Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jolien09: planning rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jolien09
Amerika-ontdekker

Reis Jolien09: planning rondje Las Vegas

Bericht door Jolien09 »

eind augustus ga ik voor bijna 4 weken met een vriendin rondreizen door usa. wij hebben mede via info van dit forum de volgende planning gemaakt.
misschien is het wat ambitieus maar we willen graag zoveel mogelijk zien waarvan de grand canyon en yellowstone erg hoog op het lijstje staan. als optie is capitol reef eruit te halen. maar graag zou ik ook wat advies van jullie willen betreft onderstaande route. :-D

amsterdam - las vegas
las vegas – grand canyon
grand canyon
grand canyon
grand canyon
grand canyon – monument valley
Monument Valley - Page
page -
page – moab
moab
moab
moab – onderweg naar grand teton halverwege ergens overnachten
grand teton
grand teton – yellowstone noord
yellowstone noord
yellowstone west
yellowstone west
yellowstone - slc
slc - capitol reef
capitol Reef - bryce
bryce - zion
zion
bryce - zion
zion - las vegas
las vegas
las vegas - amsterdam

heel graag advies en tips en trucs gevraagd
groetjes jolien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: planning rondje las vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jolien, welkom op het forum!
Jullie hebben voldoende tijd voor alles wat jullie willen doen lijkt mij zo. Alleen begrijp ik een aantal keuzes niet. Waarom 3 volle dagen Grand Canyon? Willen jullie naar beneden lopen? Zo ja, hebben jullie dan al iets gereserveerd? En waarom zou je eerst naar MV gaan en dan naar Page en niet andersom?
Schrijf de route eens goed uit. Het makkelijkst is om bijvoorbeeld excel te gebruiken. Dan kun je (met een verwijzing naar de betreffende cel) voor het beginpunt van een dag het eindpunt van de vorige dag gebruiken. Op die manier voorkom je dat je twee keer Bryce -Zion rijdt. :wink: Zet dan ook het nummer van de (week)dag erbij zodat je ziet waar je in het weekend (of met Labor day) zit. Soms is het verstandig om dan de route iets aan te passen.

Als jullie nog niets gereserveerd hebben in Yellowstone zou ik dat zo snel mogelijk doen. Zie daarvoor http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Iets aangepast zou het er zo uit kunnen zien:

dag 1 Amsterdam - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - Page
dag 7 Page
dag 8 Page - Monument Valley
dag 9 Monument Valley - Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Vernal
dag 13 Vernal - Grand Teton
dag 14 Grand Teton
dag 15 Grand Teton - Yellowstone
dag 16 Yellowstone
dag 17 Yellowstone
dag 18 Yellowstone
dag 19 Yellowstone - Salt Lake city
dag 20 Salt Lake city - Capitol Reef
dag 21 Capitol Reef - Bryce
dag 22 Bryce - Zion
dag 23 Zion
dag 24 Zion - Las Vegas
dag 25 Las Vegas
dag 26 Las Vegas - Amsterdam

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dit is met dagvermelding wat jullie opgeven:

1 amsterdam - las vegas
2 las vegas – grand canyon
3 grand canyon
4 grand canyon
5 grand canyon
6 grand canyon – monument valley
7 Monument Valley - Page
8 page -
9 page – moab
10 moab
11 moab
12 moab – onderweg naar grand teton halverwege ergens overnachten
13 grand teton
14 grand teton – yellowstone noord
15 yellowstone noord
16 yellowstone west
17 yellowstone west
18 yellowstone - slc
19 slc - capitol reef
20 capitol Reef - bryce
21 bryce - zion
22 zion
23 bryce - zion
24 zion - las vegas
25 las vegas
26 las vegas - amsterdam

Er zit overduidelijk een foutje tussen dag 21 en 23.

Het is algemeen aangewezen zo vroeg mogelijk noordwaarts te trekken. Ik zou dus eerst richting Yellowstone en Grand Teton gaan. Waarom overigens een rondje Las Vegas en niet vertrek in SLC en terug vanuit Vegas ? Dit zou jullie een dag extra geven.

1 amsterdam - Las Vegas
2 Las vegas - SLC
3 SLC - Grand Teton
4 Grand Teton
5 Grand Teton - Yellowstone noord
6 yellowstone noord
7 yellowstone west
8 yellowstone west
9 yellowstone - Cody
10 Cody - Cheyenne
11 Cheyenne - denver
12 Denver - Moab
13 Moab (Arches)
14 Moab (Canyonlands)
15 Moab - Capitol reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Page
20 Page
21 Page - Monument Valley
22 Monument Valley - Grand Canyon
23 Grand Canyon
24 Grand Canyon - Las Vegas
25 Las vegas
26 Las vegas - Amsterdam
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In de route van Marianne zou je ook 1 dag Grand Canyon kunnen weglaten en in regio Yellowstone bijvoegen.
Ik weet niet wat jullie plannen zijn maar als je op je eerste dag GC naar beneden wandelt en terug, dan kan je dag 2 langs de rim wandelen. Een derde volle dag is in mijn ogen niet nodig.

Grand Teton - Yellowstone
Yellowstone - Cody
Cody via Beartooth highway naar Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Salt Lake city

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jolien09
Amerika-ontdekker

Bericht door Jolien09 »

Ah ja, dat van twee keer bryce - zion was inderdaad een foutje, oeps ;-)

Bedankt voor de reacties, superfijn om wat advies te krijgen. Zoals Marianne het beschreven heeft lijkt me dan de beste optie. Wij gaan sowieso eerst naar de grand canyon omdat we aldaar hebben afgesproken met een bevriend stel die daar dan ook zijn.

Zou het advies dan zijn, Marianne, om korter in de grand canyon te blijven? We gaan nl inderdaad niet naar beneden ofzo, maar dacht dat in de grand canyon wel veel te doen/zien is. Waar zou je die dagen dan aanplakken?
Dat van monument valley leek me logisch en heb ik van het forum gehaald, maar het is dus beter om eerst naar page te gaan en daarna monument valley?

* nog tips betreft mooie routes als we onderstaande planning volgen?
* nog tips betreft campings? we gaan nl kamperen

dag 1 Amsterdam - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - Page
dag 7 Page
dag 8 Page - Monument Valley
dag 9 Monument Valley - Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Vernal
dag 13 Vernal - Grand Teton
dag 14 Grand Teton
dag 15 Grand Teton - Yellowstone
dag 16 Yellowstone
dag 17 Yellowstone
dag 18 Yellowstone
dag 19 Yellowstone - Salt Lake city
dag 20 Salt Lake city - Capitol Reef
dag 21 Capitol Reef - Bryce
dag 22 Bryce - Zion
dag 23 Zion
dag 24 Zion - Las Vegas
dag 25 Las Vegas
dag 26 Las Vegas - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jolien09 schreef: Zou het advies dan zijn, Marianne, om korter in de grand canyon te blijven? We gaan nl inderdaad niet naar beneden ofzo, maar dacht dat in de grand canyon wel veel te doen/zien is. Waar zou je die dagen dan aanplakken?
Ja, twee nachten is mooi, veel mensen vinden 1 nacht al voldoende. Maar las je wat wilt wandelen is 2 wel mooi. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor twee nachten in september.
Je zou voor Yellowstone en voor Moab nog wel extra tijd uit kunnen trekken. Kijk voor Moab eens naar de Fiery Furnace walk in Arches (via http://www.nps,gov/arch" onclick="window.open(this.href);return false;). En als je nog een aantal wandelingen wilt doen ben je zo drie dagen bezig.
Jolien09 schreef: Dat van monument valley leek me logisch en heb ik van het forum gehaald, maar het is dus beter om eerst naar page te gaan en daarna monument valley?
Bekijk het maar eens met googlemaps. Van Page naar Moab rij je eigenlijk al langs Monument Valley. Veel mensen doen eerst MV en dan Page, maar dat is als ze daarna niet naar Moab gaan.
Jolien09 schreef: * nog tips betreft mooie routes als we onderstaande planning volgen?
* nog tips betreft campings? we gaan nl kamperen
Er zijn meestal maar weinig mogelijkheden qua routes. Kamperen in de parken is erg leuk en heel voordelig. Zie voor de mogelijkheden op de verschillende NPS-sites. Voor Arches en Canyonlands kun je ook in Moab kamperen. Er is een camping midden in het dorp, Canyonlands RV park. Gaan jullie met een tent? Je zult even moeten checken of je daar met een tent mag staan.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 mei 2014, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolien09
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jolien09: planning rondje Las Vegas

Bericht door Jolien09 »

Wederom heel erg bedankt voor de reacties. Een collega van mij adviseerde yellowstone toch achterwege te laten om lange reisdagen te voorkomen en wat meer ruimte te hebben in de planning. Als ik dan naar de route kijk weet ik niet zo goed waar we dan langer kunnen blijven en wat we dan nog extra aan kunnen doen. Valley of fire dan een optie? In omgeving van page valt ook veel te doen, daar wat langer blijven?
Iemand tips adviezen als ik dus yellowstone dan achterwege zou laten? Kunnen we dat de volgende reis doen icm glacier wat ik ook ooit nog graag wil zien ;-)
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Jolien09 schreef:Wederom heel erg bedankt voor de reacties. Een collega van mij adviseerde yellowstone toch achterwege te laten om lange reisdagen te voorkomen en wat meer ruimte te hebben in de planning. Als ik dan naar de route kijk weet ik niet zo goed waar we dan langer kunnen blijven en wat we dan nog extra aan kunnen doen. Valley of fire dan een optie? In omgeving van page valt ook veel te doen, daar wat langer blijven?
Iemand tips adviezen als ik dus yellowstone dan achterwege zou laten? Kunnen we dat de volgende reis doen icm glacier wat ik ook ooit nog graag wil zien ;-)
Wanneer je Yellowstone wilt bezoeken ontkom je niet aan lange reisdagen, ongeacht waar je begint. Ik had Yellowstone niet willen missen.. absolute hoogtepunt van onze reis!
En jullie hebben met 26 dagen in een rondje Vegas - Vegas genoeg tijd voor een lang bezoek aan Yellowstone.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In dit rondje is er weinig mis mee om naar Yellowstone te gaan hoor. Goed te doen en voldoende tijd. Ik zou ook een dag, misschien wel 2 van de Grand Canyon halen en elders toevoegen. Maar als je daar met vrienden hebt afgesproken kun je dat ook zo houden natuurlijk. Maar ik zou een dag Capitol reef en een dag Las Vegas op het einde toevoegen.
Verder echt wel een leuke trip hoor.
Marcopstal
Amerika-expert

Eigenlijk zijn jullie 4 dagen in de Grand Canyon. Aangezien jullie helemaal niet van plan zijn naar beneden te gaan vraag ik me af wat jullie daar gaan doen. Op een dag heb je het echt wel gezien hoor. Ik vrees dat je hier uiteindelijk misschien wel eens spijt van zou kunnen hebben. Meer dan 2 overnachtingen zou ik er niet doen. Velen gaan er gewoon één dag naartoe.

Als je niet naar LA, Death Valley, San Francisco, Yosemite gaat kan je perfect naar Yellowstone trekken. Je doet misschien iets meer kilometers maar daar heb je tijd genoeg voor.
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Martin & Marianne schreef:Schrijf de route eens goed uit. Het makkelijkst is om bijvoorbeeld excel te gebruiken. Dan kun je (met een verwijzing naar de betreffende cel) voor het beginpunt van een dag het eindpunt van de vorige dag gebruiken. Op die manier voorkom je dat je twee keer Bryce -Zion rijdt. :wink:
Aanvullen met Google maps; heb je gelijk een overzicht en zicht op de afstanden.

Ik zie dat je op Vegas vliegt en de volgende dag naar GC gaat; hoe laat kom je aan in Vegas? En hoe lang is je reis dan geweest? Persoonlijk zou ik aan het begin een extra dag pakken in Vegas om te acclimatiseren. Wij vliegen ook op Vegas; komen 's avonds aan, daarna 1 volle dag in Vegas en auto ophalen, volgende dag vroeg richting Grand Canyon. Vegas - Canyon is een paar uur rijden. Ervaring leert me dat 1 dag GC genoeg is.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Wij (tent) kamperen ook altijd en vinden het dan fijn om in ieder geval twee nachten ergens te staan. Ook al ben je nog zo'n geoliede machine wat betreft kampopbouwen, als je eenmaal staat na een eind rijden wil je ook even voor je tent zitten bijkomen. Door 2 nachten te doen haal je de haast eruit.

groetjes,
Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet naar Yellowstone zou gaan - wat zoals gezegd heel goed te doen is in dit rondje - dan heb je tijd om iets anders mee te nemen. Bijvoorbeeld een deel van Colorado. Of je neemt Yosemite mee. Het lijkt me niet nodig om de dagen die je dan overhoudt te gebruiken voor de rest van de route, daar heb je voldoende tijd. Je kunt natuurlijk veel meer doen overal, buiten de nationale parken, bijvoorbeeld rondom Page, in Capitol Reef, langs de UT12 en bij Moab, maar ik zou de route zo houden als ik jullie was.
Wij vinden het geen bezwaar om de ochtend na de vlucht meteen op pad te gaan. Je bent vroeg wakker. Als je meteen de auto meeneemt op het vliegveld kun je lekker vroeg vertrekken. Ik zou voor de GC toch wel minimaal twee nachten doen zodat je een volle dag hebt. Dat geeft je de tijd om een stuk langs de rim te lopen en een stuk naar beneden (bijvoorbeeld de South Kaibab Trail bij zonsopgang) en ook nog wat rangeractiviteiten, diavoorstellingen, etc bij te wonen.
Met een nacht minder voor de GC kun je een extra nacht Bryce doen. Dan heb je ook meer tijd voor de route van Capitol reef naar Bryce. Of je trekt meer tijd uit voor Yellowstone.

Marianne
Jolien09
Amerika-ontdekker

Bericht door Jolien09 »

Superbedankt voor jullie reacties. Ik ga ermee puzzelen. Zoals ik er nu over denk doen we, op jullie advies, wat korter grand canyon en waarschijnlijk wat langer rondom moab of yellowstone. Ik zal mijn volgende vragen zeker weer stellen als ik daar aan toe ben.

Aanvullende tips? Altijd welkom.
Marcopstal
Amerika-expert

Om de eerste dag na aankomst direct te vertrekken naar GC is echt geen bezwaar, integendeel. Door het tijdsverschil ben je toch vroeg wakker en maak je juist winst.
Jolien09
Amerika-ontdekker

Bericht door Jolien09 »

Wij hadden inderdaad ook bedacht om op de 1e dag na aankomst direct richting GC te rijden. Zijn waarschijnlijk toch vroeg wakker en vind het ander zonde om een dag te verspillen. Althans zo voelt het dan. We hebben inmiddels de campground voor GC gereserveerd, dan weten we zeker dat er plek is. Dus we hebben alle tijd om erheen te rijden. Heeft iemand nog tips op de route LV naar GC?
Hooverdam doen we ws op een van de laatste dagen wanneer we weer in LV zijn, als tip van iemand gekregen. Is dat logisch?

Zie onderstaand onze route. Zoals je ziet hebben we nog ruimte over gelaten. Deze moeten we invullen na Yellowstone omdat we in Yellowstone wel gereserveerd hebben.
Wat zouden jullie adviseren, langer in Yellowstone of wat dagen in Bryce? Of Zion of Capitol Reef? Hoor graag jullie tips.

Tevens een vraag betreft camping Grand Teton, heb gezien dat we die niet kunnen reserveren, allemaal first come first serve. Als we van Vernal naar Grand Teton rijden komen we daar niet al te vroeg aan, iemand tips waar we het beste al eerst heen kunnen rijden?

AMS - LV
LV – Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon – Page
Page
Page – Monument Valley
Monument Valley – Moab
Moab
Moab
Moab – Vernal
Vernal – Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton – Yellowstone Noord
Yellowstone Noord
Yellowstone Noord – Yellowstone West
Yellowstone West
Yellowstone West – SLC
SLC – Capitol Reef (Torrey)
Capitol Reef (Torrey) - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - …
.......
…. - LV
LV
LV - AMS
Laatst gewijzigd door Jolien09 op 29 mei 2014, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Misschien is een tent cabin in Grand Teton een leuk alternatief? Of je reserveert ergens een plek in (de buurt van) Jackson.
Houd er rekening mee met je uitrusting dat het in hoger gelegen gebieden kan/zal vriezen 's nachts. Beide keren dat we Yellowstone aandeden in september hadden we nachtvorst. De eerste keer terwijl het overdag 30 graden was, de tweede keer werden we wakker met sneeuw (op 11 september...).

Je extra overnachtingen zou je bijv. kunnen besteden aan een extra nachtje Bryce, dan kan je nog eens terug gaan mocht het weer niet zo goed mee werken.
Je kunt ook overwegen na Yellowstone een omweg naar SLC te maken via Craters of the Moon NM en de Shoshone Falls.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik zie echt geen reden waarom je de Hooverdam vanuit LV op een van de laatste dagen zou doen. Het is een uur enkel tot aan de dam en een uur terug. Als je vanuit Vegas naar de GC rijdt dan passeer je de Hooverdam.

Wat je verder kan meenemen is stukjes route 66. Voor Oatman zal je hiervoor een kleine omweg moeten maken, doch dat lijkt me de moeite waard. Als je dit alles doet heb je 7 uur rijtijd. Zonder Oatman een dikke 5 uur.

Na Zion zou je nog naar Page kunnen gaan. Alhoewel je dit eigenlijk beter invoegt tussen Bryce en Zion.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Page wordt toch al na de Grand Canyon bezocht? Ik zie de meerwaarde niet om daar weer naartoe te gaan...?

Als je van wandelen houdt en in Zion Angels landing of de Observation Trail EN The Narrows wilt doen, is een extra overnachting bij Zion ook niet weg... Dan kan je alles heerlijk op het gemak doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zitten ook met de vraag wat te doen in Grand Teton. De tent cabins zijn een mogelijkheid, zie daarvoor ook het 2007-verslag van Elly (ook voor andere campingtips): http://www.michelly.nl.
De camping bij Flagg Ranch kan gereserveerd worden, die in Gros Ventre heeft meestal nog wel plaats. Volgens mijn Rough Guide kun je ook op Lizard Creek nog wel tot 2 uur 's middags een plaatsje bemachtigen.

Aangezien je toch voldoende tijd hebt de eerste dag zou ik de Hoover dam doen op weg naar de GC. In plaats van de Hoover Dam zou je in Page ook nar de Glen Canyon dam kunnen gaan, zie daarvoor ons 2008-verslag.
De extra tijd zou je in Yellowstone kunnen gebruiken maar een extra dag Bryce of Zion is ook mooi. Een extra dag in Bryce geeft je twee keer de kans om een zonsondergang/opkomst mee te maken in het park, en je hebt dan ook nog wat meer tijd voor Capitol Reef en de UT12. En ook meer tijd voor Zion als je meteen 's morgens vroeg vertrekt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer