Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Had ik wel een visum moeten aanvragen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Hockey
Amerika-expert

Re: Had ik wel een visum moeten aanvragen?

Bericht door Hockey »

RiverCola schreef:Eeuwig aan de schandpaal dus! Fijne instelling..... :thumbup:
Als jij dat erin wil lezen moet je dat vooral doen. Maar het staat er niet, ik zeg het niet en ik bedoel het ook niet. Doch nogmaals, als jij iets wil lezen wat er niet staat hou ik je niet tegen.
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Deze discussie leid nergens naar, en heeft helemaal geen betrekking op dit topic verder. Ík ben de TS en ik heb nimmer over mensenrechten, verdragen en dergelijke gesproken. Een ieder heeft het recht op zijn eigen meningen en opvattingen, en mag die natuurlijk ventileren. (Dus ook hier). Het lijkt me echter beter als we inhoudelijk verder over deze kwestie spreken en het topic verder van bijzaken en nevendiscussies onthouden. Wellicht dat in de toekomst iemand in een soortgelijke situatie als de mijne terecht komt en, zoals dimona al aangaf, dit topic van nut kan zijn voor hen.
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Wat ik tot dusver zelf heb uitgevonden:

Ik ben waarschijnlijk Ineligible (blijft een lastig woord) bevonden onder section 212(a)(2)(i)(I)
Wat dus inhoud:

(a) Classes of Aliens Ineligible for Visas or Admission.-Except as otherwise provided in this Act, aliens who are inadmissible under the following paragraphs are ineligible to receive visas and ineligible to be admitted to the United States:
(2) Criminal and related grounds.
(A) Conviction of certain crimes.-
(i) In general.-Except as provided in clause (ii), any alien convicted of, or who admits having committed, or who admits committing acts which constitute the essential elements of-
(I) a crime involving moral turpitude (other than a purely political offense) or an attempt or conspiracy to commit such a crime.

Ik kom in aanmerking voor een waiver of Ineligibility, te weten;
Section 212(d) of the Immigration and Nationality Act (D3)

bron: hier

De consular officer doet een aanbeveling voor een waiver bij DHS (Department of Homeland Secrutiy) en deze wordt beoordeeld door Attorney General of a recommendation by the Secretary of State or by the consular officer. dit duurt ca 6 maanden.
Er wordt contact met mij opgenomen wanneer er een beslissing is.

Wat me nu (nog) niet duidelijk is, is of er kosten aan verbonden zitten, welke acties ik nadien eventueel zelf nog moet ondernemen, en wat er tussentijds exact plaatsvind met mijn 'case'. Ook is me nog niet duidelijk hoe ik eventueel uiteindelijk een visum zal krijgen. De informatie hierover op het web is erg summier, maar zodra ik meer weet post ik het hier.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

KHUSA schreef:Deze discussie leid nergens naar, en heeft helemaal geen betrekking op dit topic verder. Ík ben de TS en ik heb nimmer over mensenrechten, verdragen en dergelijke gesproken. Een ieder heeft het recht op zijn eigen meningen en opvattingen, en mag die natuurlijk ventileren. (Dus ook hier). Het lijkt me echter beter als we inhoudelijk verder over deze kwestie spreken en het topic verder van bijzaken en nevendiscussies onthouden. Wellicht dat in de toekomst iemand in een soortgelijke situatie als de mijne terecht komt en, zoals dimona al aangaf, dit topic van nut kan zijn voor hen.
Dan kunnen we eigenlijk tot de conclusie komen dat eerlijkheid niet het langst duurt....In dit geval zéker niet!
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Skydriver schreef:Dan kunnen we eigenlijk tot de conclusie komen dat eerlijkheid niet het langst duurt....In dit geval zéker niet!
Dat valt nog te bezien, wellicht dat je over 6 maanden gelijk hebt, maar vooralsnog zit ik nu in een (langdurig)traject om via de legitieme manier alsnog een visum te verkrijgen. Dát het traject zo lang duurt heb ik aan mezelf te danken. Ik kan er niets meer aan veranderen en de bureaucratische molens gaan nu eenmaal traag.
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Vandaag, 22 weken nadat het proces in gang gezet is, heb ik een mail ontvangen van het Amsterdam Consulaat dat ik op werkdagen tussen 08.30 en 10.30u langs mag komen om mijn paspoort en retourenveloppe af te geven. Verdere processing duurt daarna nog 5 werkdagen.
Ik krijg dan dus (naar ik vermoed) mijn visum met waiver in mijn paspoort.

Als ik ben geweest en mijn paspoort terug heb met visum en waiver zal ik dat hier nog even posten. (tevens de duur van het visum en aantal entries).

Bedankt iedereen voor jullie adviezen en commentaren, en ik hoop dat mensen in een soortgelijke situatie in de toekomst iets hebben aan mijn ervaringen!
Xelxero
Amerika-ontdekker

Bericht door Xelxero »

@KHUSA Dat is super fijn voor u! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Xelxero op 09 mei 2014, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
High school droom: actief
Emigratie Amerika droom: actief

Aantal keren naar Amerika geweest: 0 (helaas)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat was een lange bevalling! Wel fijn dat je hier terugkoppelt. :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd !!!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat en :clap: voor het bericht over de afloop.
Groet,

Old Faithful
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Vanochtend paspoort 'even' naar Amsterdam gebracht. Zou normaliter binnen 5 werkdagen per aangetekende post retour moeten komen.
Keep you posted.
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Visum binnen, 1 jaar geldig met multiple entries.
bedankt voor alle comments. Ik ga nog een beetje genieten van de voorpret.
vakantieman01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vakantieman01 »

Zelfde situatie zit ik ook.

Van mij met Drugsbezit op een festival. 4/5 pillen, boete van 270 Euro.
Visum refused maar wel doorgezet - Waiver.

Ik ben benieuwd of jij een actie hebt moeten ondernemen om het in gang te zetten en of je kosten hebt gemaakt voor de Waiver?

Thanks

Tevens geeft mij deze informatie hoop om in maart volgend jaar tocht te reizen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Topicstarter zit al bijna een jaar niet meer op het forum. Misschien pb proberen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Jammer als KHUSA niet meer meeleest - want ik wil hem even bedanken dat hij liet weten hoe het afliep voor hem.
En natuurlijk ook: gefeliciteerd en een plezierig verblijf toegewenst !

Zo te lezen heeft ook voor KHUSA de Consular Officer het verzoek voor de Waiver gedaan.
Deze Officer is in dienst van Dep. of State (DOS).
Klaarblijkelijk mogen C. Officers de beslissing in dit soort gevallen niet zelf nemen, maar moeten ze deze visum-aanvragen laten beoordelen door Dep. of Homeland Security (DHS).

Immigrations (USCIS) en Custom and Border Patrol (CBP) zijn beide onderdeel van DHS.
Ambassades en Consulaten behoren bij DOS.

Voorlopig dus stevig door-duimen, en afwachten !
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

vakantieman01 schreef: Ik ben benieuwd of jij een actie hebt moeten ondernemen om het in gang te zetten en of je kosten hebt gemaakt voor de Waiver?
Je KUNT zelf niets in gang zetten. De consul officer bepaalt of hij een waiver voor je aanvraagt.
Dit gebeurd bij DHS en kan erg LANG duren... Je krijgt vanzelf bericht dat je je paspoort mag komen brengen op het consulaat en ca 5 dagen later krijg je deze met je eigen aangetekende envelop weer thuis gestuurd met visum/waiver.

Geen extra kosten.
Wel een extra controle bij entry in Amerika... Stelt niets voor, maar houd er rekening mee!

Ik begin binnenkort ook weer aan dit proces. Mijn visum is inmiddels verlopen en zou toch nog graag weer gaan eind 2016.

Begin er op tijd mee!
vakantieman01
Amerika-ontdekker

Dank voor je reactie. Consul officer heeft aangegeven dit te gaan regelen maar dat het lang kan duren. Dat is ook op de brief terug te lezen die ik heb ontvangen.
"You are eligible to apply for a waiver of the ground(s) of ineligibility"

Vorige week is het process gestart, ik wil halverwege maart 2016 reizen. Ik heb dus ruim 6 maanden..

Er is ook een I-601 document, deze kost 600 Dollar. Application for Waiver of Grounds of Inadmissibility. Lijk hetzelfde..
http://www.uscis.gov/i-601

Ik ben afgewezen om de reden (Section 212(a)(2) (A) (II) :

Section 212(a) of the Immigration and Nationality Act
(2) Criminal and related grounds. -
(A) Conviction of certain crimes.-.
(II) a violation of (or a conspiracy or attempt to violate) any law or regulation of a State, the United States, or a foreign country relating to a controlled substance (as defined in section 102 of the Controlled Substances Act (21 U.S.C. 802)), is inadmissible..
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Gewoon afwachten dan maar... maart 2016 zou haalbaar moeten zijn...!
Komt goed!
vakantieman01
Amerika-ontdekker

In een ander topic op deze site heb ik ook een update gezet. Ik heb op 10 september 2015 een visum aanvraag gedaan en deze is afgewezen. (reden zie hierboven) Er is een aanvraag gedaan bij homeland security. Ik wacht nog steeds op een reactie. Iets meer dan 4 maanden aan het wachten. Het plan is om half maart 2016 af te reizen naar America.

Er is volgens mij geen contact mogelijk met consulaat voor een update. Het begint nu wel lang te duren...

Als ik meer info heb dan deel ik het.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer