van het gangpad, of......

Op de laatste internationale vlucht die wij maakten hadden we ook geen stoelen gereserveerd en toen kregen we stoelen net voorbij de middenwand, zonder passagiers voor ons en zo'n 1,5 meter beenruimte. Op de vlucht die ik volgende week ga maken met Ryanair moet je bijbetalen voor het reserveren van de stoelen. Heb ik niet gedaan en gewoon ingecheckt. Krijgen we twee stoelen naast elkaar toegewezen en ook nog eens redelijk voorin in het vliegtuig. Het is gewoon een commercieel trucje van die maatschappijen. Ze geven mensen het gevoel meer controle en keuze te hebben en straks moet je er bij de meeste maatschappijen voor betalen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Tja, ieder zijn eigen keuze, RiverCola. Ik heb vliegangst en dan is het wel zo fijn als je nog enigszins controle kunt hebben over waar je zit, voor- of achterin en iig naast elkaar. Ik betaal dus ook graag voor stoelreservering, het scheelt me ook incheckstress wamt mijn stoel is toch wel gegarandeerd.
Ik zit dus ook precies op het tijdstip klaar dat ik stoelen kan boeken.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Voor een korte vlucht maak ik me er ook niet druk om maar bij 11 uur vliegen vind ik het toch wel fijn om in ieder geval bij elkaar te zitten. Zeker de kinderen, die weinig vlieg ervaring hebben vonden dat ook belangrijk. En ik vind het erg fijn dat ik nu kan opstaan zonder een vreemde te vragen op te staan of wakker te moeten maken :lol:
Bash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bash »

Vanochtend contact opgenomen met Virgin Atlantic, zij geven aan dat het aan cheapoair ligt dat ik m'n boeking niet meer kan zien. Volgens hun moet cheapoair (zoals hier boven aangegeven) de oude vlucht uit het systeem halen. Heb zojuist (eindelijk) Cheapoair gesproken, volgens hun klopt alles en is de oude vlucht verwijderd en zou ik m'n boeking moeten kunnen zien op de website van Virgin Atlantic. Echter kan ik nog steeds m'n vlucht zien.

Ligt het probleem nou bij cheapoair? of Virgin Atlantic?
@butterfly: als ik jou verhaal lees lag het probleem bij Virgin Atlantic dus zou ik dan toch bij hun moeten zijn om het opgelost te krijgen?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Als je met met (kleine) kinderen reist begrijp ik het overigens heel goed. Het is mij ook weleens overkomen dat het niet lukte om stoelen te reserveren. Ook toen zaten we gewoon naast elkaar. Ik vraag het me gewoon af waarom het tegenwoordig zo werkt. Het online inchecken scheelt vaak echt tijd, maar van die stoelen begrijp ik niet zo. Vroeger kon je helemaal geen stoelen vastleggen van tevoren, en ook toen zaten mensen altijd wel bij elkaar in het vliegtuig en anders hielpen de stewardessen daar wel bij.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@ Bash,

Ik denk bij Virgin. Want dat was bij Butterfly zo en bij mij zeiden ze beiden dat alles goed stond, kon ik niet inloggen 1 minuut voor we gingen bellen om telefonisch stoelen te reserveren, en kon ik even later ineens wel inloggen. Dus doordat Virgin de stoelen reserveerde loste het probleem vanzelf op. Wellicht dat ze de wijziging nog definitief moeten maken ofzo en dat dat door die stoelen selecteren goed komt :?
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

@Bash: IK denk echt dat de fout bij Virgin Atlantic ligt. VA stuurde mij ook naar Kilroy. Maar bij Kilroy stond het wel goed in het systeem, en daarom ondernamen ze eerst geen actie. Pas toen ik hen uitdrukkelijk vroeg of zij zelf contact met VA wilden nemen, deed Kilroy dit. Zij hebben een mail naar VA gestuurd en kregen heel snel antwoord en toen was het onmiddellijk geregeld. (overigens wel handig voor mij dat Kilroy gewoon Nederlands is, ik denk dat de communicatie daardoor ook wat makkelijker was)
Ook wel logisch dat de fout bij hen ligt aangezien jullie bij Cheapoair geboekt hebben, en ik bij Kilroy en we hetzelfde probleem hebben.

@ Rivercola: Net als Moon29 gaat mij het er bij de stoelreservering ook vooral om dat wij niet in alle 4 de hoeken van het vliegtuig zitten. Onze kinderen zijn geen baby's meer, maar vinden het toch wel een prettiger gevoel dat wij er bij zijn. (ook mijn kinderen hebben 5 jaar geleden voor het laatst gevlogen). Vroeger toen je nog niet online je stoelen kon vastleggen moest iedereen wachten tot op het vliegveld. Nu de mogelijkheid er wel is om online je stoelen in te boeken doen de meeste mensen dat ook. Als je dan wacht tot vertrek is de kans een stuk groter dat er geen stoelen naast elkaar meer beschikbaar zijn.
Bash
Amerika-ontdekker

Bericht door Bash »

Bedankt voor jullie reacties, klinkt inderdaad of het probleem bij Virgin ligt.

Ga ze morgen weer contacten en zal aangeven dat het probleem bij hun moet liggen en ze goed moeten kijken in hun systeem.
En anders moet ik nog een weekje wachten totdat ik m'n stoelen ook kan reserveren, misschien dat het dan net zoals bij moon29 gaat.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@Bash: als je van te voren even op de website Seatguru kijkt kun je precies zien hoe je vliegtuig er uit zien en wat fijne of mindere fijne stoelen zijn. Met die plattegronden erbij is het telefonisch reserveren van de stoelen een fluitje van een cent, omdat je precies kunt aangeven welke stoelnummers je graag wilt. Hopelijk is dan net als bij ons vervolgens tevens het inlog probleem opgelost.
Bash
Amerika-ontdekker

Bericht door Bash »

@moon29 Net contact gehad met Virgin Atlantic, die sturen me weer door naar m'n 'agent'. Volgens mevrouw van virgin kunnen hun helemaal niks wijzigen en wordt het systeem 1 op 1 overgenomen van cheapoair. Ik gaf aan dat bij cheapoair in het systeem alles goed staat (dit kan ik zelf op hun website ook zien). maar zij bleef volhouden dat ik bij cheapoair moet zijn en dat cheapoair dan maar contact met virgin op moet nemen als ik m'n boeking niet kan zien op de website van virgin atlantic.

Ik zie cheapoair niet zo snel (lees: nooit) contact opnemen met virgin atlantic, dus zodra ik m'n stoelen kan reserveren neem ik weer contact op met virgin en aan de hand van seatguru (bedankt voor de tip) zoek ik een paar mooie plekken uit en dan maar hopen dat ik weer bij m'n vluchten kan! :thumbup:
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Misschien een suffe vraag, maar als je belt naar Virgin om de stoelen te reserveren, bel je dan naar Reservations of Flight information?
Hier nog een 'slachtoffer'...ben drie dagen bezig geweest om CheapOair te pakken te krijgen en kreeg dezelfde boodschap als jullie bij Virgin. Nu dus maar bellen voor de stoelen...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
leonl
Amerikafan

Bericht door leonl »

Hier hetzelfde probleem, ik heb bij Kilroy geboekt, en kan ook niet meer inloggen bij Virgin. In de reservation van Kilroy staan keurig alle vluchten vermeld.
Nu heb ik contact opgenomen met Virgin via de chat, dat werkt perfect! Geen lange wachttijden aan de telefoon, geen kosten.
De vriendelijke dame in de chat vertelde me het ondertussen bekende verhaal: "neem contact op met je travelagent, omdat er van London naar Dusseldorf een dubbele vlucht staat geboekt.
(Volgens de boeking van Kilroy is dat echter niet het geval).

evt tip voor jullie:
Ik zei in de chat met Virigin dat ik contact op zou nemen met mijn travelagent Kilroy, maar voordat ik de chat eindigde vroeg ik nog even of ze voor mij de stoelen kon vastleggen.
YES, certainly ! Dus ik heb in de chat even mijn favoriete rij en stoelen doorgegeven en nu is het geregeld, fluitje van een cent.

(maar ik kan nog steeds niet bij Virgin naar My Booking. Wellicht nog even afwachten, gezien de eerdere reacties op dit forum).
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik lift even mee: Hoe laat kun je NL tijd de stoelen bij Virgin vastleggen?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij belden naar 044844 209 7770 (UK), binnen 5 minuten hadden we iemand aan de lijn.
Ik wist niet dat je ook kon chatten met Virgin! Had ik wel naar gezocht, maar niet gevonden. Chatten deed ik wel met Cheapoair, want na 1 uur aan de telefoon hangen waren we nog niet doorverbonden. Maar ook bij chatten ging het moeilijk. Veel wachtenden voor je bij customer support en na 15 minuten word je eraf gegooid ook al ben je nog niet aan de beurt. Oplossing: kiezen voor sales : weinig wachtenden voor je en snel aan de beurt.
Maar goed, de fout lijkt bij Virgin te liggen dus in principe hoef je alleen die te bellen om de stoelen te reserveren.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Wanneer kun je je stoelen reserveren?
60 dagen van te voren om 00.00 uur of exact 60 dagen voor je vertrektijd?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Vanaf 9 uur 'smorgens UK tijd (hier dus 10 uur) op 60 dagen van te voren.
Telefonisch althans. Online weet ik niet of het om 0.01 uur al kan, maar dan zou het alsnog 1.01 uur Nederlandse tijd zijn
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin »

Volgens de site kun je 24 uur per dag met ze bellen. Ik zou dus zeggen dat je om 1 uur 's nachts kan bellen, maar ik geloof Monique op haar woord als ze zegt pas na 9 uur.

Vandaag ook gebeld (met Reservations) en de stoelen kunnen vastleggen. Upperdeck, dus in ieder geval minder dronken Britten om me heen. Er zijn tenslotte maar 33 economy-stoelen :geek: .
Was trouwens om half tien vanochtend bedenk ik me net.

Ook hier weer dat de agent moet regelen. Ach, morgen eerst eens kijken of ik weer kan inloggen en dan zien we wel weer verder. Blijkbaar de tol voor de goedkope tickets?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

vanmorgen ook gereserveerd kon om 07.00 al plattegrond vliegtuig zien en stoelen kiezen maatr kreeg toen melding stoelen die je geselecteerd hebt zijn bezet.
na 09.00 kon het wel.
heb na lang twijfelen ook maar gekozen voor 2 aan 2 stoelen achterin ipv (rustigere) bovendek
Bash
Amerika-ontdekker

Bericht door Bash »

@laura&edwin: Ik ben ook van plan om stoelen op het upperdeck te reserveren :) . Is het voor jullie alweer mogelijk om jullie vlucht te zien op de website van virgin?

@ONYX666: Heb jij helemaal geen problemen ondervonden om je vlucht terug te vinden op de site van virgin? Heb jij (ook) een vluchtwijziging gehad?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer